Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2013


ΝΕΚΡΩΝ ΟΧΙ

Ξεκινήστε τις ετοιμασίες. Γυαλίστε ιστούς και σιδερώστε σημαίες, κάντε το μάτι να βουρκώσει με ηρωικά κατορθώματα των νιάτων του '40 και μετά ξανά πίσω στο μαντρί. Πιο μεγάλη ιστορική ειρωνεία δεν υπάρχει στους αιώνες. Να πανηγυρίζεις το "ΟΧΙ" στους κατακτητές ενώ οι απόγονοι των κατακτητών σε έχουν υπό κατοχή. Ευρωπαίοι και εκείνοι, Ευρωπαίοι και τούτοι εδώ.
Η απορία όμως είναι γιατί εσύ ως απόγονος εκείνων των νιάτων, που έβγαλαν το φίδι από την τρύπα, χαίρεσαι και κοκορεύεσαι στον παλμό της επετείου. Τι σχέση έχεις εσύ με τον παππού σου; Εσύ άλλαξες μέσα στα 70 χρόνια που... πέρασαν. Κοίτα όμως τους απογόνους των κατακτητών σου. Δεν άλλαξαν καθόλου. Ίσα- ίσα που από "απλοί σφαγείς" που ήταν οι πρόγονοί τους (όπως αποκάλεσε η κατακριτέα από την Γερμανία έκθεση της Κομισιόν) ετούτοι εδώ έχουν εξελιχθεί. Δεν πράττουν απλά κτηνωδίες, τις σκέφτονται και τις εφαρμόζουν χωρίς να λερώσει το κουστούμι τους ούτε μία σταγόνα αίμα, χωρίς να χαλαλίσουν ούτε μία σφαίρα. Η σφαίρα κοστίζει, η ζωή σου όμως έχει αποδεδειγμένα μηδενική αξία. Ο Μουσολίνι, ο Χίτλερ και όλα τα άλλα καλόπαιδα είναι περήφανοι στους τάφους τους για τους απογόνους που αμόλησαν στον πλανήτη. Το ίδιο περήφανοι όμως σίγουρα δεν είναι οι πρόγονοι τούτων εδώ των Ελλήνων. Είτε ενταφιασμένοι, είτε άταφοι έχουν χάσει την ησυχία της ψυχής τους με την εξέλιξη του δικού τους είδους.
Από το "ΑΕΡΑ", στο "Ειρηνικές και μαζικές διαδηλώσεις". Από το "Κορόιδο Μουσουλίνι", στο "Ευρώπη του Νότου". Από το "Κάτω ο φασισμός", στο "Ολοκληρωτικό όραμα της Ευρώπης". Από τον "Τοίχο της Καισαριανής" στο "Μαζί ενωμένοι για το Ευρωπαϊκό Όνειρο". Από το Ρούπελ, στο "Δρόμο για τις Βρυξέλλες". Τέτοιες κουβέντες εκσφενδονίζουν καθημερινά από όλους τους χώρους οι σωτήρες σου και υπερασπιστές της εθνικής σου αξιοπρέπειας. Τέτοιοι μάς πρέπουν αφού χ€ζόμαστε μπροστά σε ανδρείκελα που μας κουνάνε το δάχτυλο σαν δάσκαλοι της κακιάς ώρας και μας βάζουν τιμωρία με το πρόσωπο στον τοίχο και το ένα πόδι πάνω.

Άιντε στις παρελάσεις να κουνάμε σημαιάκια και να ακούμε την κάθε αρλούμπα του κάθε δημοκρατίσκου περί Ελευθερίας και Ιδανικών. Αντί να κλείσεις τα παραθυρόφυλλα εκείνη την μέρα και να κλαις, έχεις και το θράσος να κατέβεις στο δρόμο να καμαρώσεις τα χάλια σου. Βγάλτε τους νεκρούς των βουνών και των κάμπων, των νησιών και των πόλεων να αντισταθούν για μας.

Από ζωντανούς που επέλεξαν να ζήσουν μία ζωή εν τάφω οριζόμενη από κατακτητές μην περιμένεις τίποτε. Η Ελλάδα δεν ανήκει πλέον στους Έλληνες. Η Ελλάδα ανήκει στους νεκρούς της.-

Αντιγραφη απο : sibilla 
Το χρονικο ενος προαναγγελθεντος στιγματισμου.                     Της Ελενης Τσετσεκου



Photo: Μιχάλης Παππάς
Photo: Μιχάλης Παππάς
Οι Τσιγγάνοι, λοιπόν, «πουλάνε»... όχι μόνο παιδιά, διότι αυτό ούτως ή άλλως για τις διωκτικές αρχές, για τους πολιτικούς, για τους δημοσιογράφους, για την κοινή γνώμη, είναι δεδομένο.
«Πουλάνε» στα διεθνή και ελληνικά ΜΜΕ, «πουλάνε» ως προσφιλές θέμα πολιτικών προς άγραν ψήφων, «πουλάνε» ως ακράδαντη επιχειρηματολογία ρατσιστικών θεωριών φασιστικών, ναζιστικών και λαϊκιστικών κομμάτων,
Οι Τσιγγάνοι πάντα «πουλάγανε»: το φολκλόρ τους, η μουσική τους, τα ρούχα τους, η μποέμ και νομαδική ζωή τους... Είναι ένα εύκολο θέμα προς οικειοποίηση.
Η ζωή τους γοήτευσε φωτογράφους, σκηνοθέτες, ποιητές, συγγραφείς. Η μιζέρια τους περιφέρθηκε σε εκθέσεις, συνέδρια, εκθέσεις. Μια απίστευτη επιχείρηση φιλανθρωπίας στήθηκε από ΜΚΟ, Διεθνείς Οργανισμούς, Κυβερνήσεις διότι έτσι ήταν το πολιτικά ορθό.
Οι Τσιγγάνοι «πουλάνε» γιατί όλοι έχουν άποψη για τους Τσιγγάνους, γνωρίζουν την ιστορία τους, τον πολιτισμό τους, τους εσωτερικούς κανόνες τους, την καθημερινότητά τους στο περιθώριο των κοινωνιών μας, διότι μην ξεχνάμε αυτοί το «επέλεξαν».
«Επέλεξαν» την περιπλάνηση και τον διωγμό όταν έφυγαν από τον τόπο τους, τη βόρεια Ινδία, χίλια χρόνια πριν, «επέλεξαν» τη σκλαβιά και αγοραπωλησία τους σε μοναστήρια της Βλαχίας και της Μολδαβίας τον 16ο αιώνα, «επέλεξαν» τον εγκλεισμό τους την ίδια περίπου εποχή σε ειδικά για «απροσάρμοστους» στρατόπεδα στην Ισπανία, «επέλεξαν» την εξόντωσή τους από τη Γερμανία των Ναζί, πιο πρόσφατα τα πογκρόμ στη Ρουμανία και την Ουγγαρία, την αναγκαστική στείρωση τη δεκαετία του '70 στη Σουηδία, Φιλανδία, Νορβηγία και μέχρι πρόσφατα στη Σλοβακία, «επέλεξαν» την τοποθέτηση των υγιών παιδιών τους σε σχολεία για άτομα με ειδικές ανάγκες στις μέρες μας στην Τσεχία... Δεν έχει τέλος ο κατάλογος των παραβιάσεων των ανθρωπίνων τους δικαιωμάτων.
Οι καλά γνωρίζοντες την κοινότητα των Ρομά ή Τσιγγάνων - ένα δικαίωμα τους έμεινε και αυτός είναι ο αυτοπροσδιορισμός - διατείνονται ότι τα 12 εκατομμύρια Τσιγγάνων της Ευρώπης, των οποίων ο μέσος όρος ζωής είναι 10 χρόνια λιγότερα από αυτόν των μη Τσιγγάνων, επέλεξαν όλα τα παραπάνω, συν τη φτώχια και τον αποκλεισμό. Το έχουν στο αίμα τους, όπως κάποτε διάβασα σε ένα άρθρο έγκριτης εφημερίδας.
Στην Ελλάδα των ιδιωτικών υιοθεσιών, μοναδική χώρα στην Ευρώπη και από τις λίγες στον κόσμο που επιτρέπει αυτό το «φιλανθρωπικό» σύστημα υιοθεσίας, φανταστείτε πόσοι λευκοί γονείς μεγαλώνουν παιδιά με τσιγγάνικο αίμα.
Διότι όλοι γνωρίζουν την εμποροπανήγυρη των ιδιωτικών υιοθεσιών και τον τρελό χορό που έχουν στήσει ιδιωτικές κλινικές με φιλάνθρωπους γυναικολόγους, συμβολαιογράφους, δικηγόρους και ελληνίδες, αλβανίδες και βουλγάρες τσιγγάνες που πουλούν τον καρπό της κοιλίας τους σε άκληρα ζευγάρια ή, τέλος πάντων, σε οποιονδήποτε θέλει να αποκτήσει ένα παιδί με ένα εύκολο τρόπο. Παρεμπιπτόντως η Ελλάδα δεν έχει επικυρώσει τη Σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για την καταπολέμηση της Εμπορίας Ανθρώπων και συνεπώς δεν συμμετέχει στην επιτροπή εμπειρογνώμων, όργανο έλεγχου της εφαρμογής της Σύμβασης.
Και ήρθε η επικαιρότητα του Οκτώβρη και επιβεβαίωσε αυτό που οι λευκές κοινωνίες μας γνώριζαν εδώ και αιώνες από τα παραμύθια της γιαγιάς και τις απειλές της μαμάς: οι Τσιγγάνοι όντως κλέβουν παιδιά και αυτή η βεβαιότητα δικαιολογεί τις επιδρομές της αστυνομίας στους τσιγγάνικους καταυλισμούς ανά την Ευρώπη, διότι τώρα είναι σχεδόν βέβαιο ότι και η μικρή Μάντυ κάπου εκεί βρίσκεται…
Η Ευρώπη ταλανίζεται από 12 εκατομμύρια πρωτόγονων και παραβατικών Τσιγγάνων. 65% των Γάλλων που ερωτήθηκαν είπαν ότι η Κοσοβάρα Τσιγγάνα πρέπει να πάει από εκεί που ήρθε, 80% των Ισπανών μη Τσιγγάνων θεωρεί ότι οι Τσιγγάνοι είναι από φύσει παραβατικοί και 75% των Τσέχων δεν θα ήθελαν να τους έχουν για γείτονες. Τέλος, στην Ελλάδα όλοι ξέρουν ότι οι Τσιγγάνοι όταν δεν κλέβουν παιδιά, κλέβουν ρεύμα για τις παράγκες τους ή χαλκό για μεταποίηση από εταιρείες μη Τσιγγάνων που παραδόξως οι διωκτικές αρχές ποτέ δεν ενόχλησαν. Να καθησυχαστούμε, τα στερεότυπα για τους Ρομά επαναλαμβάνονται με τον ίδιο μονότονο τρόπο, αιώνες τώρα, ο αντιτσιγγανισμός είναι τόσο βαθιά ριζωμένος στην κουλτούρα μας, στο λεξιλόγιό μας, στην καθημερινότητά μας που δεν κάνουμε τον κόπο ούτε να τον κρύψουμε. Κανείς δεν σοκάρεται, και οι Τσιγγάνοι οι ίδιοι σιωπούν. Γιατί έχουν συνηθίσει τον στιγματισμό. Στην Γαλλία, το 2000, ένα ολόκληρο καρτιέ Τσιγγάνων εξαφανίστηκε διότι κάποια μέλη της ήταν ύποπτα για εγκληματικές ενέργειες. Τους επιβλήθηκε Ομαδική Τιμωρία (collective punishment), ένα μέλος της κοινότητας παραβατεί, όλοι πρέπει να την πληρώσουν, όλοι θα στιγματιστούν, και δεν έχουν δικαίωμα υπεράσπισης. Σε ποια άλλη κοινωνική ομάδα η πολιτισμένη Ευρώπη επιβάλλει Ομαδική Τιμωρία;
Βέβαια, έχοντας ταξιδέψει και συναντήσει τις κοινότητες των Ρομά σε όλα τα κράτη μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης, 47 τον αριθμό, μπορώ ταπεινά να καταθέσω μια άλλη πραγματικότητα.
Συνάντησα Τσιγγάνους περήφανους για τον πολιτισμό τους, τη γλώσσα τους, τα έθιμά τους, τις παραδόσεις τους. Συνάντησα πανεπιστημιακούς, λογοτέχνες, σκληρά εργαζόμενους επαγγελματίες, φοιτητές, σχολιαρόπαιδα, δασκάλους, γιατρούς, δικηγόρους Ρομά.
Συνάντησα τσιγγάνες βουλευτίνες στο Ευρωκοινοβούλιο, δημάρχους, δημοτικούς συμβούλους, στελέχη υπουργείων, ακτιβιστές ανθρωπίνων δικαιωμάτων να χειρίζονται με απίστευτη ευκολία τη γλώσσα της χώρας τους, τα ρομανί και τα αγγλικά και να έχουν προ πολλού ξεπεράσει το καθεστώς της θυματοποιήσης (victimaziation) και διεκδικούν. Συνάντησα Ρομά γονείς που επιθυμούσαν να στείλουν το παιδί τους σε ένα κανονικό σχολείο αλλά οι λευκοί γονείς τού απαγόρευαν την είσοδο μέχρι να συνοδευτεί από την αστυνομία. Συνέβη στην Ευρώπη του 2000 και όχι στην Αμερική της Κου Κλουξ Κλαν. Ο αγώνας των Ρομά για κοινωνική δικαιοσύνη μοιάζει με το Κίνημα Πολιτικών Δικαιωμάτων της μαύρης κοινότητας της Αμερικής.
Συνάντησα Ρομά διαμεσολαβητές, γυναίκες και άντρες, πάνω από χίλιους τον αριθμό, 74 στην Ελλάδα, να εργάζονται σε δύσκολες συνθήκες συχνά εθελοντικά για να χτίσουν γέφυρες μεταξύ των κοινοτήτων τους, των διοικήσεων και τοπικών κοινωνιών. Πολλές κυβερνήσεις έχουν αναγνωρίσει τη σημασία του ρόλου τους, άλλες όχι, η Ελλάδα είναι μια από αυτές. Ρόλος τους να ενημερώσουν, ευαισθητοποιήσουν για ζητήματα που είναι πρώτιστης σημασίας, όπως αυτό της εμπορίας ανθρώπων, των γάμων παιδιών, της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων και γνωρίζουν όσο κανείς άλλος την αρχή της ορθής και αναγκαίας εφαρμογής του νόμου καθώς και την ευθύνη της κοινότητας.
Συνάντησα τέλος κοινότητες που ζουν από τη φιλανθρωπία της πλειοψηφίας διότι τα κράτη στα οποία ζουν δεν τους αντιμετώπισαν ποτέ ως ισότιμους πολίτες, δεν τους αναγνώριζαν καν ως πολίτες και ας είχαν δώσει και τη ζωή τους για αυτά. Συνάντησα κοινότητες που εκτός από την τσιγγάνικη κουλτούρα έχουν μια άλλη κουλτούρα, αυτήν της φτώχειας, που δεν στέλνει τα παιδιά σχολείο και παντρεύει τα κορίτσια της στα 14, όπως ακριβώς έκαναν οι προ παππούδες Ευρωπαίοι των χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων.
Επισκέφτηκα γκέτο στη Λιθουανία και τη Ρουμανία που η πλειοψηφία των γυναικών είναι στη φυλακή αντί για τους άντρες τους και τα παιδιά μεγαλώνουν μόνα τους. Γνώρισα κοινότητες που η ανέχεια τις σπρώχνει σε τεχνάσματα επιβίωσης όχι απαραίτητα νόμιμα, όπου οι προσλαμβάνουσες παραστάσεις των θεσμών και του Δικαίου δεν είναι ίδιες με αυτές των ενταγμένων πολιτών.
Τέλος, γνώρισα και Ρομά που κρύβουν επιμελώς την ταυτότητά τους όχι γιατί ντρέπονται αλλά γιατί είναι και αυτό ένα τέχνασμα επιβίωσης. Είναι και αυτοί ανάμεσα στους 12 εκατομμύρια Ρομά Ευρωπαίων πολιτών που αρνούνται σήμερα την Ομαδική Τιμωρία, τον στιγματισμό, αρνούνται να θυσιαστούν στον βωμό της άγνοιάς μας, και του απροκάλυπτου ρατσισμού και αντιτσιγγανισμού μας.
*Η Ελένη Τσετσέκου είναι υπεύθυνη για θέματα Ρομά στο Συμβούλιο της Ευρώπης.
Αναδημοσιευση απο : Protagon.gr
ένα άρθρο των πρωταγωνιστών

Τιμή στους Κεφαλλήνες πεσόντες μαθητές

Εθνική Αντίσταση
Εθνική Αντίσταση
Η ΕΛΜΕ-ΚΙ και το τοπικό παράρτημα της Πανελλήνιας Ένωσης Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης – Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας (ΠΕΑΕΑ – ΔΣΕ), από πέρσι, ξεκινήσαμε καμπάνια για την ιστορική μνήμη και ιδιαίτερα για την απόδοση τιμής στους ήρωες των αγώνων του λαού και της νεολαίας του τόπου μας ενάντια στο φασίστα και ναζί κατακτητή.
Στο πλαίσιο αυτό, με ανακοινώσεις, πραγματοποίηση ιστορικού περίπατου κλπ, αναδείξαμε και το ζήτημα των πέντε εκτελεσμένων ΕΑΜιτών μαθητών του Γυμνασίου Αρρένων, της τάξης 1937-1943, και του εκτελεσμένου καθηγητή τους, επίσης ΕΑΜίτη, Ευθύμιου Κουρούκλη.
Οι μαθητές αυτοί, κατά τη διάρκεια της κατοχής, εκτελέστηκαν εξαιτίας της αντιστασιακής τους δράσης, από τους Γερμανούς και τους ντόπιους συνεργάτες τους, τους γνωστούς ΠΟΚίτες – δοσίλογους – ταγματασφαλίτες του τότε.
Πήραν μέρος στον αγώνα μέσα από το ΕΑΜ, τον ΕΛΑΣ και την ΕΠΟΝ. Έγραψαν ηρωικές σελίδες στο μαθητικό κίνημα της Κεφαλονιάς, ενάντια στην προσπάθεια ιταλοποίησης της νεολαίας που επεχείρησαν οι καταχτητές και έχυσαν το αίμα τους για την ελευθερία του λαού. Τονίσαμε και πέρσι: Είναι απαράδεκτο ότι μέχρι σήμερα καμία μνεία δεν έχει γίνει στη μνήμη τους από το ελληνικό κράτος και την τοπική διοίκηση και ότι δεν υπάρχει κάτι στο σημερινό συγκρότημα του 1ου Γυμνασίου – 1ου Λυκείου Αργοστολίου, χώρος που στεγαζόταν το Αρρένων, που να αναφέρεται στη θυσία τους. Αναλάβαμε την πρωτοβουλία – από κοινού με την ΠΕΑΕΑ, ως ελάχιστη τιμή να φτιαχτεί και να εντοιχιστεί πλάκα με τα ονόματα των πέντε μαθητών, δίπλα στο σημείο που βρίσκεται ανάλογη για τον εκτελεσμένο καθηγητή τους.
Οι μαθητές αυτοί ήταν οι εξής:
Βαβάσης Σπύρος:
Από τις Βάλτες. Συνελήφθη ύστερα από καταδίωξη στην περιοχή του και εκτελέστηκε επί τόπου στις 15(;)/7/1944.
Λιναρδάτος Μαρίνος:
Από τα Βαλσαμάτα. Συνελήφθη και εκτελέστηκε από τους Γερμανούς, ύστερα από υπόδειξη του συνεργάτη των Γερμανών Κοντομίχαλου, ότι συμμετείχε στην επίθεση που έγινε από αντιστασιακούς στο σπίτι του Μελά εναντίον των διαμενόντων Γερμανών ασυρματιστών 25(;) Σεπτέμβρη του 1943.
Νεόφυτος Διονύσης:
Από τα Φραγκάτα. Σκοτώθηκε στη μάχη του Λεσινίου στις 19 Ιουλίου 1944 στο καΐκι του ΕΛΑΝ «Άγιος Δημήτριος».
Πανταζάτος Παναγής:
Από τις Βάλτες. Συνελήφθη στο Αργοστόλι και εκτελέστηκε στη θέση Βινάριες στις 16/7/1944.
Παπαναστασάτος Σπυράγγελος:
Από το Αργοστόλι. Τον συνέλαβαν και τον σκότωσαν οι Γερμανοί στα Βλαχάτα 21ας τον Ιούλιο (16;) του 1944.
Ενημερώνουμε το λαό και τη νεολαία του Νομού ότι η πλάκα είναι έτοιμη. Καλούμε το Δημοτικό Συμβούλιο Κεφαλονιάς να δώσει την απαραίτητη άδεια για να τοποθετηθεί στο χώρο του σημερινού 1ου Γυμνασίου – 1ου Λυκείου Αργοστολίου. Τα αποκαλυπτήρια θα γίνουν από ΕΛΜΕ και ΠΕΑΕΑ την Παρασκευή 15 Νοέμβρη, για να αποδοθεί η πρέπουσα τιμή και να τονιστεί η διαχρονική σύνδεση της αντίστασης του λαού και της νεολαίας στο φασισμό – ναζισμό, κατά τη διάρκεια του δεύτερου παγκόσμιου πόλεμου, με την αντιφασιστική δράση ενάντια στην επτάχρονη φασιστική δικτατορία και την εξέγερση του Πολυτεχνείου.
Tο ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ 

Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2013



ΣΑΛΟΣ ΑΠΟ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ FT - Εξαφάνισαν έκθεση της ΕΕ που έγραφε ότι: "Η Γερμανία κατέστρεψε την Ελλάδα"!

Οι σύγχρονοι φονιάδες του Ελληνισμού, οι Γερμανοί, εκτός από "ψυχροί εκτελεστές" του ελληνικού Έθνους αποδεικνύονται και εξαιρετικά χαμηλής πολιτικής ηθικής άτομα (σε αυτό διαφέρουν από τους πατεράδες τους τους ναζί, οι οποίοι στον Β'ΠΠ ήταν "απλά" ... φονιάδες 
και όχι ΚΑΙ λαμόγια όπως ετούτοι εδώ!).

Αποκαλυπτική έκθεση της καταστροφής και των τρομακτικών ιστορικών ευθυνών που φέρουν για την ισοπέδωση της ελληνικής οικονομίας και τους 4.000 ανθρώπους που έχουν αυτοκτονήσει και η οποία αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Κομισιόν τη Δευτέρα, "κατέβηκε" έπειτα από 24 ώρες, με εντολή του Βερολίνου!

Την έκθεση υπέγραφε ο βετεράνος οικονομολόγος Jan in ‘t Veld, ο οποίος κατήγγγειλε ότι "η δημοσιονομική πολιτική της Γερμανίας έκανε ακόμη πιο βαθιά την κρίση στην Ευρωζώνη και δυσκόλεψε περισσότερο χώρες που βρίσκονται σε πρόγραμμα στήριξης όπως η Ελλάδα και η Πορτογαλία, οι οποίες θα μπορούσαν εύκολα να οδηγηθούν και πάλι στην ανάπτυξη αν η Γερμανία δεν επέμενε ακατανότητα να επιχειρεί να αποκομίσει κέρδη από την καταστροφή των άλλων. Την ίδια στιγμή που το Βερολίνο αποκομίζει κέρδη από την κρίση η Ελλάδα καταστρέφεται και βυθίζεται πιο βαθιά στην κρίση".

Η νέα έκθεση αιφνιδίασε το Βερολίνο καθώς προερχόταν από το διευθυντήριο οικονομικών και χρηματοοικονομικών υποθέσεων της Κομισιόν και κανείς δεν μπορούσε να την αμφισβητήσει με το επιχείρημα ότι οι συντάκτες της "παίζουν παιχνίδια".

Η έκθεση, μόλις έγινε αντιληπτή από το Βερολίνο, αμέσως δόθηκε εντολή να "κατέβει" (υπάρχει μεγαλύτερη απόδειξη της απόλυτης γερμανική κυριαρχίας εντός της ΕΕ;) αλλά οι Γερμανοί ήταν ... "άτυχοι": Μετά από λίγες ώρες η έκθεση ανέβηκε από κάποιον χρήστη στο blog των Financial Times και προκάλεσε σάλο

Ακολούθησε δημοσίευμα της εφημερίδας και εν τέλει μετά το σάλο που προκάλεσε χθες ανέβηκε πάλι στην ιστοσελίδες της ΕΕ.

Αυτή την φορά το γερμανικό τείχος σιωπής που έχει ορθωθεί για να καλύψει τα εγκλήματα που έχει διαπράξει σε βάρος του ευρωπαϊκού Νότου γνώρισε μια μιρκή ρωγμή που φώτισε ένα τμήμα της ελληνικής καταστοφής.

Το ερώτημα είναι: Για πόσο ακόμα θα ανεχόμαστε τους Γερμανούς και τα εγχώρια τσιράκια τους;

Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

Σάλος και στη Βρετανία: Νέα ανάκληση ινδικών γενόσημων



Σάλος και στη Βρετανία: Νέα ανάκληση ινδικών γενόσημων
Μετά το σάλο που δημιουργήθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες με τα νοθευμένα γενόσημα της εταιρείας Ranbaxy, και οδήγησε στην απαγόρευση της εισαγωγής τους, μία ακόμα ινδική φαρμακοβιομηχανία βρίσκεται στο στόχαστρο των ελεγκτικών μηχανισμών, αυτή τη φορά της Βρετανίας.
Η Ρυθμιστική Αρχή του Ηνωμένου Βασιλείου (MHRA) προχώρησε στην ανάκληση πέντε συνταγογραφούμενων γενόσημων της ινδικής εταιρείας Wockhardt Ltd από τα φαρμακεία, τις κλινικές και φαρμακαποθήκες της χώρας. Ο λόγος της ανάκλησης είναι η μη τήρηση των κανόνων ορθής βιομηχανικής παραγωγής (GMP) στο εργοστάσιο παραγωγής της Wockhardt στην Chikalthana της Ινδίας, όπως διαπιστώθηκε σε πρόσφατο έλεγχο της MHRA. Μάλιστα, η ίδια η εταιρεία είχε ζητήσει νωρίτερα την προληπτική ανάκληση για άλλα πέντε μη συνταγογραφούμενα σκευάσματά της.
Τα περισσότερα από τα ανακληθέντα φάρμακα χρησιμοποιούνται ως αναλγητικά, ενώ ένα φάρμακο χρησιμοποιείται για τη θεραπεία του διαβήτη Τύπου 2 (Gliclazide).
Οι ατέλειες παραγωγής που εντοπίστηκαν από την MHRA κατά την επιθεώρηση στις εγκαταστάσεις της Wockhardt στην Chikalthana τον Ιούλιο του 2013, περιλαμβάνουν κακή τήρηση αρχείων που αφορούν στην κατασκευή και στις δοκιμές των γενόσημων που παρασκευάζονταν και ανεπαρκή πιστοποίηση και έλεγχο της παραγωγής των σκευασμάτων.
Ένας άλλος έλεγχος σε μία ακόμα εγκατάσταση της ίδιας φαρμακοβιομηχανίας στο Wulaj της Ινδίας, είχε οδηγήσει στην ανάκληση 16 σκευασμάτων της εταιρείας τον περασμένο Ιούλιο.
Παρά το γεγονός ότι οι ανακλήσεις είναι προληπτικές και δεν υπάρχει μέχρι στιγμής περιστατικό που να αποδεικνύει την ελαττωματικότητα των φαρμάκων και τις συνέπειες στους ασθενείς, η MHRA τονίζει πως η μη τήρηση των κανόνων ορθής βιομηχανικής παραγωγής σημαίνει ότι η ποιότητα των φαρμάκων δεν είναι εγγυημένη.
Η ιατρική κοινότητα προειδοποιεί ότι φθηνά γενόσημα από τρίτες χώρες μπορεί να είναι επικίνδυνα, όχι μόνο για παρενέργειες αλλά και για αναποτελεσματικότητα. Δηλαδή, οι ασθενείς μπορεί να μην υποστούν άμεσα ανεπιθύμητες ενέργειες, όμως το φαρμακευτικό σκεύασμα στην ουσία να μην θεραπεύει.
Ο κίνδυνος δε για τη δημόσια υγεία στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι υπαρκτός, καθώς πολλές φορές, αν ένα φθηνό γενόσημο από τρίτη χώρα εγκριθεί σε χώρα-μέλος της ΕΕ, τότε μπορεί να κυκλοφορήσει και σε άλλες χώρες της Ένωσης, χωρίς να υποβληθεί εξ αρχής σε κλινικούς ελέγχους. Οι ιατρικές ενώσεις της Ελλάδας έχουν προειδοποιήσει για τους κινδύνους που μπορεί να κρύβουν φθηνά γενόσημα,παρασκευασμένα στην Ινδία ή το Πακιστάν, και ζητούν να τους δοθούν στοιχεία για το ποια τέτοια σκευάσματα κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά, καθώς και από ποιους και πότε έχουν ελεγχθεί.
Η συνταγογράφηση και της εμπορικής ονομασίας, εκτός από τη δραστική ουσία, σύμφωνα με τους γιατρούς, μπορεί να ελαχιστοποιήσει τέτοιου είδους κινδύνους. Στην αντίθετη περίπτωση και αν το κριτήριο για τη χορήγηση των φαρμάκων είναι μόνο η χαμηλή τιμή, τότε οι ασθενείς μένουν ανοχύρωτοι μπροστά στην επέλαση φθηνών γενόσημων από την Ινδία και άλλες ασιατικές χώρες, όπου δεν τηρούνται οι κανόνες ασφάλειας και ποιότητας στην παραγωγή.

Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2013


  ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ :«Ο Οδυσσέας ήταν άναξ των Κεφαλλήνων»
 
                                                                            
Μια ακόμα εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Αρχαιολόγου Αντώνη Βασικάκη για τα ευρήματα στη Ρίζα των Τζανάτων ,στο περιοδικό ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΝΩΜΗ. Την παραθέτουμε ολόκληρη: 

Ο Αντώνιος Σ. Βασιλάκης γεννήθηκε στην Κνωσό της Κρήτης. Σπούδασε στο Τμήμα Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, απ’ όπου αποφοίτησε το 1975. Το 1992 αναγορεύτηκε Διδάκτωρ του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Μιλάει αγγλικά και γνωρίζει γαλλικά, γερμανικά και ιταλικά.
Το 1978 διορίστηκε στην ΚΓ΄ (23η) Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων (Ε.Π.Κ.Α.) Ηρακλείου στην οποία υπηρέτησε μέχρι και το τέλος του 2010, αναλαμβάνοντας καθήκοντα Αναπληρωτή Προϊσταμένου της Εφορείας (1996-2010) και Προϊσταμένου του Τμήματος Αρχαιολογικών Χώρων και Μνημείων (2008-2010). Το 2011 διορίστηκε Διευθυντής της ΛΕ΄ (35η) Ε.Π.Κ.Α. Κεφαλληνίας-Ιθάκης και Ζακύνθου από την οποία αφυπηρέτησε στα τέλη του ίδιου έτους.
Πραγματοποίησε πολυάριθμες ανασκαφές σε ολόκληρη τη μεγαλόνησο και κυρίως στον πρώην Νομό (νυν Περιφερειακή Ενότητα) Ηρακλείου, τα ευρήματα των οποίων χρονολογούνται από τη Νεολιθική μέχρι την Πρωτοβυζαντινή Περίοδο. Έχει δημοσιεύσει μονογραφίες και πλήθος μελετών και άρθρων σε θέματα κυρίως προϊστορικής αρχαιολογίας, έχει συμμετάσχει σε πανελλήνια και διεθνή αρχαιολογικά συνέδρια, έχει επιμεληθεί εκδόσεις βιβλίων και πρακτικών συνεδρίων τοπικής και διεθνούς εμβέλειας, έχει συμμετάσχει στα ερευνητικά προγράμματα «KnossosUrbanLandscapeProject 2005-2010» (σε συνεργασία με τη Βρετανική Αρχαιολογική Σχολή Αθηνών) και «Πρώιμη μεταλλοτεχνία του χαλκού στην Κρήτη» (σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος) και έχει δώσει διαλέξεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Πανεπιστήμιο Sheffield της Αγγλίας, Πανεπιστήμιο ParisIX της Γαλλίας, Πανεπιστήμιο Agrigento της Ιταλίας και Αμερικανικά Ανοικτά Πανεπιστήμια).
Από το 1982 μέχρι το 2008 δίδαξε ως επιστημονικός συνεργάτης και έκτακτος Καθηγητής στο Α.Τ.Ε.Ι. Κρήτης, στη Σχολή Ξεναγών Κρήτης, στα Π.Ε.Κ. Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης, καθώς και σε Δημόσια και Ιδιωτικά Ινστιτούτα και Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης στο Ηράκλειο και στο Ρέθυμνο.
Έχει συμμετάσχει επίσης ως επιστημονικός σύμβουλος και αφηγητής σε αρχαιολογικά ντοκιμαντέρ -με θέματα από τον πολιτισμό της Κρήτης- της ελληνικής, της γερμανικής και της ιταλικής τηλεόρασης.

 


Κύριε Βασιλάκη, η ενασχόλησή σας επί μακρόν με τη μελέτη του Μινωικού Πολιτισμού σας έφερε κοντά στον αείμνηστο Αρχαιολόγο Γιάννη Σακελλαράκη. Τι ξεχωρίζετεαπόαυτήντησυνεργασία;

Ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δίνεται να μιλήσω για τον αείμνηστο Αρχαιολόγο Καθηγητή Γιάννη Σακελλαράκη, που τον συνάντησα πρώτη φορά το 1979 στις Αρχάνες, όπου μόλις είχε ανασκάψει τον μινωικό ναό με την «ανθρωποθυσία». Μερικούς μήνες αργότερα, τον Μάιο του 1980, ήρθε Διευθυντής στην ΚΓ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων Ηρακλείου, όπου εργαζόμουν από το 1978. Συνυπηρέτησα μαζί του εξίμισι χρόνια. Συνδεθήκαμε με αμοιβαία φιλία και εκτίμηση που κράτησε τριάντα χρόνια, ως τον θάνατό του το 2010. Ο Σακελλαρακης με στήριξε αποφασιστικά σε τρεις κρίσιμες στιγμές της σταδιοδρομίας μου: Πρώτα, όταν το 1980 μου ανάθεσε τη σωστική ανασκαφή του προανακτορικού μινωικού νεκροταφείου στην Οδηγήτρια (ήδη δημοσιευμένη το 2010). Ύστερα, όταν με κάλεσε να μετέχω στην ανασκαφή του Ιδαίου Άντρου (1983-1986), και ακόμη όταν με συμβούλεψε για την επιλογή του θέματος της διδακτορικής μου διατριβής στο Πανεπιστήμιο Κρήτης το 1986.


Η πολύχρονη βιωματική σας σχέση με τα μνημεία και τους αρχαιολογικούς χώρους της ανακτορικής Κρήτης έφερε και τη συγγραφή αρκετών βιβλίων για τη μεγαλόνησο. Πόσο δύσκολο είναι να τιθασεύσει κανείς την πληθώρα των μελετών και να παρουσιάσει τα δεδομένα ευσύνοπτα στο κοινό;

Μου δίνεται εδώ η αφορμή να εξηγήσω τι σημαίνει βιωματική σχέση μου με την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της Κρήτης. Γεννήθηκα στην Κνωσό, 50 μόλις μέτρα από το παλάτι του Μίνωα. Τα πρώτα «μαθήματα αρχαιολογίας» τα πήρα από τον αείμνηστο πατέρα μου Σπύρο, που από 15 χρονών είχε εργαστεί με τον Αρθούρο Έβανς και με όλους σχεδόν τους Έλληνες και Βρετανούς αρχαιολόγους, όχι μόνο στην Κνωσό, αλλά και στον Γιούχτα, στη Σητεία, την Ιεράπετρα και τη Βιάννο, στα Χανιά και στους Αρμένους Ρεθύμνου, αλλά και στη Σπάρτη, στη Μήλο και στο Λευκαντί Εύβοιας. Η πρώτη ανασκαφή που θυμάμαι ήταν το 1957, σε μινωικό τάφο στο Σελλόπουλο Κνωσού με τον αείμνηστο, καθηγητή μου αργότερα, Νικόλαο Πλάτωνα και τον Βρετανό GeorgeHuxley. Θυμάμαι όλες τις ανασκαφές της Κνωσού τα τελευταία 55 χρόνια.
Από νωρίς πίστεψα ότι οι γνώσεις που αποκτά κανείς δεν είναι για τον ίδιο, αλλά για όλη την κοινωνία, και το έκαμα πράξη. Έτσι, άρχισα να διαβάζω και να μιλώ για τα αρχαία της Κρήτης και την ιστορία της, πολύ ενωρίς. Το 1962 ο δάσκαλος μου Μανόλης Μηλιαράς με έβαλε να διηγηθώ στο Δικταίο Άντρο τον μύθο της γέννησης του Δία, μπροστά σε όλο το σχολειό μας. Πολύ αργότερα, το 1988 άρχισα να γράφω βιβλία για τους επισκέπτες της Κρήτης και το ευρύτερο κοινό. Η συγγραφή τους απαιτεί πολύ χρόνο προετοιμασίας, γιατί χρειάζεται ενημέρωση στη βιβλιογραφία, μέχρι την ημέρα της συγγραφής. Θέλει περισσότερη δουλειά από ένα κανονικό επιστημονικό άρθρο ή μια ανακοίνωση σε επιστημονικό συνέδριο. Το βιβλίο για τη Μινωική Κρήτη (Έκδοση Κώστα Αδάμ) έχει 450 έγχρωμες πρωτότυπες εικόνες, αριθμό που δεν υπάρχει σε κανένα ανάλογο βιβλίο. Στη συγγραφή των βιβλίων με βοήθησε πολύ η διδασκαλία στη Σχολή Ξεναγών Κρήτης από το 1982.


 Έχετε εντρυφήσει και στην καθημερινή ζωή των Μινωιτών, την οποία παρουσιάσατε σε αντίστοιχα εκπαιδευτικά προγράμματα. Πώς ψυχαγωγούνταν αλήθεια οι Μινωίτες; Βρίσκουν ελκυστική τη ζωή τους τα σύγχρονα παιδιά;

Η καθημερινή ζωή των Μινωιτών με απασχόλησε πολύ ενωρίς. Οι μακρινοί αυτοί πρόγονοι μας, 3.500 χρόνια πριν από σήμερα, χαίρονταν την ζωή και την εργασία μέσα στη φύση. Ψυχαγωγούνταν με τραγούδια, χορούς και μουσικές, σε συμπόσια και γιορτές, με αθλήματα και παιγνίδια, μέσα κι έξω από τα παλάτια, τα μέγαρα, τα σπίτια και τις πόλεις. Συγκεντρώνονταν σε χώρους διαμορφωμένους για τον σκοπό αυτό: στις μεγάλες αυλές, στα χοροστάσια, στις μεγάλες αίθουσες και τους «θεατρικούς χώρους». Αλλά και στους αγρούς και στους ιερούς τόπους: στα λατρευτικά σπήλαια, στα υπαίθρια ορεινά ιερά και στις οργανωμένες νεκροπόλεις γίνονταν συγκεντρώσεις και γιορτές και συμπόσια. Τα αθλήματα που αγαπούσαν πολύ οι Μινωίτες ήταν ο δρόμος, η πάλη και η πυγμαχία, τα ακροβατικά, τα ταυροκαθάψια. Όλα αυτά εικονίζονται σε τοιχογραφίες και σε έργα μικροαστικής, μικρογλυπτικής και μικροτεχνίας: πλαστικά σκεύη, ανάγλυφα αγγεία, σφραγιδόλιθους και σφραγίσματα. Έπαιζαν επιτραπέζια παιγνίδια (ζατρίκιο, σκάκι), ενώ υπήρχαν και παιδικά παιγνίδια. Για την ψυχαγωγία των Μινωιτών έγραψα βιβλίο του μαθητή και του δασκάλου με το πρόγραμμα «Μελίνα».


Στη δύση της επαγγελματικής σας πορείας η τύχη σας επιφύλασσε μια σπουδαία ανακάλυψη στην Κεφαλληνία. Ποια νέα στοιχεία προσθέτουν τα απρόσμενα ευρήματα στην τοπογραφία της Ιόνιας νησιωτικής περιοχής;

Στη δύση της υπηρεσιακής μου ζωής, με τριάντα δύο και πλέον χρόνια συμπληρωμένα, τον Δεκέμβριο του 2010, η Υπηρεσία με τοποθέτησε Διευθυντή στη ΛΕ΄ Ε.Π.Κ.Α. με έδρα το Αργοστόλι και περιοχή ευθύνης τα νησιά Κεφαλονιά, Ζάκυνθο και Ιθάκη. Ταλαντεύθηκα στην αρχή: να πάω στο Αργοστολι ή να παραμείνω στην Κρήτη. Εν τέλει, αποφάσισα να πάω. Είδα την τοποθέτηση μου εκεί ως πρόκληση προς την τύχη μου, αλλά σύντομα διαπίστωσα ότι ήταν μια πραγματική πρόσκληση να ερευνήσω τον τόπο εκείνο. Με υποδέχτηκε ένας σπουδαίος άνθρωπος, ο πρώην Δήμαρχος και Νομάρχης Γεράσιμος Μεταξάς. Μαζί περιηγηθήκαμε τη Νοτιοανατολική Κεφαλονιά. Εντύπωση μου προκάλεσε ο ηγεμονικός θολωτός τάφος στα Τζαννάτα, που τον είχε ανακαλύψει ο Μεταξάς και τον είχε ανασκάψει πριν από είκοσι χρόνια ο Επίτιμος Γενικός Διευθυντής Αρχαιοτήτων Λάζαρος Κολώνας. Η πρόκληση ήταν να συνεχίσω την έρευνα εκείνη και να προσπαθήσω να τεκμηριώσω την ύπαρξη στην περιοχή αυτή ενός σημαντικού οικιστικού κέντρου, στους κατοίκους του οποίου ανήκε ο μεγαλοπρεπής τάφος. Όντας έφορος αρχαιοτήτων το 2011, ξεκίνησα μια σωστική ανασκαφή στη Ρίζα Τζαννάτων, που σύντομα μας έδωσε καρπούς. Ανακαλύψαμε ένα μεγάλο ελλειψοειδές οικοδόμημα, που χρονολογείται στην Υστεροελλαδική (ΥΕ) ΙΙΙ και ΙΙ περίοδο (1500-1300 π.Χ.) και του οποίου την ανασκαφή ολοκληρώσαμε εφέτος. Είναι η πιο σημαντική ανασκαφή που γίνεται στο νησί τις τελευταίες δύο δεκαετίες και έρχεται να αναθεωρήσει τα ιστορικά και αρχαιολογικά δεδομένα της δυτικής νησιωτικής Ελλάδας.
Η προϊστορική αρχαιολογία των Ιονίων νήσων, και συγκεκριμένα η Υστεροελλαδική Κεφαλονιά, είναι μια άγνωστη γη, που μόλις αρχίζει η εξερεύνησή της. Σε δύο με τρία χρόνια θα μπορώ να πω περισσότερα. Είναι όμως συναρπαστικό ότι κανένα τεκμηριωμένο οικιστικό κατάλοιπο δεν έχει ανασκαφεί ακόμη στο νησί αυτό, ούτε και στα 4-5 νησιά (Ζάκυνθος, Λευκάδα, Ιθάκη, Μεγανήσι) που αποτελούσαν στη δυτική νησιωτική Ελλάδα την επικράτεια των Κεφαλλήνων κατά της ΥΕ περίοδο, στην οποία, υποτίθεται ότι, άναξ ήταν ο Οδυσσέας και η γενιά του.


Τα Ομηρικά Έπη που ως έναν βαθμό αντανακλούν ιστορικές πραγματικότητες της Μυκηναϊκής Περιόδου, ποιες πληροφορίες μας δίνουν για τον «άνακτα των Κεφαλλήνων» και την επικράτειά του;

Να διευκρινίσουμε κάποιους όρους: τα Ομηρικά Έπη συντέθηκαν γύρω στα 700 π.Χ., και είναι λογικό να αντανακλούν την εποχή τους, τη Γεωμετρική Περίοδο (1000-700 π.Χ.), που κάποιοι ονομάζουν επίσης «Ομηρικά Χρόνια», ή και «Σκοτεινούς Χρόνους» (αν και μόνο σκοτεινοί δεν είναι).
Πολλοί Ομηριστές δέχονται ότι σημαντικά τμήματα των Ομηρικών Επών «αντανακλούν, όπως αναφέρετε και εσείς, ιστορικές πραγματικότητες της Μυκηναϊκής Περιόδου». Όμως η ομηρική γεωγραφία, όπως περιγράφεται στη Ραψωδία Β της «Ιλιάδας» μπορεί να αναφέρεται τόσο στη Μυκηναϊκή Περίοδο (1600-1100 π.Χ.), όσο και στα πρώιμα ιστορικά χρόνια (10ος-8ος αι. π.Χ.).
Έχοντας κατά νου τη διαπίστωση αυτή, αν δεχτούμε ότι είναι μυκηναϊκή η γεωγραφία του «κατάλογου των πλοίων» στη Ραψωδία Β της «Ιλιάδας», έχουμε τις εξής πληροφορίες: Ο Οδυσσέας ήταν άναξ των Κεφαλλήνων και η επικράτειά του περιλάμβανε (με τα σημερινά ονόματα) τα νησιά Κεφαλονιά, Λευκάδα, Ιθάκη, Ζάκυνθο, Μεγανήσι και όλο το εσωτερικό αρχιπέλαγος, αλλά και σημαντικά μέρη από την απέναντι ηπειρωτική χώρα: την Ακαρνανία, τη Δυτική Αχαΐα και τη Βόρεια Ήλιδα.


Στο ερώτημα που ταλανίζει αιώνες τώρα τους ιστορικούς ποια είναι η δική σας απάντηση; Είναι τελικά η Κεφαλονιά η Ιθάκη που περιγράφει ο Όμηρος στην «Οδύσσεια» ή θα συνεχίσουν και πάλι οι «ομηρικοί καυγάδες»;
Η απάντηση στο ερώτημα απαιτεί διευκρίνιση των ιστορικών, γεωγραφικών και πολιτισμικών ορών «ομηρική» και «μυκηναϊκή» Ιθάκη.
Η ταύτιση των δυο οντοτήτων και η σχέση μεταξύ τους είναι θέμα τεράστιο και, όπως καταλαβαίνουμε όλοι, είναι αδύνατο να χωρέσει εδώ η όποια άρτια προσέγγισή του. Ωστόσο, δύο βασικές διαπιστώσεις μου, αφού ασχολούμαι τρία χρόνια ήδη με το θέμα, μπορώ να αναφέρω εδώ:

Α. Πρώτη παραδοχή, αναγκαία δε, είναι ότι μόνον η αρχαιολογική έρευνα, συστηματική, τεκμηριωμένη και σε βάθος, μπορεί να μας δώσει κάποια απάντηση στο ζήτημα της Ιθάκης και του Οδυσσέα. Όλη την άλλη πλούσια βιβλιογραφία, που δεν έχει καμία αρχαιολογική τεκμηρίωση, τη διαβάζω μόνο ως φιλολογικά μυθεύματα. Η φιλολογία, η γεωγραφία και η γεωλογία δεν μας βοηθούν, και μόνο επικουρικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Ας μην ξεχνάμε ότι ο ποιητής Όμηρος δεν είναι ιστορικός, ούτε γεωγράφος ή γεωλόγος.

Β. Η μέχρι τώρα αρχαιολογική έρευνα στην Κεφαλονιά και στην Ιθάκη παρουσιάζει την εξής, περίπου, εικόνα: Η Ιθάκη ήταν τμήμα του μυκηναϊκού κόσμου και ευρήματα της εποχής προέρχονται από τέσσερις θέσεις: τα Πηλικάτα, τις Τρεις Λαγκάδες, τη σπηλιά του Λουίζου (Πόλις) και τον Αετό. Σε καμία από τις θέσεις αυτές δεν ανακαλύφθηκε μεχρι σήμερα κάποιο μεγάλο οικοδόμημα της Μυκηναϊκής Περιόδου. Στην Κεφαλονιά, που ήταν το πιο σημαντικό κέντρο του μυκηναϊκού κόσμου στη Δυτική Ελλάδα, έχουν ανακαλυφθεί και ανασκαφεί πάνω από 60 θαλαμωτοί και θολωτοί τάφοι, που χρονολογούνται από το 1600 μέχρι το 1100 π.Χ.. Οι τάφοι βρίσκονται σε συστάδες στα Μαζαρακάτα, στη Λακκίθρα, στα Κοκολάτα, στα Μαυράτα, στα Μεταξάτα, στην Κοντογεννάδα και αλλού. Με εξαίρεση ένα χαμένο σήμερα μικρό σπίτι στα Σταροχώραφα Κρανιάς, έναν αμφίβολο τοίχο σπιτιού (;) στους Αγίους Θεοδώρους Σάμης, και ένα ακόμη οικιστικό κατάλοιπο στη ΒΙ.ΠΕ. Αργοστολίου, σε καμιά από τις άλλες θέσεις δεν έχει ανασκαφεί ή εντοπιστεί οικισμός ή έστω ένα οικοδόμημα μυκηναϊκών χρόνων. Ωστόσο η Νοτιοανατολική Κεφαλονιά, με τον ηγεμονικό θολωτό τάφο στο Μπούρτζι Τζαννάτων και το ελλειψοειδές μέγαρο στη Ρίζα Τζαννάτων που ανασκάψαμε εμείς, φαίνεται ότι ήταν η σημαντικότερη θέση (κέντρο) της Μυκηναϊκής Εποχής σε όλη την επικράτεια του Οδυσσέα!

Οι «ομηρικοί καυγάδες», αναφέρονται στο περίφημο «ομηρικό ζήτημα» (ποιος και από πού είναι ο ποιητής, αν ήταν ένας ή πολλοί κτλ.). Στο ζήτημα που μας απασχολεί φυσικά θα συνεχιστούν. Η αλήθεια θα αργήσει να έρθει! Μόνον η αρχαιολογική έρευνα μπορεί να μας δώσει σταθερά δεδομένα. Το ιδανικό θα ήταν να βρούμε μια επιγραφή του 14ου η 13ου αιώνα π.Χ, όπως έγινε πρόσφατα στην Ιωλκό ή στη Σπάρτη, αλλά αυτό δεν έχει γίνει ακόμη!

 Θα μπορούσε, υπό το φως των νέων δεδομένων, ο ηγεμονικός θολωτός τάφος, που ανασκάφηκε παλιότερα πλησίον του οικισμού που εντοπίσατε, να συνδεθεί με τον πολυμήχανο Οδυσσέα ή τους προγόνους του;

H σύνδεση των μεγάλων προϊστορικών αρχαιολογικών τόπων με διάσημα πρόσωπα του μύθου, που έφτασαν ως εμάς κυρίως από τον Όμηρο, ήταν ο κανόνας στην ελληνική Προϊστορική Αρχαιολογία για πολλές δεκαετίες, από τις ανακαλύψεις του Σλήμαν αρχικά (Τροία, Μυκήνες Τίρυνθα, Ορχομενός, Ιθάκη) και αργότερα του Έβανς (Κνωσός). Όμως, η τάση αυτή έχει δημιουργήσει προβλήματα περισσότερα από όσα έλυνε. Ο Σλήμαν χρονολόγησε εσφαλμένα την Τροία και τις Μυκήνες, και ο Εβανς αρχικά πίστευε ότι ανέσκαπτε τη μυκηναϊκή Κνωσό, αλλά σύντομα κατάλαβε ότι αυτά που έσκαβε ήταν πολύ αρχαιότερα, και δημιούργησε κυριολεκτικά τη Μινωική Αρχαιολογία.
Στα δικά μας τώρα, ένας από τους λόγους που η υπόθεση της έρευνας για την Ιθάκη του Οδυσσέα έχει ταλαιπωρήσει και ταλαιπωρηθεί, είναι η κατά γράμμα ερμηνεία της περιγραφής του Ομήρου, που έχει οδηγήσει σε πολλές εσφαλμένες ή και εξωφρενικές υποθέσεις. Αναφέρθηκα ήδη παραπάνω σε αυτό. Εμείς έχουμε ανακαλύψει και ανασκάψει ένα μεγάλο ελλειψοειδές μέγαρο, πολύ σημαντικό τόσο για το σχήμα του, όσο και για την εποχή του (15ος-13ος αι. π.Χ.). Με μυθολογικούς όρους θα μπορούσε να ανήκει σε πρόγονο του Οδυσσέα, αλλά αυτή είναι απλή υπόθεση, αφού δεν γνωρίζουμε πότε χρονολογείται ο Οδυσσέας, αν δηλαδή ήταν ιστορικό πρόσωπο.

Πώς αντιμετώπισαν τα ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια την ανακάλυψη του σημαντικότερου μέχρι σήμερα γνωστού οικιστικού κέντρου της Μυκηναϊκής Περιόδου στη Δυτική Ελλάδα;

Το έγκυρο ηλεκτρονικό περιοδικό «Αρχαιολογία & Τέχνες» κατέταξε την ανακάλυψή μας στις 10 σημαντικότερες ανασκαφές του 2011.
Το Πανεπιστήμιο Αθηνών ενέταξε την ανακοίνωση της ανασκαφής μας στο Μυκηναϊκό Σεμινάριό του τον Δεκέμβριο 2012, ενώ από εφέτος έχει εντάξει τη συνέχεια της έρευνάς μας στο μεταδιδακτορικό ερευνητικό πρόγραμμά του. Το Πανεπιστήμιο SimonFraser στο Βανκούβερ του Καναδά, με επέλεξε Επίκουρο Καθηγητή και συνεργάστηκε στην ανασκαφή το 2012. Προτάσεις για συνεργασία έχουμε από το Πανεπιστήμιο του Nottingham Βρετανίας και το Πανεπιστήμιο NewYorkCity των Η.Π.Α.

 Σε κάποιο δημοσίευμά σας αναφέρετε ότι οι μεγάλοι πρωταγωνιστές αυτής της ανασκαφής ήταν οι εθελοντές της. Αναρωτιέμαι πραγματικά, υπάρχουν ακόμα κάποιοι που προσβλέπουν στο «εμείς» και όχι στο «εγώ»;

Η εθελοντική συμμετοχή στο αρχαιολογικό έργο υπάρχει από παλιά. Σε μας εκδηλώθηκε με τη συμμέτοχη τόσο στην ανασκαφική πράξη, όσο και στο εργαστήριο από πολλούς: φοιτητές από τα Πανεπιστήμια Αθηνών, Αιγαίου, Θεσσαλονίκης και Πελοποννήσου, αλλά και από Πανεπιστήμια του εξωτερικού (Nottingham Βρετανίας, NewYorkCityLecce Ιταλίας). Κάτοικοι του Πόρου εργάστηκαν στο πεδίο, και πολλοί άλλοι συμμετείχαν με πολλούς άλλους τρόπους: τεχνικές εργασίες, μεταφορά προσωπικού στο πεδίο και σε εκδρομές, προετοιμασία και προσφορά γευμάτων, ποτών και γλυκών.
Ιδιαίτερα αναφέρω την παραχώρηση από τον Δικηγόρο Σπύρο Καμπίτση του σπιτιού του αείμνηστου πατέρα του Καθηγητή Γιάννη Καμπίτση στη Ρίζα, το οποίο μετατρέψαμε με έξοδα της Εταιρείας Μελετών Προϊστορικής Κεφαλληνίας σε κέντρο έρευνας και τεκμηρίωσης της προϊστορικής αρχαιολογίας του τόπου, και όπου διαμένω εγώ κατά τη διάρκεια των εργασιών. Η δράση της Εταιρείας μας στηρίζεται στην εθελοντική προσφορά των μελών της.
Ναι, υπάρχουν ακόμη άνθρωποι κοινωνικοποιημένοι, που μετέχουν σε μια κοινωνικοποιημένη δημόσια αρχαιολογία, αυτή που προσπαθούμε να κάνουμε εμείς. Και αυτό μας δίνει χαρά και κουράγιο να συνεχίσουμε.

 Κατά τη διάρκεια της ανασκαφής είχατε απευθύνει πρόσκληση τόσο προς τις αρχές όσο και προς τους κατοίκους και επισκέπτες της Κεφαλληνίας να σας επισκεφθούν. Γιατί τις περισσότερες φορές όμως οι ανασκαφές είναι ερμητικά κλειστές στο κοινό;
 Οι αρχές, οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του νησιού δεν χρειάζονται πρόσκληση. Έχω δηλώσει, από την πρώτη στιγμή που πήγα εκεί, ότι όλοι είναι ευπρόσδεκτοι οποιαδήποτε μέρα και ώρα. Την πρόσκληση την είχα απευθύνει πέρυσι, ύστερα από ένα πρωτοφανές γεγονός· ένας αντιδήμαρχος ζήτησε να τους καλέσω να επισκεφθούν τον χώρο της ανασκαφής, αλλά -παρά την πρόσκλησή μου- δεν ήρθε κανείς, εκτός από έναν δημοτικό σύμβουλο, που μας επισκέφθηκε και πέρυσι και φέτος, τον φετινό τοπικό αντιδήμαρχο και τον Αντιπεριφερειάρχη που ήρθε πέρυσι. Μας επισκέφθηκαν όμως φίλοι από τον Πόρο, τα Τζαννάτα, την Αγία Ειρήνη, τα Βλαχάτα, το Αργοστόλι και τη Σάμη, και, φυσικά, όλα τα μέλη της Εταιρείας μας.
Δεν ξέρω τι νομίζουν ότι κερδίζουν όσοι αρχαιολόγοι κρατούν τις ανασκαφές τους «ερμητικά κλειστές» στο κοινό, εγώ πάντως δεν το έκανα αυτό στα 35 χρόνια που εργάζομαι.
 Και ενώ λοιπόν αναζητούσατε την Ιθάκη ήρθε το νομοσχέδιο, το οποίο επρόκειτο να σας θέσει σε διαθεσιμότητα. Εσείς όμως προτιμήσατε την εθελούσια έξοδο. Ποιο πιστεύετε ότι θα είναι το μέλλον της ανασκαφής σας;

Ναι, είναι αλήθεια ότι τη μέρα -πριν από δύο ακριβώς χρόνια- που ετοιμαζόμουν να ανακοινώσω τα πρώτα αποτελέσματα της ανασκαφής στη Ρίζα Τζαννάτων ήρθε ο, επαίσχυντος για τους εμπνευστές του, νόμος Ραγκούση, που έλεγε ότι όσοι έχουν κλείσει τριάντα τρία χρόνια υπηρεσίας -άρα έχουν θεμελιώσει δικαίωμα σύνταξης- τίθενται σε διαθεσιμότητα. Θεώρησα, και θεωρώ ακόμη, τη λέξη αυτή προσβλητική και ατιμωτική, και την επέστρεψα με σκληρές δηλώσεις μου σε αυτούς που την εμπνεύστηκαν. Υπέβαλα παραίτηση για συνταξιοδότηση και αποχώρησα από την υπηρεσία στις 31 Οκτωβρίου 2011. Τη βασική σύνταξη την πήρα μετά από δεκατέσσερις μήνες.
Η ανασκαφή μας ολοκληρώθηκε φέτος, πριν από λίγες ημέρες. Μένει η επεξεργασία και η μελέτη των ευρημάτων που προγραμματίζουμε να γίνει στα δύο επόμενα χρόνια, με σκοπό τη δημοσίευση της ανασκαφής.
 Τελικά, στον πηγαιμό σας από την Κνωσό για την Ιθάκη ήταν μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος δράση;

Στα τρία χρόνια της περιπέτειας που έζησα, ως άλλος Οδυσσέας αλλά Κρητικός, έμαθα και έπαθα πολλά, όπως και ο ήρωας. Γνώρισα ανθρώπους και τόπους, πολλούς και αγνώστους μέχρι τώρα σε μένα. Ταλαιπωρήθηκα ψυχικά και σωματικά, με κίνδυνο σοβαρό για την υγεία μου. Αλλά στάθηκα ορθός, και θα είμαι ορθός και πεισματάρης. Φέτος εργάστηκα με δικά μου προσωπικά έξοδα και με μια μικρή χορηγία από το Ινστιτούτο Προϊστορίας του Αιγαίου. Μικρή υποστήριξη υπήρξε φέτος (φιλοξενία των μελών της αποστολής) από την Εταιρεία Μελέτης Προϊστορικής Κεφαλλήνιας, που είχε αναλάβει πέρυσι, εξολοκλήρου σχεδόν, τη δαπάνη της ανασκαφής.
 Ποια θα είναι για σας, κύριε Βασιλάκη, από εδώ και πέρα η πηγή χαράς; Γιατί, όπως έλεγε και ο Τζόζεφ Άντισον «Η χαρά έρχεται στην ζωή μας όταν έχουμε κάτι να κάνουμε, κάτι να αγαπάμε, κάτι να ελπίζουμε»…

 Η χαρά στην ζωή μου από δω και πέρα είναι να συνεχίσω να προσφέρω στον τόπο μου, που είναι όλη η πατρίδα, τις δυνάμεις μου για ένα καλύτερο μέλλον. Να συνεχίσω να μεταδίδω γνώσεις και εμπειρίες σε νεότερους συναδέλφους που με εμπιστεύονται. Να προσθέσω το δικό μου μικρό λιθαράκι στο οικοδόμημα της ιστορίας του τόπου μας με τη δημοσίευση των ανασκαφών μου. Να συνεχίσω να επικοινωνώ, με αγάπη πάντα, με τους φίλους και συναδέλφους που έχουν παραπλήσιο σκοπό στην ζωή τους. Παρά τα σκληρά πλήγματα που έχω δεχτεί στην ζωή μου, διατηρώ ακέραιη τη θέληση για αγάπη, χαρά και δημιουργία.
Σας ευχαριστώ θερμά για τη γνωριμία και τη συζήτηση!

Κι εγώ ειλικρινά σας ευχαριστώ από βάθους καρδιάς!


Αναδημοσιευση απο : Kefaloniapress 

Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013


Φώτης Πολυμέρης (Παλημέρης): Ένας Κεφαλονίτης φημισμένος τροβαδούρος

Αφιέρωμα στον Φ.Παλημέρη
Αφιέρωμα στον Φ.Παλημέρη
Υπάρχουν μορφές που με το έργο τους και την παρουσία τους σημαδεύουν μια εποχή και μένουν ανεξίτηλες στη μνήμη μας ως σημεία αναφοράς. Μια τέτοια μορφή είναι και ο προπολεμικός τροβαδούρος – κιθαρίστας και συνθέτης, Φώτιος Πολυμέρης. Τα τραγούδια του συνόδευσαν γενιές, μας διασκέδασαν, τα χαρήκαμε και ακόμη τα σιγανοψιθυρίζουμε, ξυπνώντας ρομαντικά αισθήματα της ζωής μας.
Πάντα στο μυαλό μου είχα την έγνοια να γράψω ένα μικρό αφιέρωμα γι’ αυτόν τον σπουδαίο Κεφαλονίτη καλλιτέχνη και τώρα μου δίνεται η ευκαιρία, να παρουσιάσω στοιχεία του βίου του μέσα από την αυτοβιογραφία του, «Φώτης Πολυμέρης. Των Αναμνήσεων η Λιτανεία» που κυκλοφόρησε το 2003 από τις εκδόσεις «Άγκυρα».
Ο Φώτης Πολυμέρης συστήνεται απλά ως «ο τελευταίος εν ζωή προπολεμικός τραγουδιστής», φημισμένος ήδη από την προπολεμική Αθήνα. Πέρα δε από την τραγουδιστική του πορεία είναι και συνθέτης και στιχουργός (ερασιτεχνικά, όπως υποστηρίζει) τουλάχιστον 100 τραγουδιών και είναι αυτόπτης και μάρτυρας πολλών καλλιτεχνικών γεγονότων από τη δεκαετία του ’30.
Γεννήθηκε στην Πάτρα, Καθαρή Δευτέρα το 1920. Ο πατέρας του ήταν από τα Κουβαλάτα της Παλικής, Ευάγγελος Παλημέρης και η μητέρα του από το κοντινό χωριό Άγιος Δημήτρης, Αΐντα Βώρου. Στην αυτοβιογραφία του, λέει πως «…Κάποιος απαίδευτος παπάς ή ανεύθυνος δημόσιος υπάλληλος έγραψε σε κάποιο επίσημο έγγραφο «Πολυμέρης», δημιουργώντας μου έτσι προβλήματα που με παίδευσαν αρκετά μέχρι να τα λύσω. Πάλι καλά, γιατί στο στρατό με είχαν «Παλημένο»!…
Αφιέρωμα στον Φ.Παλημέρη
Πέρασε πολλά και άλλαξε αρκετές εργασίες, ώσπου να ξεκινήσει το 1938 τη μουσική του πορεία. Τα στοιχεία της καλλιτεχνίας και της μουσικής ειδικότερα τα είχε μέσα του, καθώς όλα τα μέλη της πατρικής του οικογένειάς είχαν έμφυτη την καλλιτεχνική κλίση και τραγουδούσαν καντάδες και αριέττες.
Ξεκίνησε την καριέρα του το 1938 τραγουδώντας στην οπερέττα «Αρτζεντίνα» των Αλέκου Σακελάριου – Ε. Μπιάνκο. Στην περίοδο της Κατοχής μετείχε στο «Τρίο Μουτσάτσος» που παρουσιαζόταν και σε εκπομπές στην Ραδιοφωνία.
Προικισμένος με μια υπέροχη φωνή, αλλά και με μουσικό αυτί ανέβηκε γρήγορα στον καλλιτεχνικό κύκλο της εποχής και μάλιστα έγινε περιζήτητος ως καλλιτέχνης, και μαζί του συνεργάστηκαν σπουδαίες μετέπειτα προσωπικότητες της μουσικής. Και με ποιους δε συνεργάστηκε ή δεν έκανε παρέα ο Πολυμέρης! Από τον μεγάλον Αττίκ, τον Γιάννη Γούναρη, τον Γιάννη Βέλα, που σημάδεψαν εξαρχής την πορεία του, έως τον Παπαϊωάννου, τον Τσιτσάνη, τον Χιώτη, τον Βαμβακάρη και άλλους. Επίσης, από τη Ρένα Βλαχοπούλου, τη Μάγια Μελάγια, τη Μελίνα Μερκούρη, έως τον Τάσο Λειβαδίτη, τον Κώστα Βάρναλη και τον Γιάννη Ρίτσο. Πολλοί οι φίλοι και οι γνωστοί του μιςα και δεν αρκέστηκε μόνο στον ελλαδικό χώρο αλλά και σε διάφορα μέρη του εξωτερικού, ιδίως στην Αμερική, όπου και έμεινε έως τα τέλη της δεκαετίας του ’60, χαράζοντας μια σπουδαία καλλιτεχνική καριέρα, αφήνοντας μνήμες και στιγμές αξιόλογες.
Αφιέρωμα στον Φ.Παλημέρη
Αφιέρωμα στον Φ.Παλημέρη
Η ζωή του γιομάτη από πρόσωπα και καταστάσεις, άλλοτε με ένταση και άλλοτε σε ύφεση, βραδιές με κέφια, με τραγούδια και με παρέες, διασκεδάσεις και ατελείωτες επιτυχίες, όλα αυτά συνθέτουν τη ζωή και την καλλιτεχνική πορεία του Φώτη Πολυμέρη. Όπως λέει στην αυτοβιογραφία του «..Δεν ήταν όλη η ζωή μου μπουνάτσα. Αν τρως κάθε μέρα το ίδιο φαγητό, βαριέσαι. Έτσι είναι. Η αρμονία βρίσκεται στις αντιθέσεις…».
Ο Φώτης Πολυμέρης είναι ένας τύπος που του αρέσει από παιδί η τάξη και η καθαριότητα, αλλά και άνθρωπος της μελέτης και του φιλοσοφικού στοχασμού. Πέρα από την καλλιτεχνική του εργασία, δεν άφησε ποτέ το διάβασμα, τη λογοτεχνία και την ποίηση. Είναι λάτρης του αρχαίου ελληνικού πνεύματος και συχνά συνοδεύει το λόγο του με αρχαίες ρύσεις.
Στα κεφάλαια της αυτοβιογραφίας του, σχολιάζει με κάθε λεπτομέρεια με ό,τι η μνήμη του κράτησε και φανερώνει, πώς ήταν η καλλιτεχνική ζωή, ιδίως προπολεμικά, που οι καλλιτέχνες έπρεπε να υπερβούν τον εαυτό τους για να ακουστούν, μιας και δεν υπήρχαν τότε τα σημερινά ηχητικοακουστικά μέσα.
Η αυτοβιογραφία του είναι γραμμένη με απλό τρόπο σε 290 σελίδες, αποτυπώνονται δε στο χαρτί με ειλικρίνεια τα όσο έχει βιώσει, από το καλλιτεχνικό του ξεκίνημα, από τα χρόνια της αντίστασης που ήταν στο ΕΑΜ, την καλλιτεχνική πορεία του στην πατρίδα μας και στην Αμερική έως και την επιστροφή του στην Ελλάδα. Με κριτική διάθεση σχολιάζει καταστάσεις και πρόσωπα που συνεργάστηκαν μαζί του, φίλους και εχθρούς, καλούς και κακούς χαρακτήρες, παρέες και έρωτες που σημάδεψαν τη ζωή του.
Αφιέρωμα στον Φ.Παλημέρη
Για τον Αττίκ λέει «Ένας κοντός άνθρωπος, έμοιαζε με τον Μπετόβεν χωρίς τα φουντωτά μαλλιά, ήταν πνευματοδέστατος. Από τη «Μάντρα» πέρασαν από τον Καζαντζάκη και τον Παλαμά μέχρι…οι πάντες. Έρχονταν γιατί, όπως έγραφε και πάνω από το ταμείο, «Εδώ πουλάμε πνεύμα, όχι οινόπνευμα».
Για τον Χιώτη λέει «…Στον Μανώλη τον Χιώτη είχα λατρεία. Εγώ τον έκανα κι έβαλε τέταρτη χορδή στο μπουζούκι, γιατί το τρίχορδο ήταν όργανο ατελές – την πρώτη και την τρίτη χορδή την κούρδιζαν στην ίδια νότα…». Υπάρχουν πλήθος από αναφορές για πολλές προσωπικότητες του καλλιτεχνικού και πνευματικού κόσμου της προπολεμικής Αθήνας, αλλά και του εξωτερικού.
Για έναν μεγάλο έρωτα και μια δεύτερη παρ’ ολίγον αυτοκτονία, γράφει. «Ήμουν 29-30 ετών, στον Άγιο Λουκά που είχαμε ένα σπίτι. Βλέπω μια μέρα τρεις κοπελίτσες. Η μια φορούσε άσπρα. Και μου συνέβη κάτι ασύλληπτο για τον άνθρωπο. Μετρούσα τους σφυγμούς μου: είχαν ανεβεί 200. Εκείνη όμως αγαπούσε άλλον. «Των πόνων μου ο πόνος», έγραψα και τραγούδι. Δύο λύσεις, είχα. Η μια να πέσω να πνιγώ και η άλλη να φύγω για την Αμερική. Αυτό έκανα. Λατρεία είχα και στη γυναίκα μου. Αλλά αυτό ήταν κάτι άλλο. Και δεν της άγγιξα ποτέ το χέρι…».
Για τα τραγούδια του. «Δικά μου τραγούδια, έγραψα και τραγούδησα γύρω στα 100. Αλλά δεν ήταν για εμπόριο, για να βγάλω λεφτά. Και «Το βεσπάκι, το κορίτσι μου κι εγώ», το έγραψα για κάποια…
Για την Κεφαλονιά του έχει πει… «Κεφαλονίτης είμαι. Και για την πατρίδα μου έχω γράψει και το ωραιότερο τραγούδι. Στου πατέρα μου το χωριό, στα Κουβαλάτα, έχω θάψει και τον αδελφό μου, πριν από χρόνια. Πήγαινα στον τάφο. Τώρα πια, δεν μπορώ. Θα ξαναπάω όμως…»
Ο Φώτης Πολυμέρης δεν υπήρξε μόνο ένας εκλεκτός τροβαδούρος της προπολεμικής εποχής, αλλά επάξια στάθηκε στην ακμή και των τριών μεταπολεμικών δεκαετιών. Πέρα από το μεγάλο πλήθος τραγουδιών που έχει τραγουδήσει στην καριέρα του, είναι δημιουργός αξιόλογων ασμάτων που τα περισσότερα έχουν γίνει επιτυχία. Πολλά από αυτά έχουν κυκλοφορήσει σε δίσκους και έγιναν γνωστά στο πανελλήνιο. Στις τελευταίες σελίδες της αυτοβιογραφίας του παραθέτει έναν μακρύ κατάλογο με όσα τραγούδια τραγούδησε και όσα αυτός δημιούργησε, είτε ως συνθέτης είτε ως στιχουργός. Κάποια από τα δημοφιλέστερα τραγούδια του είναι: «Το βαλς της μοναξιάς», «Το βεσπάκι, το κορίτσι μου κι εγώ», «Ας ήξερα τι κρύβεις στην καρδιά σου», «Να’ χα τα νιάτα σου», «Το όνειρο του αλήτη», «Η κιθάρα του πατέρα», «Γλυκό τραγούδι μαγευτικό», «Όνειρό μου γλυκό», «Ένα σπιτάκι στο χωριουδάκι», «Φουρτουνιασμένη θάλασσα», «Φέρτε μου να πιω να μεθύσω», «Η αγάπη μου κοιμάται», «Ο πόνος της μάνας», «Μόνο στη ζωή», «Αιχμάλωτοι της αγάπης», «Αν έχεις καρδιά», «Νύχτα χωρίς φεγγάρι», «Μαρία, Μαρικάκι μου», «Χτύπα καμπάνα», «Όταν γελάς γλυκιά μου αγαπημένη», «Μια μικρούλα μαυρομάτα», «Αγάπη, αγάπη», «Η Κεφαλλονιά την άνοιξη» και αρκετά άλλα υπέροχα τραγούδια.
Επίσης, ακούγεται η φωνή του σε LP δίσκους: «Ένα βράδυ στην Αθήνα (1961)», «Αναμνήσεις από την Παλιά Αθήνα (1964)», «Αντίο πατρίδα (1965 – ανατύπωση 1973)», «Μελωδικές νοσταλγίες (1966 – ανατύπωση 1973)», «Τι να πρωτοθυμηθώ (1966), «Φ. Πολυμέρης (1967)», «Καρδιοχτύπια (1967)», «Η κιθάρα του πατέρα (1971)», «Η μπαλάντα της ζωής μου (1972 – ανατύπωση1973)», «Περασμένα και όχι ξεχασμένα (1984)», «Χρυσή εποχή 7 (1985», «Τραγούδια για πάντα, 2 (1990)», «Καλησπέρα κε Έντισον 1 και 3 (1990)» Τραγούδια από τις 45 στροφές (1996)» και κάποια τραγούδια του έχουν μεταφερθεί σε cd.
Ο Φώτης Πολυμέρηςπέθανε στην Αθήνα στις 28 Μαΐου 2013.
Σε κείμενα του Σωτήρη Γαλανού

Αναδημοσιευση απο : KefaloniaToday.com