Δευτέρα 8 Απριλίου 2013


Όταν «Το μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι» προκάλεσε τους Κεφαλλονίτες

Το Μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι
Το Μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι
Ο δημιουργός του πολύκροτου βιβλίου «Το μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι» προκαλεί τους Κεφαλλονίτες και τον πραγματικό ήρωα της ιστορίας
Τα γυρίσματα της ταινίας με τη συμμετοχή σταρ διεθνούς φήμης κινητοποίησαν το δημόσιο ενδιαφέρον για την Κεφαλλονιά και για το πρόσφατο ιστορικό παρελθόν της. Οι πρώτες φωνές διαμαρτυρίας μιλάνε κιόλας για παραχάραξη γεγονότων. Ο κ. Λουί ντε Μπερνιέρ όμως δεν φαίνεται να χάνει το κέφι του ούτε το δικαίωμα του συγγραφέα να φτιάχνει τις ιστορίες του όπως θέλει.
Ο συγγραφέας του βιβλίου «Το μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι» Λουί ντε Μπερνιέρ έχει επανειλημμένως δηλώσει ότι εξάσκησε ως σήμερα στη ζωή του «οποιοδήποτε επάγγελμα δεν απαιτεί γραβάτα». Ευτυχώς ούτε αυτό του συγγραφέα έχει τέτοιου είδους απαιτήσεις βλέπετε, η θέα και μόνο της γραβάτας στον λαιμό του Βρετανού τις τελευταίες ημέρες θα έβαζε πολλούς σε πειρασμό να σφίξουν τον κόμπο της μέχρι τελικής πτώσεως…
Πιο αποφασισμένος από όλους θα ήταν κατά πάσα πιθανότητα ο 89χρονος σήμερα στρατηγός Αμος Παμπαλόνι, το πάλαι ποτέ πρότυπο του κ. Ντε Μπερνιέρ, του οποίου η ζωή στην Κεφαλλονιά εν μέσω πολέμου παρουσιάζει εκπληκτικές ομοιότητες με εκείνη του ομοβάθμου του τότε, του λοχαγού Κορέλι.
Ο κ. Παμπαλόνι είχε και αυτός δεσμό με μια νεαρή Κεφαλλονίτισσα, γλίτωσε και εκείνος ως εκ θαύματος τον θάνατο όταν τον πυροβόλησαν οι Γερμανοί και, όπως και ο Κορέλι, ήταν ένας από εκείνους που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην απόφαση των Ιταλών να επιτεθούν στα γερμανικά στρατεύματα στο Αργοστόλι στις 13 Σεπτεμβρίου 1943. Σύμπτωση, θα πείτε, αφού ο κ. Ντε Μπερνιέρ διαρρηγνύει τα ιμάτιά του λέγων ότι ο κ. Παμπαλόνι δεν είναι ο Κορέλι του βιβλίου του.
Αλλά πάλι για φαντασθείτε να ήσασταν στη θέση του στρατηγού. Ο οποίος στα 89 του βρέθηκε να διαβάζει μια ιστορία πανομοιότυπη με τη δική του, γραμμένη σε 614 σελίδες γεμάτες με διαστρεβλωμένα ιστορικά γεγονότα… «Είμαι αριστερός, δεν είμαι όμως κομμουνιστής» δήλωσε στη βρετανική εφημερίδα «The Guardian» ταραγμένος ο γηραιός πολεμιστής. «Αλλά η εικόνα που ο Ντε Μπερνιέρ δίνει για τους έλληνες κομμουνιστές αντιστασιακούς είναι απαράδεκτη και παντελώς λαθεμένη. Το να αποκαλείς τους Ελληνες βαρβάρους που σκότωναν από ευχαρίστηση δεν είναι μόνο λάθος και άδικο αλλά υποθάλπει τον ρατσισμό».
 Ποιος είναι ο κ. Παμπαλόνι
Ο κ. Παμπαλόνι θα πρέπει να γνωρίζει περί τίνος ομιλεί. Εζησε 14 μήνες στην Κεφαλλονιά εκείνα τα ταραγμένα χρόνια. Ο κ. Ντε Μπερνιέρ πάλι απλώς κάποιο καλοκαίρι γύρισε το νησί καβάλα σε ένα νοικιασμένο μοτοποδήλατο αναζητώντας επί δύο εβδομάδες τη μούσα της έμπνευσής του στις περιγραφές των κατοίκων για την περίοδο πριν και μετά την Κατοχή. Και όταν ολοκλήρωσε την περιοδεία του βασίστηκε για τη συμπλήρωση των σημειώσεών του στον κατάλογο βιβλίων που του έστειλε η κυρία Ελένη Κοσμετάτου από το Μουσείο Αργοστολίου και στα συγγράμματα για την ιστορία της Ελλάδας που βρήκε στα βιβλιοπωλεία του Λονδίνου.
Και έτσι κατέληξε να γράψει αυτό που εκ των υστέρων περιέγραψε ως «ένα παλιομοδίτικο αφήγημα με καλοσχηματισμένους χαρακτήρες και σημαντικά θέματα: πίστη, έρωτας, δειλία, θάνατος». Πέραν αυτού, όμως, πέτυχε να ξεκινήσει και μια αληθινή ιστορία με τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά. Κατόπιν της ανάγνωσης του βιβλίου ουκ ολίγοι Κεφαλλονίτες, με πίστη στις μνήμες τους και έρωτα για το νησί τους, καταμαρτυρούν στον Ντε Μπερνιέρ δειλία να μιλήσει για την ιστορική αλήθεια και μοιάζουν τόσο έξαλλοι μαζί του που θα προετίθεντο ακόμη και να τον εξολοθρεύσουν…
Είς εξ αυτών και ο ληξουριώτης κ. Λευτέρης Ελευθεράτος, ο οποίος πλημμύρισε τις εφημερίδες με κείμενα αντι-μπερνιερικού μίσους. Δεδομένου του ύφους των επιστολών του, ο κ. Ελευθεράτος θα πρέπει να πέρασε νύχτες ολόκληρες αντιπαραβάλλοντας τις μνήμες των παιδικών του χρόνων με τα κορέλεια πάθη. Πώς να πιστέψει ο Κεφαλλονίτης ότι οι συμπατριώτες του τού ΕΛΑΣ περιγράφονται ως φονιάδες των Ιταλών «που είχαν έρθει να πολεμήσουν στο πλευρό τους εναντίον των Γερμανών» και από πού κι ως πού να δεχθεί ότι οι γονείς του «έτρωγαν σαύρες και φίδια» στην Κατοχή, κατά την οποία ο ίδιος γνωρίζει ότι ελάχιστοι ήταν στην Κεφαλλονιά αυτοί που πείνασαν;
Βίαιοι, βρώμικοι και κακοί
Και όμως στο βιβλίο οι Κεφαλλονίτες φθάνουν σε σημείο να βγάζουν τα σκοτωμένα ποντίκια από τις φάκες και να τα κόβουν κομματάκια για να τα κάνουν κιμά! (σελ. 79) Αλλά τα πάθη των ποντικών εκ της γραφίδος του Ντε Μπερνιέρ δεν είναι τίποτε μπρος στα αντίστοιχα των ΕΛΑΣιτών. Βλέπετε, η Κεφαλλονιά του βιβλίου είναι, όπως την περιγράφει ο πατέρας της Πελαγίας, «ένα εργοστάσιο παραγωγής βρεφών για εξαγωγή», όπου ευδοκιμούν «όμορφες και έξυπνες γυναίκες παντρεμένες με τους πιο άξεστους και ακατάλληλους άνδρες, που δεν είναι άξιοι για τίποτε και ούτε θα γίνουν ποτέ». (σελ. 17) Οσο για τους ελάχιστους εναπομείναντες εμφανίσιμους άνδρες, είς εξ αυτών τυγχάνει και ο Μαντράς, ο αρραβωνιαστικός της Πελαγίας στην προ Κορέλι εποχή.
Ο οποίος εντάσσεται στον ΕΛΑΣ και υπό τις οδηγίες του αρχηγού του Εκτορα (που είναι«δηλωμένος και περήφανος κομμουνιστής») φθάνει σε σημείο να ξυλοκοπήσει, να μαστιγώσει και να πυροβολήσει στο κεφάλι έναν σκελετωμένο γέρο επειδή ειδοποίησε τον ΕΔΕΣ πριν από τον ΕΛΑΣ για τα πολεμοφόδια που έριξαν τα εγγλέζικα αεροπλάνα και έκλεψε κι ένα μπουκάλι ουίσκι (σελ. 270).
Ετερα κατά φαντασίαν αίσχη των ΕΛΑΣιτών του βιβλίου παραλείφθηκαν στην ελληνική έκδοση, όπως αυτό που επισημαίνει ο κ. Ελευθεράτος: ένας ΕΛΑΣίτης αντάρτης ευνουχίζει και βγάζει τα μάτια του αντιπάλου του και στη συνέχεια του χαράσσει και ένα χαμόγελο στο πρόσωπο… Ο «Γκάρντιαν» στο εκτενέστατο ρεπορτάζ του επισημαίνει και έτερα παραλειφθέντα τμήματα του αγγλικού κειμένου. Ενα από τα πλέον διαφωτιστικά είναι εκείνο που αναφέρει ότι «στην Κεφαλλονιά οι κομμουνιστές άρχισαν να εκτοπίζουν τους δύσκολους χαρακτήρες σε στρατόπεδα συγκέντρωσης. Παρακολουθούσαν τους ναζί από απόσταση ασφαλείας και ήταν καλά μυημένοι στις τέχνες της καταπίεσης και της φρικαλεότητας. Ο Χίτλερ θα ήταν περήφανος για τόσο επιμελείς μαθητές»!
Θύελλα διαμαρτυριών
Αλλά πάλι υπάρχουν πολλές οπτικές γωνίες για να δει κανείς την πραγματικότητα. Κοιτώντας από την εκ διαμέτρου αντίθετη γωνία εκείνης από την οποία βλέπουν ο στρατηγός Παμπαλόνι, ο κ. Ελευθεράτος και ο συντάκτης του «Guardian», ο κ. Ντε Μπερνιέρ δεν μοιάζει να νιώθει πως έχει για κάτι να απολογηθεί. «Είχα πολλά γράμματα από την Ελλάδα» δήλωσε σε παλαιότερη συνέντευξή του. «Αλλοι έγραφαν “εδώ δεν τα λες σωστά”, άλλοι έγραφαν “άκου κάτι ενδιαφέρον που συνέβη τότε”Λίγα ήταν τα γράμματα διαμαρτυρίας». Ο ίδιος αισθάνεται πως με το βιβλίο του έκανε καλό γιατί ένας βρετανός δημοσιογράφος του είπε πως «έβαλε την Κεφαλλονιά στον χάρτη» και ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων του νησιού τού στέλνει ευχαριστήρια μηνύματα. Στο κάτω κάτω, όπως επεσήμαναν και οι εκδόσεις Ψυχογιός (που φρόντισαν για τη μετάφραση του βιβλίου στα ελληνικά), απαντώντας στις οργισμένες επιστολές του κ. Ελευθεράτου, «”Το μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι” είναι ένα λογοτέχνημα και όχι ένα αμιγώς ιστορικό βιβλίο το οποίο ο συγγραφέας έκρινε πως μπορούσε, συγγραφική αδεία και προς όφελος του κειμένου, να διανθίσει με εικόνες της καθημερινότητας που δεν άπτονται της ιστορικής ακρίβειας. Πιστεύουμε ότι ξαναδιαβάζοντας το βιβλίο με άλλο μάτι θα συμφωνήσετε και εσείς μαζί μας. Εκτός αν έχετε την άποψη πως οι Θηβαίοι πρέπει να διαμαρτυρηθούν για τον Σοφοκλή που μέσω του “Οιδίποδα” τους παραδίδει στην Ιστορία ως… αιμομείκτες».
Η απόλυτη απενοχοποίηση και το μόνο που μένει στον κ. Ντε Μπερνιέρ είναι ανεπηρέαστος να προχωρήσει στη συγγραφή του επόμενου έργου του. Και σε αυτό, όπως και σε όλα τα προηγούμενα, καθώς λέει, θα τον απασχολήσουν «η δύναμη και η κατάχρησή της». Πάντα έβρισκε σε αυτήν έμπνευση να γράφει ιστορίες για «ορισμένους μεγαλομανείς που συλλαμβάνουν κάποιες ιδέες οι οποίες φέρνουν άνω κάτω τη ζωή των απλών ανθρώπων». Κατόπιν αυτών, και δεδομένου του ότι το δικό του έργο, «Το μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι», έκανε άνω κάτω τους γηραιούς αντιστασιακούς της Κεφαλλονιάς, ίσως ήρθε η ώρα για τον κ. Ντε Μπερνιέρ να γράψει την αυτοβιογραφία του…
Bookmark and Share
Πηγή άρθρου: tovima.gr

Αναδημοσιευση απο : KefaloniaToday.com) 

   Το Εσπερινό λέει «όχι» στο ρατσισμό
  •  Είμαι τσιγγάνα, είμαι Αλβανός, είμαι Βρετανός, είμαι Ελληνίδα ..
  • είμαστε περήφανοι , είμαστε διαφορετικοί, είμαστε φίλοι!
 
 
Στις 21 Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα κατά των Φυλετικών Διακρίσεων και του Ρατσισμού το Εσπερινό Γυμνάσιο - Λύκειο Αργοστολίου αφιέρωσε μία διδακτική ώρα σε εκδήλωση σχετική με το θέμα του ρατσισμού.
Στα πλαίσια της εκδήλωσης αυτής. δημιούργησα μαζί με τους μαθητές μου ένα βίντεο με το οποίο στέλνουμε το δικό μας μήνυμα, ως πολυπολιτισμικό σχολείο, κατά του ρατσισμού. Γνωρίζοντας τη διαρκή υποστήριξή σας στο έργο μας, πήρα το θάρρος να σας στείλω αυτό το υλικό, το οποίο θα χαιρόμασταν πολύ να το δημοσιεύατε στην ιστοσελίδα σας.
Σας στέλνω συνημμένα ένα σύντομο άρθρο σχετικό με την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας, τρεις φωτογραφίες και τους συνδέσμους για το βίντεο που έχει δημοσιευτεί στο youtube με Ελληνικούς και Αγγλικούς υπότιτλους.

Το βίντεο με Αγγλικούς υπότιτλους:

Το βίντεο με Ελληνικούς υπότιτλους:
Aναδημοσιευση απο : Kefalonia Press


Παρασκευή 5 Απριλίου 2013


Πέθανε ο Ν. Παππάς, κυβερνήτης του αντιτορπιλικού «Βέλος» - Συλλυπητήρια από το ΚΚΕ
Δημοσίευση: Παρ, 05/04/2013 - 13:45
Σήμερα Παρασκευή τις πρώτες πρωινές ώρες άφησε την τελευταία του πνοή στο σπίτι του μετά από μακρά ασθένεια ο ναύαρχος εν αποστρατεία,Νίκος Παππάς.
Ο Νίκος Παππάς, ως κυβερνήτης του αντιτορπιλικού «Βέλος» είχε πρωτοστατήσει στο «Κίνημα του Πολεμικού Ναυτικού» εναντίον της Χούντας, το 1973. Το «Βέλος» είχε εγκαταλείψει ΝΑΤΟική άσκηση στην Αδριατική (23/5/1973) και 36 μέλη του πληρώματος του πλοίου με επικεφαλής τον κυβερνήτη του, αντιπλοίαρχο τότε, Ν. Παππά, ζήτησαν άσυλο στην Ιταλία (25/5/1973).
Το ΚΚΕ «εκφράζει τα συλλυπητήρια στην οικογένεια του ναυάρχου Νίκου Παππά, μια θαρραλέα μορφή της αντιδικτατορικής πάλης».
1 / 1


Τι κάνετε κ. Υπουργέ; Άλλα μου διδάσκουν στο σχολείo και άλλα πράττετε εσείς


Γράμμα μαθητή σε σχολείο των Χανίων προς τον Υπ. Οικονομικών που αξίζει να διαβάσετε
Τι κάνετε κ. Υπουργέ; Με αυτήν την ερώτηση μαθητής της τρίτης Λυκείου σε σχολείο των Χανίων απευθύνεται προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Γιάννη Στουρνάρα, μέσα από ένα γράμμα που αξίζει να διαβαστεί αλλά και να συζητηθεί.
Ο Αλέξανδρος είναι μαθητής στο 1ο ΕΠΑΛ Χανίων και σε λίγο καιρό ετοιμάζεται να δώσει πανελλήνιες εξετάσεις για μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ένα από τα μαθήματα στα οποία θα εξεταστεί είναι οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ΙΙ.

Σε μια παράγραφο, στην τελευταία σελίδα της εξεταστέας ύλης που διδάσκεται στα σχολεία αναφέρεται ότι όταν υπάρχει ύφεση στην οικονομία το κράτος θα πρέπει να στοχεύσει σε ελλειμματικό προϋπολογισμό και αύξηση των δαπανών ώστε να αυξηθεί το εισόδημα και να δοθεί ώθηση στην οικονομία για... να βγει από την ύφεση.

Ο νεαρός μαθητής που περνάει το χρόνο του μεταξύ σχολείου, φροντιστηρίου και διαβάσματος και την ίδια ώρα ακούει τους μεγαλύτερους να συζητούν για την οικονομική κατάσταση που βιώνει η χώρα μας, διερωτάται γιατί αυτό που του μαθαίνουν στο σχολείο οι καθηγητές και το οποίο παρουσιάζεται ως σωστό, δεν εφαρμόζεται στην πραγματικότητα.
Ο καθ’ ύλην αρμόδιος για να απαντήσει είναι ο Υπουργός των Οικονομικών στον οποίο απευθύνεται και το παρακάτω γράμμα.



Αλήθεια τι πρέπει να απαντήσει ο Αλέξανδρος για να είναι σωστός; Και στο τέλος τι θα υπερισχύσει μέσα του. Αυτό που του παρουσιάζει το κράτος ως προσεκτικά σχεδιασμένη και αναπόφευκτη λύση, αυτό που του μαθαίνουν στο σχολείο ως επιστημονική αλήθεια ή εκείνο που ακούει από ανθρώπους της καθημερινότητας που προσπαθούν να βρουν τρόπο επιβίωσης.

Όποια και αν είναι η απάντηση, το βέβαιο είναι ότι ο νεαρός μαθητής βρίσκεται στο σωστό δρόμο, αυτό της αμφισβήτησης και της κριτικής σκέψης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο 17χρονος μαθητής πηγαίνει στο ίδιο σχολείο, το 1ο ΕΠΑΛ Χανίων από το οποίο πέρασε ο Σάββας Παπαδόπουλος, ένας εκ των δύο φοιτητών που πέθαναν ύστερα από δηλητηρίαση από μαγκάλι στη Λάρισα και που κάποιοι ατυχώς είπαν ότι ήταν θύματα της παιδείας που δεν τους έμαθε να μην βάζουν το μαγκάλι μέσα στο σπίτι.

Αυτοί οι μεγάλοι και πιο ενημερωμένοι μπορούν να απαντήσουν πειστικά στον Αλέξανδρο;

Πάντως ο Αλέξανδρος βαθμολογείται με άριστα, για τους υπόλοιπους δεν ξέρω

(Το γράμμα έχει πρωτοκολληθεί από το Υπ. Οικονομικών με ΑΠ:03945)

Από Flashnews

Αντιγραφη απο : Νεα Κεφαλονια 

Κεφαλλονίτικα αυθεντικά Παραδοσιακά προιόντα

Ρομπόλα Κεφαλλονιάς
Ρομπόλα Κεφαλλονιάς
Δοκιμάστε τη ΡΟΜΠΟΛΑ, το περίφημο εξαίρετο οινοστάφυλο που φύεται μόνο στα ημιορεινά, άνυδρα και πετρώδη εδάφη της Κεφαλλονιάς.
Θα εκπλαγείτε από τη γεύση και το μοναδικό άρωμά της. Δοκιμάστε όμως και τη ΜΑΥΡΟΔΑΦΝΗ, το ΒΟΣΤΙΛΙΔΙ, το ΤΣΑΟΥΣΙ και το ΜΟΣΧΑΤΟ.
Επισκεφθείτε τη μεγάλη οινοποιιτική μονάδα του Συνεταιρισμού στα Ομαλά. Επισκεφθείτε και τα μικρά οικογενειακά οινοποιεία που βρίσκονται σε αρκετά σημεία στην Κεφαλλονιά. Αγοράστε τα κρασιά τους. Το άρωμά τους θα σας θυμίζει το νησί.
Η ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΤΙΚΗ ΦΕΤΑ και το ΞΕΡΟΤΥΡΙ ή ΚΕΦΑΛΟΤΥΡΙ, προϊόντα και τα δυο της ορεινής ζώνης του νησιού, είναι γνωστά σε ολόκληρο τον κόσμο για τη μοναδική πικάντικη γεύση τους.
Γευτείτε τη ΓΡΑΒΙΕΡΑ, τη ΜΥΖΗΘΡΑ, τη ΣΤΟΥΜΠΑ και το ΓΙΑΟΥΡΤΙ. Ονομαστοί τεχνίτες τυριού δούλεψαν είτε σε δικά τους τυροκομεία στην Πύλαρο και ευρύτερα στην Κεφαλλονιά, είτε μετέφεραν την τέχνη τους σε διάφορα σημεία της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού.
Σήμερα, η παραγωγή παραμένει υψηλή, η ποιότητα είναι το ίδιο αγνή, και η γεύση πάντα μοναδική.
Η Κεφαλλονιά παράγει ΛΑΔΙ υψηλής ποιότητας, το δε θυμαρίσιο ΜΕΛΙ της είναι γνωστό για την καθαρότητα, την ιδιαίτερη γεύση και το άρωμά του. Αξίζει να πάρετε μαζί σας και ένα-δυο βαζάκια με τα περίφημα για το άρωμά τους μυρωδικά και βότανα του νησιού.
ΛΕΒΑΝΤΑ, ΡΙΓΑΝΗ, ΘΡΟΥΜΠΙ, ΦΑΣΚΟΜΗΛΟ, ΜΕΝΤΑ, αλλά και το ΣΚΟΡΔΟ είναι τα πιο γνωστά από αυτά. Θα τα βρείτε και στον Πύργο στην πλατεία Καμπάνας στο Αργοστόλι. Αν διψάσετε ζητείστε να σας σερβίρουν ΣΟΥΜΑΔΑ, γλυκό πιοτό -χωρίς αλκοόλ- που γίνεται από το πικραμύγδαλο.
Γευθείτε τη ΡΙΓΑΝΑΔΑ, την ΚΡΕΑΤΟΠΙΤΤΑ, τη ΜΠΑΚΑΛΙΑΡΟΠΙΤΤΑ, τις ΧΟΡΤΟΠΙΤΤΕΣ, την αβρΑκωτη τυρΟπιττα, τις νοστιμιεσ τησ τσερεπασ και την ΑΛΙΑΔΑ (σκορδαλιά). Δοκιμάστε μετά και τα γλυκά: ΜΑΝΤΟΛΕΣ, ΚΟΜΦΕΤΟ, ΜΠΑΡΜΠΟΥΛΕ, ΠΑΣΤΕΛΙ, ΜΑΝΤΟΛΑΤΟ, ΠΟΥΤΙΓΓΕΣ κάθε λογής και ΜΥΖΗΘΡΟΠΙΤΤΑ.
Μην ξεχάσετε να αγοράσετε και ΚΕΝΤΗΜΑΤΑ που θα βρείτε στο Χαροκόπειο Εργαστήρι
ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΘΑ ΤΑ ΒΡΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΑΓΑΖΙΑ ΜΕ ΤΟΠΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ, ΣΤΑ ΣΟΥΠΕΡ-ΜΑΡΚΕΤ, ΣΤΑ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ, ΣΤΙΣ ΤΑΒΕΡΝΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ.
Bookmark and Share
Πηγή άρθρου: Εφημερίδα των Κεφαλλήνων
Αναδημοσιευση απο : Kefaloniatoday.com 

Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013

ΕΛΛΗΝΕΣ, ΠΟΤΕ Θ’ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ;

Βρισκόμαστε ήδη στον 3ο χρόνο μνημονίων, σκληρής λιτότητας, περιορισμού των Συνταγματικά κατωχυρομένων Ελευθεριών μας και δανειακών συμβάσεων που εκχωρούν την Εθνική Κυριαρχία.
Κι ενώ θα έπρεπε, σύμφωνα με όλες τις υποχέσεις των εκλεγμένων και μη αρχόντων μας, να έχουμε αρχίσει πια να μπαίνουμε σε τροχιά ανάπτυξης, να βλέπουμε το περιβόητο «φως στην άκρη του τούνελ», η πραγματικότητα των αριθμών, τους οποίους κάποιοι έχουν θεοποιήσει, να αποδεικνύει μέρα τη μέρα, το σε πόσο λάθος δρόμο βρισκόμαστε.
Κατά την τριετία λοιπόν 2010-2012 χάθηκαν, σωρευτικά, έσοδα ύψους 2,8δις ευρώ από τον ΦΠΑ εξαιτίας των αλλεπάληλων αυξήσεων στους συντελεστές του και της συνακόλουθης κάθετης πτώσης της κατανάλωσης.
Η οικοδομική δραστηριότητα έχει παγώσει , αφού μειώθηκε πρώτα κατά 38% το 2010, κατά 44% το 2011 και 45% το 2012 !! Με τον κλάδο δε της οικοδομής να συμμετέχει με περισσότερο από 10% στο ΑΕΠ της χώρας, ο καθένας αντιλαμβάνεται την τεράστια επίπτωση που είχε αυτό στο γενικότερο υφεσιακό κλίμα της χώρας.
Η αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ στην εστίαση, ανάγκασε 4.500 επιχειρήσεις του κλάδου να βάλουν λουκέτο και πάνω από 35.000 εργαζόμενοι σε αυτές να χάσουν τις δουλειές τους. Λόγω δε της ακατανόηττης εμμονής της παρούσας κυβέρνησης, και παρά τα αντιθέτως υπεσχημένα, να διατηρεί τον ΦΠΑ στην εστίαση στο 23%, εκτιμάται ότι το επόμενο διάστημα θα κλείσουν πάνω από 6.000 καταστήματα και θα χαθούν ακόμη 70.000 θέσεις εργασίας !
Τα τεκμήρια και τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας ισοπέδωσαν το εμπόριο αυτοκινήτων και φυσικά τις εισπράξεις του Δημοσίου από τα Τέλη Ταξινόμησης οι οποίες κατρακύλισαν από τα 473.000.000 ευρώ το 2009, στα μόλις 53.000.000 το 2012 !! Φυσικό επόμενο της μηδενικής σχεδόν ζήτησης στην αγορά αυτοκινήτου, ήταν χιλιάδες επιχειρήσεις να βάλουν επίσης λουκέτο και πάνω από 30.000 εργαζόμενοι να διαβούν την πόρτα του ΟΑΕΔ σε μια απέλπιδα προσπάθεια να ζήσουν με το πενιχρό επίδομα ανεργίας των 360€
Οι εισπράξεις από τους Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης σε καύσιμα,οινοπνευματώδη ποτά και προϊόντα καπνού,αλλά και στο φυσικό αέριο πλέον από το 2011, από τα 6,2 δις ευρώ το 2009, παρά τις αλλεπάληλες αυξήσεις από το 2010 και μετά, έχουν αποφέρει μόλις 7,5 δις ευρώ το 2012. Οδήγησαν όμως στο κλείσιμο πάνω από 3.000 επιχειρήσεις εμπορίας καυσίμων και στην κατά τουλάχιστον 70% πτώση της κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης, με τα τραγικά αποτελέσματα που όλοι γνωρίζουμε.
Ως φυσικό επόμενο όλων των ανωτέρω (και πολλών άλλων), οι εισπράξεις του κράτους από τη φορολογία των φυσικών προσώπων, δηλαδή, μεταξύ άλλων, των μισθωτών,των συνταξιούχων, των αυτοαπασχολούμενων, των αγροτών κλπ, από τα 9,4 δις ευρώ το 2009 και παρά τον ορυμαγδό των κάθε λογής φοροεισπρακτικών μέτρων που εφαρμόσθηκαν τα 3 τελευταία χρόνια, απέφεραν τελικά 9,1 δις ευρώ το 2012.
Αντίστοιχα, τα έσοδα από τη φορολογία των νομικών προσώπων, δηλαδή από τη φορολόγηση των κερδών των Α.Ε., Ε.Π.Ε.,των ομόρρυθμων και ετερόρρυθμων εταιριών και όλων των άλλων νομικών προσώπων, από τα 3,3 δις ευρώ το 2009, κατρακύλισαν στα 1,1 δις ευρώ το 2012.
Συνολικά,τα χαράτσια και οι κάθε λογής φόροι που εμπνεύσθηκαν Έλληνες και ξένοι στους οποίους εμπιστευθήκαμε την τύχη της χώρας, τις τύχες και το μέλλον μας, εκτός του ότι οδήγησαν σε μία «μαύρη τρύπα» αξίας 11,5 δις ευρώ στα κρατικά ταμεία την περίοδο 2009-2012, μετέτρεψαν την οικονομική κρίση στην οποία μας έπεισαν ότι βρισκόταν η χώρα, σε μία ανθρωπιστική κρίση με ανείπωτα αποτελέσματα.
Ως πότε λοιπόν θα υπομένουμε κάθε λογής, αποδεδειγμένα, αναποτελεσματικές –το λιγότερο – πολιτικές ;
Ως πότε θα παραμένουμε νυσταλέοι και δεκτικοί ;
Πότε, ως Έλληνες, θ’ ανοίξουμε τα “μάτια” του νου ;
Γιώργος Τσακίρης

Αντιγραφη απο : Εφημεριδα των Κεφαλληνων 
5του Αλκίνοου Ιωαννίδη
Δεν θα πω για τους άλλους. Λίγο με ενδιαφέρει η ποιότητα και η στάση τους σε τέτοιες στιγμές. Ούτε και περίμενα καλύτερη αντιμετώπιση. Όσο και να τους βρίσω, χαϊδεύω τα αυτιά μας και τίποτα δεν αλλάζει. Θα πω για εμάς, και συγχωρήστε με:
Έρχεται η μέρα που η μάσκα τραβιέται βίαια. Η μέρα που το αληθινό μας πρόσωπο φανερώνεται, θέλουμε-δεν θέλουμε, αφτιασίδωτο και τρομακτικά αληθινό. Πρέπει να το κοιτάξουμε, είναι θέμα ζωής και θανάτου. Πρέπει να το ρωτήσουμε, να μας πει ποιοι είμαστε. Γιατί μόνο αυτό γνωρίζει.
Γυρνάμε απότομα, για να αντικρίσουμε μια τρύπα στον καθρέφτη. Πού απουσιάζει το πρόσωπό μας; Το ξεχάσαμε σε μικρά, ταπεινά, εγκαταλελειμμένα σπίτια, στη σκόνη χαμηλών, πλύνθινων ερειπίων, στους τάφους αγράμματων, ακατέργαστα σοφών παππούδων. Εκεί αφήσαμε θαμμένες τις αληθινές καλημέρες, τη συγκίνηση των στίχων, την αλληλεγγύη των ανθρώπων κι ότι πολύτιμο δεν μετριέται σε χρήμα. Έκτοτε, προχωρήσαμε στον «σύγχρονο κόσμο» απρόσωποι, γυμνοί, παλεύοντας να κρατήσουμε το νήμα της ύπαρξής μας άκοπο, μέσα σε εποχές δύσκολες, μέσα σε ένα τοπίο που δεν μας μοιάζει.

Γίναμε αρχοντοχωριάτες, επενδύοντας στα χειρότερα χαρακτηριστικά των δύο συνθετικών της λέξης. «Έχω γάμο», λέγαμε και στεκόμασταν καλοντυμένοι σε γκαζόν ξενοδοχείων, με φακελάκια στα χέρια, χωρίς αληθινή, από καρδιάς ευχή. «Και οι γάμοι μας, τα δροσερά στεφάνια και τα δάχτυλα, γίνουνται αινίγματα ανεξήγητα για την ψυχή μας». Ούτε αινίγματα, ούτε τίποτε. Όλα απαντημένα, όλα πεζά. Μεγάλα και άδεια. Απομείναμε αναίσθητοι μπροστά στο ιερό, ζώντας ένα γυαλιστερό, αντιαισθητικό, άχαρο, ανέραστο, ανίερο, ξοδεμένο παρόν. Χωρίς μνήμη, χωρίς όνειρο, διαζευγμένοι από το είναι μας.

Τα καλύτερα παιδιά μας τα πουλήσαμε. Τα αφήσαμε να σπαταλούν τη ζωή τους σε λογιστικά βιβλία, σε γραφεία εταιρειών, σε άψυχους λογαριασμούς. Τα κάναμε σκλάβους με τίτλους διευθυντικού στελέχους. Τα ταΐσαμε χρήματα, τα σπουδάσαμε χρήματα, τα μάθαμε να σκέφτονται χρήματα, να υπηρετούν χρήματα, να ονειρεύονται χρήματα, να παντρεύονται χρήματα, να γεννάνε χρήματα, να είναι χρήματα. Μιλούν άπταιστα τα χειρότερα Αγγλικά (αυτά της δουλειάς) και άθλια τα καλύτερα Ελληνικά (τα Κυπριακά). Όταν τα χρήματα λείψουν, από πού θα κρατηθούν;

Αντικαταστήσαμε το γλέντι στην πλατεία του χωριού με το σκυλάδικο. Τον έρωτα με το στριπτιζάδικο. Τα αναγκαία για την επιβίωση, με ένα τζιπ γεμάτο άχρηστα ψώνια. Τον ελεύθερο χρόνο με την υπερωρία. Κάναμε το παιγνίδι των παιδιών υπερπαραγωγή, σε πάρτι γενεθλίων κατά παραγγελία. Ξεχάσαμε ποια είναι τα βασικά συστατικά της ύπαρξής μας, ως ατόμων και ως κοινωνίας, αντικαθιστώντας τα με ότι μάς γυάλισε στη βιτρίνα. Γίναμε ότι μας έπεισε ο διαφημιστής, η τηλεόραση ή το περιοδικό να γίνουμε. Καταντήσαμε οπαδοί ομάδων, φανατικοί, με μαχαίρια και μίσος. Έφηβος, προτού σιχαθώ όλες τις ομάδες εξίσου, ήμουν με την Ομόνοια. Μια μέρα που έπαιζε με το ΑΠΟΕΛ, αρρώστησε ο τυμπανιστής των αντιπάλων. Ήρθαν στην άλλη κερκίδα και μου ζήτησαν να πάω στη δική τους, για να παίξω το τύμπανο. Πήγα ευχαρίστως.

Πέρασε ο καιρός, αλλάξαμε. Ξεχάσαμε. Χωριστήκαμε σε κόμματα και τα ψηφίσαμε τυφλά, διχαστήκαμε με τρόπο αταίριαστο στην ιστορία και την παράδοσή μας. Σε μια σταλιά τόπο, λέγαμε «οι άλλοι». Πήραμε τα χειρότερα χαρακτηριστικά της Ελλάδας και τα κάναμε αξιώματα.

Να πάει στο καλό τέτοιος εαυτός, να μην ξανάρθει. Καθόλου μην τον κλάψουμε, καθόλου μη μας λείψει. Στον αγύριστο!

Πέρασαν χρόνια. Το κορίτσι από τις Φιλιππίνες έκλαιγε κρυφά στο κρεβάτι του για το παιδί και τη μάνα που άφησε για να σερβίρει καφέ τον κύριο Πάμπο, που έγινε σερ, για να σιδερώνει τα ακριβά βρακιά της κυρίας Αντρούλλας, που έγινε μάνταμ. Η κοπέλα θα γυρίσει φτωχή στο Μπάγκιο Σίτι ή στη Μανίλα. Θα αγκαλιάσει τη μάνα της, θα φιλήσει το παιδί της. Εμείς, πού επιστρέφουμε;

Τι μένει όταν ο σερ και η μάνταμ, έκπληκτοι, χάνουν το αυτοκίνητο, την υπηρέτρια, το λούσο και το σπίτι τους; Τι κρατιέται αναλλοίωτο μέσα στον χρόνο, κάτω από την επιφάνεια που βουλιάζει; Πού ακριβώς βρίσκεται ανεξίτηλα χαραγμένος ο βαθύς Χαρακτήρας, που μας επιτρέπει, όταν όλα αλλάζουν, να λέμε ακόμη «Εμείς»;

Μπορούμε σήμερα να αποφασίσουμε ξανά, ο καθένας για τον εαυτό του και όλοι μαζί, ποιοι είμαστε. Τι είναι σημαντικό και τι όχι. Τι αξίζει να προσπαθήσουμε μέχρι τέλους. Ποια λόγια αξίζει να πούμε προτού φύγουμε, πώς αξίζει να σταθούμε και απέναντι σε τι, προτού πεθάνουμε. Κι αυτό, μπορούμε να το κάνουμε, ακόμη και νηστικοί, άνεργοι και άστεγοι. Ήταν όμως αδύνατον να το κάνουμε χορτάτοι και υποταγμένοι, με έναν εαυτό-καταναλωτή, εξαρτημένο και ευχαριστημένο.

Μείναμε σε σκηνές, στο ύπαιθρο, για χρόνια. Χάσαμε για πάντα τα σπίτια, τα χωριά και τις ζωές μας. Περιμέναμε κάθε μέρα, για χρόνια, αγνοούμενους που δεν γύρισαν. Για δεκαετίες, ακούγαμε αεροπλάνο και στρέφαμε έντρομοι τα μάτια στον ουρανό. Χιαστί ταινίες στα παράθυρα, μη σπάσουν από τον βομβαρδισμό που μπορούσε ανά πάσα στιγμή να ξαναρχίσει. Τα παιδιά που έβγαλαν το σχολείο διαβάζοντας με το κερί στα αντίσκηνα, χειμώνες στη σειρά, βρίζονταν στην Ελλάδα από τους Ελλαδίτες, γιατί τους έτρωγαν τις θέσεις στα πανεπιστήμια. Η Μεγάλη Μαμά τίποτα δεν κατάλαβε. Κι ακόμη δεν καταλαβαίνει. Γιατί, μπορεί η Κύπρος να είναι Ελληνική, όμως, πόσο λίγο Κυπριακή είναι η Ελλάδα! Πόσο λίγο Ελληνική είναι η Ελλάδα!

Επιτρέψαμε στους μικρούς πολιτικούς ενός αδύναμου και απροστάτευτου τόπου, να συμπεριφέρονται σαν άρχοντες αυτοκρατορίας. Να υπηρετούν κόμματα και τσέπες, σαν να μην υπάρχει απειλή, κίνδυνος και γκρεμός, σαν να είναι αδύνατον από τη μια μέρα στην άλλη να γίνουμε μπουκιά στο στόμα κροκοδείλων. Είδαμε τα τρυφερά, αγνά χαμόγελα των παιδιών του Απελευθερωτικού Αγώνα να χρησιμοποιούνται από βάρβαρους, απαίδευτους «πατριώτες» με ξυρισμένα κεφάλια, φαλακρούς «απ’ έξω κι από μέσα». Ζήσαμε την αδικία, την απώλεια, την εγκατάλειψη. Τα ξέρουμε όλα, τα είδαμε όλα, τα ζήσαμε όλα. Τώρα θα φοβηθούμε;

Όταν κλαίγαμε το ’74, κλαίγαμε για τα σπίτια μας. Σήμερα θα κλάψουμε για τις επαύλεις μας; Τότε, κλαίγαμε για το χωριό μας. Θα κλάψουμε σήμερα για την τράπεζα; Τότε, για τους τάφους των γονιών μας. Σήμερα για τα χρέη μας; Τότε, για τις ζωές μας. Σήμερα για τις δουλειές μας; Δεν νομίζω…

Η κοινωνία μας, αυτή η διαλυμένη, πιέζοντας ασταμάτητα την όποια επίσημη πολιτική ηγεσία, αλλά και πέρα απ’ αυτήν, θα αναπτύξει μηχανισμούς στήριξης των ανέργων, θα φροντίσει τα παιδιά της. Όχι από ελεημοσύνη. Από αλληλεγγύη. Και με τη γνώση πως, αν ο διπλανός δε ζει καλά, κανείς δε ζει καλά. Γιατί, ότι ποτέ μας κράτησε σ’ αυτόν τον τόπο, ήταν ένας ιδιόμορφος, ποιητικός, παράλογα ωραίος κοινωνικός ιστός, που αυτοπροστατεύεται και που μας προστατεύει. Αυτός είναι που ανάγκασε τους βουλευτές να πουν, για μια έστω στιγμή, «Όχι».

Το «Όχι» της Κυπριακής Βουλής, είναι σημαντικότερο απ’ ότι κάποιοι χαιρέκακοι μπορούν να υποψιαστούν. Κι ας επιστρέψει η Βουλή εκλιπαρώντας τους Τροϊκανούς, κι ας πέσει στα γόνατα, κι ας τους γλύψει τα πόδια, μετά. Κι ας χάσουμε περισσότερα. Γιατί, για μια στιγμή έστω, έμοιασε η Δημοκρατία να έχει νόημα, ένα νόημα ξεχασμένο εδώ και δεκαετίες. Έμοιασαν, έστω και για μια στιγμή, οι εκπρόσωποι να εκπροσωπούν πράγματι. Η στιγμή καταγράφεται και μένει, δημιουργώντας προηγούμενο, παρά την όποια κατάληξη. Και το γεγονός πως το προηγούμενο δημιουργήθηκε από μισή μερίδα τόπο, αγαπητοί λογικοί λογιστές, το κάνει ακόμη σημαντικότερο. Τίποτα «δικό σας» δεν θα μείνει ποτέ στην Ιστορία, να σηματοδοτεί, να καθορίζει, ή έστω να θυμίζει κάτι υπαρξιακά σημαντικό. Αφήστε μας να το χαρούμε. Δεν μας προσφέρονται συχνά τέτοιες χαρές.

Αυτό το «Όχι», φαίνεται να είχε και χειροπιαστά αποτελέσματα: Εκτός από τη δυνατότητα μη φορολόγησης των μικροκαταθετών, εκτός από το χρονικό περιθώριο που έδωσε για τη νομοθετική ρύθμιση του περιορισμού των συναλλαγών και τη δημιουργία Ταμείου Αλληλεγγύης, που μπορούν να παίξουν σημαντικά θετικό ρόλο στο μέλλον, έδωσε και τη δυνατότητα, έστω σπασμωδικά, έστω την τελευταία στιγμή, έστω με απογοητευτικό αποτέλεσμα, να μετρηθούν οι δυνάμεις και οι «φιλίες», τόσο της Κύπρου, όσο και της Ελλάδας. Βοήθησε να καθαρίσει το τοπίο, να τελειώσουμε με ψευδαισθήσεις, να καταλάβουμε ξανά το πόσο μόνοι είμαστε, το πόση ευθύνη έχουμε. Κι όσοι πιστεύουν πως με ένα «Ναι» θα σώζαμε κάτι, τη Λαϊκή Τράπεζα ή την Κύπρου (αλήθεια, πόσο «δική μας» μπορεί να είναι μια τράπεζα;) και μαζί τις δουλειές, ή τους κόπους μιας ζωής που τους εμπιστευτήκαμε, να μην ξεχνούν πως, όποιο κομμάτι μας έμεινε απροστάτευτο, ούτως ή άλλως, και με τα «Ναι» και με τα «Όχι», θα κατασπαραχθεί.

Δυστυχώς, δεν ήταν δυνατόν να υπάρχει “plan B”. Θα ήταν αδύνατον να έχει εκπονηθεί από ανθρώπους της γενιάς μου και της προηγούμενης, από ανθρώπους βουτηγμένους στην κατανάλωση, στο εφήμερο, στο συμφέρον, στο νεοπλουτισμό και στο τίποτε, μια πολιτική που να έχει βάθος και σοβαρότητα. Κι όμως, αυτοί οι άνθρωποι, χωρίς δικλίδες ασφαλείας, χωρίς λογική, είπαν ενστικτωδώς “Όχι”. Έστω και για μια στιγμή. Ένα “Όχι” καταστροφικό και λυτρωτικό μαζί, που εσείς, αγαπητοί Ελλαδίτες μνημονιακοί, πολιτικοί και δημοσιογράφοι, με πρόσχημα το καλό μας, δεν θα πείτε ποτέ. Θα προτιμήσετε να καταστραφούμε εξίσου, λέγοντας “Ναι”.

Οι Κύπριοι προσφυγοποιούμαστε ξανά στην ίδια μας την πατρίδα. Χάνουμε ξανά τη ζωή όπως τη χτίσαμε, όπως νομίζουμε πως τη διαλέξαμε, όπως νομίσαμε πως μας ανήκει. Και φοβόμαστε. Είναι ανθρώπινο. Όμως, τι πραγματικά φοβόμαστε; Ότι θα πεινάσουμε; Πεινάσαμε και παλιότερα. Ότι θα κρυώσουμε; Κρυώσαμε χρόνια. Ότι θα μείνουμε μόνοι; Πάντα μόνοι ήμασταν. Ότι θα πονέσουμε; Από πόνο άλλο τίποτε… Ότι θα μας κατακτήσουν; Πάντα κατακτημένοι υπήρξαμε.

Θα τα καταφέρουμε, το ξέρουμε καλά! Γιατί, τελικά, δεν φοβόμαστε τίποτε. Γιατί, τελικά, το μόνο που φοβόμαστε, είναι το υποχρεωτικό κοίταγμα στον καθρέφτη. Το μόνο που μας φοβίζει, είναι το μόνο που πραγματικά έχουμε: το αληθινό μας πρόσωπο. Ας το ξεθάψουμε, ας το θυμηθούμε, ας το κοιτάξουμε. Ενώ όλοι, φίλοι και εχθροί, μας αγριοκοιτάζουν, ενώ η μάσκα μας πέφτει νεκρή, αυτό θα μας χαμογελάσει.

Πηγή: afigisizois.wordpress.com μέσω left.gr

Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013


Ο Ληξουριώτης μουσουργός Διονύσης Λαυράγκας

Δ.Λαυράγκας
Δ.Λαυράγκας
Tα Επτάνησα έχουν αναδείξει τις μεγαλύτερες μορφές εκπροσώπων των διαφόρων τεχνών.
Οι πιο μεγάλοι μουσουργοί, ζωγράφοι, γλύπτες, χαράκτες στο ελληνικό στερέωμα έχουν τις ρίζες τους στα Εφτάνησα. Ιδιαίτερα όμως κατέχουν τα πρωτεία στην τέχνη της μουσικής. Με πρώτο τον μουσουργό που μελοποίησε τον εθνικό μας ύμνο, τον Νικόλαο Μάντζαρο επέπρωτο να ακολουθήσουν και άλλοι πολλοί και να προσδώσουν μια ξεχωριστή αίγλη στην τέχνη της μουσικής. Ένας από τους πολλούς, ένας ξεχωριστός, ένας από τους μεγάλους είναι και ο Διονύσης Λαυράγκας.
Αναμφισβήτητα η όπερας και μάλιστα στην ελληνική γλώσσα, ήταν τελείως άγνωστη στην Ελλάδα μέχρι το τέλος του 18ου αιώνα. Κι’ ήταν γραφτό να την κάνει γνωστή και να την καθιερώσει στην ζωή των κατοίκων της χώρας ο Ληξουριώτης μουσουργός Διονύσης Λαυράγκας.
O Διονύσης Λαυράγκας
Ο Διονύσης Λαυράγκας είναι η προσωποποίηση της όπερας στην Ελλάδα το πρώτο μισό του εικοστού αιώνα. Επί σαράντα χρόνια αφιερώθηκε στο λυρικό θέατρο, μεταφράζοντας και διδάσκοντας έργα, εκπαιδεύοντας και αναδεικνύοντας νέους καλλιτέχνες και διευθύνοντας παραστάσεις.
Στις 17 του Οκτώβρη του 1860 γεννήθηκε στο Ληξούρι της Κεφαλονιάς ο Διονύσης. Πατέρας του ο Σπύρος Λαυράγκας από το Ληξούρι και μητέρα του η Κασσάνδρα Ραζή από τα Ραζάτα.
Ο μικρός Διονύσης από τα παιδικά του χρόνια θα δείξει τη μεγάλη αγάπη του για την μουσική. Κι’ εκεί, στη γενέτειρα του, θα πάρει τις πρώτες γνώσεις για να συνεχίσει αργότερα τις σπουδές του στην Ιταλία και τη Γαλλία με δασκάλους του τους συνθέτες Μασνέ και Ντελίμπ.
Στην Γαλλία και Ιταλία θα παραμείνει για αρκετά χρόνια και μάλιστα στην Γαλλία θα εκτιμηθεί πάρα πολύ το ταλέντο του, θα εντυπωσιάσουν οι γνώσεις του και θα του ανατεθεί και η διεύθυνση αρκετών παραστάσεων όπερας.
Το 1894 μια πρόσκληση από την Φιλαρμονική Εταιρεία Αθηνών θα τον φέρει στην Ελλάδα και θα του ανατεθεί η διεύθυνση της χορωδίας της.
Ο μεγάλος Ληξουριώτης μαέστρος θα εκμεταλλευτεί τη θέση του αυτή για να προωθήσει την γνωριμία της όπερας με τον ελληνικό λαό.
Με τον συμπατριώτη του Λουδοβίκο Σπινέλλη θα συγκεντρώσουν κανταδόρους από τις ταβέρνες των Εξαρχείων τους οποίους θα καταφέρει να οργανώσει σε χορωδία. Στο συγκρότημα αυτό θα συμπεριλάβουν τον μπάσο Μιχάλη Βλαχόπουλο, τον βαρύτονο Αλέκο Κυπαρίση και τον τενόρο Νίκο Μωραϊτη. Οι Ιταλίδες Άννα Μόντι και Μαρία Μαντολίνι είναι οι δυό σοπράνο που θα πλαισιώσουν την χορωδία του Λαυράγκα στην ολοκλήρωσή της.
Μ Π Ο Ε ΜΣτο συγκρότημα αυτό θα δοθεί το όνομα «Ελληνικό Μελόδραμα» και θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο Δημοτικό Θέατρο Αθηνών στις 14 Απριλίου του 1900, με την όπερα του Τζιάκομο Πουτσίνι, «Μποέμ» Η παράσταση αυτή πέρασε στην ιστορία σαν η πρώτη παράσταση μελοδράματος που παρουσιάστηκε εξ’ ολοκλήρου στα ελληνικά και μάλιστα σε γλώσσα δημοτική.
Με αυτόν τον λυρικό θίασο, το «Ελληνικό Μελόδραμα», ο Λαυράγκας θα επιχειρήσει μια περιοδία στις ελληνικές παροικίες του εξωτερικού. Θα επισκεφτεί με επιτυχία την Κωνσταντινούπολη, τη Σμύρνη, την Οδησσό και κάποιες πόλεις της Αιγύπτου και της Ρουμανίας. Σε όλες τις παρουσιάσεις του, το «Ελληνικό Μελόδραμα» θα γίνει ενθουσιωδώς δεκτό από τους ομογενείς που θα παρακολουθήσουν τις παραστάσεις του.
Με την επιστροφή του στην Ελλάδα, το «Ελληνικό Μελόδραμα» θα συμπεριλάβει στον θίασό του δύο ομογενείς σοπράνο από την Ρωσία, τις αδελφές Θεοδωρίδου.
OLYMPIAKOI AGONES 1896
Από τους Ολυμπιακούς αγώνες του 1896
Είναι σημαντική η καλλιτεχνική παρουσία του Διονύση Λαυράγκα στην προετοιμασία αλλά και την τέλεση των πρώτων Ολυμπιακών αγώνων, που έγιναν στην Αθήνα το 1896.
filarmoniki_1896
Η φιλαρμονική της Κεφαλονιάς στους Ολυμπιακούς αγώνες του 1896
Θα προετοιμάσει τις φιλαρμονικές ορχήστρες που θα λάβουν μέρος και θα συντονίσει την παρουσία τους στις τελετές έναρξης και λήξης των αγώνων. Μάλιστα κατά την διάρκεια των τελετών παρουσίασε και ένα δικό του έργο με τον τίτλο «Πένταθλον» σε ποίηση Ιωάννη Πολέμη.
Ένας μεγάλος θρίαμβος για τον συνθέτη Λαυράγκα, αλλά και ένας σημαντικός σταθμός για το λυρικό θέατρο της Ελλάδας ήταν η παρουσίαση της όπερας «Δαυίδ» στο Δημοτικό Θέατρο Αθηνών, στις 10 Απριλίου του 1909 σε λιμπρέτο του Πολύβιου Δημητρακόπουλου. Σε κείνη την παράσταση, το «Ελληνικό Μελόδραμα» του Λαυράγκα ήταν ένας καθαρά ελληνικός θίασος και η παράσταση μια ανεπανάληπτη επιτυχία.
ΑΓΑΠΗΤΙΚΟΣ  ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΑΣ
Φωτογραφία από την ταινία ο Αγαπητικός της βοσκοπούλας
Η μουσική του παρουσία στον ελληνικό χώρο θα επισφραγισθεί με την μουσική επένδυση της πρώτης ελληνικής ομιλούσας κινηματογραφικής ταινίας «Ο αγαπητικός της βοσκοπούλας» Ήταν η μεταφορά στην μεγάλη οθόνη του κωμειδυλλίου του Δημήτρη Κορομηλά σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Τσακίρη.
Στα τελευταία χρόνια του θα αποτραβηχτεί στην ιδιαίτερη πατρίδα του, το Ληξούρι, όπου εκεί θα τον βρει ο θάνατος, στις 18 Ιουλίου του 1941. Ιταλοκρατούμενα τότε τα Εφτάνησα θα εμπνεύσουν στον μεγάλο μουσουργό τα τελευταία του λόγια.
«Γεννήθηκα Άγγλος, έζησα Έλληνας και πεθαίνω Ιταλός.»
Bookmark and Share
Πηγή άρθρου: eftanhsa.blogspot.gr
Αναδημοσιευση απο : KefaloniaToday.com 

Δευτέρα 18 Μαρτίου 2013


  H Kϋπρος ζει ένα νέο Αττίλα!
 
                                                                            
Κόλαση. Μόνο έτσι θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η κατάσταση που επικρατεί στην Κύπρο κι όπως όλα δείχνουν οι εξελίξεις από εδώ και πέρα μπορεί να αποτελέσουν θρυαλλίδα πολιτικών και οικονομικών εξελίξεων σε όλη την Ευρώπη.
Η Κύπρος μπορεί να είναι μικρή και οι Κύπριοι ελάχιστοι μέσα στα εκατομμύρια της Γηραιάς Ηπείρου, ωστόσο, κανείς δε μπορεί να προβλέψει πόσο μεγάλη θα είναι η επίδραση όλων όσων συμβαίνουν στη μαρτυρική Μεγαλόνησο.
Η Κύπρος ζει νέο Αττίλα, οικονομικό αυτή τη φορά με τον κόσμο να έχει ξεσηκωθεί, κάποιοι να ζητούν ακόμη και την παραίτηση της κυβέρνησης που δεν έχει ούτε μια εβδομάδα ζωής. Άλλοι αποκλείουν το Προεδρικό Μέγαρο, ορισμένοι ζητούν τους κόπους μιας ζωής που εν μια νυκτί κάποιοι αποφάσισαν να τους πετσοκόψουν.
Κατ΄ αρχάς οι Κύπριοι αισθάνονται προδομένοι. 10 μέρες αφ’ ότου ψήφισαν έναν πρόεδρο με 60% αυτός συναινεί σε μια απόφαση λαιμητόμο. Ασφαλώς ποτέ δεν περίμεναν ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο.
Κατά δεύτερο, όλοι οι Κύπριοι αισθάνονται πλέον ότι ο παράδεισος που ζούσαν έχει μετατραπεί σε κόλαση. Μια απόφαση που ουσιαστικά θα διώξει τους ξένους επενδυτές από το νησί. Η Κύπρος θα πάψει να είναι επιχειρηματικό κέντρο, ακόμη και «πλυντήριο» χρημάτων όπως πολλοί αρέσκονται να λένε. Μόνο που σύμφωνα με διεθνείς αναλύσεις, η Κύπρος σε σχέση π.χ. με τη Γερμανία είναι… οσία σε ότι αφορά το «μαύρο» χρήμα ή τη διαφθορά. Εν πάση περιπτώσει, η Κύπρος που ξέραμε πια είναι παρελθόν.
Δυστυχώς μια Κύπρος αδύναμη, εξαρτώμενη από αποφάσεις άλλων δεν μπορεί να αντισταθεί και στις πολιτικές εξελίξεις που έπονται. Αν το σχέδιο Ανάν, εκείνο το ντροπιαστικό για τους Ελληνοκύπριους σχέδιο, είχε απορριφθεί μετ’ επαίνων τότε, τώρα θα επανέλθει και πολύ φοβόμαστε ότι θα περάσει και κανείς δε θα μιλήσει.
Αλλά όσα συμβαίνουν ή θα συμβούν στην Κύπρο σίγουρα επηρεάζουν όλη την Ευρώπη και κυρίως την Ελλάδα. Δεν είναι καθόλου τυχαία η αγωνία της κυβέρνησης και του οικονομικού επιτελείου το οποίο συγκάλεσε έκτακτη σύσκεψη μαζί με τον διοικητή της ΤτΕ και τους επικεφαλής του ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Θεωρείται σίγουρο ότι τα υποκαταστήματα των τραπεζών που εδρεύουν στην Ελλάδα θα περάσουν υπό τον έλεγχο του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου. Παρά τις διαβεβαιώσεις ότι οι καταθέσεις σε υποκαταστήματα κυπριακών τραπεζών δεν «κουρεύονται» ποιος μπορεί να πιστέψει ότι αυτό θα συνεχιστεί και στο μέλλον; Πόσες φορές ήμασταν σίγουροι για κάτι και έγινε το εντελώς αντίθετο; Επομένως, ας μην απορήσει κανείς αν φύγουν και πάλι δισεκατομμύρια από τις τράπεζες, όχι μόνο τις κυπριακές στην Ελλάδα, πάνω που επέστρεφαν χρήματα από το εξωτερικό.
Ο Γ. Στουρνάρας διαβεβαιώνει ότι έχει εξασφαλιστεί η σταθερότητα του ελληνικού τραπεζικού συστήματος. Μα τα ίδια έλεγαν και οι Κύπριοι όταν «έσκασε» η Ελλάδα και δείτε που βρέθηκαν.
Μια πανευρωπαϊκή αναταραχή, ή ακόμη και μια κοινωνική και πολιτική αναταραχή, αρχικά στην Κύπρο και στη συνέχεια στην Ελλάδα, απειλεί ευθέως το ευρώ και την ΕΕ. Αυτό που πάσχιζαν οι φωστήρες της Ευρώπης να γλιτώσουν μπορεί να το πάθουν από δικές τους αποφάσεις.
Από την άλλη, ότι περνά η Κύπρος είναι ουσιαστικά μια επανάληψη του έργου που ζήσαμε στην Ελλάδα. Απειλές, εκβιασμοί, το πιστόλι στο τραπέζι, το φάσμα της χρεοκοπίας, ο κόσμος έξω από τα ATM’s και φυσικά έκτακτα μέτρα από μια κυβέρνηση που άλλα είχε υποσχεθεί.
Αν διαβάσετε τις δηλώσεις του Προέδρου Αναστασιάδη θα καταλάβετε:
«Βρεθήκαμε αντιμέτωποι με προειλημμένες αποφάσεις και τετελεσμένα. Εθεσαν την Κύπρο ενώπιον του διλήμματος: «Είτε της επιλογής του καταστροφικού σεναρίου της άτακτης χρεοκοπίας, την προσεχή Τρίτη, είτε του σεναρίου μιας επώδυνης, αλλά ελεγχόμενης διαχείρισης της κρίσης, που θα θέτει οριστικό τέρμα στην αβεβαιότητα και θα αποτελέσει την αφετηρία επανεκκίνησης της οικονομίας».
Επίσης, ο κ. Αναστασιάδης σημειώνει ότι η κατάσταση έκτακτης ανάγκης δεν προέκυψε τις τελευταίες 15 μέρες και προσθέτει ότι η κρισιμότητα των στιγμών δεν επιτρέπει σε κανέναν να μπει στη λογική επίρριψης ευθυνών. Ουσιαστικά το έκανε όμως, όπως ακριβώς έγινε και το 2009 με τον Γ. Παπανδρέου.
Επεξηγεί ταυτόχρονα ότι τυχόν επιλογή του καταστροφικού σεναρίου θα είχε ως συνέπεια, αμέσως μετά την αργία του τριημέρου, τον τερματισμό των εργασιών μιας εκ των δύο κυπριακών τραπεζών που διέρχονται κρίση, λόγω τερματισμού της παροχής ρευστότητας από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.
Η δεύτερη τράπεζα, αναφέρει, θα ανέστελλε τις εργασίες της, ενώ ούτε αυτή θα μπορούσε να αποφύγει την κατάρρευση. Ένα τέτοιο φαινόμενο θα οδηγούσε, από τη μια στιγμή στην άλλη, 8.000 οικογένειες στην ανεργία.
 Επίσης, στην δήλωση του ο πρόεδρος Αναστασιάδης αναφέρει:
- Το κράτος θα ήταν υποχρεωμένο να αποζημιώσει τους καταθέτες, ανταποκρινόμενο στην υποχρέωση του έναντι των εγγυημένων καταθέσεων. Το κεφάλαιο που θα απαιτηθεί σε μια τέτοια περίπτωση θα ανέλθει στα 30 περίπου δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό που θα αδυνατούσε να καταβάλει.
- Ανάλογο ποσό, που αντιστοιχεί στις καταθέσεις χιλιάδων καταθετών για καταθέσεις άνω των 100.000 ευρώ, θα οδηγείτο σε έναν φαύλο κύκλο εκκαθάρισης περιουσιακών στοιχείων, με τους εν λόγω καταθέτες να υφίστανται ζημιές πέραν του 60%.
- Χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αλλά και άλλες επιχειρήσεις θα οδηγούνταν στη χρεοκοπία λόγω της αδυναμίας να ανταποκριθούν στις εμπορικές τους συναλλαγές. Ως συνέπεια των πιο πάνω, ο τομέας των υπηρεσιών θα οδηγείτο σε πλήρη κατάρρευση με ενδεχόμενη έξοδο από το ευρώ. Αυτό, πέραν της εθνικής αποδυνάμωσης της Κύπρου, θα οδηγούσε σε υποτίμηση του νομίσματος τουλάχιστον κατά 40%.Στην δήλωση του ο πρόεδρος Αναστασιάδης αναφέρει ότι δεν ωραιοποιεί την κατάσταση, υποστηρίζει όμως ότι η λύση που επιλέχθηκε, αν και επώδυνη, «οδηγεί στην ιστορική και οριστική διάσωση της οικονομίας μας».
Εμείς εδώ στην Ελλάδα τα έχουμε ξανακούσει όλα αυτά, τα ξαναζούμε τώρα. Μόνο μπουλντόζες έξω από τις τράπεζες δεν είχαμε δει, όμως, η κατάσταση έχει φτάσει στο αμήν. Για όλους τους λαούς, αλλά κυρίως για τον ελληνικό και τον κυπριακό λαό. Κι έτσι όπως πηγαίνει η κατάσταση, δυστυχώς (ή ευτυχώς) θα επιβεβαιωθεί ο Γιούνκερ που μίλησε για κοινωνική επανάσταση. Η περίπτωση της Κύπρου σίγουρα αλλάζει τα δεδομένα.

Αναδημοσιευση απο : Kefalonia Press