Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2014


More Sharing ServicesShare|Share on printShare on emailShare on twitterShare on facebook

Να απαντήσουν στον The Guardian αυτοί που μας κυβερνούν

Σε τίτλο της η ηλεκτρονική έκδοση της Βρετανική εφημερίδας The Guardian αναφέρει7 τραυματίες από το σεισμό της Κεφαλονιάς:
Κάποιος από αυτούς που κυβερνούν αυτό τον τόπο θα πρέπει, με τη μέγιστη δυνατή προβολή στο Βρετανικό τύπο, να απαντήσει και να διαψεύσει. Η πολιτική της στρουθοκαμήλου  που ακολουθείται, εδώ και πολλά χρόνια, η πολιτική του "δε συμφέρει να μιλάμε για τέτοια θέματα", δεν αποφέρει. Γνωρίζουμε ότι έχουν γίνει ακυρώσεις, μετά το σεισμό, για κρατήσεις της καλοκαιρινής περιόδου.
Να απαντήσουν, με τον τρόπο που απαντά ο Κεφαλονίτης στο σεισμό.
Με εξασφαλισμένη την ασφάλεια, με αποδεδειγμένη την αποτελεσματικότητα των μέτρων, επί 60 χρόνια και 50 σεισμούς άνω των 5 ρίχτερ : Στην Κεφαλονιά, ούτε ένας θάνατος. Ούτε ένας τραυματίας.  Και με ελάχιστες υλικές ζημιές, κάθε φορά. Και σε τούτη την πολύ ιδιαίτερη φορά, με καμία κατάρρευση σπιτιού.
Είναι η ασφαλής επικινδυνότητα ενός extreme sport, που εκτελείται με όλα τα μέτρα ασφαλείας. Είναι ένα σέρφινγκ σε σεισμικά κύματα.

------------------------------
Και ας μάθουν, κάποτε, οι τρομοκράτες σεισμολόγοι που προαναγγέλουν σεισμούς στην Κεφαλονιά, να αναφέρουν αυτό που εμείς λέμε: Ε, και; Είναι σα να προβλέπεις ότι θα βρέξει το φθινόπωρο και θα χιονίσει τον χειμώνα. Και οι πλημμύρες και οι χιονιάδες έχουν προκαλέσει περισσότερα θύματα από τους σεισμούς της Κεφαλονιάς.
Ας μάθουν, κάποτε, οι αγαπητοί σεισμολόγοι, ότι γίνοται επικίνδυνοι για τούτο τον τόπο και τους ανθρώπους που μοχθούν, όταν λένε, νέτα σκέτα, την κάθε είδους πρόβλεψη σεισμού.
Με σεβασμό στην επιστημοσύνη και τις γνώσεις τους, γίνονται ανεύθυνοι, όταν πετάνε την πρόβλεψη ασυνόδευτη από αυτό που γνωρίζουν πολύ καλά: "Προβλέπουμε αυτό, αλλά η Κεφαλονιά είναι ένας καλά θωρακισμένος έναντι των σεισμών τόπος".
Έχουμε, μαζί με Ζάκυνθο, Λευκάδα και Κορινθιακό, τον ανώτατο συντελεστή αντισεισμικής προστασίας στις κατασκευές και οι Κεφαλονίτες έχουν την εμπειρία και γνωρίζουν να αυτοπροστατεύονται, με χιούμορ και σοβαρότητα.
Αν δεν το κάνουν, ας κρατούν τις προβλέψεις για τον εαυτό τους, όπως έκανε ο συμπατριώτης μας σεισμολόγος, που πιστεύει στο βαν, γνώριζε τι εξέπεμψε και δεν μίλησε για αυτό που ερχόταν.
Η πολιτική εκπροσώπηση του τόπου να απαιτεί από τους επιστήμονες, που κάνουν προβλέψεις στου κασίδη το κεφάλι , να κάνουν και την αναγκαία για την Κεφαλονιά διευκρίνηση.
Είναι στραβό το κλίμα, ας μη το φάει και ο γάιδαρος.
------------------------
Υστερόγραφη Πρόταση:
Ας τους στείλουμε ως απάντηση τη φωτογραφία, με συννημένα τα πιο κάτω:
1. Με εντολή Σαμαρά, διεξήχθησαν σκληρές διαπραγματεύσεις με τον Εγκέλαδο και συμφωνήθηκε η ισοτιμία να κλειδώσει στα 6,2 Ρίχτερ. 
2. Ανακοίνωση:
Εμείς καταδικάζουμε τους σεισμούς από όπου κι αν προέρχονται.
Ας μη μας καταδικάζουν οι σεισμολόγοι και τα Μέσα Μη Ενημέρωσης.
Ανώνυμοι Κεφαλλονίτες

Ας απολαύσουμε ολόκληρο το πόνημα του καλλιτέχνη :
«Ο ΣΕΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ
Νέος σεισμός εγένετο εις την Κεφαλληνία
χρόνια τον αναμέναμε να σπάσει την ανία.
Ο κόσμος σε κατάσταση βρέθηκε πανικού
και μερικοί ετάζανε λαμπάδες του Χριστού.
Με το ‘να χέρι ο γείτονας έκανε το σταυρό του
με τ’ άλλο του εμούτζωνε αλλόφρων το θεό του.
Από τηλεοράσεως βγήκαν ανακοινώσεις
και βαρυσήμαντες πολλές εγίνανε δηλώσεις.
Πρώτοι απ’ όλους μίλησαν οι δημοσιογράφοι
που είναι σε όλα ειδικοί κι άριστοι σεισμογράφοι.
Εγράψανε διάφοροι μας δώσαν εξηγήσεις
διαβάσαμε κι ακούσαμε άπειρες αναλύσεις.
Από παντού κατέφθασαν, γεωλόγοι σεισμολόγοι
μακρόχρονα συμβούλια έκαναν στ’ Αργοστόλι.
Καθένας τους εξέφραζε μία αντιγνωμία
πως εξελίσσετε ο σεισμός και ποια είν’ η αιτία.
Κι ο κόσμος που ανησυχεί, θαρρεί πως κάνουν γλέντι
κι ελπίδα εναποθέτουνε στον Άκη τον Τσελέντη.
Πολλά ανακοινώθηκαν απ’ όλα τα υπουργεία
πως εκινητοποίησαν ως και τη ναυτιλία .
Όπως καταλαβαίνετε η κάλπη πλησιάζει
και έθιμο είναι παλιό… ότι, όποιος θέλει τάζει…
Φίλοι μην περιμένετε χρήματα για βοήθεια
δοθήκανε για τον Ξηρό που εχάθη στα Πατήσια.
Κάποιος κακοπροαίρετος είπε πως για το ρήγμα
τάμα στον Άγιο έκαναν να δημιουργηθεί το σχίσμα.
Κι αφού από ανέκαθεν όλη η Παλική,
αρνείται στην Κεφαλονιά να ενσωματωθεί
εδιευκόλυν’ ο σεισμός αυτή να τελεστεί.
Μα ένα είναι σίγουρο που παραδέχονται όλοι
Πως θέλουν την απόσχιση Ληξούρι κι Αργοστόλι.»
D. ARMODOROS

Το Αργοστολι μετα τη βροχη.





Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014

Μετασεισμική γιορτή ή σεισμικόν μεθεόρτιον. Από το ithacanet.gr

Μετασεισμική γιορτή ή σεισμικόν μεθεόρτιον. Από το  ithacanet.gr
Τι θα είχε γίνει , αν σε κάποιο άλλο μέρος της Ελλάδας είχε γίνει το ίδιο;
Το κεντρικό Ιόνιο είναι το πλέον σεισμογενές σημείο, στην περιοχή της γης, μεταξύ Ιράν και Αζορών.
Οι δονήσεις συνεχίζονται. Αν υπολογίσουμε, ως μέσο όρο,  μία στο λεπτό, μιλάμε για πάνω από 1.200.
Από τις 3:55μμ  ως τις 7:00μμ, χτες, ήταν πολλοί με διαλείμματα δευτερολέπτων. Μέχρι τις πρωινές ώρες πρέπει ο μέσος όρος να ήταν ένας ανά λεπτό. Τώρα, έχουμε τη χαρά να έχουμε διαλείμματα μερικών λεπτών.
Τελικά, παίζει ρόλο και το σημείο στο οποίο βρίσκεσαι. Η πιο πάνω περιγραφή αφορά τα Φαρακλάτα (4χλμ, δυτικά του Αργοστολιού). Στο Αργοστόλι, επί 1.30 ώρα, καθήμενοι σε καφενείο δεν αισθανθήκαμε κανέναν! Πάνω από μας, στην Ευμορφία, έχει δύο μικρά επίκεντρα(8 χλμ από Αργοστόλι).
Στον σεισμολογικό χάρτη, στο Ληξούρι γίνεται ο κακός χαμός. Με την ίδια λογική, εκεί θα πιάνουν πολύ περισσότερες δονήσεις.
Ως τις 14:30 , σήμερα, οι ΗΠΑ δίνουν τον κύριο σεισμό 6,1, ένα μετασεισμό 5,4 και 22 πάνω από 4. Το σεισμολογικό εργαστήρι του Πανεπιστημίου Αθηνών δίνει ένα  5,9, ένα  5,1 και 12 πάνω από 4. Ψιλοδιαφορές.
Σύμβολο του σεισμού, ο Μύρτος:
Ο δρόμος του Χάρακα, πάνω από το Μύρτο, είχε καταστραφεί στον σεισμό του 1983 (7 ρίχτερ).
Πριν λίγες μέρες, ανακοινώθηκε διακοπή κυκλοφορίας από 2/1/2014 ως 31/3/2014, για την αποκατάσταση του δρόμου. 30 χρόνια, μετά!
Και ακολούθησε η χτεσινή νέα πτώση του Χάρακα. Σε 30 χρόνια, θα τα ξαναπούμε.
Αυτοί που φοβήθηκαν πολύ, ήταν οι κάτοικοι της Κεφαλονιάς, που έχουν έρθει από άλλους τόπους, και δεν γνωρίζουν τι θα πει σεισμός (π.χ. οι φοιτητές).
Μια γεύση του τι σημαίνει σεισμός στην Κεφαλονιά και το τι μπορεί κανείς να “πάθει”, ζώνταας στη σεισμογενή Κεφαλονιά, μπορείτε να δείτε στο σύνδεσμο με την ιστορία των σεισμών της Κεφαλονιάς. Δείτε τι έχει γίνει μετά το 1953. Έτσι εξηγείται το γιατί δεν φοβόμαστε, μη μας πλακώσουν τα σπίτια μας:
1972: 6,3. 1976: 6,4. 1983: 7 και 6,2. 1988: 6. 1997: 6,6. 2003: 6,3. Τα “πέντε και κάτι”, “τα μασάμε” και δεν τα αναφέρουμε.

Ούτε ένας νεκρός ή τραυματίας. Πού το έχετε ξαναδεί;

Το τωρινό 5,9 ή 6 ή 6,1 ή 6,2 , το νοιώσαμε σαν κάτι πολύ μεγαλύτερο από τα 7,2 του 1953. Ίσως, γιατί καθόμαστε πάνω στα  επίκεντρα. Ο Εγκέλαδος έκοβε βόλτες.
Οι ζημιές μπορεί να θεωρούνται, σχετικά, μικρές, αλλά τέτοιους καιρούς, τέτοια λόγια. Ποιος θα πληρώσει τους τζερεμέδες, ανθρώπων που βρίσκονται σε κατάσταση κρίσης; ΚΑΝΕΙΣ. Όπου νάναι θα ανακοινώσουν σεισμοδάνεια. Η χαρά του τραπεζίτη. Ποιος μπορεί να αποπληρώσει δάνεια;
Κυκλοφορεί έντονα, αλλά δεν μπορούμε να το διασταυρώσουμε: Υπάρχει σχέση έντασης σεισμού με την κρατική βοήθεια, η οποία παίζει ανάμεσα στο πάνω ή κάτω από το 5,9 ή το 6,1. Οι ΗΠΑ δίνουν 6,1 και η Ελλάδα 6. Ο Παπαζάχος 6,2.  Δεν παίρνουμε θέση.
Υπάρχει και η “χαρά” του τζαμά και ακολουθεί αυτή του υποαπασχολούμενου οικοδόμου. Μεγάλος αριθμός από τζαμαρίες έχει καταρρεύσει και τα μερεμέτια σε κτήρια είναι απαραίτητα και πολλά.
Η κάβα έπαθε ζημιά και ο ιδιοκτήτης του, απελπισμένος, πήρε …το καλαμάκι του, για να περισώσει ότι μπορεί:
(Δε μοιάζει με μέντα αυτό που πίνει)
Ήρθε ένα σούπερ φαστ και το Ελ.Βενιζέλος, για να μας φιλοξενήσουν.
Κοσμοσυρροή! (Τώρα, άμα σας πούμε ότι οι περισσότεροι πάνε για “αλλαγή περιβάλλοντος”, θα μας πείτε $#@%^&*… Δεν θα τους αδικήσουμε. Η αλήθεια είναι ότι αρκετά σπίτια, με πεσμένους σοβάδες και ρωγμές στην τοιχοποιϊα φοβίζουν. Οι περισσότεροι επισκέπτες στις φωτογραφίες φαίνεται να είναι νέοι, προφανώς, φοιτητές. Βοηθάνε και οι γνωστές “προβλέψεις” για επικείμενο μεγάλο μετασεισμό. Δυο πλοία με κόσμο και 30 χιλιάδες στα σπίτια τους. Η τρομοκρατία ή τρομολαγνεία δεν περνάει στην Κεφαλονιά.
Η διψασμένη για καταστροφικές εικόνες δημοσιογραφία δεν μπορεί να φωτογραφίσει κάτι περισσότερο από αυτά.
Βίντεο από τον πανικό στο γήπεδο και δηλώσεις “φοβισμένων” πολιτών, αμέσως μετά το σεισμό. Η αλήθεια είναι ότι κι εμείς να ήμασταν σε κρατικό κτήριο, θα τρέχαμε.
Οι περισσότερες καταστροφές εντοπίζονται στο Ληξούρι. Αυτές.
Από χτες το βράδυ, άρχισε να χιονίζει στα ορεινά. Επιτέλους. Θα δούμε και μια άσπρη μέρα.
(Για τώρα, ανοίγουμε την κεντρική βάνα του νερού, βάζουμε κουβά κάτω από το σημείο που στάζει νερό ο σπασμένος σωλήνας,  και φτιάχνουμε φασολάδα με κεφαλονίτικα λουκάνικα . Ανάλογη διαδικασία θα τηρείται κάθε φορά που θα χρειαζόμαστε νερό).
Και φυσικά, το ανέκδοτο(ανάμεσα σε πολλά άλλα):
Ένας Ζακυνθινός, ένας Κερκυραίος και ένας Κεφαλονίτης και έπαιζαν χαρτιά σε ένα καφενείο, την ώρα που γίνεται σεισμός και πέφτει το καφενείο.
Βγαίνει από τα χαλάσματα ο Κερκυραίος, με ένα χέρι: “Σ’ ευχαριστώ Άγιε μου Σπυρίδωνα που είμαι ζωντανός κι ας μου λείπει το ένα χέρι“.
Βγαίνει ο Ζακυνθινός, με ένα πόδι: “Σ’ ευχαριστώ Άγιε μου Διονύση που είμαι ζωντανός κι ας μου λείπει ένα πόδι“.
Βγαίνει ο Κεφαλονίτης και ξεσκονίζει τα ρούχα του: “Άγιε μου Γεράσιμε, δεν με βοήθησες καθόλου. Σε μένα βρήκε να πέσει όλη η σκόνη;“(Στη θέση του “Άγιε μου Γεράσιμε”, βάλτε και μια κεφαλονίτικη βρισιά, για να είναι πιο ρεαλιστικό το ανέκδοτο).

Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014

Ευρυδίκη Λειβαδά: Αν σου συμβαίνουν αυτά, τότε είσαι… /Κεφαλλονίτης!

PDFΕκτύπωσηE-mail
Δεν είναι πολλές μέρες που έφθασε στο site της «Εφημερίδας των Κεφαλλήνων» από τον αγαπημένο φίλο κ. Μαρίνο Χιόνη ένα άρθρο με τίτλο: «Αν σου συμβαίνουν αυτά, τότε είσαι … Έλληνας». Άρπαξα την ιδέα και σκέφθηκα: «Γιατί να μην στελιάσω κι εγώ ένα για τους Κεφαλλονίτες που στο κάτω κάτω έχουμε ουκ ολίγες μοναδικότητες»; Ε … λοιπόν. Να το!  
Κεφαλλονίτης είσαι όταν:
  • · Νομίζεις ότι ανήκεις σε μια ιδιαίτερη φυλή, σε έναν άλλο λαό. Ανήκεις σε μια ράτσα μοναδική που δεν ταυτίζεται με καμμία άλλη στον κόσμο.
  • · Γενιές και γενιές προγόνων σου επιμένουν να μένουν στον τόπο παρόλο που παραμονεύει ο Εγκέλαδος στο γεμάτο μυστήρια υπέδαφος. Κι όσες φορές ισοπέδωσε τα υπάρχοντά τους και τη ζωή τους μαζί, αυτοί όλο και περισσότερο πείσμωναν, αγωνίζονταν, ανάσταιναν κι ανασταίνονταν από τα ερείπια.
  • · Όλοι ξέρουν πως η Κεφαλλονιά είναι αυτή: εκεί, στη μέση του Ιόνιου Πελάγους κι έχει στο βορρά τη Λευκάδα, ανατολικά της την Ιθάκη, τις Εχινάδες και τον ελλαδικό κορμό, δυτικά –κάπου στο βάθος- την Ιταλία και στο νότο τη Ζάκυνθο. Εσύ όμως ξέρεις πως τούτη είναι μόνο η Μητροπολιτική Κεφαλλονιά. Η Κεφαλλονιά έχει ξεχειλίσει. Είναι πέρα μακριά κι είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που νομίζουν όλοι οι άλλοι. Είναι η ασύνορη Κεφαλλονιά τση Διασποράς.
  • · Λες και ξαναλές πως διεθνείς στατιστικές φέρνουν το νησί σου πρώτο –βάσει πληθυσμού- σε «παραγωγή» ανθρώπων της επιστήμης, του πνεύματος, της τέχνης και του λόγου.
  • · Όποια πέτρα κι αν σηκώσεις, όπου κι αν ταξιδέψεις θα βρεις τουλάχιστον έναν συμπατριώτη σου –συνήθως- πετυχημένο, όποιο επάγγελμα κι αν κάνει. Σκοπός της ζωής του είναι η επιστροφή στις «άγιες πέτρες που κουνιούνται» και μαγική λέξη του ο ΝΟΣΤΟΣ.
  • · Σε όποιο μέρος πάς κι ακούσεις «Ε… Μεμά, ε… ορέ Μάκηηη… », γυρίζεις να δεις ποιος σε φωνάζει, κι ας είναι το όνομά σου … σιόρα Πιερουτζέτα.
  • · Ξέρεις πως είσαι «πολυσπόρι» -ε, τόσους κατακτητές που είχες πάνω από 750 χρόνια, τι να κάνανε κι οι νιές οι χήρες;-. Είσαι και «διαολόσπορος». Φουσκώνεις ολόκληρος από περηφάνεια σαν λες πως «Ο διάολος έκανε τρία παιδιά. Το ’να  τ’ άφησε στην Κρήτη, τ’ άλλο στη Μάνη και το τρίτο στην Κεφαλλονιά. Επειδή όμως ο τόπος τ’ άρεσε έκατσε κι ο ίδιος».
  • · Ο Θεός όμως, βλέποντας πως του θρονιάστηκε πατέρας και γιός στο νησί, αποφάσισε κι έστειλε Προστάτη Άγιο που θεραπεύει δαιμονισμένους.
  • · Εκειό το «αλαφρύ» «Μά τον Άγιο» (εν. Γεράσιμο) το ’χεις ψωμοτύρι – οι περισσότεροι όρκοι άλλωστε είναι «δεμένοι» μαζί Του-. Κι όσο για τις βλαστήμιες… πλημμύρα τση Βενετιάς. Άλλωστε, το λένε κι οι κανταδόροι μας: «Όλη μέρα βλαστημάμε και το βράδυ τραγουδάμε». Όταν όμως ακούσεις τον διπλανό σου –που δεν είναι από τον ίδιο τόπο με σένα- να ξεστομίζει όρκους και βλαστήμιες που να περιέχουν έστω τη λέξη «Άγιος» (χωρίς ούτε καν να υπάρχει ο προσδιορισμός -«Γεράσιμος»)… ουαί κι αλλοίμονο του. Κάλλιο φόντο λόντο που ‘χε το θράσος και τη ξεδιαντροπιά να πιάσει στο στόμα του τον ΔΙΚΟ ΣΟΥ Άγιο, Αυτόν που, όταν με πίστη ανάβεις το κερί σου στη μικρή εκκλησιά Του, σε πιάνει δέος και σου κόβονται τα γόνατα, Αυτόν που πάντα καλείς να έρθει αρωγός σου γιατί είναι ο Προστάτης σου.
  • · Παρόλο που απεχθάνεσαι τις «κατάρες», ξεπετιώνται -άγνωστο πώς- αυτόματα από μέσα σου πού και πού, και είναι του τύπου: «Οπού να μη δουρίσει», «οπού ο κόριζας να βγάλει γραμπαούνι μέσαθέ του και να κουρλαθεί», «οπού να φάει σούζουμους και μουταλιασμένους μπουρθακλάδες με ρομπαρμπαρίνο και να ντον εύρει μπουνέλλο», κ.ο.κ.  (κοινώς, ό,τι σού ’ρθει στην άκρη της γλώσσας εκείνη την ώρα.  Αν τώρα, ο διπλανός σου απευθυνόμενος σε σένα, σου πει έστω κι μια φράση τέτοιου είδους κι εσύ τον κοιτάξεις με ματιά που φανερώνει άγνοια ή πεις ευγενικά «Ευχαριστώ», τότε δεν έχεις καμμιά σχέση με την Κεφαλλονιά. Και φυσικά δεν προβλέπεται δια παντός να αποκτήσεις).
  • · Μπορείς άνετα να κατανοήσεις  τον κύριο που λέει: «Μπα γιέ, μπα γιέ. Θα μ’ εύρει κόλπο φουλμινάντε με το μπεμπεούρι εδεπά. Ούρδου βωρέ. Γάνιασα να το ρεπομπάρω». Ξέρεις τι είναι ο «κουλόζος», το «ριφόρτσο» και το «μπατίκι». Γνωρίζεις όταν «ταρδίρεις» κι  όταν «κιουκιουρίζεις» τι κάνεις ακριβώς, όταν «χλεμπονιάζεις» κι όταν «κλαπάρεις» τι παθαίνεις.
  • · Σε πιάνει το γλυκί σου όταν ο μανάβης αρνείται πως έχει μέσπολες, κάβολε, περσίμουλο και μορόπουλα ενώ τα βλέπεις φαρδιά πλατιά μπροστά στα μάτια σου. Και μάλιστα μπόλικα.
  • · Η προνόννα σου μαζί με τη μπαολίνα, τσι αμπαρέ καλικότες, τσι σοτανέλλες και τη σοταμπάρκα, είχε στα προικιά της μια κλανιόρα και ένα αναπαψόλι –ήτανε αρκόντισσα βλέπεις-.
  • · Όταν σε ρωτάνε ποια ήταν τα βαφτιστικά των προγόνων σου ποτέ δεν τα ξέρεις. Αντ’ αυτών λες πως τον νόννο σου τον έλεγαν Άμπωσον και ήταν γιός του Κούδα και τση Μπούρλας. Τον μπάρμπα σου, γιό του Μόνε και τση Σάλιας, τον φώναζαν Ρουπανέλο. Η θειά σου η Παούρα ήταν κόρη του Μπονμαρσέ και τση Βερβελίθρας. Η νόννα σου απ’ τη μάνα σου ήταν η Μπατάγια θυγατέρα του Πορτοθούρη και τση Τσαρλαδώραινας.  Κι η νόννα σου απ΄τον σιορ-πάρη σου λεγόταν Πίργια και ήταν κόρη του Μουζοντούρη και τση Θεοξούρας απ΄την Κολομπία. (Εδώ πάντα δημιουργείται σύγχυση. Όχι. Δεν έχει πρωτεύουσα την Μπογκοτά. Αλλά το Ληξούριον). Κι εδώ που τα λέμε, εσένα σε λένε Λιγκόνη και είσαι γιός του Κουκούδη και τση Βδέλλας. Αλλά το κρύβεις επιμελώς πίσω από το βαφτιστικό σου, ενώ το επώνυμό σου έχει -κατά κύριο λόγο- κατάληξη -άτος.
  • · Το στέρνο σου διπλασιάζεται από περηφάνεια επαναλαμβάνοντας ότι η Corriere della sera αναφερόμενη στον τόπο σου έγραψε πως «είναι ένα νησί όπου η ‘τρέλα’ είναι συνηθισμένο φαινόμενο».
  • · Όταν καλείς τους φίλους σου να τους κάνεις το τραπέζι, τους προσφέρεις κρεατόπιτα με φύλλο που έχεις ανοίξει με τα χεράκια σου με ρομπόλα και λάδι. Την πίτα τη συνοδεύετε με φέτα και ξεροτύρι, πίνετε βοστυλίδι και τσαούσι, μετά τρατάρεστε μπουτίνο και παστοκύδωνο και στο τέλος κλείνετε με ροσόλι τριαντάφυλλο.
  • · Δεν σε ξαφνιάζει το γεγονός ότι πριν πολλά πολλά χρόνια κάποιος συμπατριώτης σου, μούτσος που ναυάγησε στο Σιάμ, έγινε Αντιβασιλιάς και τον προσκυνούσαν σαν Θεό. Το θεωρείς μάλιστα πολύ φυσικό για τη ράτσα σου.
  • · Επίσης, είναι οικείο για σένα και μάλιστα καμαρώνεις πως στο νησί σου υπήρξε ένας παπάς που τα δώδεκα ευαγγέλια τα έβγαλε δεκατρία. –Κι αυτό απόλυτα κατανοητό-.
  • · Όταν νευριάζεις πολύ, περνάς ασυναίσθητα τον δεξιό σου αντίχειρα ανάμεσα στον δείκτη και στον παράμεσο, ξεντώνεις το χέρι σου προς τον αίτιο του «κακού» και λες: «Ορέ πάρτα». (Βλ. Φάσκελο μονό ξεμυτιστό. Υπάρχει και το διπλό ξεμυτιστό, αλλά συνήθως θέλει υποβοήθηση. Δηλαδή, «πλέκεις» το μονό ξεμυτιστό και επιπλέον, για να ενισχύσεις το αποτέλεσμα, περνάς τον μικρό ανάμεσα σε παράμεσο και μέσο –κι εδώ ακριβώς έρχεται η αρωγή από το άλλο χέρι, εκτός κι αν, δώσε δώσε καβαλικεύει το δάχτυλο μόνο του. Επειδή όμως δεν σε διακρίνει τέτοια ευλυγισία, προτιμάς πάντα το μονό ξεμυτιστό και «καθαρίζεις» γρήγορα, εύκολα, άμεσα, αποτελεσματικά).
Προσοχή: Η μούντζα με όλα τα δάκτυλα ανοιχτά είναι ελληνική συνήθεια.
  • · Αν ΟΛΑ τα παραπάνω σού συμβαίνουν, τότε είσαι Κεφαλλονίτης. Βεβαιωμένο. Τέλος. Αν όμως τούτο ΄δω δεν σου φτάνει, και:
Αν θέλεις την ανεξαρτησία σου και νομίζεις πως ο τόπος σου είναι άλλη επικράτεια γιατί σε χωρίζει απ΄την πρωτεύουσα του νησιού «τρικυμιώδης θάλασσα τριών μιλίων»,
Αν πιστεύεις πως το Αργοστόλι είναι «στη λάκα» και το πλακώνει ο όγκος του Αίνου, κι οι ‘Ργοστολιώτες είναι «μουντοί και μουζοντούροι»,
Αν κορδώνεσαι για τον Ανδρέα Λασκαράτο –κι ας είναι θαμμένος, κατόπιν επιθυμίας του, στην πρωτεύουσα-,
Αν νομίζεις πως ζεις στο Πίκολο Παρίσι γιατί το «ποτάμι» που το διασχίζει επιμένεις να το αποκαλείς «Σηκουάνα»,
Αν θεωρείς πως η πόλη σου είναι η Αιώνια Πολιτιστική Πρωτεύουσα τουλάχιστον της Ευρώπης ολόκληρης,
Αν για να εισέλθει ακόμα και Κεφαλλονίτης στην ανεξάρτητη επικράτειά σου απαιτείται «διαβατήριο»,
Αν προσπαθείς με το άστε ντούε να πείσεις τον οποιοδήποτε πως έχει ρίζες από τον τόπο σου –έστω επειδή μια προννόνα τού προννόνου του «έκλεισε το βέντουλο» με έναν απ’ τα Κουράτα-,
Αν αποφάσισαν οι προ-προ-πρόγονοί σου να βομβαρδίσουν την πρωτεύουσα γιατί δεν έγινε η δική τους πρώτη πόλη του νησιού,
Αν πιστεύεις πως οι αρκόντοι γεννιούνται μόνον στο «Όγδοο Επτάνησο»,
Αν το πείραγμα κι η σάτιρα κυλούν στο αίμα σου πυρετωδώς και σε πνίγουν αν δεν τα «εξαπολύσεις» -φυσικά και μόνον εναντίον των ‘Ργοστολιωτών,
Αν βιώνεις το καλύτερο καρναβάλι,
ε… τότε είσαι Ληξουριώτης.

Ευρυδίκη Λειβαδά (για το copyright).
Υ.Γ. Παρακαλώ οι αντιρρήσεις ή οι προσθήκες στο mail της ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΩΝ ΚΕΦΑΛΛΗΝΩΝ ( info@odusseia.gr,news@odusseia.gr).

Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2014

tolimeri....ΑΣΥΛΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ



Έλληνας πολίτης ζητάει πολιτικό άσυλο στην Βρετανική Πρεσβεία στην Αθήνα... να σωθεί από το δωσίλογο κατοχικό καθεστώς


Αξιότιμοι κύριοι.

Δια του παρόντος σας παρακαλώ να προβείτε στις ενδεδειγμένες ενέργειες οι οποίες προβλέπονται από την Βρετανική Νομοθεσία ώστε να μου δοθεί η δυνατότητα να καταθέσω αίτηση χορήγησης πολιτικού ασύλου στην Βρετανική πρεσβεία στην Ελλάδα.

Τα τελευταία 5 έτη το Ελληνικό Κράτος με απάνθρωπο και αντιδημοκρατικό τρόπο απεργάζεται την...
ψυχολογική και φυσική εξόντωση τόσον του Ελληνικού λαού και φυσικά εμού προσωπικά ως έλληνα φορολογούμενου πολίτη.

Αυτό που συμβαίνει στην πατρίδα μου στον λαό μου, στην οικογένειά μου και σε μένα προσωπικά είναι μία καθημερινή συνεχής παραβίαση βασικών άρθρων της Οικουμενικής Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Η παραβίαση του άρθρου 3 που εξασφαλίζει το δικαίωμα στην ΖΩΗ και του άρθρου 4 για την Δουλεία, ολική ή μερική είναι δύο μόνο ισχυρά παραδείγματα παραβίασης των Βασικών Θεμελιωδών δικαιωμάτων. Δικαιωμάτων που πρέπει να απολαμβάνω ως άνθρωπος και πολίτης μιας χώρας η οποία θέλει να ισχυρίζεται πως ανήκει στις πολιτισμένες και ευνομούμενες χώρες.
Για τους λόγους αυτούς και άλλους τους οποίους προτίθεμαι να αναπτύξω σε συνέντευξή μου με τον αρμόδιο υπάλληλο για την χορήγηση Πολιτικού Ασύλου της Βρετανικής Πρεσβείας στην Αθήνα σας παρακαλώ ως εκπρόσωποι ενός ευνομούμενου και Σταθερού Ευρωπαϊκού Κράτους με ευαισθησία και πίστη στα Ανθρώπινα δικαιώματα να κάνετε δεκτό το αίτημά μου.

Σε αναμονή της απάντησής σας
Με εκτίμηση

Νίκος Βασιλειάδης

Από τη Σίβυλλα

Η κοινωνία χωρίς επαναστατική ομάδα επικεφαλής, δεν εξεγείρεται.

Πολλοί αναρωτιούνται πότε επιτέλους θα εξεγερθεί η ελληνική κοινωνία; Τι συμβαίνει γιατί τόση απάθεια; Γιατί τόσος καναπές; Ποια όμως είναι η αλήθεια;

Την απάντηση την δίνει η επιστήμη (κατ’ άλλους η τεχνική) της προπαγάνδας. Η προπαγάνδα λοιπόν μας λέει ότι κάθε κοινωνία χωρίζεται σε δύο αντίθετες ψυχολογικά ομάδες. Μια μικρή που αποτελεί την κυρίαρχη πολιτικοοικονομική ελίτ και τη συντριπτική πλειοψηφία που μένει σταθερά εκτός εξουσίας και αποκτά μια ψυχολογία «επαναστατικής μάζας». Αυτό συμβαίνει πάντα, σε κάθε κοινωνία και σε κάθε εποχή, ακόμα και σε εποχές ευημερίας, πολύ δε περισσότερο...
στην Ελλάδα σήμερα, όπου υπάρχει οξύτατη κρίση. Γιατί λοιπόν δεν εξεγείρεται η ελληνική κοινωνία;

Από την ίδια την προπαγάνδα και πάλι μαθαίνουμε πως, για να γίνει κοινωνική εξέγερση, θα πρέπει να υπάρξει η κατάλληλη επαναστατική ομάδα η οποία θα τεθεί επικεφαλής. Μόνη της, χωρίς αυτή την ηγετική ομάδα, η μεγάλη λαϊκή μάζα, όσο επαναστατημένη και να είναι, παραμένει ασυντόνιστη, δεν εξεγείρεται, ούτε αποτελεί κίνδυνο για το σύστημα.

Τον ρόλο της επαναστατικής ομάδας τον παίζουν συνήθως κόμματα της αντιπολίτευσης (π.χ. Αίγυπτος, Ουκρανία κ.λ.π.) ή εργατικά συνδικάτα (π.χ. το συνδικάτο «Αλληλεγγύη» στην Πολωνία κ.λ.π.). Όμως από τη στιγμή που σε μας, όλα αυτά είναι πλήρως υποταγμένα στην άρχουσα ελίτ και απολύτως συστημικά, η κοινωνία έχει αδρανοποιηθεί.

Η αγωνία και η προσπάθειες του συστήματος, με όλα τα μέσα που διαθέτει, είναι να μην υπάρξει επαναστατική ομάδα. Αυτό όμως δεν θα κρατήσει για πολύ και όσο συνεχίζεται η κρίση, σύντομα η επαναστατική ομάδα θα κάνει την εμφάνισή της.

Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014


Φαρμακονήσι: Εν ψυχρώ δολοφονίες και πολιτική αναισθησία - Μ. Βαρβιτσιώτης: "Δεν υπάρχει καμία πολιτική ευθύνη για την αποτυχημένη επιχείρηση διάσωσης στο Φαρμακονήσι"

Όχι πολύ μακριά, λίγα χιλιόμετρα πιο πέρα ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης είναι σοβαρά απασχολημένος. Όχι, δεν τον απασχολεί η δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης. Όχι, δεν έχει κανέναν κόμπο στο λαιμό. Όχι, δεν νιώθει συνυπεύθυνος για τα επίχειρα των πολιτικών επιλογών που καταδικάζουν κατατρεγμένους ανθρώπους στο θάνατο. Όχι, είναι απασχολημένος γιατί βρίσκεται στο τηλεοπτικό στούντιο του ΣΚΑΪ.

«To μόνο που ζητάμε, το μόνο που θέλουμε είναι να βρεθούν τα πτώματα των δικών μας ανθρώπων. Για να τους θάψουμε». Εννιά παιδιά, μεταξύ τους και βρέφη, και τρεις γυναίκες, θυσία στον...
πάτο των ελληνικών θαλασσών. Πρωί στον Πειραιά οι δεκαέξι επιζώντες του προμελετημένου εγκλήματος που έλαβε χώρα τις πρωινές ώρες της Δευτέρας στο Φαρμακονήσι δείχνουν τις φωτογραφίες των οικογενειών τους. Όχι πολύ μακριά, λίγα χιλιόμετρα πιο πέρα ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης είναι σοβαρά απασχολημένος. Όχι, δεν τον απασχολεί η δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης. Όχι, δεν έχει κανέναν κόμπο στο λαιμό. Όχι, δεν νιώθει συνυπεύθυνος για τα επίχειρα των πολιτικών επιλογών που καταδικάζουν κατατρεγμένους ανθρώπους στο θάνατο. Όχι, είναι απασχολημένος γιατί βρίσκεται στο τηλεοπτικό στούντιο του ΣΚΑΪ στο Νέο Φάληρο.

Και έχει πολύ σοβαρή δουλειά να κάνει. Έχει να καταγγείλει τον Ευρωπαίο Επίτροπο για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα Νιλς Μούζνιεκς, όπως και τον ΣΥΡΙΖΑ και πολλούς άλλους βεβαίως «ότι θέλουν να προκαλέσουν πολιτικό πρόβλημα στην Ελλάδα» προσθέτοντας με περισσό θράσος ότι «δεν μπορούν όλα αυτά να αποτελούν αντικείμενο εκμετάλλευσης και δεν πιστεύω ότι κανείς θέλει να ανοίξουμε τις πύλες και όλοι οι μετανάστες να απολαμβάνουν ασύλου στη χώρα». Όχι βεβαίως. Σύμφωνα με την κυβερνητική ατζέντα, «η φύλαξη των συνόρων δεν μπορεί να υφίσταται αν δεν υπάρχουν απώλειες, και, για να γίνω κατανοητός, αν δεν υπάρχουν νεκροί» όπως δήλωσε το στέλεχος της ΝΔ Θανάσης Πλεύρης.

Ο Ευρωπαίος Επίτροπος χθες δήλωσε σοκαρισμένος και αναστατωμένος από τη νέα τραγωδία δηλώνοντας στο Associated Press τα εξής: «Ένας αριθμός μεταναστών, μεταξύ των οποίων και πιθανοί αιτούντες άσυλο, πνίγηκαν ή αγνοούνται, σε μια υπόθεση που παραπέμπει σε αποτυχημένη μαζική επαναπροώθηση. Την περασμένη εβδομάδα, η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύτηκε να δώσει τέλος στην παράνομη αυτή πρακτική των μαζικών επαναπροωθήσεων και να διερευνήσει σε βάθος όλες αυτές τις υποθέσεις. Τους καλώ να τηρήσουν την υπόσχεσή τους».

Δεν γνωρίζουμε αν σκέφτονται να κάνουν μήνυση στον κ. Μούζνιεκς, που θέλει να δημιουργήσει πολιτικό πρόβλημα στη χώρα, όπως απείλησε και ουδέποτε έπραξε ο υπουργός Ν. Δένδιας κατά της εφημερίδαςGuardian. Στο ενδιάμεσο μπορούν να συνεχίσουν τις εν ψυχρώ εκτελέσεις. Γιατί οι μαρτυρίες των επιζώντων αυτό περιγράφουν: «Έριξα ένα ξύλο στη θάλασσα για να σωθεί η γυναίκα και το παιδί μου και ο άνδρας του Λιμενικού το κλώτσησε». Επίσης: «Οι λιμενικοί χτυπούσαν με τα πόδια τους τη βάρκα προσπαθώντας να την αναποδογυρίσουν». Ενός έτους βρέφος αφέθηκε να πνιγεί; Δώδεκα παιδιά και γυναίκες αφέθηκαν να αφανιστούν; Από τον Αύγουστο του 2012 σύμφωνα με τη Διεθνή Αμνηστία τουλάχιστον 136 πρόσφυγες, κατά πλειονότητα Σύροι και Αφγανοί, έχασαν τη ζωή τους σε δώδεκα γνωστά περιστατικά προσπαθώντας να φτάσουν στην Ελλάδα με σκάφος από την Τουρκία.

Η Διεθνής Αμνηστία με ανακοίνωσή της καλεί τις ελληνικές αρχές να ξεκινήσουν διεξοδική, διαφανή και ανεξάρτητη έρευνα για το περιστατικό και να φέρουν στο φως τις συνθήκες υπό τις οποίες χάθηκαν ζωές και να ασκήσουν δίωξη στους υπαιτίους. Μάλιστα έχει καλέσει επανειλημμένα τις ελληνικές αρχές να σταματήσουν τις επιχειρήσεις απώθησης όχι μόνο επειδή είναι εντελώς παράνομες αλλά και επειδή θέτουν τις ζωές των ανθρώπων σε κίνδυνο εξαιτίας του τρόπου με τον οποίο διεξάγονται.

Μαρτυρίες που συγκεντρώθηκαν από τη Διεθνή Αμνηστία τεκμηριώνουν τη σκανδαλώδη έλλειψη σεβασμού προς την ανθρώπινη ζωή την οποία δείχνουν συνοριοφύλακες κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων απώθησης που διεξάγονται στο Αιγαίο. Οι άνθρωποι που περιέγραψαν στην Ύπατη Αρμοστεία την επιστροφή τους στην Τουρκία, δήλωσαν στην οργάνωση ότι τα φουσκωτά τους σκάφη εμβολίστηκαν, τρυπήθηκαν με μαχαίρι ή κόντεψαν να ανατραπούν όταν ρυμουλκήθηκαν ή κυκλώθηκαν από σκάφη του λιμενικού. Δήλωσαν ότι καταστράφηκαν οι μηχανές των σκαφών τους και αφαιρέθηκαν τα κουπιά τους και εν συνεχεία εγκαταλείφθηκαν στη μέση της θάλασσας. Πρακτικές οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές αναφέρθηκαν επίσης από ανθρώπους που διέσχισαν τα χερσαία σύνορα της Ελλάδας με την Τουρκία κατά μήκος του ποταμού Έβρου.

Διερεύνηση των πολιτικών ευθυνών στο έγκλημα που διεπράχθη στο Φαρμακονήσι προανήγγειλε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Βασιλική Κατριβάνου, ενώ σχολιάζοντας τις δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας οΣΥΡΙΖΑ κάνει λόγο για μνημείο πολιτικής αναισθησίας και απαξίωσης της ανθρώπινης ζωής. «Είναι ώρα η κυβέρνηση να ακούσει την έκκληση του Επιτρόπου του Συμβουλίου της Ευρώπης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και να σταματήσει τις άτυπες επαναπροωθήσεις που θέτουν ζωές σε κίνδυνο και παραβιάζουν τη διεθνή νομιμότητα. Η Μεσόγειος δεν μπορεί να είναι θάλασσα θανάτου».

Ντίνα Ιωακειμίδου από unfollow

Θα βρεθεί έστω ένας εισαγγελέας;

Τουλάχιστον 120 ζωές χάθηκαν στο Αιγαίο το 2013 και με τη νέα χρονιά πνίγηκαν άλλοι 12 μετανάστες. Μόλις πριν από λίγες μέρες το υπουργείο Ναυτιλίας είχε διαβεβαιώσει εγγράφως το Συμβούλιο της Ευρώπης ότι θα σταματήσουν οι μαζικές επαναπροωθήσεις που κατέληγαν σε εγκλήματα. Αυτή τη φορά το υπουργείο Ναυτιλίας έσπευσε να ενοχοποιήσει τα θύματα περίπου ότι σκηνοθέτησαν τον πνιγμό τους για να πετύχουν πολιτικό άσυλο, προφανώς... στον Άγιο Πέτρο!

Η εγκληματική συμπεριφορά των αρχών...
δεν είναι αποκλειστικά ελληνικό φαινόμενο. Έχει ευρωπαϊκές διαστάσεις και εδράζεται πάνω στην ψευδή αντίληψη περί ασφάλειας των εντός των τειχών πολιτών, που δήθεν απειλείται από τα "στίφη" της μετανάστευσης. Είναι η ίδια αντίληψη που οικοδομεί εικονική ασφάλεια και ψευδείς εχθρούς και εντός των τειχών, κάτι σαν μπάμπουσκα φόβου. Το γεγονός ότι ο φόβος και η ανελέητη καταστολή έχουν ευρωπαϊκή "νομιμοποίηση" δεν αθωώνει τους Έλληνες δράστες, ούτε δικαιολογεί τη συμπεριφορά του υπουργείου.

Χθες έφτασαν στον Πειραιά οι επιζήσαντες μετανάστες από την τελευταία τραγωδία στο Φαρμακονήσι. Οι μαρτυρίες τους είναι συγκλονιστικές. Το Λιμενικό έσπευσε να εκδώσει ανακοίνωση για να κλείσει το θέμα των ευθυνών. Οι μαρτυρίες είναι αυθεντικές και ειλικρινείς. Τα θύματα κλαίνε για τους νεκρούς τους. Οι μανάδες για τα παιδιά τους, τα παιδιά για τις μανάδες τους και οι πατεράδες για ολόκληρες οικογένειες. Κλαίνε με αξιοπρέπεια.

Θα βρεθεί εισαγγελέας να τους ακούσει, να ασχοληθεί με την υπόθεση και να διατάξει ποινική δίωξη κατά παντός υπευθύνου; Σε διαφορετική περίπτωση, θα υπερισχύσει η "ομερτά του κράτους". Και τότε θα αποδειχθεί ότι ο χρυσαυγιτισμός επιβιώνει φωλιασμένος στην καρδιά του κράτους της δημοκρατίας. Στη μέση του Αιγαίου κατ' ουσίαν εκτελέστηκαν απελπισμένοι άνθρωποι. Το κίνητρο έχει και ρατσιστική χροιά. Θα υπάρξει παραδειγματική τιμωρία των δραστών; Θα πιεστούν οι φυσικοί αυτουργοί να αποκαλύψουν τους ηθικούς αυτουργούς; Θα καταγγελθεί η πολιτική της "Ευρώπης - φρούριο", που μετατρέπει τη Μεσόγειο και το Αιγαίο σε τάφρο θανάτου για χιλιάδες Αφρικανούς και Ασιάτες, οι οποίοι κυνηγούν το όνειρο της "ευημερίας" πίσω από τη σκιά του θανάτου;

Ν.Φ.
Από avgi


szexxajr
Αγαπητοί φίλοι σας ενημερώνουμε ότι κυκλοφόρησε το 9 τεύχος του περιοδικού της Κεφαλονίτικης Προόδου, το οποίο περιλαμβάνει τα:
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Εξώφυλλο (εξήγηση φωτογραφίας) Πέγκη Ν. Μοσχονά
Της εκδότριας: Ελπίζω
Γιώργος Ν. Μοσχόπουλος. Κύριο άρθρο. Ένας μεγάλος Κεφαλονίτης ζωγράφος αναζητεί στέγη
Σταματούλα Ζαπάντη. Η περίθαλψη προσφύγων του Μοριά στην Κεφαλονιά κατά τους πρώτους μήνες της Ελληνικής Επανάστασης
Παναγής Αλιπράντης. Ο εθνομάρτυς Μητροπολίτης Χίου Πλάτων Φραγκιάδης και ο Κεφαλονίτης καπετάνιος Δημήτριος Δώριζας
Τάχτης Δεσαλέρμος. Νικόδημος Β' Μεταξάς. Αρχιεπίσκοπος, λόγιος και ιδρυτής του πρώτου ελληνικού τυπογραφείου
Νικόλαος Μαραγκάκης. Η Αρετή Αναξιοπαθούσα. Οι «περιπέτειες» ενός βοηθήματος της ελληνικής Βουλής προς τον ριζοσπάστη και βουλευτή Γεράσιμο Λιβαδά
Γεώργιος Ν. Αντωνακόπουλος. Ο έπηλυς Κεφαλλήν Φερδινάνδος Φ. Όδδης
Διονύσιος Κουγιανός. Λεωνίδας Γερ. Παπανδρέου, δρ Φιλολογίας και συγγραφεύς
Διονύσιος Θ.Γ. Κατερέλος. Οι Κεφαλλήνες στις Θετικές Επιστήμες, στη Γεωπονία και στις Επιστήμες του Μηχανικού
Πέτρος Πετράτος. Σεισμοί του 1953 - Φυλακές Αργοστολίου. Η ξεχασμένη προσφορά των πολιτικών κρατουμένων (Β'μέρος)
Γεράσιμος Μ. Μεταξάς. Κεφαλονιά, 60 χρόνια μετά. Ιστορικές Αναμνήσεις και Σκέψεις
Βασίλης I. Λουκέρης. Οι αναμνήσεις μου από τους σεισμούς του 1953 (Β' μέρος)
Μαρίνα Λυκούδη-Σημαντηράκη. Κούλα Κουλουμπή-Παπαπετροπούλου. Η παιδαγωγός των ανοιχτών οριζόντων του νου και της ψυχής
Ιωσήφ Β. Λουχέρης. Φιλαρμονική Σχολή Ληξουρίου. Επί τρεις αιώνες περιστρεφόμενη στον ...«άγιο ίλιγγο»
Άγγελος Σπ. Μοσχόπουλος. Η εξέλιξη της Γεωργίας στην Κεφαλονιά
Μαργαρίτα Κοτσιλίνη. Το σπίτι πάνω από τον Μύρτο. Ο υιός Ανούιγ στο ...χείλος του γκρεμού ....
Ρενάτα Χαλιώτη. «Το εσπέρας του παρελθόντος Σαββάτου...». Ακροθιγής αναφορά εγκλημάτων στην Κεφαλονιά τον 20ό αι
Νικόλαος Π. Λάσκαρης. Η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και προτάσεις
ανάδειξής της
Βιβλιοπαρουσίαση
Ρούλα Γονατά-Μουστάκη. Παραδοσιακά παιχνίδια της Κεφαλονιάς [3]
Γεράσιμος Ευστ. Αυγουστάτος. Τραγούδια της Κεφαλονιάς
Ηλίας-Ιερώνυμος Πολλάτος. Επιστήμη και Ερμηνεία. Διήγημα
Εικόνες του Χθες. Γράφει και σχολιάζει ο Σπύρος Συνοδινός
Άννα Γιαννακοπούλου-Κεκάτου. Θέμα: Γνωρίζουν τα παιδιά μας
Από καρδιάς και εφ' όλης της ...ύλης


Read more: http://www.kefalonitikanea.gr/2014/01/blog-post_1406.html#ixzz2rIeJlrIP
Το λιμανι του Αργοστολιου το 1941