Κυριακή 10 Αυγούστου 2014

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ - ΡΙΤΣΑΤΑ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ




Την Πέμπτη 7-8-2014  πρώτη φορά η εκδήλωση
για τον μεγάλο σατυρικό ποιητή Ανδρέα Λασκαράτο έγινε
κοντά  στον  ομώνυμο  λόφο που  είναι  το  ερειπωμένο εξοχικό  σπίτι του 
                 στα Ριτσάτα – Μερσιάς Ληξουρίου.
Μετά  την προσπάθεια του  Γεράσιμου Σ Γαλανού οι εκδηλώσεις για τον Α Λασκαράτο να  γίνονται  κοντά  στο  σπίτι   έγινε στην  παράλια στα Ριτσάτα – Μερσιάς Ληξουρίου  με  την  βοήθεια του δήμου Κεφαλονιάς και του αντιπρόεδρου της ΚΕΔΗΚΕ Γιώργου Κατσιβέλη.
Την εκδήλωση προλόγισε ο Γεράσιμος Γαλανός και ζήτησε από του αρμόδιους φορείς να φτιαχτεί το σπίτι του Λασκαράτου και ο περιβάλλον χώρος, Ευχαρίστησε  εκτός από τον κ. Κατσιβέλη  την εικαστική ομάδα «ΜΟΡΦΕΣ» την Μαρία Μουρελάτου, και τον Χάρη Πρεντάνο για την πολύτιμη βοήθεια τους. Σύντομο χαιρετισμό απεύθυναν ο αντιδήμαρχος Παλικής Αλέξης Μοσχονάς και ο πρόεδρος του ΤΕΙ Ιονίων νήσων κ. Μαραβέγιας.
Ο Κάρλο Τομαζιάν παρουσίασε το σπίτι του μεγάλου μας ποιητή με μια ολιγόλεπτη ψηφιακή αναπαράσταση από εργασία του ΤΕΙ. Μέλη της εικαστικής ομάδας «ΜΟΡΦΕΣ» έστησαν υπαίθρια έκθεση ζωγραφικής, και απήγγειλαν ποιήματα,  Την  εκδήλωση παρακολούθησαν  επώνυμοι  και  πολλοί  ανώνυμοι  








                                     ΠΟΛΥ  ΚΟΣΜΟΣ  ΕΠΩΝΥΜΟΙ  ΚΑΙ  ΑΝΩΝΥΜΟΙ

Ο  Μάκης  κατάφερε  μέχρι  τον  Λασκαράτο  να  φέρει 
Ήρθε  όπως είπε  με  το  καινούργιο  καράβι  που  δρομολογήθηκε  στην γραμμή   ΠΑΤΡΑ – ΣΑΜΗ  να  πληρώσει  τον  ΕΝΦΙΑ  μη  του  πάρει  το  ΚΚΕ το σπίτι  (Λάθος  τώρα  το  παίρνει  ο  ΣΑΜΑΡΑΣ  με  
τον  ΒΕΝΙΖΕΛΟ)    Ο  Αντρέας  έχει  μείνει  πολύ  πίσω


                               ΜΑΖΙ  ΚΑΙ  Ο  ΑΝΤΡΕΑΣ 
                          
Η εκδήλωση έκλεισε με μπόλικη ριγανάδα και άφθονο κρασί. 
ΦΟΤΟ  ΓΕΡ Σ ΓΑΛΑΝΟΣ 

Σάββατο 9 Αυγούστου 2014

Κολοκυθένια ανεξαρτησία...



Την πιό μεγάλη απόδειξη ότι δεν είμαστε πιάανεξάρτητο κράτος μας την έδωσαν τα φρούτα!
     Μάλιστα!
     Διότι εάν είμασταν ανεξάρτητο κράτος θα είχαμε και ανεξάρτητη εξωτερική πολιτική.
     Και αν είχαμε ανεξάρτητη εξωτερική πολιτική θα διαφοροποιούμασταν κατά πάσα πιθανότητα απ' τα παιχνίδια των ''μεγάλων'' και δεν θα είχαμε υποστεί την σφαλιάρα του ρωσικού εμπάργκο, μαζί με αυτούς που έχουν πράγματι μεγάλα συμφέροντα, και...
που παίζουν στην ράχη των πιό αδύνατων.

     Δεν είμαστε όμως παρά σαν κάτι γλοιώδεις κόλακες, σαν κάτι σμπίρους των ισχυρών,
     ..που μόλις πούν οι ισχυροί κάτι, σπεύδουν αμέσως να υπερθεματίσουν: ''ναι, ναι, ναι'', να γλύψουν, να φανούν ''βασιλικότεροι του βασιλέως'',
     ..κωλοφωτιές που πετούν γύρω απ' την φωτιά έχοντας την εντύπωση ότι προσφέρουν κι αυτές φως!

     Τέτοια κωλοφωτιά κι ο δικός μας σμπίρος των ισχυρών, ο διαχρονικός γλύφτης και εξυπηρετητής του συστήματος εγχώριου και διεθνούς, η Αυτού Χυδαιότης υπουργός των εξωτερικών.
     Ζητούν κυρώσεις οι ΗΠΑ εναντίον της Συρίας; Βομβαρδισμούς απαιτεί η κωλοφωτιά!
     Νέα ''φυτευτή'' νεοναζιστική κυβέρνηση η Ουκρανία; Πρώτος να την αναγνωρίσει ο σμπίρος!
     Μέτρα αναγγέλει η Ε.Ε. εναντίον της Ρωσίας (λέγε με Πούτιν); Από κοντά κι ο τσανακογλύφτης μπας και δεν εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα της Γερμανίας!

     Αποτέλεσμα;
     Το χθεσινό μεγαλειώδες εμπάργκο της Ρωσίας,
     ..που κυρίως θίγει τις μικρότερες και κατεστραμένες από τοκογλύφους και τρόϊκες οικονομίες σαν την δική μας.
     Ενώ αν είχαμε εγκαίρως διαφοροποιηθεί,
     ..τί πιό εύκολο για τον (ηγέτη) Πούτιν να εξαιρούσε με μιά φρασούλα στο διάγγελμά του, την χώρα μας ''ως εντόνως'', ας πούμε,  ''δοκιμαζόμενη από τις ανήθικες ορέξεις των διεθνών απατεώνων''!

     Αυτά είναι -και αυτά- τα αποτελέσματα της δωσιλογικής πολιτικής των τυχαίων ανθρωπάριων που μας κυβερνούν!
     Τις δικές τους προσωπικές στοχεύσεις και συμφέροντα, πληρώνει με αίμα ο ελληνικός λαός.
     Κάθε μέρα που περνάει, κάθε πράξη τους, είναι και μιά ακόμα καταστροφή, μιά ακόμα σπρωξιά προς τον γκρεμό για την χώρα και ολόκληρο τον λαό.

     Έχουν ξεπεράσει κάθε όριο αναισχυντίας και επικινδυνότητας!
     Πρέπει να τελειώνουμε με δαύτους!..

Από Ουδέν Σχόλιον     http://www.sppantelios.blogspot.gr/

Έτος 1900: Πώς η Φιλαρμονική Σχολή Ληξουρίου, νίκησε την "κρίση"....

,Έτος 1900: Πώς η Φιλαρμονική Σχολή Ληξουρίου, νίκησε την "κρίση"....

Με την ευκαιρία της συναυλίας της Φιλαρμονικής Σχολής Ληξουρίου, την Κυριακή, 10 Αυγούστου 2014, για τηνοικονομική ενίσχυση του σωματείου μετά τους σεισμούς, αναδημοσιεύω άρθρο μου στο τεύχος 9 της "Κεφαλονίτικης Προόδου"

Το άρθρο αυτό αναφέρεται σε μία εποχή, πιο δύσκολη από την σημερινή, όταν ο Ληξουριώτης, χάριν της Φιλαρμονικής του, νίκησε την φθορά και τη μιζέρια. 
Πάρτε παράδειγμα, πάρτε θάρρος.
 

Φιλαρμονική Σχολή Ληξουρίου·μια καθοριστική απόφαση

Το έτος 1900 η Κεφαλονιά δέχεται ισχυρότατο πλήγμα, από ό,τι αποτελούσε τον κύριο μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας της, τη σταφίδα.
Τα χρόνια προβλήματα[1], όπως την κρίση υπερπαραγωγής του προϊόντος, τον ανταγωνισμό από την Πελοπόννησο, την Γαλλία, αλλά και την Καλιφόρνια, την κακή οικονομική συγκυρία, που είχε προκληθεί από την πτώχευση του 1893 και τον πόλεμο του 1897, έρχεται να οξύνει στο έπακρο η πρωτοφανής έξαρση της ασθένειας του περονόσπορου.
   Ο ιδιαίτερα υγρός καιρός της χρονιάς εκείνης και η για λόγους κερδοσκοπίας νόθευση του θειικού χαλκού[2], που εχρησιμοποιείτο για ράντισμα, συντελούν στην επίπτωση ως «πανδημίας» του περονόσπορου στα αμπέλια. Η καταστροφή είναι ολική. Κατά υπολογισμούς της εποχής, από 13 – 14 εκατομμύρια ενετικές λίτρες σταφίδα, που θα παρήγαγε υπό κανονικές συνθήκες η επαρχία Πάλλης, πλην του Δήμου Θηναίας, παράγονται μόλις 150 χιλιάδες![3]
   Αν όμως, στα υπόλοιπα μέρη της νήσου η θεομηνία αυτή έφερε μεγάλη οικονομική δυσπραγία, για την περιοχή του Ληξουριού, την Επαρχία Πάλλης, όπου ίσχυε ακραία μονοκαλλιέργεια[4], σήμανε την πλήρη εξαθλίωση, τον κατά κυριολεξία λιμό!
 
  
Το Ληξούρι παγώνει! Η ανέχεια, οι «παντοειδείς ασθένειες», οι «συχνοί και πυκνοί» θάνατοι[5], φέρνουν τους Ληξουριώτες σε απόγνωση. Οι κοινωνικές αντιδράσεις, που ξεκίνησαν με συλλαλητήρια και έντονα διαβήματα προς την Κυβέρνηση, καθώς η κατάσταση χειροτερεύει, εκπίπτουν σε ικεσίες προς τους εύπορους αποδήμους για βοήθεια προς τους αναξιοπαθούντες.[6]
 
Στη ζοφερή αυτή ατμόσφαιρα, η Φιλαρμονική Σχολή Ληξουρίου πορεύεται στον ιστορικό της δρόμο. Κατά τον 19ο αιώνα, που τότε έφθανε στο τέλος του, έχει γεννηθεί και περπατήσει τα πρώτα της αβέβαια βήματα, με περιόδους λάμψης, αλλά και κάμψης, που παραλίγο να την εξαφανίσουν οριστικά από το ιστορικό προσκήνιο.
   Η τελευταία της «επανίδρυση» έχει πραγματοποιηθεί μόλις το 1896, με πρόεδρο τον μαθηματικό και λόγιο Θεόκλητο Κουρούκλη και μέλη Δ.Σ. τους Ιωάννη Φορέστη, Ιωάννη Κρασσά, Παναγή Σπετσιέρη και «δραστηριότερο πάντων» τον συνθέτη Τζώρτζη Δελλαπόρτα[7] και ήδη, με μαέστρο τον προικισμένο μουσικό Luigi Balassone[8], προοδεύει εντυπωσιακά.[9]
   Είναι όμως καιρός αγώνα και αγωνίας για την επιβίωση, λιπόψυχος καιρός. Μερίδα των δημοτών απαιτεί την παύση των συναυλιών της Φιλαρμονικής, αφού ο τόπος πενθεί και, κυρίως, την αναστολή της λειτουργίας της, για να μην σπαταλώνται χρήματα, σε τέτοιες, δεινές περιστάσεις. Κι αυτό, παρότι η Επιτροπή της Φιλαρμονικής έχει σταματήσει την είσπραξη εισφορών, για να μην επιβαρύνει οικονομικά τον πάσχοντα πληθυσμό. Ο Δήμος Ληξουρίου ανταποκρίνεται ασμένως στο αίτημα, στερώντας από το σωματείο την καθιερωμένη ετήσια επιχορήγηση 1000 δραχμών και διαθέτοντας τα χρήματα αυτά για την προμήθεια φαρμάκων για τους απόρους.[10] «Γλίσχρον» το ποσό και ως επιχορήγηση στο σωματείο αλλά ιδιαίτερα για την αγορά φαρμάκων, καθήν στιγμή μάλιστα, άλλες, πραγματικά ανωφελείς δαπάνες του Δήμου δεν περικόπτονται.   
Η Φιλαρμονική συγκαλεί Γενική Συνέλευση των μελών της για την 17ηεκείνου του καταθλιπτικού Αύγουστου του 1900.[11]
 
 
   Οι στιγμές είναι κρίσιμες. Φιλαρμονική και Ληξούρι καλούνται να καθορίσουν όχι μόνο τις μεταξύ τους σχέσεις, αλλά και την ταυτότητά τους, τον λόγο και το νόημα της ίδιας τους της ύπαρξης.
   Κρίσιμες στιγμές, αλλά και στιγμές έξαρσηςΗ απόφαση είναι ξεκάθαρη, γενναία, εμπνευσμένη. Η Φιλαρμονική όχι μόνο δεν θα αναστείλει τη λειτουργία της, αλλά θα αρχίσει και πάλι την είσπραξη συνδρομών, ακριβώς για να αντιμετωπίσει την οικονομική κρίση! Ήδη δε, με το πέρας της γενικής συνέλευσης, πολίτες «προθύμως ήρξαντο (τας συνδρομάς),δίδοντες τον οβολόν τους»!
  

Πηγή μου για τα γεγονότα αποτελεί άρθρο με την υπογραφή «Φιλόμουσος»[12], στη Ληξουριώτικη εφημερίδα «Μύδρος», που ο Σπύρος Σκηνιωτάτος άρχισε να εκδίδει ακριβώς τη χρονιά της κρίσης.[13] Στο ίδιο άρθρο αναλύεται θαυμάσια και το σκεπτικό της καθοριστικής εκείνης απόφασης: 
   Η Φιλαρμονική πρέπει να υπάρχει και να προοδεύει, γράφει ο «Φιλόμουσος», ουσιαστικά για τρεις λόγους: Πρώτος λόγος , που τον αναφέρει με λίγες μόνο λέξεις, είναι η «σύστασις της πόλεως». Η προς τα έξω επίδειξη, δηλαδή, ενός άξιου χαρακτήρα. Δεύτερος λόγος, η κοινή ωφέλεια,  που παρέχει το σωματείο με την διδασκαλία της μουσικής στους νέους, οι οποίοι αποκομίζουν έτσι ηθικό όφελος και «δύνανται ποτέ» να αποκομίσουν και υλικό.[14] Τρίτος λόγος, γλαφυρά και «διά μακρών» αναλυόμενος από τον «Φιλόμουσο», η «θεραπεία» της ψυχής ολόκληρης της Ληξουριώτικης κοινωνίας, την οποία αφειδώς προσφέρει η Μουσική, που εύστοχα χαρακτηρίζεται στο άρθρο «πυρήν ελευθερίας»!
                
Πολλοί μιλούν για την μοναδικότητα, που χαρακτηρίζει την Φιλαρμονική Σχολή Ληξουρίου, ως πολιτισμικό και κοινωνικό φαινόμενο. «Παγκόσμιο φαινόμενο» την αποκαλεί κάποιος, «διά Φιλαρμονικήν  σαλός» γνωστός μου.  Την μοναδικότητα αυτή όμως, αντιλαμβάνονται και εκφράζουν αόριστα, αποδίδοντας την οι περισσότεροι στα πιθανολογούμενα πρωτεία του σωματείου επί της παλαιότητας των Ελληνικών Φιλαρμονικών.
   Η παραπάνω, ιστορική απόφαση καταδεικνύει ότι αυτό που καθιστά μοναδική, εξαίρετη τη Φιλαρμονική Σχολή Ληξουρίου είναι ένα: Η σχέση της με την πόλη της, με το Ληξούρι· το ιδιαίτατο κράμα, που μαζί του συνιστά. Δεν γνωρίζω άλλο σωματείο, σε κάποια άλλη πόλη, που αποφάσισε ποτέ, με τόση νηφαλιότητα, να εξαρθεί από τόσο καταστρεπτική, τόσο καταθλιπτική πραγματικότητα!
   Φιλαρμονική και Ληξούρι όρισαν με την απόφαση εκείνη, ότι θέλουν να συγκροτούν μια κοινωνία ελεύθερη από την αναγκαιότητα, κοινωνία που δεν ενασχολείται μόνο «περί την κοιλίαν και τα υπό την κοιλίαν»,[15] κοινωνία που ζει για το ιδεώδες.
                Σε εμάς, τους σημερινούς Ληξουριώτες, που δυστυχώς ζούμε ανάλογες περιστάσεις με εκείνες του μοιραίου 1900, απόκειται να δούμε τη Φιλαρμονική μας, όπως αυτοπροσδιορίστηκε με την απόφαση εκείνη. Μόνο έτσι θα αρθούμε και εμείς πάνω από τους παρόντες χαλεπούς καιρούς, μπαίνοντας στον «άγιο ίλιγγο», που Ληξούρι και Φιλαρμονική γυρίζουν τρεις αιώνες τώρα.    





[1] πρβλ. Μονόφυλλα Ιακωβατείου Δημόσιας Βιβλιοθήκης Ληξουρίου, Μ 220/1878. Αναφορά κατοίκων επαρχίας Πάλλης προς την Βουλή, για την οικτρή οικονομική κατάσταση των γεωργών, λόγω της πτώσεως της τιμής της σταφίδας.
[2] βλ.  Εφημερίδα «Ζιζάνιον» φ. 143/3-6-1900 σελ. 4: «Παρά την κρατούσαν γνώμην των αιτίων του κακού, δηλ. της ατμοσφαιρικής προ μηνών καταστάσεως, υπάρχει και ετέρα ότι ο πωλούμενος ανάμικτος χαλκός μετά θείου δεν ήτο γνήσιος». Επίσης Εφημερίδα «Μύδρος» φ 9/28-5-1900, κύριο άρθρο.
[3] βλ. Εφημερίδα «Μύδρος» φ 19/6-8-1900, κύριο άρθρο.
[4] πρβλ.  Εφημερίδα «Εφημερίς Αργοστολίου» φ24/8-3-1901 σελ 1: «Η κατάστασις της επαρχίας εκείνης (Πάλλης) είναι πράγματι πολύ δεινοτέρα της ημετέρας (Κραναίας), διότι όλος ο πλούτος αυτής σχεδόν είναι η σταφίς και οι άμπελοι». Επίσης εφημερίδα Μύδρος» φ25/17-9-1900. «Έλαιον δε, ως γνωστόν, ουδέ λίτραν παράγουσι τα κάτω χωρία (περιοχή Κατωγής)».
[5] βλ.  Εφημερίδα «Μύδρος» φ 23/3-9-1900, κύριο άρθρο.
[6] βλ. Εφημερίδα «Ζιζάνιον» φ 142/27-5-1900 σελ. 4, στο ίδιο φ. 143/3-6-1900 σελ. 4. Επίσης εφημερίδα «Μύδρος» φ 26/24-9-1900, σελ. 2, άρθρο με τίτλο «Τι περιμένετε;»: Ικεσία προς ομογενείς του εξωτερικού και φιλάνθρωπους του εσωτερικού, για αποστολή βοήθειας.
 
[7] βλ. Αρχείο Σπύρου Μοτσενίγου φάκελος 574, στοιχείο Β/9,  «Ιστορία «Φιλαρμονικής Πάλλης» Ληξουρίου (Κεφαλληνίας)». πρβλ. Η. Τσιτσέλη Κεφαλληνιακά Σύμμικτα Τ.1, σελ. 853.
[8] βλ. Άγγελο - Διονύση Δεμπόνου «Η Φιλαρμονική Σχολή Κεφαλονιάς 1838 – 1940» σελ. 111-112
[9] βλ. Άγγελο - Διονύση Δεμπόνου ό.π. σελ.  σελ. 113 σημ. 46. πρβλ. Εφημερίδα «Ζιζάνιον»  φ 134/1-4-1900, σελ. 4.
[10] Δήμαρχος Ληξουρίου ήταν τότε ο Αναστάσιος Βενάρδου Λιβιεράτος.
[11] βλ.  Εφημερίδα «Μύδρος» φ 20/13-8-1900, σελ. 4.
[12] βλ. Εφημερίδα «Μύδρος» φ 23/3-9-1900, σελ. 2-3.
[13] Δυστυχώς τα πρακτικά της Φιλαρμονικής δεν σώζονται, σε δημόσιο αρχείο τουλάχιστον, θεωρούμενα «θύμα» της περιόδου της Κατοχής.
[14] Αυτό το «δύνανται ποτέ» δείχνει ότι εκείνη την εποχή δεν υπήρχε κανενός είδους «αντιμισθία» των μαθητών, κάτι που αποτέλεσε και αποτελεί στα προηγούμενα και επόμενα χρόνια, πληγή, τόσο για τη δική μας, όσο και για άλλες Ελληνικές Φιλαρμονικές.
[15] Η φράση ανήκει στον Γεώργιο Τυπάλδο – Ιακωβάτο, «Γιωργαντάρα», κατά την μαχητική αγόρευσή του στη συνεδρίαση της Β’ Εθνοσυνέλευσης, για την ψήφιση του Συντάγματος του 1864.

Πέμπτη 7 Αυγούστου 2014

Χιροσίμα - Ναγκασάκι: 69 χρόνια μετά το ολοκαύτωμα, το μεγαλύτερο έγκλημα των ΗΠΑ


Το βομβαρδιστικό «Enola Gay»
«Θα ήταν λάθος να πιστέψωμε ότι η τύχη της Ιαπωνίας ερυθμίσθη από την ατομική βόμβα. Η ήττα της ήταν βεβαία πριν ριφθή η πρώτη βόμβα» γράφει ο Τσώρτσιλ στα απομνημονεύματά του.
Με αυτή τη φράση ομολογεί και επιβεβαιώνει ότι ο βομβαρδισμός της Χιροσίμα και του Ναγκασάκι με ατομικές βόμβες στις 6 και 9 Αυγούστου του 1945 δεν έγινε για να συντομεύσει ο πόλεμος, όπως ισχυρίζονταν οι ΗΠΑ, αλλά ήταν επίδειξη ισχύος από την...
Ουάσιγκτον που γνωστοποιούσε προς πάσα κατεύθυνση και κυρίως προς την ΕΣΣΔ ότι είχε την ατομική βόμβα.
Με τη ζωή 300.000 ανθρώπων και με δύο ατομικές βόμβες οι ΗΠΑ επιχειρούσαν τον Αύγουστο του 1945 να θέσουν τους όρους της μεταπολεμικής παγκόσμιας τάξης. Άλλωστε ο πόλεμος είχε τελειώσει στην Ευρώπη μιας και η Γερμανία είχε συνθηκολογήσει στις 9 Μάη του 1945 και η Ιταλία από το Φθινόπωρο του 1943. Η συνθηκολόγηση της Ιαπωνίας ήταν θέμα χρόνου, η ασιατική χώρα -βαριά πληγωμένη- ήταν περικυκλωμένη και ο πολεμικός της στόλος κατεστραμμένος.
Ήταν και είναι προφανές πως άλλους σκοπούς εξυπηρετούσε το ολοκαύτωμα, απόδειξη πως οι ΗΠΑ έριξαν δύο βόμβες και όχι μία ατομική βόμβα που ήταν μάλιστα διαφορετικές μεταξύ τους.
Στο Χισορίμα στις 6 Αυγούστου το αεροπλάνο «Enola Gay» έριξε την ατομική βόμβα «little Boy» που περιείχε ουράνιο.
Στο Ναγκασάκι στις 9 Αυγούστου το αεροπλάνο «Bocks' Car» έριξε την ατομική βόμβα «Fat man» που περιείχε πλουτώνιο.
Το μανιτάρι τους ήταν το ίδιο καταστροφικό. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι εξαφανίσθηκαν.
«little Boy» και «Fat man» είναι οι υπογραφές του μεγαλύτερου εγκλήματος των ΗΠΑ και των ιμπεριαλιστών κατά της ανθρωπότητας και 69 χρόνια μετά δεν παραγράφεται. 
"902"                 http://www.sppantelios.blogspot.gr/

Λασκαράτεια Δρώμενα στο σπιτι του Ανδρέα Λασκαράτου



    Η  ΚΕ.ΔΗ.ΚΕ με τον αντιπρόεδρό της Γιώργο Κατσιβέλη τακτοποίησε το χώρο για να φιλοξενήσει την εκδήλωση και το κοινό που θα την παρακολουθήσει. Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται οπτικές παρουσιάσεις για το έργο και τη ζωή του σατιρικού ποιητή από τον Γεράσιμο Σωτ. Γαλανό, καθώς και ψηφιακή παρουσίαση του  εξοχικού ερειπωμένου σπιτιού του ποιητή στα Ριτσάτα από τον Κάρλο Τομαζιάν, εργασία που αφορά στο ΤΕΙ των Ιονίων Νήσων. Επίσης θα συμμετέχουν μέλη από τα εικαστικό εργαστήρι  «Μορφές», όπου και θα απαγγείλουν ποιήματα του Λασκαράτου. Στο πέρας της εκδήλωσης θα προσφερθεί ριγανάδα κάτω από ήχους απαλής μουσικής.

     
     
     
     
     Άγαλμα
     
     Γεύση απο Λασκαράτο
     
     
     

    Κεφαλονια. Costas Evangelatos Art-Est από την Κυριακή 10 Αυγούστου

    Villa Ροδόπη
    Villa Ροδόπη
    Την Κυριακή 10 Αυγούστου 2014, ώρα 9 μμ, εγκαινιάζεται στη Σύγχρονη Πινακοθήκη Villa Ροδόπη, Ι. Μεσολωρά 7 και Βύρωνος στο Αργοστόλι, η έκθεση Costas Evangelatos Art-Est και έργα της συλλογής του.
    Πρόκειται για εικαστικά έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών που τα έχουν ευγενικά προσφερθεί από καλλιτέχνες και φιλότεχνους για τον εμπλουτισμό της μόνιμης συλλογής της Villa Ροδόπη.
    Ανάμεσα στα εκθέματα έργα γνωστών και καταξιωμένων δημιουργών καθώς και πολλών νεώτερων, που απαρτίζουν ένα ενδιαφέρον αισθητικό φάσμα των σύγχρονων εικαστικών απόψεων, αντιλήψεων και οπτικών καταθέσεων και προσδιοριστικών τάσεων της πολυδιάστατης εποχής μας.
    Οι καλλιτέχνες που αντιπροσωπεύονται με έργα τους στην πρώτη έκθεση είναι αλφαβητικά οι:
    ΚΩΣΤΑΣ ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΗΛ ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΜΑΚΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΜΑΚΟΣ, ΛΑΜΠΡΟΣ ΑΛΑΣ, ΡΕΝΑ ΑΝΟΥΣΗ-ΗΛΙΑ, ΘΕΜΟΣ ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ, GAIL ANTONY-BAYER, ΧΡΥΣΑ ΒΕΡΓΗ, ANDREW COWIE, CHRYSA/ΧΡΥΣΑ ( ΒΑΡΔΕΑ), ΤΑΚΗΣ ΒΕΚΟΠΟΥΛΟΣ, SUGAR BONGARD, ΜΑΙΡΗ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΔΗΜ. ΓΕΡΟΣ / YEROS, ΒΟΥΛΑ ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΔΕΛΛΑΠΟΡΤΑ, ΤΑΣΟΣ ΔΗΜΟΣ, KARYNE DUNBAR, FRASER ELLIOT, ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ, GABRIEL GRAMA, HELENA ZADREYKO, ΠΕΤΡΟΣ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΥΜΑΡΑΚΗΣ-ΖΥΜ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΦΙΛΗΣ, ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΚΑΛΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΚΑΡΑΒΟΥΖΗΣ, ΑΝΤΡΕΑΣ ΚΑΡΑΜΠΕΛΑΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΑΜΠΕΛΙΑΣ, ΡΟΥΛΑ ΚΑΡΑΠΑΝΟΥ, ΣΙΜΟΣ ΚΑΡΑΦΥΛΛΗΣ, Α.Ε. ΚΑΡΜΙΡΗΣ, ΒΑΣΩ ΚΑΤΡΑΚΗ, ΠΑΥΛΟΣ ΚΕΡΑΜΠΟΣ, JELENA COSIC, ΚΩΣΤΑΣ ΚΛΟΥΒΑΤΟΣ, ΣΤΕΛΛΑ ΚΟΜΗΝΑ, ΑΡΙΑ ΚΟΜΙΑΝΟΥ, ΤΑΣΟΣ ΚΟΥΤΣΟΥΡΗΣ, ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΒΔΑΣ, ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΛΑΓΑΝΑ, ΓΙΟΥΛΙΚΑ ΛΑΚΕΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΣΗΘΙΩΤΑΚΗΣ, ΤΟΜ ΛΑΣΤΟ, ΘΩΜΑΣ ΛΕΟΝΤΑΡΙΤΗΣ, ΗΛΙΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ-ΘΕΟΦΙΛΙΔΟΥ, ΜΑΡΙΑ ΜΑΤΑΛΑ, ΤΖΕΝΗ ΜΑΡΚΑΚΗ, ΚΩΝ/ΝΟΣ ΜΑΚΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΑΚΡΟΥΛΑΚΗΣ, ΟΛΓΑ ΜΑΝΤΖΟΥΡΑΝΗ-ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΛΙΩΝΗΣ, ΤΖΕΝΝΥ ΜΕΛΙΣΣΗΝΟΥ-ΠΑΠΑΔΑΚΗ, ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΜΟΡΡΕΣ, ΜΑΙΡΗ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ, RAMADAN MARGJOKA, KRISTIAN MARMORSTEIN, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΑΥΡΟΓΟΡΔΑΤΟΥ-ΠΕΤΡΙΤΖΗ, ΠΑΥΛΟΣ ΜΟΣΧΙΔΗΣ, ΕΛΕΝΗ ΝΤΙΝΙΑ-ΜΠΟΥΝΤΑΛΗ, ΠΑΝ. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΝΤΡΑΓΚΙΣΑ, ΔΗΜ. ΠΑΝΤΑΖΙΔΗΣ, ΘΟΔΩΡΟΣ ΠΑΝΤΑΛΕΩΝ, ΑΣΠΑΣΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΕΡΑΚΗ, ΝΙΝΑ ΠΑΠΠΑ, ΡΟΥΛΑ PAPPAS- ΤΣΙΩΤΑ, ΕΥΑ ΠΕΛΕΚΙΔΟΥ, ΝΙΚΟΣ ΠΕΡΑΝΤΙΝΟΣ, ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΠΕΤΜΕΖΑΣ, ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ /ΠΕΤΡΙΤΖΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΟΡΝΑΛΗΣ, ΜΕΡΟΠΗ ΣΤΕΦΑΝΑΤΟΥ-ΠΡΕΚΑ, ΠΑΡΙΣ ΠΡΕΚΑΣ, ΜΑΡΙΑ ΡΑΝΤΟΥΛΕΣΚΟΥ, FRANCK RETHORE, ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ, ΦΑΝΗΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΑΡΓΕΝΤΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΔΗΣ, ΙΩΣΗΦΙΝΑ ΣΑΡΡΟΥ, ΓΕΩΡΓΙΑ ΣΕΦΕΡΛΗ, ΤΑΚΗΣ ΣΙΔΕΡΗΣ, ΕΛΕΝΗ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ, ANDREY SHIROKOV, ΚΩΣΤΑΣ ΣΠΥΡΙΟΥΝΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ, PAUL STRUCK, ΤΑΣΣΟΣ (ΑΛΕΒΙΖΟΣ), NICK TZANOFF, JIM JEREB, ΠΑΝΟΣ ΤΖΩΡΤΖΙΝΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ, ΤΙΤΙΚΑ ΦΑΡΑΚΛΟΥ, ΑΛΕΚΟΣ ΦΑΣΣΙΑΝΟΣ, ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΦΩΚΑ, ΠΟΠΗ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ, ΕΛΕΝΗ ΧΑΤΖΗΠΟΥΛΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΙΟΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΨΩΜΟΔΟΤΗΣ κ.α.
    Τα εγκαίνια της εικαστικής έκθεσης θα ακολουθήσει στις 10.30 μμ, στη ΜΩΒ ΣΚΗΝΗ, η ετήσια μουσικολογοτεχνική εκδήλωση-performance “Πανσέληνος στον κήπο”. (είσοδος κήπου από Ματζαβίνου 8, έναντι κτιρίου MEGA, Αργοστόλι).
    Στην εκδήλωση της Αυγουστιάτικης πανσελήνου φέτος συμμετέχουν ο συγγραφέας, εκπαιδευτικός δρ. Ηλίας Τουμασάτος, που θα διαβάσει το κείμενο ” Με το βλέμμα του γιου μου”, από το βιβλίο του “Ο μικρός Μάγος και άλλες ιστορίες”, εκδ. Αιγιαλός, 2014 και ο Κώστας Ευαγγελάτος που θα απαγγείλει από τη νέα του ποιητική συλλογή ” Πολύσμιγος Αίνος”, εκδ. Συλλογές, 2014, με μουσική συνοδεία του σαξοφωνίστα Φοίβου Μποζά και της φλαουτίστριας Λουίζας Παπαντωνάτου.
    (Η Έκθεση έχει μόνο πολιτιστικό χαρακτήρα.)
    afissa
    NICK TZANOFF, ΣΤΗ ΒΕΡΑΝΤΑ
    PENTAX DIGITAL CAMERA
    ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΛΑΓΑΝΑ, ΛΑΔΙ ΣΕ ΚΑΜΒΑ, =_UTF-8_B_IM6fIM6Uzp
    πανσεληνος στον κηπο, Κ.Ευαγγελάτος
    ΠΑΥΛΟΣ ΜΟΣΧΙΔΗΣ λιθογραφία 47χ65 =_UTF-8_B_MTk3NC5qcG
    Είσοδος Ελεύθερη
    Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι 31 Αυγούστου 2014.
    Ώρες επισκέψεων: κάθε Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο από 8 μμ -10 μμ.

    - See more at: http://www.kefaloniatoday.com/psyxagogia/costas-evangelatos-art-est-apo-tin-kiriaki-10-avgoustou-98634.html#sthash.4UzUZ6Xy.dpuf                                                                            http://www.sppantelios.blogspot.gr

    Κυριακή 3 Αυγούστου 2014

    Έγιναν τα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής του Ομίλου Unesco Κεφαλληνίας-Μεταμόρφωσαν την αίθουσα του Θεάτρου


    Πραγματοποιήθηκαν χθες το βράδυ τα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής που διοργάνωσε ο Όμιλος Unesco Κεφαλληνίας και Ιθάκης στο Δημοτικό Θέατρο Ο Κέφαλος.
    Σε συνεργασία με την ΚΕΔΗΚΕ ο Όμιλος Unesco παρουσίασε έργα ταλαντούχων καλλιτεχνών που πραγματικά μεταμόρφωσαν με την παρουσία τους την αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Θεάτρου και έδωσαν λάμψη και φως με τα υπέροχα τοπία και πορτρέτα των δημιουργών.
    Εκτός όμως από τα κλασσικά τοπία υπήρχαν και έργα τέχνης μοναδικής ομορφιάς και ταλέντου που ξεχώρισαν, οι δημιουργοί που συμμετείχαν στην έκθεση ήταν ο Brego, Μαρίνα Στελλάτου, Αγνή, Εύα Δανελάτου, Έλενα Σταγόνη, Ιάσων, Ρένα Αποστολοπούλου, Δήμο Γεωργιτζίκη, Άννα Πεφάνη, Ελβίρα Λιγνού, Παντελή Βλάσιου και της Προέδρου του Ομίλου Κεφαλληνίας, Αναστασία Παπαδάτου Αποστολοπούλου.
    Συγχαρητήρια και μπράβο σε όλους τους καλλιτέχνες που συμμετείχαν στην έκθεση.
    1-DSC01813-0011-DSC01815
    1-DSC017941-DSC01795-001

    1-DSC017711-DSC017721-DSC018041-DSC018051-DSC018061-DSC018101-DSC018111-DSC018121-DSC01814
     Αναδημοσιευση απο : http://www.portoni.gr      

    Ο Κεφαλλονίτης “πατριάρχης” της Ελληνικής ναυτιλίας

    Ο Παναγής Βαλλιάνος,
    Ο Παναγής Βαλλιάνος
    Ο Παναγής Βαλλιάνος, γόνος εξέχουσας εμπορικής οικογένειας από τις Κεραμιές της Λειβαθούς στην Κεφαλονιά, έχει περιγραφεί από την επιφανή ναυτιλιακή ιστορικό Τζελίνα Χαρλαύτη ως ‘ο πρώτος Έλληνας μεγιστάνας της ναυτιλίας’ και ως ‘ο Ωνάσης της εποχής του’.
    Ακόμη και οι λαμπροί Χιώτες εφοπλιστές του 20ου αιώνα τον αναγνώριζαν ως έναν ‘πατριάρχη της Ελληνικής ναυτιλίας’.
    Το έκτο από οκτώ παιδιά, μπάρκαρε σε πρώιμη ηλικία και αργότερα ακολούθησε τον μεγαλύτερο αδελφό του Μαρίνο (Μαρή) στο Ταγκανρόκ στην Αζοφική θάλασσα. Ήταν ιδιαίτερα δραστήριοι ως έμποροι σιτηρών και μεταφορείς, μονοπωλώντας μερικές φορές τις εξαγωγές σίτου από την Ρωσία. Πρωτοστάτησαν σε εμπορεύσιμες συμβάσεις σιτηρών και επίσης βοήθησαν στην χρηματοδότηση άλλων Ελλήνων εμπόρων, παρέχοντας τους επίσης την μεταφορά για τα φορτία τους. Άλλος ένας εκ των αδελφών, ο Ανδρέας, εγκαταστάθηκε στο Γαλλικό λιμάνι της Μασσαλίας.
    Παντρεύτηκε γύρω στα 30 του, αλλά η σύζυγός του Κάτα και ο μοναχογιός του πέθαναν και οι δύο νέοι. Έκτοτε, φαίνεται πως επικεντρώθηκε πρωτίστως στην δουλειά του.
    Σε ηλικία 44 ετών, το 1858, ο Παναγής Βαλλιάνος μετεγκαταστάθηκε στο Λονδίνο και ίδρυσε την εταιρία Αδελφοί Βαλλιάνου με γραφεία στο City του Λονδίνου. Ήταν το μεσοδιάστημα της ζωής του και αποδείχτηκε καίριο στην επιρροή και στην επιτυχία της οικογένειας.
    Στην 10ετία του 1860, το πρακτορείο Αδελφοί Βαλλιάνου ήταν το πρώτο εκ των Ελληνικών ναυτιλιακών γραφείων του Λονδίνου και παρείχε ένα πρότυπο για μερικά από τα πιο σημαντικά γραφεία Ελληνικής εκπροσώπησης του πρώτου μισού του 20ου αιώνα, όπως αυτό της εταιρίας Ρεθύμνη και Κουλουκουντή, το οποίο έγινε αγωγός για την διεθνοποίηση της Ελληνικής ναυτιλίας.
    Σε σύντομο χρονικό διάστημα η Ελληνόκτητη επιχείρηση αναγνωρίσθηκε ως φερέγγυα αντισυμβαλλόμενη από μερικά από τα πιο σπουδαία Βρετανικά ιδρύματα. Ο Βαλλιάνος εμπορεύθηκε σρο Baltic Exchange και διέθετε τραπεζικό λογαριασμό στην Τράπεζα της Αγγλίας.
    Τα εφοπλιστικά του κατορθώματα ήταν αξιοσημείωτα και καθοριστικά στην αύξηση της περιουσίας του ομίλου. Ο στόλος του Βαλλιάνου πολλαπλασιάστηκε σε 25 ιστιοφόρα πλοία μέσα σε 10 χρόνια από την άφιξη του στο Λονδίνο και στα 1880 έφτασε να αριθμεί 40 πλοία, ένας εκ των μεγαλύτερων της εποχής του.
    Το 1870, το πρώτο μικρό ατμόπλοιο είχε αγοραστεί και ονομάσθηκε ‘Κεφαλονιά’ προς τιμήν της ιδιαίτερης πατρίδας της οικογένειας, παρά το γεγονός ότι το 114 τόννων πλοίο είχε νηολογηθεί στην Ρουμανία.
    Στην συνέχεια, επένδυσε στα ατμόπλοια με ταχείς ρυθμούς. Στα 1880, είχε υπό τον έλεγχό του περίπου το ένα πέμπτο του Ελληνικού στόλου ατμόπλοιων και η οικογένεια ήταν περί τις δύο 10ετίες μπροστά από τους περισσότερους εκ των Ελλήνων ανταγωνιστών της που ακόμα λειτουργούσαν ιστιοφόρα πλοία. Στην 10ετία του 1890 ο στόλος αριθμούσε 20 ατμόπλοια.
    Πριν από το 1910, η Ελληνική νομοθεσία ήταν ιδιαίτερα περιοριστική σχετικά με τις μορφές της χρηματοδότησης και των ενυπόθηκων χρεών. Ωστόσο, από το Λονδίνο ο /Βαλλιάνος είχε την δυνατότητα να συνάπτει επικερδή δάνεια που ενίσχυσαν την θέση του ομίλου, και επίσης του παρείχαν την δυνατότητα να δίνει ένα χέρι βοήθειας σε μια γενιά άλλων Ελλήνων εφοπλιστών και καπεταναίων που επιθυμούσαν να επενδύσουν σε ένα πρώτο πλοίο. Ήταν ικανότατος στο να ενθαρρύνει άλλους Έλληνες πλοιοκτήτες ώστε να ενισχύσει το μέγεθος του εθνικού στόλου.
    Στο τέλος της 10ετίας του 1880, ο Βαλλιάνος είχε εμπλακεί σε μια περίφημη υπόθεση η οποία κατέδειξε πόσο άνετα αισθανόταν στο υιοθετημένο σπίτι του στο City. Μήνυσε την Τράπεζα της Αγγλίας για ρευστοποίηση επιταγών που είχαν υπεξαιρεθεί από έναν απατεώνα υπάλληλο της εταιρίας. Ο Βαλλιάνος κέρδισε την υπόθεση στο εφετείο αλλά έχασε με ελάχιστη διαφορά όταν η Τράπεζα προσέφυγε στην Βουλή των Λόρδων.
    Περί την ίδια χρονική στιγμή, τα αδέλφια του Μαρής και Ανδρέας απεβίωσαν, αφήνοντας τον έλεγχο της οικογενειακής επιχείρησης στα χέρια του Παναγή. Διοίκησε την αυτοκρατορία έως τον θάνατό του το 1902, την χρονιά που είδε τα ατμόπλοια να ξεπερνούν τα ιστιοφόρα στον Ελληνικό στόλο.
    Επιπροσθέτως στις πρώιμες επενδύσεις του Βαλλιάνου στην τεχνολογία του ατμού, η εταιρία του λειτούργησε ως πρακτορείο στο Λονδίνο για τον ευρύτερο Ελληνόκτητο στόλο. Παρείχε ένα εκτεταμένο φάσμα υπηρεσιών στους συμπατριώτες του εφοπλιστές, περιλαμβανομένης χρηματοδότησης, ναυλώσεων, ασφαλειών, ανεφοδιασμού καυσίμων και μεσίτευση αγοραπωλησιών.
    Ήταν ευεργέτης και στην πατρίδα καταγωγής του την Ελλάδα και στην υιοθετημένη του πατρίδα την Αγγλία, όπου και ετάφη το 1902.
    Η πλέον γνωστή δωρεά του ήταν η χρηματοδότηση της Εθνικής Βιβλιοθήκης στην Αθήνα, αλλά επίσης χρηματοδότησε γενναιόδωρα ένα ευρύ φάσμα κοινωνικών υπηρεσιών – περιλαμβανομένων σχολείων, νοσοκομείων, ορφανοτροφείων και εκκλησιών στην Κεφαλονιά. Πρόσθετα, ίδρυσε σχολεία ναυτικής εκπαίδευσης, τεχνολογίας και γεωργίας. Στην Βρετανία δώρισε χρηματικό ποσό στον Καθεδρικό Ναό της Αγίας Σοφίας και στο Ελληνικό κοιμητήριο της Οξφόρδης όπου και έχει ταφεί.
    Μετά τον θάνατό του, το επόμενο νεότευκτο πλοίο της εταιρίας – ένα ατμόπλοιο 3.010 τόννων ναυπηγημένο από την Blair & Co στο Stockton-On-Tees – ονομάστηκε ‘Παναγής Βαλλιάνος’ προς τιμήν του. Το πλοίο αργότερα πουλήθηκε στον συνάδελφο του Έλληνα εφοπλιστή Πέτρο Νομικό και ως Flora, τορπιλίστηκε και βούλιαξε το 1940.
    Παρά την επιρροή της, η εταιρία δεν επιβίωσε της απώλειας του Παναγή και η περιουσία του Βαλλιάνου μοιράστηκε ανάμεσα στα ανίψια του.
    Πηγή άρθρου: polispost.com        http://www.sppantelios.blogspot.gr
    - See more at: http://www.kefaloniatoday.com/kefalonitika/afieromata/o-kefallonitis-patriarchis-tis-ellinikis-naftilias-98574.html#sthash.qpJQx0qf.dpuf

    Αντιγραφη απο : http://www.kefaloniatoday.com/