Αναδημοσιευση απο : Kefalonia today.comΟι Ξωμάχοι της Κεφαλονιάς και οι Αγγλοι «Προστάτες»
ΚΑΘΕ καλοκαίρι και καθώς μπαίναμε στον Αύγουστο, στα χρόνια τα προπολεμικά στο μεγάλο κόρφο του νησιού μας έφταναν, «μουσαφίρηδες» απρόσκλητα τα εγγλέζικα πολεμικά καράβια. Η αρμάδα της Μεσογείου…ΠΑΛΙΕΣ οι γνωριμιές με τα Ιόνια νησιά και την Κεφαλονιά από τον καιρό που τους είχαμε «προστάτες», που έστηναν κρεμάλες και «φούρκιζαν» τους ξωμάχους που ξεσηκώνονταν στην άγρια φεουδαρχική εκμετάλλευση.ΕΦΤΑΝΑΝ, πάνω στην ώρα που θα ξεκινούσε ο τρύγος της σταφίδας κι η αγωνία όλων ήταν να μην τους λάχει να ξεσπάσουν βροχές και μπουρίνια που τότε θα σάρωναν τα αλώνια κι έτσι θα έχαναν τη σοδειά που πάνω της στήριζαν ολοχρονίς του σπιτιού το ψωμί κι όλα τα άλλα. Ετσι κι οι ξωμάχοι αντίκριζαν τα πολεμικά να καταφθάνουν το ‘χαν κακοσημαδιά την παρουσία τους καθώς τους χρέωναν τους γαρμπήδες και τα μπουρίνια που πολλές φορές ξεσπούσαν με το φτάσιμό τους. Τα «βουλιασμένα έρχονται”, έλεγαν στ’ αλώνια τους οι ξωμάχοι… Μακριά κι αλάργα…ΑΛΛΑ είχαν κι άλλους λόγους που τους θεωρούσαν ανεπιθύμητους. Τα πληρώματα των πολεμικών, με τα ταχύπλοα πλεούμενά τους γυρόφερναν το νησί, αναζητώντας τα πιο απάτητα ακρογιάλια για να κολυμπήσουν. Φυσικά, σ’ αυτές τις αναζητήσεις εξορμούσαν σ’ αμπέλια στα μποστανικά και προκαλούσαν μεγάλες ζημιές.ΚΑΘΕ τόσο ο νομάρχης βαρούσε προκλάμο (έβγαζε ανακοινώσεις) τις κολλούσε στα πλατάνια και φοβέριζε εκείνους, που στις παρθένες ακρογιαλιές καιροφυλαχτούσαν και τους άρπαζαν τα ρούχα και τους άφηναν ξεβράκωτους να γυρίσουν στα καράβια τους…ΚΑΙ ΤΟΤΕ όπως και σήμερα με τον 6ο στόλο είχαν εκεί οι Εγγλέζοι και τα «χελιδόνια» τους. Ηξεραν τα δρομολόγια και πανέτοιμοι, παρόντες δραγουμάνοι. Στο βιβλίο του Αγγελου – Διονύση Δεμπόνου: Το Αργοστόλι διασκεδάζει, διαβάζουμε. «… Σε κάθε τέτοιο ερχομό (του στόλου) τα σαντάν, τα καμπαρέ ξεπεταγότανε σαν μανιτάρια. Ετούτο, που γίνηκε το σωτήριο αυτό έτος (το 1930) έπηξε το λιμάνι της Κεφαλονιάς από τα εγγλέζικα δεν είχε ματασταθεί (ξαναγίνει). Το Αργοστόλι και τα περίχωρα γέμισαν από «οίκους»…Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ Κεφαλονιά ποτέ δεν ξεχνούσε τους διαβόητους αυτούς «προστάτες» και τους κρεμασμένους αγωνιστές. Συχνά οι παππούδες στα νυχτέρια που έκαναν στα αλώνια καρτερώντας να «ψηθεί» η σταφίδα ονομάτιζαν τοποθεσίες και δέντρα που οι Εγγλέζοι κρέμασαν ξωμάχους αγωνιστές που πολεμούσαν τους ξένους κατακτητές αλλά και το αρχοντολόι που χρόνια και χρόνια τους ρουφούσε το αίμα.ΤΟ ΝΗΣΙ έτσι δεν άφηνε ευκαιρία και μ’ όποιο τρόπο μπορούσε πολεμούσε να φανερώσει το δικό του, το αληθινό πρόσωπο κι όχι αυτό που σέρβιραν οι χοροί και οι κάθε λογής «περιποιήσεις» που πρόσφεραν οι αφεντάδες στις σάλες των αρχοντικών τους.ΗΤΑΝ το 1934, που στην Κεφαλονιά μαθεύτηκε, πως ο εγγλέζικος στόλος θα έμενε λίγες μέρες στο νησί κι έπειτα θα τραβούσε για την Κίνα. Θα βοηθούσε τον Τσαγκ-Κάι Σεκ με αποβάσεις στον πόλεμο με τον κινέζικο λαό και το στρατό του.ΤΟ ΚΚΕ που είχε τότε γερή οργάνωση στο νησί καθώς και ΟΚΝΕ (γραμματέας της ο Αντώνης Αμπατιέλος) τύπωσαν και μοίρασαν στους Εγγλέζους ναύτες προκήρυξη που μ’ αυτήν τους καλούσαν να μην χτυπήσουν τους Κινέζους εργάτες κι αγρότες. Ο Αγγλος ναύαρχος έκανε διαβήματα διαμαρτυρίας και τελικά ο στόλος σήκωσε άγκυρα κι έφυγε πιο γρήγορα. Δεν αποξεχνιούνται τα «βουλιασμένα», όπως έλεγαν οι ξωμάχοι για τους «προστάτες» με τις κρεμάλες τις φυλακές και τις εξορίες. Υστερα από λίγο με τον πόλεμο θα σταματούσαν πια οι «βίζιτες» και το άγαλμα του Μέτελα που το κουβαλούσαν οι Ιταλοί για να το λιώσουν στην Ιταλία θα χανόταν για πάντα στο Ιόνιο.Του
Νίκου ΚΑΡΑΝΤΗΝΟΥ
Οι φίλοι του υπουργού….
Απολύει καθηγητές και εγκαινιάζει ΙΕΚ με τις ίδιες ειδικότητες.
July 21st, 2013 → 6:55 pm @ Kefalonia_News
Της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΛΙΑΤΣΟΥ
Δύο φορές το τελευταίο διάστημα ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος προκάλεσε την κοινή γνώμη. Οχι τόσο με τις αποφάσεις του που συνδέονται με μνημονιακες επιλογές και δέχονται ούτως ή άλλως κριτική από παντού, αλλά με τις επιλογές του να στηρίζει ιδιωτικές εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες. Ενώ έχει ταχθεί να υπηρετεί και να προασπίζεται τη δημόσια εκπαίδευση, δεν χάνει την ευκαιρία να διαφημίζει και να στηρίζει, προσωπικά μάλιστα, φίλο του επιχειρηματία που μονοπωλεί σχεδόν την πίτα της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Την πρώτη φορά ανέθεσε σε εταιρεία συμφερόντων του, έναντι αμοιβής, την καταγραφή του δυναμικού της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προκειμένου να αποφασίσει ποια τμήματα θα συγχωνευθούν και ποια θα καταργηθούν στο πλαίσιο του σχεδίου «Αθηνά», που άλλαξε το χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης. Κι αυτό ενώ οι υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας διαθέτουν μηχανισμό, εμπειρία κι έχουν ήδη στο ηλεκτρονικό αρχείο τους όλα τα δεδομένα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Τη δεύτερη φορά παρέστη προσωπικά στα εγκαίνια μητροπολιτικού κολεγίου στον Πειραιά, εκθειάζοντας τη συγκεκριμένη επένδυση. Τα εγκαίνια έγιναν Πέμπτη. Τέσσερις μέρες αργότερα ο υπουργός ανακοίνωσε την κατάργηση 50 ειδικοτήτων στην τεχνική εκπαίδευση (που συνεπάγεται την απόλυση 2.000 καθηγητών) χωρίς καμία απολύτως αναφορά για την τύχη των 15.000 μαθητών που ήδη φοιτούν σε αυτές. Το ότι δεν έλαβε καμία μέριμνα για τους μαθητές, επιβεβαιώθηκε πλήρως από τις κινήσεις που ακολούθησαν. Ο κ. Αρβανιτόπουλος άφησε να περάσουν δύο ημέρες κι αφού μεσολάβησαν δημοσιεύματα που ρωτούσαν για την τύχη των μαθητών, έβγαλε μια ανεπίσημη ανακοίνωση με την οποία μας ενημέρωσε ότι η φοίτησή τους θα ολοκληρωθεί χωρίς προβλήματα διότι θα προσλάβει ωρομίσθιους καθηγητές από τους 2.000 απολυμένους, των οποίων τον κλάδο έχει καταργήσει. Ανεπίσημα επίσης μάθαμε ότι στο νομοσχέδιο για το νέο Τεχνικό Λύκειο που ετοιμάζει, θα δίνει τη δυνατότητα στους αποφοίτους του Γυμνασίου να μεταπηδούν κατ’ ευθείαν σε ΙΕΚ, πράγμα το οποίο σήμερα δεν γίνεται, αφού απαιτείται απολυτήριο Λυκείου.
Με τον τρόπο αυτό πετυχαίνει δυο πράγματα: α) Συμπιέζει προς τα κάτω τον πήχυ της μέσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αφού πολλά παιδιά, είτε για οικονομικούς λόγους είτε από αδυναμία, αντί να συνεχίζουν τη φοίτησή τους στο Λύκειο, θα σταματούν στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Κι αυτό γιατί θα μπορούν από το Γυμνάσιο να συνεχίσουν σε κάποιο μεταγυμνασιακό ΙΕΚ, με την προσδοκία να βγουν πιο γρήγορα στην αγορά εργασίας. β) Ενισχύει τα ΙΕΚ (μεταγυμνασιακά και μεταλυκειακά) τα οποία είναι πλέον τα μόνα που θα παρέχουν εκείνες τις (50) ειδικότητες που καταργήθηκαν στην τυπική δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Τυχαίνει μάλιστα αυτές οι ειδικότητες να έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση, ιδίως ο τομέας της Υγείας και Πρόνοιας. Και τυχαίνει επίσης ο υπουργός Παιδείας να έχει φίλους πολλούς ιδιοκτήt ες ΙΕΚ.