Κυριακή 10 Ιουλίου 2022
Κραυγή με χρώματα , από 50 νέους καλλιτέχνες, για την Κλιματική κρίση , σε έκθεση στο Αργοστόλι
Οι νέοι ανησυχούν και προβληματίζονται. Πάντα οι νέα γενιά κάθε εποχής ανησυχεί για αυτά που παρέλαβε και τι η ίδια θα παραδώσει. Η νέοι της εποχής μας σε κάθε σημείο του πλανήτη ανησυχούν για την κλιματική κρίση και τις συνέπειές της στην εξέλιξη της ζωής στον πλανήτη μας.
Με πορείες, διαδηλώσεις αλλά και νέες μορφές παρέμβασης μέσω του διαδικτύου προωθούν τις ανησυχίες , τις αποτυπώνουν και ζητάνε άμεσες παρεμβάσεις.
Μια ομάδα νέων καλλιτεχνών μετουσίωσε αυτές τις ανησυχίες σε έργα τέχνης. Ζωγράφισε το μέλλον του πλανήτη αν συνεχίσουμε αυτή την αλόγιστη υπερ σπατάλης πόρων και παρουσίασε τα έργα στο ΘΕΑΤΡΟ ΚΕΦΑΛΟΣ και το παλιό ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ, στο Αργοστόλι.
Την έκθεση “Κλιματική Κρίση επιμελείται η Νίνα Φραγκοπούλου Δρ Θαλάσσιας Οικολογίας , αφήνοντας στο πολυπληθές κοινό που την επισκέφτηκε τις καλύτερες των εντυπώσεων.
Χθες Σάββατο ήταν τα εγκαίνια της έκθεσης με την παρουσία του Δήμαρχου Αργοστολίου Θεόφιλου Μιχαλάτου, του Αντιδήμαρχου Γιώργου Τσιλιμιδού , του σύμβουλου πολιτισμού του δήμου Βίκτωρα Ρουχωτά , του καθηγητή του Πανεπιστημίου Πειραιώς Νικόλα Φαραντούρη.
Δεν είμαστε κριτικοί τέχνης, αναμεταδότες των κοινωνικών ανησυχιών είναι τα ΜΜΕ και αυτή τη φλόγα της ανάγκης να αλλάξουν τα πράγματα για το περιβάλλον που ξεπήδησε από αυτή την έκθεση σας μετσφέρουμε εδώ.. Για να «κοινωνήσετε» των ανησυχιών οφείλετε να την επισκεφτείτε.
√ Η έκθεση θα διαρκέσει έως ως τις 5 Αυγούστου 2022
Το θέμα της έκθεσης
“Φύση πάσχουσα / Natura patiens” & “Νέοι καλλιτέχνες & Κλιματική αλλαγή”, φιλοδοξεί να προσφέρει ισχυρή εικόνα για το τεράστιο πρόβλημα που αφορά τον πλανήτη και την ανθρώπινη ύπαρξη, αφυπνίζοντας την περιβαλλοντική συνείδηση και την ατομική και κοινωνική ευθύνη.
Οι Συμμετέχοντες
Είκοσι έξι καταξιωμένοι σύγχρονοι Έλληνες καλλιτέχνες και οκτώ φοιτητές δύο Σχολών Καλών Τεχνών παρουσιάζουν έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, εγκαταστάσεις και βίντεο που σέβονται και εξυμνούν το φυσικό περιβάλλον, θίγοντας ταυτόχρονα τρόπους με του οποίους ο άνθρωπος το καταστρέφει, καταστρέφοντας μαζί και τον εαυτό του.
Άγγελος Αντωνόπουλος, Έλενα Αντωνοπούλου, Αννίτα Αργυροηλιοπούλου, Κλειώ Γκιζελή, Ελένη Γκλίνου, Χαράλαμπος Δερμάτης, Θαλασσινή Δούμα, Μάρθα Δημητροπούλου, Γιάννης Ζιώγας, Στεφανίa Ζουρούδη, Μάριον Ιγγλέση, Αντιγόνη Καββαθά, Άντζι Καρατζά, Άρης Κατσιλάκης, Κατερίνα Κατσιφαράκη, Αγγελική Λόη, Δήμητρα Μαλταμπέ, Μιχάλης Μανουσάκης, Ειρήνη Ματσούκη, Τάσος Μισούρας, Ισμήνη Μπονάτσου, Σταύρος Μπονάτσος, Ιφιγένεια Σδούκου, Δήμητρα Σκανδάλη, Γιώργος Σταματάκης, Παναγιώτης Τανιμανίδης, Κωνσταντίνος Ζαρογιάννης, Μαρία Κορομπίλη, Δήμητρα Κωνσταντινίδη, Σταύρος Πανέρας , Ευδοκία Σαγρή, Δώρα Σιαφλά, Χρήστος Τριανταφύλλου, Τζίνα Τσιτσέρη.
√
Οι φωτογραφίες είναι του Σπύρου Παντελιού
Παλαιο Δημαρχειο.
Αναρτήθηκε από
Σπυρος Παντελιος
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Σάββατο 2 Ιουλίου 2022
Εκδήλωση για τα Ναρκωτικά από το Εργατικο Κεντρο Κεφαλονιας-Ιθακης
Ομιλητής ο Πρόεδρος, Καμπίτσης Σπύρος.
Το ταξικό εργατικό λαϊκό κίνημα αντιπαλεύει από θέση αρχής τη χρήση όλων των
ναρκωτικών όπως και τον κάλπικο διαχωρισμό τους σε “σκληρά” και “μαλακά”. «Σε
θέλουν σκλάβα να χτυπάς το κούτελο στο χώμα! Χασίσι αν θες μετά χαράς, αλλ’ όχι
ελεφτερία!» έγραφε ο μεγάλος κομμουνιστής ποιητής της εργατιάς Κ. Βάρναλης και
δεν θα μπορούσε να είναι πιο επίκαιρος. Όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις του
ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΡΙΖΑ, της ΝΔ, με τους κάθε φορά εταίρους της, όπως το ΛΑΟΣ, τη
ΔΗΜΑΡ, τους ΑΝΕΛ και διάφορους άλλους, με τον πιο χυδαίο και αντιεπιστημονικό
τρόπο δικαιολόγησαν την αποποινικοποίηση της χρήσης, προμήθειας, κατοχής όλων
των ναρκωτικών ουσιών, της καλλιέργειας ινδικής κάνναβης και την παράδοση της
πρόληψης – απεξάρτησης – κοινωνικής επανένταξης στους ιδιώτες. Ποιοι τα έκαναν
όλα αυτά; Οι ίδιοι φυσικά που έχουν εμπλέξει το λαό μας βαθιά στο άρμα του
ΕυρωΝΑΤΟϊκού ιμπεριαλισμού, που γίνουν γη και ύδωρ στα γεράκια του πολέμου.
Αυτοί που έχουν βάψει τα χέρια τους με το αίμα του λαού της Γιουγκοσλαβίας, της
Υεμένης, της Παλαιστίνης, των Ουκρανών και τόσων άλλων. Αυτοί που διαχρονικά
ρημάζουν τα εισοδήματα και τις ζωές μας, που καταργούν με ένα νόμο και μια
διάταξη, όχι τα μνημόνια, αλλά το 8ωρο, τις υπερωρίες, τα ρεπό, τα ασφαλιστικά
μας δικαιώματα. Αυτοί που από το 2014 ως σήμερα δεν έχουν κάνει το παραμικρό για
την αποκατάσταση των καταστροφών των σεισμών προς όφελος των λαϊκών αναγκών αλλά
αγκαλιασμένοι και τραγουδώντας πανηγυρίζουν που το μεγάλο κεφάλαιο και στην
Κεφαλονιά θα λάβει πάνω από 40 εκ ευρώ ζεστό χρήμα. Αυτοί που και πριν την
πανδημία αποψίλωναν συστημικά τις δημόσιες δομές υγείας μέχρις του σημείου να
μην υπάρχει παθολόγος στο ΓΝΚ ή παιδοανασθησιολόγος στο Καραμανδάνειο. Αυτές οι
πολιτικές δυνάμεις, που αποδεικνύουν καθημερινά ότι μόνο τους μέλημα είναι να
λαμβάνουν μέτρα αντιλαϊκά για να διασφαλίζουν την απρόσκοπτη κερδοφορία του
κεφαλαίου είναι οι ίδιες που επιχειρούν να “θολώσουν” το λαό και τη νεολαία με
τα “ναρκωφεστιβάλ” και τους νόμους τους. Με βάση και την πρόσφατη Έκθεση της ΕΕ
για τα Ναρκωτικά, στοιχεία του ΟΗΕ αλλά και τις Εκθέσεις Προγραμμάτων
απεξάρτησης, μέσα σ’ αυτά τα 2,5 χρόνια της πανδημίας υπήρξε κατακόρυφη άνοδος
στη χρήση και εξάρτηση από ναρκωτικά καθώς και μείωση των ηλικιών των νέων που
έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με αυτά. Την ίδια στιγμή, τα “στεγνά”
θεραπευτικά προγράμματα και η Πρόληψη απαξιώνονται συνειδητά με ευθύνη της
κυβέρνησης και βάσει κατευθύνσεων της ΕΕ. Άλλωστε, αυτή είναι η πολιτική που με
ευλάβεια έχουν υπηρετήσει και αυτή και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, πολιτική
αποποίησης κάθε κρατικής μέριμνας και ταυτόχρονα σμπαραλιάσματος της Πρόληψης –
της Θεραπείας – της Επανένταξης με χαρακτηριστική τη μεθόδευση αλλοίωσης του
χαρακτήρα και της φιλοσοφίας του ΚΕΘΕΑ με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου. Την
ίδια ώρα, ξεκίνησε τη λειτουργία του ο πρώτος Χώρος Εποπτευόμενης Χρήσης,
ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την πολιτική της “μείωσης της βλάβης” και της
διαχείρισης του προβλήματος. Πλέον η “μείωση της βλάβης” στηρίζεται και με νέα
επιχειρήματα στην Πρόληψη (πχ καθυστέρηση της έναρξης χρήσης – και όχι στόχευση
στη μη χρήση), στη Θεραπεία (πχ “ατομική επιλογή να επιλέγεις εσύ το πρόγραμμα
που σου ταιριάζει” – και όχι ολοκληρωμένη επιστημονική προσέγγιση ανάλογα με τις
ανάγκες του κάθε χρήστη). Με γνώμονα το κέρδος και αναζητώντας νέα πεδία
κερδοφορίας παρουσιάζουν τα ναρκωτικά ως το νέο “ιατρικό θαύμα” για μια σειρά
ασθένειες, νομιμοποιούν στις νεανικές συνειδήσεις την κάνναβη και επιδοτούν την
καλλιέργεια και επεξεργασία της στο όνομα της δικής τους «πράσινης ανάπτυξης».
Εκεί, άλλωστε, στοχεύουν και τα ιδεολογήματα περί “λειτουργικού – μη
λειτουργικού” χρήστη με αποθέωση της ατομικής ευθύνης για «συνετή» τάχα χρήση,
αποσιωπώντας σκόπιμα τις κοινωνικές παραμέτρους του πολυπαραγοντικού κοινωνικού
φαινομένου της τοξικοεξάρτησης. Τα επίσημα στοιχεία του ΕΠΙΨΥ δείχνουν το
τραγικό στοιχείο ότι η Κέρκυρα κατέχει την πρώτη θέση πανελλαδικά και έπεται η
Θεσσαλονίκη στη χρήση κάνναβης στους μαθητές, σχεδόν 1 στους 4 εφήβους αναφέρει
πως είχε κάνει χρήση κάποιας παράνομης ουσίας, με μακράν δημοφιλέστερη την
κάνναβη (22%). Στην Κεφαλονιά, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία πάλι, το 8,7% των
μαθητών κάνει χρήση κάνναβης σε όλη του τη ζωή με ηλικία πρώτης δοκιμής τα 16,6
έτη. Τα στοιχεία για τις ουσίες αυτές, τις απενεχοποιημένες κατά τα άλλα, είναι
συντριπτικά. Η διαχρονική αύξηση της χρήσης ουσιών τι είναι; ένα ουρανοκατέβατο
φαινόμενο; – είναι απλά μόδα; – δεν είναι μια άλλη διαπίστωση – αλλά η
διαπίστωση αυτή έχει και αιτίες. Αλήθεια δεν έχουν ευθύνες διαχρονικά οι
Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ , του ΣΥΡΙΖΑ που ο καθένας από τη μεριά τους
συμπλήρωνε το παζλ της δήθεν αναγκαιότητας για τη νομιμοποίηση της κάνναβης; Δεν
έχουν ευθύνες αυτά τα κόμματα και οι Κυβερνήσεις τους που έχουν αποξηλώσει την
Πρόληψη, με υποστελεχωμένα και υποχρηματοδοτούμενα Κέντρα Πρόληψης, ότι ακριβώς
κάνουν και με τα θεραπευτικά προγράμματα. Σύμφωνα με την επίσημη έκθεση του
ΕΚΤΕΠΝ το 2019 (πριν την πανδημία) σε πρόγραμμα πρόληψης ενάντια στις εξαρτήσεις
συμμετείχε μόνο το 4% των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων. Αυτό θεωρούν πρόληψη οι
αστικές κυβερνήσεις για τους νέους ανθρώπους; Για το εργατικό λαϊκό κίνημα, δεν
υπάρχει άλλη θέση πέρα από αυτή που παίρνει υπόψη την εμπειρία που υπάρχει από
τη χρήση άλλων ναρκωτικών ουσιών -όπως τα οπιοειδή- στην ιατρική κλινική πράξη,
αλλά και τα επιστημονικά δεδομένα που είναι διαθέσιμα γύρω από την κάνναβη και
τις ουσίες (τόσο φυσικές, όσο και συνθετικές) που προέρχονται από αυτή. Για
παράδειγμα, η φυτική κάνναβη, λόγω του μεγάλου αριθμού δραστικών ουσιών που
περιέχει (για τη συντριπτική πλειοψηφία των οποίων δεν γνωρίζουμε τις δράσεις –
αλληλεπιδράσεις – παρενέργειες που έχει η κάθε μία από αυτές, αλλά και οι
συνδυασμοί τους), δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτή καθ’ αυτή ως φαρμακευτική –
θεραπευτική ουσία. Αντίθετα, συγκεκριμένες δραστικές ουσίες που απομονώνονται
από την κάνναβη ή και μπορούν να συντεθούν ακόμη και τεχνητά, θα μπορούσαν να
χρησιμοποιηθούν για φαρμακευτικούς – παρηγορητικούς σκοπούς, σε πολύ όμως
συγκεκριμένες περιπτώσεις ασθενειών, όπου τα ήδη υπάρχοντα φάρμακα δεν επαρκούν.
Βασική προϋπόθεση, όμως, είναι ότι πρέπει να αντιμετωπίζεις αυτές τις δραστικές
ουσίες ως φάρμακα, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τη μελέτη και την έρευνα, ώστε
να μπορούν να παρέχονται στους ασθενείς με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια και
αποτελεσματικότητα. Φυσικά, αυτό σημαίνει πολύ αυστηρό έλεγχο, από το ίδιο το
κράτος, της παραγωγής, επεξεργασίας, διάθεσης, χορήγησης, τέτοιων φαρμάκων με
αυστηρά επιστημονικά κριτήρια. Για να μπορέσεις τελικά να διασφαλίσεις πρώτα απ’
όλα την ασφάλεια και την υγεία των ασθενών. Επίσης, η νομοθεσία ανέκαθεν
επέτρεπε τόσο την παραγωγή, όσο και τη διάθεση κάνναβης για ιατρικούς σκοπούς,
προβλέποντας για αυτήν τη διαδικασία όμως μόνο κρατικό μονοπώλιο. Μάλιστα αυτή η
νομοθεσία επικαιροποιήθηκε με το νόμο του 2013, στον οποίο αναφέρονται
συγκεκριμένοι όροι για την παραγωγή και διάθεση των ναρκωτικών ουσιών. Το
σύγχρονο επιχείρημα του διαχωρισμού σε “σκληρά – μαλακά” μοιάζει φριχτά με το
πιο παλιό, αυτό του διαχωρισμού των χρηστών σε λειτουργικούς και μη, αλλά πιο
προσαρμοσμένο και πιο καλά συνδεδεμένο με την ίδια την οικονομία και τις
επενδύσεις γύρω από τα ναρκωτικά (…) Η εμπειρία από την κάνναβη έδειξε στα
μονοπώλια ότι η ψυχαγωγική χρήση ναρκωτικών μπορεί να είναι πολύ κερδοφόρα.
Οπότε είναι λογικό τα βλέμματα να στρέφονται και προς άλλα είδη ναρκωτικών (…)
Οταν μιλάνε για λειτουργικό χρήστη ουσιαστικά μιλάνε για “υγιή χρήση
ναρκωτικών”, δηλαδή για μία χρήση η οποία υποτίθεται ότι θα αποτελεί μέρος της
καθημερινής ή λιγότερο καθημερινής ρουτίνας ενός ανθρώπου. Υποτίθεται, δηλαδή,
ότι η χρήση επιτρέπει μια φυσιολογική μέρα χωρίς βραχυπρόθεσμες ή μακροπρόθεσμες
επιπτώσεις (…) Για την πρόληψη θα σημαίνει ουσιαστικά εκπαίδευση στη σωστή και
λάθος χρήση, δηλαδή στο πώς μπορείς να χρησιμοποιείς σωστά μια ουσία. Ποια ουσία
ταιριάζει στο προφίλ σου με βάση την προσωπικότητά σου; Στις ΗΠΑ η λιανική
πώληση κάνναβης, τόσο της φαρμακευτικής, όσο και της ψυχαγωγικής της χρήσης, το
2019, ξεπέρασε τα 12 δισ. δολάρια, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 35%. Μέσα στη
δεκαετία 2008 – 2018 η νομιμοποίηση της κάνναβης σε όλο και περισσότερες
Πολιτείες των ΗΠΑ, είχε σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν 17% οι καθημερινοί χρήστες
κάνναβης και φυσικά στη συνέχεια, την ίδια περίοδο, να τριπλασιαστούν όσοι
ζητούν απεξάρτηση από την κάνναβη. Την ίδια στιγμή μελέτες για την Ευρώπη, που
έχει τραβήξει την προσοχή των επενδυτών, προβλέπουν για την ευρωπαϊκή αγορά
κάνναβης, έως το 2028 να φτάσει στα 60,3 δισ. ευρώ η χρήση της ως ναρκωτικό, στα
55,2 δισ. ευρώ η φαρμακευτική της χρήση και στα 180 εκ. ευρώ η βιομηχανική της
αξιοποίηση. Όλα αυτά βέβαια με προϋπόθεση, να προχωρήσει η νομιμοποίηση της
χρήσης κάνναβης σε περισσότερες χώρες της ΕΕ. Στην ίδια την ΕΕ, στα κράτη που
είναι νόμιμη ή συνταγογραφείται ως «φαρμακευτικό» προϊόν, σχεδόν οι μισοί από
τους 16χρονους μαθητές κάνουν χρήση κάνναβης. Στις ΗΠΑ 1 στους 3 μαθητές Λυκείου
κάνει χρήση κάνναβης με εκτροπή ιατρικής συνταγής, ενώ στη χώρα μας οι μισοί
16χρονοι θεωρούν ακίνδυνη τη δοκιμή της, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία του
Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Πληροφόρησης για τα Ναρκωτικά. Καταλαβαίνει,
λοιπόν, κανείς πως η απελευθέρωση της καλλιέργειας κάνναβης, με όποιο πρόσχημα,
δεν υπηρετεί κάποια κοινωνική πραγματική ανάγκη, παρά μόνο τις ανάγκες
μονοπωλιακών ομίλων να επενδύσουν τα συσσωρευμένα τους κεφάλαια. Καταστρέφονται
όμως έτσι σημαντικές παραγωγικές δυνατότητες για τη χώρα μας. Ενώ η Ελλάδα θα
μπορούσε να παράγει μεγάλη ποικιλία απαραίτητων αγροτικών προϊόντων, σήμερα δεν
έχει επάρκεια σε βασικά προϊόντα. Για να μην πω πάλι, τι καλλιέργειες σε βασικά
προϊόντα ξεριζώθηκαν και λόγω των δεσμεύσεων της ΕΕ, όπως για παράδειγμα το
βαμβάκι ή τόσα άλλα… Και τώρα φτάσαμε να καλλιεργούμε χασίς! Μεγάλη πρόοδος,
πραγματικά, τον 21ο αιώνα! Το εργατικό λαϊκό κίνημα, σε συνεργασία και με φορείς
που μπορούν να συμβάλλουν ουσιαστικά στο πρόβλημα, το ΚΕΘΕΑ, το ΕΣΥΝ, ο Απόπλους
κλπ, Αγωνιζόμαστε για την αληθινή ουσία της ζωής, ένας αγώνας που δεν είναι
εύκολος ούτε γρήγορος. Ενας αγώνας όμως που μας δημιουργεί αισιοδοξία γιατί
είναι δίκαιος και αναγκαίος. Στα σχολεία, εκεί που όλα τα στοιχεία δείχνουν πως
η σχολική διαρροή, η δυσκολία ενός παιδιού να ανταποκριθεί στις μαθησιακές
ανάγκες, η δυσκολία απόκτησης επιβεβαίωσης μέσα στο σχολικό περιβάλλον, η
κοινωνική περιθωριοποίηση διαμορφώνουν ένα ευάλωτο υπόβαθρο προκειμένου ένα
παιδί να οδηγηθεί πιο εύκολα στη χρήση ουσιών αλλά και συνολικότερα στην
υιοθέτηση εξαρτητικών συμπεριφορών. Στους χώρους δουλειάς και τις
εργατογειτονιές, εκεί που τα στοιχεία μάς δείχνουν πως η ανεργία, η
εντατικοποίηση, η αβεβαιότητα, η ανασφάλεια, η ένταση της εκμετάλλευσης του
εργαζόμενου μπορούν να αποτελέσουν ενισχυτικούς παράγοντες στη χρήση. Εκεί που η
χρήση γίνεται η λησμονιά μιας κουραστικής μέρας, το αντίδοτο στην ανία, το
υποκατάστατο των ψυχικών αντοχών ή η απόλαυση της στιγμής όταν οι υπόλοιπες
απολαύσεις στερεύουν. Στο γυναικείο κίνημα, την πάλη για τη γυναικεία ισοτιμία.
Στους αθλητικούς και πολιτιστικούς φορείς διεκδικώντας την πρόσβαση στο δωρεάν
αθλητισμό και πολιτισμό για όλους. Με τις επεξεργασίες και τις θέσεις μας,
ορθώνουμε μέτωπο ενάντια σε όλα τα ναρκωτικά – ενάντια σε όλες τις εξαρτήσεις –
ενάντια στον ατομικό τρόπο φυγής από μια ζοφερή πραγματικότητα που βιώνει ο
άνθρωπος – ενάντια στην πολιτική της αστικής τάξης που και στο φαινόμενο των
ναρκωτικών απλά προσπαθεί να διαχειριστεί την χρήση και την εξάρτηση, μια
πολιτική που συντηρεί συνειδητά το φαινόμενο της τοξικοεξάρτησης Παλεύουμε για
να αποκτήσει η εργατική τάξη, οι αγρότες κοκ συνείδηση του ψυχισμού και της
ηθικής των νέων ανθρώπων μας, ώστε να αντιμετωπίζουν με αγωνιστική στάση τη ζωή
και τα αδιέξοδα που γεννά ο καπιταλισμός. Σήμερα διεκδικούμε πρόληψη – θεραπεία
– κοινωνική επανένταξη και έρευνα οι οποίες θα συνδέονται με μια λεπτή κόκκινη
γραμμή – που είναι οι αιτίες του φαινομένου. Οι θέσεις μας όμως έχουν και στο
επίκεντρο τον χρήστη σήμερα, και γι αυτά η Θέση μας πατά στο τρίπτυχο:
Πρωτογενής Πρόληψη – θεραπεία – κοινωνική επανένταξη
Αναρτήθηκε από
Σπυρος Παντελιος
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Παρασκευή 1 Ιουλίου 2022
Συζήτηση και έκθεση ‘εργων του Αλέξη Αυλάμη στο Κοργιαλένειο Μουσείο με έναν μοναδικό τρόπο..
Μιας εξαιρετικής παρουσίασης του καλλιτέχνη Αλέξη Αυλάμη από την δ/ντρια του ΚΟΡΓΙΑΛΕΝΕΙΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ κα Δώρα Μαρκάτου στην αίθουσα της Κοργιαλενείου Βιβλιοθήκης ,
Μιας εξαιρετικής παρουσίασης του καλλιτέχνη Αλέξη Αυλάμη από την δ/ντρια του ΚΟΡΓΙΑΛΕΝΕΙΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ κα Δώρα Μαρκάτου στην αίθουσα της Κοργιαλενείου Βιβλιοθήκης ,
Ακολούθησε ο δημιουργός Αλέξης Αυλάμης ο οποίος παρουσίασε ένα ένα τα έργα του στο κοινό αναλύοντας την πηγή της έμπνευσής του. Τίτλος της έκθεσης : ” Η ιδέα πίσω από το έργο”
ακολούθησε η “ξενάγηση” στα έργα του Αλέξη Αυλάμη στον υπέροχο χώρο του Μουσείου.
Ολοι απόλαυσαν αυτή την διαφορετική βραδιά τέχνης..
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ : Σπύρος Παντελιός
Αναρτήθηκε από
Σπυρος Παντελιος
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Πέμπτη 30 Ιουνίου 2022
ΣΥΡΙΖΑ Αργοστόλι: Μεγάλη προσέλευση στο άνοιγμα της προεκλογικής αυλαίας με Αχτσιόγλου – Φαραντούρη και επίκεντρο την ακρίβεια.
Μεγάλη προσέλευση στο χθεσινό (Πέμπτη) άνοιγμα της αυλαίας της προεκλογικής περιόδου από την ΝΕ του ΣΥΡΙΖΑ Κεφαλονιάς και Ιθάκης, στο Θέατρο «Γεράσιμος Σκλάβος» στο λιμάνι για τα κρουαζιερόπλοια, στο Αργοστόλι με θέμα την ακρίβεια και την ενεργειακή κρίση.
Κεντρικοί ομιλητές στην εκδήλωση ήταν η Τομεάρχης Οικονομικών και πρώην υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Έφη Αχτσιόγλου και ο κεφαλονίτης σύμβουλος του Προέδρου Αλέξη Τσίπρα και Καθηγητής του Ευρωπαϊκού Δικαίου και Δικαίου Ενέργειας, Νικόλας Φαραντούρης.
Τους ομιλητές προλόγισε ο Γραμματέας της Νομαρχιακής Επιτροπής Κεφαλονιάς και Ιθάκης, Σπύρος Ποταμιάνος – Παγώνης, ενώ τη συζήτηση συντόνισε η τ. Βουλευτής Κεφαλονιάς και Ιθάκης Αφροδίτη Θεοπεφτάτου.
Βασικά σημεία της ομιλίας των δύο κορυφαίων στελεχών της αξιωματικής αντιπολίτευσης:
Ο πληθωρισμός και η ακρίβεια καλπάζει εξαιτίας το ενεργειακού κόστους και συγκεκριμένων επιλογών της κυβέρνησης. Ουσιαστικά μιλάμε για έναν ενεργειακό πληθωρισμό που κατατρώει το εισόδημα και οδηγεί σε κοινωνικά και οικονομικά αδιέξοδα.
Βασική αιτία της ακρίβειας είναι το ενεργειακό κόστος το οποίο πυροδοτούν γνωστοί εσωτερικοί παράγοντες και συγκεκριμένες πολιτικές επιλογές γι’ αυτό και η Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια στις υψηλότερες τιμές σε όλη την Ευρώπη και μάλιστα πολύ πριν το ξέσπασμα του πολέμου.
Η ενεργειακή αγορά στην Ελλάδα είναι ρηχή (λίγες συναλλαγές) και ολιγοπωλιακή (λίγοι παίκτες) και σε τέτοιες αγορές ευδοκιμούν φαινόμενα αισχροκέρδειας, εναρμονισμένων πρακτικών και καρτέλ. Άρα χρειάζεται παρέμβαση του κράτους και αυστηροί έλεγχοι.
Εδώ και ένα χρόνο έχουν προταθεί ρυθμιστικά και δημοσιονομικά μέτρα και ελεγκτικές παρεμβάσεις αλλά η Κυβέρνηση στην αρχή διαβεβαίωνε ότι δεν υπάρχει κλιμάκωση των τιμών, στην συνέχεια ότι το φαινόμενο είναι απολύτως παροδικό, μετά ότι οι αγορές λειτουργούν κανονικά και δεν χρειάζεται καμία παρέμβαση, στη συνέχεια ότι δεν υπάρχουν υπερκέρδη των ενεργειακών εταιρειών, έπειτα ότι οι Βρυξέλλες θα λάβουν τα κατάλληλα μέτρα. Εδώ και ένα χρόνο δεν έχει γίνει καμία παρέμβαση στην αγορά παρά μόνο μοίρασμα επιδομάτων.
Η επιδοματική πολιτική δεν χτυπά το πρόβλημα στη ρίζα του αλλά απλώς διαιωνίζει την αισχροκέρδεια. Οι τιμές της βενζίνης στην Ελλάδα ανταγωνίζονται τις τιμές στο Χονγκ Κονγκ και συνεχώς αυξάνονται.
Όλες οι χώρες της Ευρώπης έχουν λάβει μέτρα: Η Γαλλία έβαλε πλαφόν 5% στα κέρδη της EDF (γαλλική ΔΕΗ). Η Ιταλία φορολόγησε τα υπερκέρδη των ενεργειακών εταιρειών. Ισπανία και Πορτογαλία αποδέσμευσαν τις τιμές του ρεύματος από τις υψηλές χρηματιστηριακές τιμές του φυσικού αερίου. Όλες οι χώρες προχώρησαν σε μείωση του Ειδικού Φόρου και του ΦΠΑ σε ενέργεια και καύσιμα. Στην Ελλάδα τίποτε απ’ όλα αυτά.
Η κυβέρνηση υπό το βάρος της κοινής γνώμης και της αγανάκτησης δήλωσε ότι θα προχωρήσει στην ακύρωση της «ρήτρας αναπροσαρμογής» για ένα χρόνο, αν και όταν η αξιωματική αντιπολίτευση είχε πριν από δύο μήνες καταθέσει τροπολογία, η Κυβέρνηση μιλούσε για «κίνημα δεν πληρώνω». Στην πραγματικότητα καμία «ρήτρα αναπροσαρμογής» δεν καταργείται, αλλά εντάσσεται στα κυμαινόμενα τιμολόγια.. Πρόκειται για ακόμη μία προεκλογική κοροϊδία των καταναλωτών χωρίς σχεδιασμό και αποτέλεσμα.
Προτείνεται η φορολόγηση των υπερκερδών και η ισόποση μείωση του ΕΦΚ και ΦΠΑ στα καύσιμα.
Προτείνεται παρέμβαση και πλαφόν, τόσο στην χονδρεμπορική αγορά, όσο και στη λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.
Προτείνεται ανασχεδιασμός του ενεργειακού μας μίγματος.
Προτείνεται η αλλαγή αναπτυξιακού μοντέλου με την παραγωγή ενέργειας «από τα κάτω προς τα πάνω» και όχι «από τα πάνω προς τα κάτω» (όχι λίγες εταιρείες να παράγουν όλη την ενέργεια ), με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διασπορά στην παραγωγή ενέργειας, με ενεργειακές κοινότητες και χωροταξικό σχεδιασμό, με κίνητρα σε καταναλωτές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις για ιδιοπαραγωγή και ιδιοκατανάλωση.
Προτείνεται ανασχεδιασμός του Ταμείου Ανάπτυξης ώστε οι πόροι να μην κατευθύνονται αποκλειστικά σε φαραωνικά έργα υποδομών αλλά να δίνουν κίνητρα σε περισσότερες μονάδες παραγωγής.
Ενέργεια, Νερό, Υγεία, Παιδεία δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται ως αγοραία προϊόντα των χρηματαγορών, αλλά ως κοινωνικά αγαθά.
Η Εφη Αχτσιόγλου και ο Νικόλας Φαραντούρης εξελίσσονται στους πλέον καταρτισμένους ομιλητές του ΣΥΡΙΖΑ στα οικονομικά και ενεργειακά ζητήματα, προσελκύοντας κόσμο και πέρα των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ.
Η εκδήλωση κράτησε μέχρι αργά το βράδυ με ζωηρή συζήτηση ενώ ακολούθησε μουσική και τρατάρισμα με κρασιά από κεφαλονίτικες ποικιλίες!
Ηταν μια εκδήλωση που τόνωσε την αισιοδοξία των στελεχών και των μελών του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ ,ενώ οι συμμετέχοντες δήλωναν απόλυτα ευχαριστημένοι με τα επιχειρήματα των δυο εξαιρετικών ομιλητών της εκδήλωσης.
Αναρτήθηκε από
Σπυρος Παντελιος
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Πέμπτη 3 Μαρτίου 2022
Ο Μάρτιος κατά την κεφαλονίτικη λαογραφία Γεράσιμος Σωτ. Γαλανός
Ο Μάρτιος είναι ο τρίτος μήνας του έτους και πήρε το όνομά του προς τιμή του
ρωμαϊκού θεού Mars, του Άρη δηλαδή, του θεού του πολέμου. Η πρώτη ονομασία του
ήταν Primus,δηλαδή Πρώτος μήνας. Ήταν ο πρώτος μήνας στο ρωμαϊκό έτος, όταν αυτό
ήταν δεκάμηνο. Σύμφωνα με τους ιστορικούς ο Ρωμύλος, που ήταν ιδρυτής της Ρώμης,
τον ονόμασε Μάρτη, επειδή σε αυτό τον μήνα άρχιζαν οι πολεμικές επιχειρήσεις.
Αργότερα, ο Νουμάς Πομπίλιος, ένας από τους διαδόχους του Ρωμύλου, όντας μεγάλος
νομοθέτης, συμπλήρωσε το δεκάμηνο και το έκανε δωδεκάμηνο, βάσει του
σεληνο-ηλιακού έτους,( πρώτα ήταν μόνο σεληνιακό). Πρόσθεσε έτσι, τον Ιανουάριο
και το Φεβρουάριο, αλλά η πρώτη Μαρτίου εξακολούθησε να είναι Πρωτοχρονιά για
τους Ρωμαίους. Αφήνοντας τις ιστορικές πληροφορίες για τον Μάρτιο, επειδή το
κεφάλαιο αυτό είναι αρκετά μεγάλο, θα εστιάσω στις παρακάτω γραμμές, την αναφορά
μου για τον μήνα αυτόν, μέσα από παροιμίες της κεφαλονίτικης λαογραφίας, που
αποτυπώνουν την εμπειρία χρόνων της πορείας του λαού που τις γέννησε , «τις
σύνταξε».(Βλ. Δημητρίου Λουκάτου, Κεφαλονίτικα γνωμικά , Αθήνα 1952). «Από
Μαρτιού καλοκαιριού κι’ απ’ Αύγουστο χειμώνα». Σάμη Δηλαδή, μπορεί να βρέξει
απότομα εκεί που ο καιρός φαίνεται πως είναι καλοκαιρινός. Ωστόσο, η παροιμία
παρουσιάζει τους δύο αυτούς μήνες να μοιάζουν και να έχουν απότομες καιρικές
εναλλαγές. Το ίδιο νόημα ακολουθεί και η επόμενη παροιμία από την Πύλαρο, που
πιστοποιεί τις καιρικές εναλλαγές των δύο αυτών μηνών, εννοώντας ότι μοιάζουν
«καιρικά». «Από Μαρτιού ποκάμισο κι απ’ Αύγουστο σεγκούνι». Πύλαρος Το σεγκούνι
είναι βαρύ χειμωνιάτικο σακάκι που φορούσαν παλιά. Επίσης, για τα νάζια του,
δηλαδή για την καιρική του αστάθεια στην Έρυσσο, λένε πως: « Μάρτης είναι, νάζια
κάνει πότα κλαίει, πότα γελάει». Τα καιρικά νάζια του Μαρτίου σχολιάζει και η
παροιμία από την περιοχή των Πρόννων λέγοντας πως: «Ο Μάρτης ο πεντάγνωμος,
πέντε φορές εχιόνισε και πάλε το μετάγνωσε πως δεν εματαχιόνισε» Κάθε τόπος στο
νησί μας, λέει και μια παροιμία για τον Μάρτιο, μα το περιεχόμενο της παροιμίας
είναι περίπου ίδιο, απλά διαφοροποιείται στον λεκτικό τρόπο απόδοσής της. Έτσι,
στην περιοχή της Παλικής που η αγροτιά είχε την πρωτοκαθεδρία της στο νησί μας,
λένε : «Ο Μάρτης πεντοδείλινος και πάλε δειλινάκης, πέντε φορές θα δειλινάς και
πάλε, Γιάννη, θα πεινάς». Η παροιμία αυτή θέλει να πει, ότι τον Μάρτιο όλο και
μεγαλώνει η μέρα και ο κόσμος που δουλεύει στον κάμπο, αναγκάζεται να δειλινά,
δηλαδή να γιοματίζει, να τρώει το απόγευμα. Στο «παροιμιακό σεργιάνι» των τόπων
του νησιού, σχολιάζουμε μιαν ωραία παροιμία από τη Λιβαθώ, που οι κάτοικοι της,
θέλουν ακόμη και σήμερα τις γυναίκες τους όμορφες και τις ανύπανδρες κόρες
άσπρες και όχι μελαψές. Αυτό λέει η παροιμία της περιοχής της Λιβαθούς: «Οπόχει
κόρην ακριβή, του Μαρτ’ ο ήλιος μην τη γδή». Επειδή ο ήλιος του Μαρτίου είναι
απότομος και θα τη μαυρίσει. Βέβαια, υπάρχει και η πανελλήνια παροιμία για το
Μάρτη, που τη συναντάμε σχεδόν σ ’όλο το νησί μας και θέλει να μας πει, πως
πρέπει τον Μάρτιο να είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τα καιρικά καμώματά του,
για να μην κινδυνεύσουμε, να μη φθάσουμε να κάψουμε τα «σταλίκια», που ήταν τα
ξύλινα δίποδα των χωριάτικων κρεβατιών. Παρόμοια έννοια έχει και μια παροιμία
από την ίδια περιοχή της Λιβαθούς που λέει: «Το Μάρτη φύλαε τ’ άχερο, μη χάσης
το ζευγάρι». Η εξήγηση που δίνεται σε αυτά τα λόγια είναι: Ότι μπορεί απ’ εδώ
και εμπρός να μη βρέξουν οι άλλοι μήνες και να μην έχουν τα βόδια άχερο να φάνε.
Από τις γεωργικές παροιμίες του νησιού μας, ονομαστή είναι αυτή από το Πυργί,
που αναφέρεται στα αναπτυγμένα μπουμπούκια των αμπελιών που από τις εννέα του
Μαρτιού φαίνονται ότι είναι έτοιμα να ξεσπάσουν σε φυλλοφορία. «Τσ’ εννιά του
Μαρτιού, είτε σκύλος κούντουρος στ’ αμπέλι». Πυργί Εννοεί, ότι τα μπουμπούκια
είναι ήδη ανεπτυγμένα και το παραμικρό πέρασμα τα βλάπτει. Συνεχίζοντας την
αναφορά και στο «χαρακτήρα» του Μαρτίου μέσα από τις κεφαλονίτικες παροιμίες,
συναντάμε στην περιοχή της Σάμης, την επίσης γνωστή σε όλους μας : «Αν κάμ’ ο
Μάρτης δυό νερά κι’ Απρίλης άλλο ένα, χαράς τονε το γεωργό πόχει πολλά
σπαρμένα». Αλλά επειδή οι καιρικές συνθήκες το Μάρτη είναι ασταθείς, μια
παροιμία από τη Λιβαθώ, μας συμβουλεύει ότι τα αμπέλια και ο κάμπος θέλουν αυτόν
το μήνα φύλαγμα: «Αφ’ το Μάρτη τον τραγάτη!» Στην Παλική θεωρούν σύμφωνα με την
ακόλουθη παροιμία : « Κάλλιο Μάρτης καρβουνιάρης πάρι Μάρτης λιοπυριάρης», ότι
πιο καλός για την παραγωγή είναι ο Μάρτης που κάνει κρύο και μαζευόμαστε κοντά
στη ζέστη, παρά να είναι ο Μάρτης καλοκαιρινός. Στο ίδιο νόημα έχει και η
παροιμία : «Μάρτης βρέχει, ποτέ μην πάψη» από τη Λιβαθώ, που θέλει να πει πως οι
βροχές του μήνα αυτού είναι πολύτιμες. Είναι αλήθεια πως οι μέρες φαίνονται πως
μεγαλώνουν καλύτερα τον μήνα αυτόν. Η παροιμία που λεγόταν στην περιοχή της
Πυλάρου, καταγραμμένη από τον δάσκαλο και επιθεωρητή, Μακρή Ευάγγελο, λέει: «Το
Μάρτη βάλ’ αργάτες κι άς είναι κι ακαμάτες», θέλει να πει, πως, οι μέρες του
Μαρτίου είναι μεγάλες και οι εργάτες, όσο τεμπέληδες και να είναι, θα δουλέψουν.
Την ίδια παροιμία οι Λιβαθινοί τη λένε με μια παραλλαγή που αφορά τους εργάτες:
«….κι άς τους να ψυλλίζωνται». Βέβαια, οι κεφαλονίτικες παροιμίες λένε πολλά για
τον Μάρτιο, που όπως ανέφερα στην αρχή, η παροιμία συνοψίζει ποιητικά,
στοχαστικά και συμβουλευτικά όλη την εμπειρία των αιώνων και ακολουθεί την
ταυτότητα του εθιμικού κύκλου, που ως τροχός όλο και διαβαίνει πάνω στα ίδια
βήματα, καθώς γυρίζει μέσα στο χρόνο. Αυτή τη χρονιά όμως εμείς κατορθώσαμε να
«μηδενίσουμε» τις παροιμίες και το λόγο τους, μια και οι καιρικές συνθήκες όλο
και αλλάζουν. Το κλίμα της γης έχει πάρει τροπή και αλλάζει από τη σταθερά του
από τόπο σε τόπο, προβληματίζοντάς μας για πιο θα είναι το μέλλον του πλανήτη
Γη. Μακάρι! οι Κασσάνδρες να διαψευστούν και μικροί και μεγάλοι, οι ισχυροί και
οι κυβερνώντες να συνετίσουμε τα βήματά μας, για τη σωτηρία του περιβάλλοντος
της γης μας, του γαλάζιου πλανήτη μας. P1010214 copyΜάρτιοςOLYMPUS DIGITAL
CAMERA
Αναδημοσιευση απο : https://www.inkefalonia.gr/politismos/106019-o-martios-kata-tin-kefalonitiki-laografia?fbclid=IwAR2yjjio5lLO3n-gcZfl_C4O0Mz85TL9ttltxrZZRyrV8v4BO1Bab8DD6RA
Αναρτήθηκε από
Σπυρος Παντελιος
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)