Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2015

Τι σημαίνει να είσαι… Κερκυραία και Κεφαλονίτισσα!


Πρόσφατα διάβασα δύο εξαιρετικά άρθρα
 των κυρίων Δανάη Δραγωνέα και Διονύση Ματιάτου για το τι σημαίνει να είσαι Κερκυραία και τι σημαίνει να είσαι Κεφαλονίτης αντίστοιχα. Και τα δύο ήταν εξίσου εύστοχα, γλυκά και συγκινητικά.
Τι σημαίνει να είσαι… Κερκυραία και Κεφαλονίτισσα!

Μέσα σε λίγες γραμμές αποτύπωσαν όλη τη μαγεία του να κατάγεσαι από δυο τόσο όμορφους τόπους. Τι συμβαίνει όμως όταν τυχαίνει να κατέχεις και… τις δύο ιδιότητες; Όταν ανακοινώνεις στους συνομιλητές σου την καταγωγή σου κ εκείνοι αναφωνούν «Βέρα Επτανήσια! Θα είσαι θεόμουρλη!». Δεν έχουν και άδικο τελικά. Τυχαίνει να είμαι ένα… mix.
Ο πατέρας μου είναι Κερκυραίος (και μισός Οθωνιώτης), η μαμά μου Κεφαλλονίτισσα και παράλληλα, γεννήθηκα στην Αμερική. Μεγάλωσα στην Κέρκυρα ενώ τα καλοκαίρια μου τα περνούσα εξ ολοκλήρου στην Κεφαλονιά.
Δε μπορώ να συγκρίνω τα δύο αυτά μέρη παρ΄ ότι μοιάζουν αλλά και διαφέρουν σε πολλά. Κι όμως, έχω αποκτήσει εκεί τις ωραιότερες αναμνήσεις μου.
Η κουλτούρα των Επτανήσων είναι ιδιαίτερη και ξεχωριστή.Τι σημαίνει να μεγαλώνεις στην Κέρκυρα λοιπόν; Σημαίνει πρώτα απ’ όλα να μεγαλώνεις με Verdi, Rossini και  Tchaikovsky, τρέχοντας με το φλάουτο στο χέρι για την πρόβα ή την επόμενη λιτανεία.
Είναι οι βόλτες στο Καμπιέλο και στο Λιστόν μετά την πρόβα με… πατατάκια και κόκα-κόλα παρ’ όλη τη βροχή (ναι, βρέχει ακατάπαυστα στην Κέρκυρα το χειμώνα). Σημαίνει η παρέα σου να είναι αποκλειστικά μέλη των φιλαρμονικών του νησιού και να πειράζει ο ένας τον άλλο.
Είναι τα βραδάκια στο φρούριο, τα απογευματινά μαθήματα αργότερα στο Πανεπιστήμιο και η ποδηλατάδα στην παραλιακή της Γαρίτσας. Είναι τα μπάνια στον Ανεμόμυλο, τα απογεύματα στη μπάντα, η τσιτσιμπύρα στου Ζήσιμου, οι λουκουμάδες την παραμονή «τ’ Αγιού» και η μυρωδιά της πασχαλιάς τη Μεγάλη Εβδομάδα.
Και βέβαια, είναι η γλυκιά μελαγχολία στον Επιτάφιο του Αγίου Σπυρίδωνα το Μέγα Σάββατο παίζοντας την «Caldae Lacrimae» με τη Φιλαρμονική.
Τα καλοκαίρια δε, δεν περίμενα τίποτα άλλο από το να φτάσω στο νησί της μαμάς μου, την Κεφαλονιά.

Το χωριό της μαμάς μου, τα Μαυράτα, βρίσκεται στη νότια Κεφαλονιά και όπως προανέφερα, περνούσα ολόκληρο το καλοκαίρι στο σπίτι της γιαγιάς μου. Περίμενα με λαχτάρα τις φίλες μου από Αθήνα και τους συγγενείς από Αμερική για να γυρίσουμε το νησί.
Τι μου έρχεται πρώτο στο μυαλό; Πολλά. Ξεφλουδισμένους από τον ήλιο ώμους, ψάθινο καπέλο με κερασάκια, μεσημεριανή ξεκούραση με καρπουζάκι και σύκα, αστεία με τα ξαδέρφια κ τζιτζίκια. Άπειρα τζιτζίκια. Μπάνια στις απίστευτες, διάφανες παραλίες και το βραδάκι παιχνίδι μέχρι να σκοτεινιάσει. Και όταν σουρούπωνε, όλοι για σουβλάκια ή παγωτό στου κυρ- Πέτρου με θέα τη Ζάκυνθο.
Ακόμα, κρυφές εξορμήσεις τα μεσημέρια, όταν όλοι κοιμούνταν, στα ντουλάπια της γιαγιάς για γλυκά του κουταλιού, κεφαλονίτικες μάντολες, λουκούμια, παστίλιες και καραμέλες βουτύρου. Ακόμα, το πανηγύρι της Παναγίας της Φιδούσας στο Μαρκόπουλο αλλά και του Αγίου Γερασίμου την επόμενη ημέρα. Βλέπετε, διπλογιορτάζω.
Και στις 15 Αυγούστου  το τραπέζι της γιορτής μου στο οποίο ερχόταν φυσικά όλο το σόι. Κεφαλονιά για μένα σημαίνει καντάδες, κόκκινες, ζεστές μάντολες, τα μαύρα έλατα του Αίνου, η βόλτα στο Λιθόστρωτο του Αργοστολίου, οι πλανόδιοι πωλητές λεβάντας έξω από το μοναστήρι του Αγίου Γερασίμου, τα βράδια στην κοσμοπολίτικη Σκάλα, και το παγωτό στο beach-bar του θείου Φώτη στον Κατελειό μαζί με τα ξαδέρφια.
Τι σημαίνει λοιπόν να κατάγεσαι από δύο τόσο ιδιαίτερους τόπους; Σημαίνει να αναφωνείς «Άγιε μου» και να εννοείς και τους δύο, Άγιο Σπυρίδωνα και Άγιο Γεράσιμο. Σημαίνει να ονειρεύεσαι το Πάσχα στην Κέρκυρα και τα καλοκαίρια στην Κεφαλονιά. Να τραγουδάς καντάδες και να ξέρεις τους παραδοσιακούς χορούς και των δύο νησιών.
Η γλυκιά προσμονή αντικρίζοντας τον Αίνο όταν το πλοίο δένει στη Σάμη και να ανυπομονείς να φτάσεις στο σπίτι για να φας την κεφαλονίτικη κρεατόπιτα δια χειρός γιαγιάς. Να φέρνεις στην παρέα στην Κέρκυρα μάντολες και στους συγγενείς στην Κεφαλονιά κουμ-κουάτ.
Να έχεις ανάμεικτη, τραγουδιστή προφορά και οι συμφοιτητές σου να αναγνωρίζουν την επτανησιακή «τρέλα» σου. Είναι ακόμα τα ηλιόλουστα πρωινά στο Λιστόν και τα δροσερά βραδάκια στο Αργοστόλι. Τα δειλινά στα Μουράγια και η μυρωδιά της μουσταλευριάς στο σπίτι της γιαγιάς ανάμεικτη με τη μυρωδιά των γλυκών του κουταλιού.
Να νιώθεις το ίδιο δέος στην εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα και την ίδια ηρεμία στην αυλή του μοναστηριού του Αγίου Γερασίμου, πνιγμένη από λουλούδια και λεβάντες.
Στην Κέρκυρα να σε αποκαλούν «κουτσούνα» και στην Κεφαλονιά «κυρά μου». Ακόμα, να μην ξέρεις αν τελικά «εβουρλίστηκες» ή «κουρλάθηκες». Να σε ρωτούν «Από πού είσαι;» και να μη μπορείς να απαντήσεις με συντομία με ακρίβεια. Και αυτή νομίζω είναι και η ωραιότερη απάντηση.
Τζέμα Δεσύλλα-  Ιστορικός- ερευνήτρια
Η Τζέμα Δεσύλλα γεννήθηκε στις Η.Π.Α. το 1991 έχοντας κεφαλονίτικη και κερκυραϊκή καταγωγή. Είναι ιστορικός- ερευνήτρια και αρθρογράφος, απόφοιτη του τμήματος Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου και τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα περιστρέφονται γύρω από την ιστορία της διασποράς και της μετανάστευσης και την κοινωνική και οικονομική ιστορία της αμερικανικής ηπείρου.
- See more at: http://www.kefaloniatoday.com/kefalonitika/afieromata/ti-simeni-na-ise-kerkirea-ke-kefalonitissa-103464.html#sthash.z5ktcDoQ.dpuf

Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

Η αύρα του Kεφαλλονίτικου χθες στο σήμερα

Παλια Κεφαλονια


Η ιστορία του βρίσκεται πάντα εκεί,
 ανάμεσα στα σύγχρονα κτίρια, τις μοντέρνες επιγραφές, τυλίγεται στους ήχους των καλοκαιρινών μαγαζιών και τα κύματα των ασυρμάτων δικτύων, «σκάει» μαζί με το κύμα στις γεμάτες το καλοκαίρι και άδειες τον χειμώνα παραλίες.Το παρόν ενός τόπου είναι κεντημένο με ορατά κι αόρατα υλικά του παρελθόντος του.

Η ιστορία ενός τόπου είναι πάντα εκεί – εμείς είμαστε οι περαστικοί, οι τουρίστες του παρόντος σ’ έναν τόπο που διαρκώς εξελίσσεται στο χρόνο.
Η Κεφαλονιά, πέρα από την ευλογία του φυσικού της κάλλους, είναι διαχρονικά κι ένα σκηνικό σπουδαίων ιστορικών στιγμών.
Τόπος περάσματος και συνάντησης διαφορετικών ανθρώπων από διαφορετικούς πολιτισμούς, αλλά και αφετηρία μακρινών, οδυσσειακών ταξιδιών για τους Κεφαλονίτες, φέρει μέχρι και σήμερα στον «γενετικό της κώδικα» την κληρονομιά αυτών των ποικιλόμορφων ανθρώπινων επαφών.
Οι εναλλαγές του τοπίου (η τραχύτητα των ορεινών όγκων, τα καταπράσινα τοπία και ι δαντελωτές ακτές, ακριβώς κάτω από το χάος) σε συνδυασμό με αυτές τις διαχρονικές ιστορικές εναλλαγές έχουν διαμορφώσει και την ξεχωριστή ιδιοσυγκρασία του Κεφαλονίτη: εσωστρεφής και ταυτόχρονα χιουμορίστας, κοσμοπολίτης και ταυτόχρονα παθολογικά ερωτευμένος με τον τόπο του.
Γι’ αυτό και ο κάτοικος ή ο επισκέπτης της Κεφαλονιάς είναι αδύνατο να γνωρίσει πραγματικά τον τόπο αυτό, αν δεν γνωρίσει την ιστορία του.
Αυτό το ταξίδι στον χρόνο επιχειρεί το βιβλίο της Υβόννης Μαρκαντωνάτου «Κεφαλονιά, ιστορικός οδηγός», που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις «Εικών». Τέσσερα χρόνια μετά την έκδοση «Αρχιτεκτονική κατοικιών στην Κεφαλονιά από τον 16ο μέχρι τον 21ο αιώνα»  (από κοινού με τον Λάμπρο Σιμάτο), η Υβόννη Μαρκαντωνάτου στην καινούρια της αυτή συγγραφική προσπάθεια επιχειρεί να αποκαλύψει στον επισκέπτη (αλλά και τον κάτοικο) της Κεφαλονιάς αυτά που δεν μπορεί να δει με την πρώτη ματιά – αλλά είναι τόσο απαραίτητα για να αισθανθεί την αληθινή αύρα του τόπου – την ανάσα του χρόνου μέσα στην τωρινή ομορφιά του.
Ο οδηγός είναι σχεδιασμένος διαφορετικά από έναν συμβατικό οδηγό του νησιού – η συγγραφέας, με εμπειρία δεκαετιών στις ξεναγήσεις, αλλά και με αυτήν της συγγραφής ενός ταξιδιωτικού οδηγού (στη δεκαετία του 1990, μαζί με τον καθηγητή Γ.Ν. Μοσχόπουλο), έχει «κρατήσει» στο βιβλίο αυτό τις βασικές αρετές ενός χρηστικού βιβλίου: Μικρό σχήμα, ευσύνοπτα κείμενα, ευχάριστη και εύληπτη ροή του λόγου. Ταυτόχρονα, έχει φροντίσει ώστε το βιβλίο να μην είναι μόνο «καλοκαιρινό», να το παίρνεις μαζί σου φεύγοντας από την Κεφαλονιά μαζί με τις αναμνήσεις σου αν είσαι επισκέπτης ή να  επιστρέφεις σ’ αυτό κι όταν φεύγει το καλοκαίρι, αν είσαι Κεφαλονίτης. Στο τέλος του βιβλίου υπάρχει ενδεικτική βιβλιογραφία για τον αναγνώστη που επιθυμεί να εντρυφήσει σε περισσότερες λεπτομέρειες της κεφαλονίτικης ιστορίας.
Η αισθητική του βιβλίου έχει επίσης ένα διαφορετικό “vintage” άγγιγμα, που υποδηλώνει ακριβώς αυτή την αύρα της ιστορίας στο παρόν: Δεν θα βρείτε σύγχρονες έγχρωμες φωτογραφίες του νησιού (τα μάτια σας μπορούν να τραβήξουν πολύ ωραιότερα στιγμιότυπα για να κατοικούν στις αναμνήσεις σας), αλλά εικόνες από το παρελθόν, εικόνες που δεν θα δείτε στο νησί, γκραβούρες, παλιά κτίρια, που συνοδεύουν τα κείμενα του βιβλίου, εκείνα που θα σας ταξιδέψουν στο κεφαλληνιακό παρελθόν.
Περίπου η μισή έκταση του βιβλίου καταλαμβάνεται από μια σύντομη, αλλά περιεκτική και κατατοπιστική, περιδιάβαση στην ιστορία της Κεφαλονιάς: από τα προϊστορικά χρόνια και τον καιρό του Οδυσσέα, στην αρχαία Τετράπολη, στα Βυζαντινά χρόνια, κι έπειτα στις διαδοχικές ξένες κατοχές: Φραγκοκρατία, Ενετοκρατία, Γαλλοκρατία, τα χρόνια της Επτανήσου Πολιτείας, της Αγγλοκρατίας, και του Ιονίου Κράτους, και κατόπιν στα χρόνια μετά την Ένωση και τους καταστροφικούς σεισμούς του 1953.
Όλες εκείνες τις εναλλαγές που διαμόρφωσαν την οικονομική, πολιτιστική και κοινωνική ενότητα του νησιού, αλλά και τον χαρακτήρα του Κεφαλονίτη.
Στη συνέχεια, επισκεπτόμαστε συγκεκριμένους τόπους του νησιού, εξερευνώντας το παρελθόν τους: Τις ακροπόλεις Κράνης και Σάμης, τα δύο ενετικά κάστρα, και τους σημαντικότερους οικισμούς της πόλης. Κι από τις πόλεις ταξιδεύουμε διαχρονικά στις ιδιαιτερότητες του φυσικού ανάγλυφου αυτού του τόπου: Τον Αίνο με τη σπάνια χλωρίδα και πανίδα, τις Καταβόθρες και τα λιμνοσπήλαια.
 Και ο πολιτισμός του τόπου κατέχει τη θέση του στον ιστορικό αυτό οδηγό: γράμματα, τέχνες, αρχιτεκτονική, μουσική και θέατρο, αλλά και τα ενδιαφέροντα και πλούσια σε περιεχόμενο μουσεία του νησιού που μπορεί να επισκεφθεί κανείς. Ταυτόχρονα, αναδεικνύεται η θρησκευτικότητα του νησιού, μέσα από την εμβληματική μορφή του Αγίου Γερασίμου και τα θρησκευτικά πανηγύρια, σημαντικό κομμάτι του τοπικού λαϊκού πολιτισμού.
Η «μικροϊστορία» του τόπου – που είναι ταυτόχρονα και δυναμικό παρόν του αποτυπώνεται σε μια επισκόπηση των τοπικών προϊόντων και της ιδιαίτερης κεφαλονίτικης κουζίνας, ενώ σημαντική είναι και η αναφορά σε σπουδαίους Κεφαλονίτες που έδρασαν στο νησί αλλά και σ’ όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης, επιστήμονες, καλλιτέχνες και ευεργέτες, τους ανθρώπους που διαμόρφωσαν το κεφαλονίτικο πολιτιστικό στίγμα στους αιώνες.
Ο ιστορικός οδηγός «Κεφαλονιά» της Υβόννης Μαρκαντωνάτου προσφέρει στον αναγνώστη μια γεύση από την ιστορία του νησιού, μια γεύση ικανή για να μάθεις αρκετά για την ιστορία των τόπων απ’ όπου διαβαίνεις, αλλά και επίσης για να σε κάνει να διψάς περισσότερο, να θες να μάθεις ακόμα περισσότερα γι’ αυτό το πανέμορφο, μυστηριώδες νησί μ’ αυτούς τους ιδιότυπους κατοίκους.
Στην παραλία, θα συντροφέψει τις υπέροχες ζωντανές εικόνες που αντικρίζεις, με εικόνες από άλλες εποχές, εικόνες που στην πραγματικότητα είναι καλά κρυμμένες πίσω από τη φυσική ομορφιά. Και τον χειμώνα, πίσω στο σπίτι, θα ενώνει τις δικές σου αναμνήσεις από την Κεφαλονιά με το συλλογικό παρελθόν του νησιού – μια κι εσύ, με τον τρόπο σου, θα έχεις γίνει ένα κομμάτι της ιστορίας του, άρα κι εσύ θα θέλεις κάποια στιγμή να ξαναγυρίσεις πίσω…
-  Αναδημοσιευση απο : http://www.kefaloniatoday.com/kefalonitika/afieromata/i-avra-tou-kefallonitikou-chthes-sto-simera-59593.html#sthash.garLdsJv.dpuf

http://www.sppantelios.blogspot.gr/

Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2015

 Και αν φεύγαμε από την ευρωζώνη;



Παναγιώτης Μαυροειδής
«Μας οδηγούν (σ.σ. ο ΣΥΡΙΖΑ) σε σύγκρουση με τους εταίρους, σε χρεοκοπία, σεέξοδο από το ευρώ» (…)  Η Ελλάδα έχει δύο δρόμους: Ή θα παραμερίσει την πολιτική αβεβαιότητα και θα πάει στην ανάπτυξη ή θα κατρακυλήσει στο χείλος της χρεοκοπίας (…) Το λένε οι δικοί τους, πως δεν μπορείς να ζητάς τα λεφτά της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να μην ακολουθείς τους κανόνες της» (Αντώνης Σαμαράς,ομιλία στο Αγρίνιο)
«Θα πρέπει να είμαστε παρανοϊκοί για να θέλουμε να βγούμε από την ευρωζώνη. Δεν έχουμε ούτε κρυφή ατζέντα, ούτε plan B (…) Κανένα δημοψήφισμα, κανένα δίλημμα, να τελειώνουμε με αυτά: το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης είναι επαρκώς κοστολογημένο ώστε με δικούς μας πόρους, μπορούμε να χρηματοδοτήσουμε το απαιτούμενο κόστος για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης σε περιβάλλον δημοσιονομικής ισορροπίας». (Αλέξης Τσίπρας, συνέντευξη στο STAR)
Απίστευτος συναγωνισμός αποκήρυξης κάθε προοπτική απελευθέρωσης  και αποτίναξης της άθλιας επιτροπείας και της υποταγής στο κέντρο της νεοφιλελεύθερης αντεργατικής επίθεσης!
Σε αυτές τις συνθήκες ωστόσο, εξακολουθεί να υπάρχει  ένα 35-40% στην Ελλάδας- άνθρωποι  ‘’παρανοϊκοί’’ ως φαίνεται- που ζητούν έξοδο από την ευρωζώνη, ενώ δεν θεωρούν την παραμονή στην ΕΕ κατάχτηση.
Και αν παρ’ όλα αυτά, ‘’από ατύχημα’’ όπως λένε, βγούμε από την ευρωζώνη,  τι θα συμβεί; Τι καταστροφή θα επέλθει; Τι θα σημάνει αυτός ο Αρμαγεδδών;
Οι λογικοί άνθρωποι ξεκινούν  από την ανάγκη και την εκτίμηση πως υπάρχει η δυνατότητα να  μπει τέρμα στην κοινωνική καταστροφή που ζούμε.
Θέλουν να έχουν αξιοπρεπείς μισθούς και συντάξεις, με αφετηρία την επιστροφή στο 2009.
Να λειτουργήσει και πάλι και να βελτιωθεί το σύστημα υγείας και οι άλλες ζωτικές δημόσιες δραστηριότητες.
Να αποτραπούν οι ιδιωτικοποιήσεις στα δημόσια κοινωνικά αγαθά όπως το νερό ή το ρεύμα.
Να αναταχθεί η έκρηξη της ανεργίας με εκτεταμένες δημόσιες επενδύσεις ώστε να δουλέψουν όλοι και ειδικά οι νέοι που ξενιτεύονται.
Θα  ήμασταν αφελείς αν δε βλέπαμε τι βρίσκουμε μπροστά μας, αν έχουμε  απαιτήσεις σαν τις παραπάνω.
Ασφαλώς αυτοί οι κοινωνικοί στόχοι είναι που στοιχειοθετούν ξήλωμα του μνημονιακού καθεστώτος.
Όμως- και σε πείσμα όσων λένε διάφοροι οικονομολόγοι του ΣΥΡΙΖΑ- όλες αυτές οι αντιδραστικές μνημονιακές λεγόμενες ‘’μεταρρυθμίσεις’”,  ήταν και είναι οι όροι των δανειακών συμβάσεων, με στόχο την πληρωμή του χρέους. Είναι αναπόσπαστα πράγματα. Και πολύ βαριά: περίπου 17 δις το χρόνο απαιτούνται για εξυπηρέτηση του χρέους (τόκοι και τοκοχρεολύσια).
Χωρίς άρνηση πληρωμής και διαγραφή του χρέους, αναγκαστικά δε χωρεί τίποτα από τα παραπάνω, παρά μόνο μένει ένα πρόγραμμα  σαν αυτό της Θεσσαλονίκης που υπακούει στη λογική ‘’Φτώχεια για όλους, ελεημοσύνη για λίγους από τους πλέον φτωχούς’’. Αρκεί να σκεφτούμε ότι μια προσπάθεια επέκτασης του επιδόματος ανεργίας σε όλους τους ανέργους και όχι μόνο στο 12%-18% που παίρνουν σήμερα θα στοίχιζε στον κρατικό προϋπολογισμό γύρω στα 6 δισ. ευρώ.
Το χρέος όμως δεν είναι κυρίως σε funds πλέον, αλλά  επίσημο χρέος στην ΕΚΤ και τους θεσμούς και τις  χώρες της ευρωζώνης.
Βρίσκουμε λοιπόν απέναντί μας ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ την ευρωζώνη ως εξής:
  1. Ως κύριο απαιτητή της πληρωμής του χρέους. Δεν είναι εταίροι, είναι οι δανειστές.
  2. Ως ‘’Σύμφωνο του ευρώ’’ που απαιτεί πανευρωπαϊκή λιτότητα στο όνομα της ανταγωνιστικότητας
  3. Ως ‘’Δημοσιονομικό Σύμφωνο Σταθερότητας’’ που απαιτεί ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς και μόνιμα προγράμματα δημοσιονομικής προσαρμογής σε όσους αποκλίνουν ή/και έχουν δανειστεί από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό (δηλαδή για 50 χρόνια για την Ελλάδα!)
  4. Ως απαιτητή ιδιωτικοποιήσεων, με σχεδόν ρητή απαγόρευση ή σκληρούς περιορισμούς για δημόσιο τομέα, στο όνομα του ‘’ελεύθερου ανταγωνισμού’’.
  5. Ως μοχλό εργασιακής απορρύθμισης σύμφωνα με συνθήκες Λισσαβόνας, την ατζέντα ‘’Ευρώπη 2020’’ και άλλες σχετικές
  6. Τέλος, μια ευρωζώνη με το αποκλειστικό προνόμιο της έκδοσης νομίσματος, ελέγχου της χρηματοδοτικής ροής και της ρευστότητας, που σημαίνει ότι ανά πάσα στιγμή κόβει το αίμα σε όποια οικονομία και χώρα θέλει, απαιτώντας την χρεωκοπία και τη ληστεία του λαού της (βλέπε Κύπρος)
Συμπέρασμα: Η έξοδος από την ευρωζώνη και την ΕΕ είναι ΑΝΑΓΚΑΙΑ
Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι αναγκαίο κακό, αλλά, αντίθετα αφετηρία μιας  θετικής προοπτικής
Η έξοδος από την ευρωζώνη και την ΕΕ και η είσοδος σε ένα άλλο δρόμο οικονομικής και κοινωνικής εξέλιξης για την Ελλάδα και κάθε άλλη χώρα που θα αποδεσμεύεται, όχι μόνο δεν οδηγεί σε καταστροφή, αλλά σηματοδοτεί τηναφετηρία αναίρεσης της κοινωνικής καταστροφής.
Η επιστροφή σε εθνικό νόμισμα, είναι αναγκαία (αν και όχι ικανή) συνθήκη για ανεξάρτητη νομισματική και δημοσιονομική πολιτική με κριτήριο την κοινωνική και οικονομική αναγέννηση των λαϊκών στρωμάτων. Θα αποτελέσει όπλο άμυνας και ανάσχεσης της εισαγωγής προϊόντων των πολυεθνικών και ανεργίας και ενίσχυσης των παραγωγικών δυνατοτήτων, της απασχόλησης και των εξαγωγών.
Φυσικά αυτά τα οφέλη θα είναι προσωρινά εάν  δεν συνοδευτούν ταχύτατα με ένα πρόγραμμα αξιοποίησης των συνολικών παραγωγικών δυνατοτήτων και του πλούτου της χώρας, με μοχλό τη δημόσια κοινωνική ιδιοκτησία, τον εργατικό έλεγχο και την ανάδειξη του κόσμου της εργασίας σε κέντρο των κοινωνικών εξελίξεων.
Επίσης, τα οφέλη αυτά, θα είναι μονομερή και ταξικά ιδιοτελή, αν τα διαχειριστούν οι εκπρόσωποι του ελληνικού κεφαλαίου, που θέλουν να τα οικοδομήσουν πάνω στην απαξίωση των μισθών και να βάλουν το παραδάκι στην τσέπη τους. Αν  δεν κλονιστεί  και δεν ανατραπεί τελικά η πολιτική και οικονομική κυριαρχία της αστικής ολιγαρχίας, αυτής που είναι άλλωστε τόσο δεμένη με την ΕΕ.
Για να ζήσει ο λαός, απαιτούνται δύο πράγματα:
Αφενός διπλή αποδέσμευση από ευρωζώνη και ΕΕ.
Αφετέρου, να βαδίσουμε σε ένα άλλο δρόμο αντικαπιταλιστικής κατεύθυνσης με κέντρο τις κοινωνικές ανάγκες, βάθρο την κοινωνική ιδιοκτησία, με θεσμούς  εργατικής και λαϊκής δημοκρατίας .
Είναι δύο προϋποθέσεις ποιοτικά αλληλένδετες,  χωρίς σχέσης τυπικής χρονικής αλληλουχίας όπως το αντιλαμβάνεται στατικά το ΚΚΕ, αλλά με δυνατότητα, ανάλογα με τους λαϊκούς αγώνες η μία πτυχή να σύρει ή/και να δρα πολλαπλασιαστικά και  δυναμικά στην άλλη.
Ας δούμε σύντομα ορισμένες αντιρρήσεις.
Πρώτο: ‘’Θα μας κόψει η ΕΕ την χρηματοδότηση και θα πεινάσουμε’’.
Είναι σα να λέμε ότι δε θα περάσει ο πρεζέμπορος να δώσει τη δόση στον ναρκομανή. Οι εισροές (πχ ΕΣΠΑ κλπ) είναι μικρό κλάσμα μπροστά στην αιμοδοσία της αποπληρωμής του χρέους. Η ΕΕ δε χρηματοδοτεί καμία ανάπτυξη παρά μόνο την στήριξη της δραστηριότητας των μεγάλων πολυεθνικών, την απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, την υποστήριξη των ιδιωτικοποιήσεων
Δεύτερο: ‘’Αν θα πάμε στη δραχμή, σε συνδυασμό με την υποτίμησή της, θα γιγαντωθεί το χρέος’’.
Αυτά είναι επιχειρήματα μόνο όσων έχουν σκοπό να πληρώσουν ένα χρέος και όχι να αρνηθούν την αποπληρωμή του.
Τρίτο: ‘’Αν συγκρουστούμε με την ευρωζώνη, ό κόσμος θα τρομάξει, θα αποσύρει καταθέσεις (bank run), θα καταρρεύσουν οι τράπεζες και μετά τα πάντα’’.
Τόσο το bank run όσο και το κούρεμα καταθέσεων (με το οποίο τρομοκρατεί διαρκώς ο Σαμαράς), σχετίζεται ακριβώς με πιθανές επιλογές και την ασυδοσία της ΕΚΤ και του ECOFIN. Αντίθετα μια επιλογή αμφισβήτησης αυτής της παντοδυναμίας, σε συνδυασμό φυσικά με τον έλεγχο κίνησης κεφαλαίων, αποτελούν προστασία και όχι απειλή. Ας θυμίσουμε επιτέλους ότι το άγριο κούρεμα καταθέσεων στην Κύπρο δεν έγινε επειδή μια αριστερή κυβέρνηση  έκανε επανάσταση, αλλά επειδή μια δεξιά κυβέρνηση (ΔΗΣΥ, Αναστασιάδης), ψέλλιζε για ‘’διαπραγμάτευση’’, χωρίς να τολμήσει την απόφαση εξόδου.
Τέταρτο: ‘’Θα δημιουργηθούν προβλήματα τροφοδοσίας σε καύσιμα, φάρμακα και άλλα βασικά είδη’’.
Τίποτα πιο ψεύτικο. Η ΕΕ ούτε παράγει ούτε μας χαρίζει πετρέλαιο. Το αντίθετο ισχύει: Η πρόσδεση της Ελλάδας στην ΕΕ, η οποία πχ επιβάλει εμπάργκο στις πωλήσεις του Ιράν, είναι που μας περιορίζει και όχι το σπάσιμο αυτής της δέσμευσης. Φάρμακα παράγονται και στην Ελλάδα, η κρατική εθνική φαρμακοβιομηχανία έχει παράδοση και δυνατότητα γρήγορης επανα-συγκρότησης, ενώ το διεθνές εμπόριο σε ένα περιβάλλον σπασίματος των πατεντών (πχ από Ινδία), αποτελεί μια καλή και φτηνότερη δυνατότερη δυνατότητα.
Πέμπτο: ‘’Θα απομονωθούμε από την Ευρώπη και τον κόσμο’’
Από τις 50 χώρες στην Ευρώπη και τις 240 σε ολόκληρο τον κόσμο, στην  ΕΕ συμμετέχουν 28 και στην ευρωζώνη συμμετέχουν 20 χώρες.
Ποια απομόνωση; Μειονέκτημα και όχι πλεονέκτημα είναι ο περιορισμός στην ΕΕ.  Μην το ξεχνάμε: Η ευρωζώνηαποδεικνύεται το βασικό και αιώνιο λίκνο εξέλιξης μιας ευρύτερης καπιταλιστικής κράσης, με την Ελλάδα, μεστά σε αυτή, να  είναι στο ρόλο του πειραματόζωου των αντεργατικών πολιτικών και οι εργαζόμενοι σε αυτήν είναι ταθυσιάσματα.
Έκτο: ‘’Η άρνηση πληρωμής του χρέους δε σημαίνει ότι φορτώνουμε αμαρτίες δικές μας στους λαούς της Ευρώπης;’’
Όσο δεν είναι αλήθεια είναι ότι τα δάνεια προς την Ελλάδα τα ζήτησε, τα πήρε και τα ‘’έφαγε’’ ασυλλόγιστα  ο ελληνικός, άλλον τόσο είναι  ψέμα ότι οι ευρωπαϊκοί λαοί αποφάσισαν και έδωσαν χρήματα και έσωσαν τον ελληνικό λαό. Και στη μια και στην άλλη περίπτωση η ευθύνη ανήκει στις κυβερνήσεις και στις αντίστοιχες αστικές τάξεις οι οποίες είναι οι μόνες που κερδίζουν από τις σχετικές κινήσεις. Το συμφέρον των λαών δεν βρίσκεται στον ανταγωνισμό και τα αναθέματα μεταξύ τους, αλλά η ανατροπή αυτών των άθλιων κυβερνήσεων και των πολιτικών τους,
Έβδομο: ‘’Μήπως όμως με την έξοδο, χάνουμε το όπλο της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης των λαών και μένουμε χωρίς φυσικούς συμμάχους;’’
Ίσα ίσα. Μια ήττα της δολοφονικής πολιτικής λιτότητας και αποδιάρθρωσης των εργασιακών σχέσεων, μαζί με ένα πλήγμα στο αντιδραστικό οικοδόμημα της ευρωζώνης και της ΕΕ, θα αποτελέσει μια χαραμάδα νίκης, που θα λειτουργήσει ως θετικό ντόμινο εξελίξεων ειδικά στις χώρες της Ν. Ευρώπης. Αντίθετα, η προσμονή μιας ταυτόχρονης αλλαγής των πραγμάτων σε χώρες με διαφορετική πολιτική παράδοση και συσχετισμούς, αποτελεί αυταπάτη.
Φαίνεται τραγικό, αλλά  είναι έτσι: Έπρεπε να σωριαστεί άδοξα καταγής (ή μάλλον πάνω στα κεφάλια μας) η Σοβιετική Ένωση, για να συνειδητοποιήσει η ‘’ορθόδοξη’’ κομμουνιστική αριστερά ότι ο ‘’υπαρκτός’’ ήταν ανύπαρκτος και χωρίς μέλλον, έχοντας μεταβληθεί σε εκμεταλλευτικό σύστημα. Το ίδιο φαίνεται να συμβαίνει σήμερα με την λεγόμενη ‘’ευρωπαϊκή αριστερά’’ και την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι εξελίξεις θα είναι καταιγιστικές. Όποιος θεωρεί βέβαιη τη μακροημέρευση της ευρωζώνης κάνει λάθος. Όποιος επίσης θεωρεί δεδομένη για πάντα την συμμετοχή της Ελλάδας στην ευρωζώνη και αποκλείει το ενδεχόμενο να τη βάλουν κάποια στιγμή τα ίδια τα αφεντικά της ΕΕ σε καραντίνα, επίσης δε λογαριάζει σωστά. Όπως η παραμονή δεν έχει δεδομένους όρους έτσι και η έξοδος δεν έχει το ίδιο χρώμα. Άλλο πράγμα μια έξωση με πρωτοβουλία του αντιπάλου, άλλο μια έξοδος απροετοίμαστη ‘’από ατύχημα’’, άλλο λόγω κατάρρευσης της ευρωζώνης, άλλο πράγμα μια αποχώρηση με τις σημαίες του φασισμού, του εθνικισμού  και της Λεπέν
Και είναι άλλο πράγμα η έξοδος με επιλογή και πρωτοβουλία των δυνάμεων του αριστερού και εργατικού κινήματος, με πρόσημο εργατικό, δημοκρατικό, αντικαπιταλιστικό και με μήνυμα διεθνιστικής αλληλεγγύης.
Αναδημοσιευση απο : http://www.pandiera.gr/

Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2015

Μαμάααααααααα!..



Ά
σ' την μπάλα του παιδιού ρε καραγκιοζόπουλε, πού ό,τι δείς ξένο το αρπάζεις!

     Χούϊ σου 'γινε πιά!
     Τί σου φταίει το καϋμένο το παιδάκι;
     Δε βλέπεις πώς σε κοιτάει;
     Του κοπήκανε τα τσίσα απ' τον φόβο!

     Κι ύστερα τί έχεις να πείς εσύ με τα παιδιά; Τί να καταλάβουν αυτά απ' τις πολιτικές κακουργίες σου;
     Τί να τους πείς;
     Ότι σακάτεψες το μέλλον τους;
     Ότι τα προορίζεις για...
εργασιακούς σκλάβους των 380 και 500 ευρώ, προκειμένου να έρθουν οι ''επενδύσεις'' που τόσο ονειρεύεσαι,
     ..''επενδύσεις'' που για να έρθουν εδώ θα πρέπει να βρουν ακόμη φτηνότερα εργατικά χέρια από την Βουλγαρία, την Ρουμανία, την Κίνα ή την Μαλαισία που βρίσκονται σήμερα!
     Ή να τους εξηγήσεις ότι μόνον προεκλογικά τα εκμεταλλεύεσαι σε αφίσες και σποτάκια,
     ..έχοντας προηγουμένως και τεχνηέντως μεθοδεύσει τον αποκλεισμό 100.000 δεκαοχτάρηδων από τις κάλπες,
     ..γνωρίζοντας πολύ καλά ψευτομαγκόπουλε ποιά θα ήταν η ψήφος τους και το ''μαύρο'' που θα σε φούμιζαν!

     Άσε λοιπόν ήσυχη την νεολαία, κι αν είσαι μάγκας έλα να τα πείς σε μας τους πατεράδες. Απευθείας.
     Όχι με κείνα τα κατινίστικα ''πές το στον πατέρα σου''!

     Άντε κάνε καμιά βόλτα δίπλα στο συρματόπλεγμα να συνηθίζεις σιγά-σιγά,
     ..ή άντε κάνε καμιά πορεία μαζί με τους υπόλοιπους ευρωπαίους πολιτικούς απατεώνες, ''υπέρ της ελευθερίας των ιδεών και της έκφρασης'', σα δε ντρέπεστε υποκριτές, φαρισαίοι και φονιάδες των ανθρώπινων δικαιωμάτων και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας!
     Δυστυχώς για τους μόνους που δεν θα έπρεπε να ισχύουν τα ανθρώπινα δικαιώματα είσαστε εσείς!
     Εσείς, που αποτιμάτε τόσο φτηνά την ανθρώπινη ζωή, και έχετε τόσο εύκολο το ψεύδος και την απάτη.

     Μακριά λοιπόν από την νεολαία αθλιότατοι!
     Δεν είστε άξιοι να τους απευθύνετε τον λόγο!
     όχι μόνον σαν κυβερνήτες,
     ..ούτε ως γονείς!..


Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015

Βρείτε το δωρεάν antivirus που σας ταιριάζει για Windows



Αναζητείτε κάποιο δωρεάν Antivirus; Το σύστημά σας είναι γεμάτο ιούς; Το πρόγραμμα προστασίας που χρησιμοποιείτε είναι παλιό; Χρειάζεστε ένα αξιοπρεπές – αλλά δωρεάν – πρόγραμμα ασφάλειας;
Κανείς δεν θέλει κακόβουλο λογισμικό στους υπολογιστές του, έτσι οι σαρωτές antivirus και antimalware είναι ένα must, αλλά ένας ποιοτικός σαρωτής δεν χρειάζεται να κοστίζει. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν μια σειρά από δωρεάν λύσεις που θα σας βοηθήσουν να διατηρήσετε τα ψηφιακά σας αρχεία ασφαλή.
   
Παρακάτω αναφέρουμε έξι σαρωτές...
υψηλής ποιότητας που θα σας βοηθήσουν να καθαρίσετε τα συστήματα σας και να τα διατηρήσετε ασφαλή στο μέλλον. Υπάρχουν εργαλεία για συστήματα με Windows XP έως και Windows 8.1.

avast! 2015

Ένα προϊόν με ιστορία που πηγαίνει πίσω πάνω από ένα τέταρτο του αιώνα. Το avast! χρησιμοποιείται από περισσότερους από 220 εκατομμύρια ανθρώπους.
Το δωρεάν εργαλείο έρχεται με:
Προστασία από τους ιούς
Antimalware προστασία, και περιλαμβάνει επίσης προστασία anti-spyware και τεχνολογία anti-rootkit
Αφαιρέστε τα ενοχλητικά toolbars ή τις επεκτάσεις ενός προγράμματος περιήγησης, και αποκαταστήσετε το hijacked search browser σας.
    

Microsoft Security Essentials

Το Microsoft Security Essentials είναι ένα δωρεάν, εύκολο στη χρήση εργαλείο ασφαλείας που βοηθά στην προστασία από ιούς, spyware και από άλλο κακόβουλο λογισμικό. 

Παρέχει προστασία σε πραγματικό χρόνο και αυτόματες ενημερώσεις στο παρασκήνιο.


aswMBR rootkit scanner

Τα rootkit μπορεί να είναι δύσκολο να ανιχνευθούν, αλλά το aswMBR από την avast! χρησιμοποιεί μια σειρά από έξυπνα κόλπα, όπως τη τεχνολογία virtualization, για να ξεριζώσει και να αφαιρέσει τα TDL4/3, MBRoot (Sinowal), Whistler και άλλα rootkits.

Μην ξεγελιέστε από την εμφάνιση με τη γραμμή εντολών αυτού του εργαλείου, είναι ένα πολύ ισχυρό και πολύ αποτελεσματικό εργαλείο anti-rootkit.

Comodo Cleaning Essentials

Το Comodo Cleaning Essentials (CCE) είναι ένα σύνολο από ισχυρά εργαλεία ασφαλείας που έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν να εντοπίζετε και να αφαιρέσετε κακόβουλο λογισμικό και ανασφαλείς διεργασίες από υπολογιστές με Windows. Σχεδιασμένο σαν μια φορητή εφαρμογή, το λογισμικό δεν απαιτεί καμία εγκατάσταση και μπορεί να εκτελεστεί απευθείας από αφαιρούμενα μέσα, όπως ένα USB.
Χαρακτηριστικά CCE:
Killswitch – ένα προηγμένο εργαλείο παρακολούθησης του συστήματος που επιτρέπει στους χρήστες να εντοπίζουν, να παρακολουθούν και να σταματήσουν δυνητικά ανασφαλείς διεργασίες που εκτελούνται σε συστήματα.
Malware scanner – πλήρως εξοπλισμένο malware scanner ικανό να ξεθάψει και να αφαιρέσει ιούς, rootkits, κρυφά αρχεία και κακόβουλα κλειδιά μητρώου που είναι κρυμμένα βαθιά μέσα σε ένα σύστημα.

Malwarebytes Anti-Malware Free

Ψάχνετε για ένα κορυφαίο scanner που εντοπίζει και αφαιρεί κακόβουλο λογισμικό, όπως worms, Trojans, rootkits, rogues, spyware, και ακόμα περισσότερα, δωρεάν;
Χαρακτηριστικά δωρεάν έκδοσης:
Προστασία antimalware και antispyware
Τεχνολογία Anti-rootkit
Σύνθετη απομάκρυνση κακόβουλου λογισμικού

BitDefender Antivirus Free Edition

Σκεφτείτε ότι δεν υπάρχει τίποτα που η Bitdefender δεν μπορεί να αντιμετωπίσει με μία από τις εναλλακτικές της λύσεις.
Χαρακτηριστικά:
Βελτιστοποιημένο για τα Windows 8
Λειτουργία Game Mode που σταματά να σαρώνει το σύστημα ενώ παίζετε
Αυτόματη ρύθμιση, οπότε τέρμα οι χαώδεις επιλογές ελέγχου
Χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό σάρωσης και ανάλυσης συμπεριφοράς Cloud για την ανίχνευση νέων ή άγνωστων απειλών

 
Από iguru.gr  μέσω secnews

Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2015

Γιατί να σε ψηφίσω υποψήφιε;


Εδώ είμαστε, η, όπως έλεγαν παλιά, «εδώ ήρθαμε…». Πάμε φουλαριστοί στις εκλογές, οι μέρες πλησιάζουν, τα κινητά μας γέμισαν με μηνύματα υποψήφιων που ζητούν τη ψήφο μας για να «πάνε μπροστά» τη χώρα, ακούμε σε ομιλίες ένα σωρό μπούρδες, ένα σωρό ταξίματα και ψευτιές, τα γνωστά και μη εξαιρετέα όπως για παράδειγμα «δεσμεύσεις πως δε θα μπουν άλλοι φόροι» (πόσες φορές το ακούσαμε αυτό θυμάται κανείς η χάσαμε το λογαριασμό;) και άλλα πολλά, τα γνωστά ρε παιδί μου των προεκλογικών εκστρατειών!

Βλέποντας τη βουλή τα τελευταία χρόνια, παρατήρησα πως εκτός του ότι είναι...
η «χαρά του αλσχάιμερ» (το 85% από ηντα και πάνω), είναι κάτι όπως έλεγε ένα παλιό τραγούδι «από τον παππού στον εγγονό» ένα πράμα….

Τα έδρανα, πάνε βάσει κληρονομικότητας, σε παιδιά, εγγόνια, ανίψια, ξαδέλφια, μπατζανάκηδες, κουμπάρους, γι αυτό και μας παίρνει συνέχεια ο οξαποδώ, γιατί δε μπορούμε να γλυτώσουμε από τους ίδιους, και τους ίδιους.

Και για να μην το ξεχάσω, έτσι, για να μη τρέφουν ορισμένοι αυταπάτες, ΟΛΟ αυτό το εκλογικό πανηγύρι, πληρώνεται όπως είναι φυσικό από τις τσέπες του κοσμάκη, και όχι από το μπεζαχτά των κομμάτων, τα οποία ξεφυτρώνουν κάθε λίγο και λιγάκι σαν τα μανιτάρια.

Το έγραψα και πιο παλιά, πως όποιος έχει φάει «μαύρισμα» σε εκλογές, όποιος έχει αποτύχει (και είναι πολλοί ετούτοι) πάει και κάνει ένα κόμμα, και έτσι προσθέτει ακόμα ένα βάρος στην καμπούρα μας.

Τι έχουμε λοιπόν σε λίγες μέρες εκτός από τις άσχημες εκπλήξεις που περιμένουν ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ;

Το «κοπάδι» (γιατί έτσι μας βλέπουν), θα πάει και πάλι να ψηφίσει μπλε, πράσινους, κίτρινους, κεραμιδί, να ψηφίσει του ΙΔΙΟΥΣ ουσιαστικά που μας έφεραν σε αυτό το χάλι, με μια ανεργία στα ύψη, με μια υγεία που σου εξασφαλίζει πλέον το σίγουρο «ξεμποστάνιασμα», με μια παιδεία που μόνο κάτι τέτοιο δεν είναι, με μια χώρα, ΞΕΠΟΥΛΗΜΕΝΗ από άκρη σε άκρη και όλους εμάς να είμαστε οι αυριανοί υπηρέτες των νέων αφεντικών μας.

ΓΙΑΤΙ να σε ψηφίσω λοιπόν υποψήφιε;

Θα μου πεις, έχω «πρόγραμμα»…..

Σοβαρά; Και εγώ έχω πονοκέφαλο. ΠΟΙΟ πρόγραμμα έχεις αλήθεια; ΠΟΙΟΣ από ΟΛΟΥΣ εσάς που κυβέρνησαν (οι ίδιοι η τα κόμματα σας) εφάρμοσε ποτέ έστω τα μισά του όποιου προγράμματος;

Έτσι, για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους, γιατί θα πρέπει να σας πω πως τα «χαϊβάνια» ξύπνησαν.

ΓΙΑΤΙ να σε ψηφίσω υποψήφιε; Θα μου πεις, ΘΑ αγωνιστώ για ένα καλύτερο αύριο της χώρας….

Σοβαρά; ΤΩΡΑ το θυμηθήκατε το «καλύτερο αύριο»; Τόσα χρόνια ΤΙ ΚΑΝΑΤΕ; Να σας πω;

Μας εξαφανίσατε το σήμερα και το αύριο… Για ΠΟΙΟ αύριο μιλάτε λοιπόν;

Το μόνο για το οποίο ανησυχούσατε, ήταν οι καρέκλες σας, οι φουσκωμένοι μισθοί σας, και πως θα «φάτε» πιο πολύ τα κομμάτια μας.

Θέλεις κι άλλα; Άστο καλύτερα γιατί δε σε συμφέρει.

ΓΙΑΤΙ να σε ψηφίσω υποψήφιε λοιπόν;

ΠΩΣ έρχεσαι όλο ΘΡΑΣΟΣ και ζητάς την ψήφο μου; Για τόσο χαζό με έχεις; Το παραβάν την Κυριακή των εκλογών, θα βγάλει πολλές κατραπακιές, και αυτό το μυρίστηκαν πολλοί γι αυτό και ΔΕΝ συμμετέχουν στις εκλογές αυτές.

Κάποιοι άλλοι πάλι, ξαναμπαίνουν στο «παιχνίδι», και ας είναι της κλάσης του 20’ και ας είναι δοκιμασμένοι ξανά και ξανά αλλά «στυφοί» στη γεύση και στην ουσία.

Γεγονός φίλοι υποψήφιοι είναι, πως αυτές οι εκλογές είναι πολύ δύσκολες, και η κάλπη, θα βγάλει ΠΡΩΤΑ «λαιμητόμους», και ΜΕΤΑ «κυβέρνηση».

Λίγες μέρες έμειναν, ετοιμαστείτε για τον χειρότερο εφιάλτη σας, πολύ χειρότερο από εκείνον που φέρατε σε εμάς.

Βασίλης Τσούγκαρης
tsougarisgnomi@gmail.com


Διαβάστε την καυστική απάντηση Αρβανίτη στη Σπυράκη για το «μαλάκ@ς» (δείτε το σκίτσο)


Διαβάστε την απάντηση του δημοσιογράφου Κώστα Αρβανίτη στη Μαρία Σπυράκη για την αναφορά του σε δημοσίευμα της «L’Express»:

«Η σημερινή ανακοίνωση της εκπροσώπου τύπου της ΝΔ που ζητά την κεφαλή ενός δημοσιογράφου επί πίνακι, επιβεβαιώνει πλήρως τον τίτλο της χθεσινής εκδήλωσης στη Λαμία «η είδηση υπό διωγμό». Στην Ελλάδα του κυρίου Σαμαρά όχι μόνο η είδηση, αλλά ακόμα και τα σχόλια είναι υπό διωγμό. Και επειδή ουδέποτε υπήρξα υβριστής, αλλά στέκομαι στην ουσία των γεγονότων, θεωρώ ότι ο κ. Σαμαράς θα έπρεπε να απολογείται...
όχι μόνο γιατί επιχείρησε να αξιοποιήσει μικροπολιτικά το αποτρόπαιο έγκλημα που κόστισε τη ζωή σε 10 συναδέλφους μου, αλλά και γιατί εξέθεσε τη χώρα διεθνώς.

Η έγκυρη γαλλική εφημερίδα «L' express», παραφράζοντας τη γελοιογραφία του Charlie Hebdo έγραψε "C'est dur d'être aimé par des cons" αναφερόμενη ονομαστικά στον κ. Σαμαρά, του οποίου  το  ρατσιστικό παραλήρημα έκανε το γύρο του κόσμου. Η εκπρόσωπος τύπου της Νέας Δημοκρατίας, λοιπόν, θα ήταν χρήσιμο να ασχοληθεί με την τρωθείσα εικόνα της χώρας και να αφήσει τους δημοσιογράφους που δεν κρύβουν τις ειδήσεις κάτω από τα μαξιλάρι τους, να κάνουν τη δουλειά τους.

Η απαίτηση της εκπροσώπου της ΝΔ για απομάκρυνση απόλυση δημοσιογράφου από το Κόκκινο εντάσσεται στην πάγια κυβερνητική πολιτική που έχει οδηγήσει την χώρα στις τελευταίες θέσεις παγκοσμίως (99η) σε ότι αφορά στην ελευθερία του τύπου.
Επισυνάπτουμε την συγκεκριμένη γελοιογραφία για να απαντήσει η κυρία Σπυράκη επί της ουσίας, όχι μόνο στην Γαλλική εφημερίδα, αλλά και στους Ευρωπαίους πολίτες που την αναπαράγουν μαζικά. 
  
Για τον 105,5  Στο Κόκκινο 

Κώστας Αρβανίτης»
Από το koutipandoras

Σάββατο 10 Ιανουαρίου 2015

Τόχουμε το χούι του… κερατά!

Η Αντζελα Γκερεκου



Δεν κατάλαβα; Μας πείραξε η Άντζελα; Που στο κάτω κάτω της γραφής και καλλίπυγος είναι και προϋπνιους στεναγμούς μας έχει προσφέρει και ως κορίτσι τής Μάνης αποτέλεσε το σκοτεινό αντικείμενο του πόθου μας. Εμείς, λοιπόν, είμαστε το ΘΕΜΑ.
Όταν την ψηφίζαμε και τη στέλναμε στο πλευρό του φωστήρα Γιωργάκη, να γίνει η Πασιονάρια του ΠΑΣΟΚ, τι προσδοκούσαμε από τη φαντασίωση του απόλυτου θηλυκού; Είχε διαβάσει κανείς το βιογραφικό της; Ότι πέρασε από την Ιταλία για σπουδές στην αρχιτεκτονική – Χ….ε ψηλά κι αγνάντευε- κι ότι ο Φελίνι έκανε τούμπες για να τη πείσει να μείνει κοντά του, αλλά αυτή προτίμησε τη… Γαρίτσα. Κι εγώ θυμάμαι πως την πρωτοείδα κι έπαθα πλάκα «τι γκόμενα Θεέ μου»!! Ήταν τότε που ένας φραγκάτος παράγοντας της ΑΕΚ χρηματοδότησε για πάρτη της την ταινία «Το κορίτσι τής Μάνης» και μας κάλεσε να την δούμε σ ένα κινηματογράφο, στα Πατήσια. Εκεί πάθαμε τη. πλάκα μας μας, καθώς ξετύλιξε το αβυσσαλέο πάθος της, προσφέροντας μας σε κοινή θέα...

κάθε πτυχή της μοναδικής της κορμάρας. Στη συνέχεια, αφού περιήλθε την κοσμική Αθήνα, με ισάξιες της ωραιότητός της γνωριμίες, κι αφού ο Κουτσομύτης έτυχε να είναι -Φευ- ο μοναδικός σκηνοθέτης που ανακάλυψε το ταλέντο της, ηράσθη τον Άρχοντα της νύχτας. Πάντα γενναιόδωρος ο Τόλης με τις γυναίκες, της έκαμε κι έναν δίσκο! Όπου εκτιμήσαμε και τις φωνητικές της ικανότητες. Κι αφού ανατριχιάσαμε σύγκορμοι, αναφωνήσαμε «τύφλα νάχει η Νίνου και η Μοσχολιού».

Γυναίκες όμως σαν την Άντζελα, ξέρουμε καλά όσοι αντιμετωπίζουμε με ρεαλισμό τα θηλυκά, δεν ανήκουν μόνον σ έναν άντρα, ούτε σ ένα Κόμμα. Ανήκουν στο Λαό και σ όποιον γουστάρουν… Τι ζητάτε λοιπόν και τα ρέστα;

Μήπως όταν την ψηφίζατε θαρρούσατε πως έχει ξετινάξει όλα τα εγχειρίδια του Σοσιαλισμού. Δεν είχε τι να κάμει στα διαλείμματα των γυρισμάτων στη Μάνη και ξεφύλλιζε Μαρξ, Ένγκελς και Κορνήλιο Καστοριάδη; Κι όλοι εσείς οι αφελέστατοι ΠΑΣΟκοι νομίσατε πώς αποκτήσατε τη δική σας Ρόζα Λούξεμπουργκ; Μην τρελαθούμε κιόλας…

Αυτοί είμαστε κι αυτό μας αξίζει. Ο,τι λάμπει και μας το πλασάρουν, τρέχουμε σα μαλάκες και το ψηφίζουμε. Κι η Κατερίνα Στανίση, στα ωραία της, να είστε σίγουροι πως θα μπορούσε να είναι υπουργός Πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ. Μη βλέπετε τώρα που ξέπεσε στο Γκλέτσο!

Η Άντζελα, λοιπόν, η πρασινομάτα, κάτοικος παρακαλώ του Λιστόν, σύντροφος του «το φεγγάρι πάνωθε μου, κάτωθε μου κι ολοτρίγυρα», είναι γυναίκα της ταραχής, έτοιμη να την κοπανήσει για κάτι καλλίτερο και ωραιότερο. Δεν ανήκει στις γυναίκες που θα κάτσουν να σκάσουν, ή να μαραζώσουν δίπλα στην ανημπόρια και την ανεπάρκεια. Είναι γυναίκα θρύλος. Τέτοιες γκόμενες δεν γεννιούνται κάθε μέρα. Κι όλοι εσείς που την ψηφίσατε μην έχετε παράπονο. Τόχετε το χούι, του κερατά!

Ψηφίζετε ο,τι γυαλίζει κι ας είναι σκέτος τενεκές. Γι αυτό κι η Βουλή τα τελευταία χρόνια θυμίζει περισσότερο σκηνή επιθεώρησης του 50, παρά κοινοβούλιο!

Του Άρη Σκιαδόπουλου από imerodromos μέσω farmakoglwssa-kirki