Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014

Κεφαλονια. Πολιτιστικός Απολογισμός Καλοκαίρι 2014

Πολιτιστικός Απολογισμός Καλοκαίρι 2014
Η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Κεφαλλονιάς μέσα από τις 207 πολιτιστικές εκδηλώσεις του καλοκαιριού που διοργάνωσε, συνδιοργάνωσε, στήριξε, παρουσίασε και διαφήμισε, προσπάθησε να δώσει σε όλους το μήνυμα ¨η παράδοση οδηγεί την εξέλιξη¨ και έδωσε ώθηση στον μηχανισμό του πολιτισμού από άκρη σε άκρη του νησιού.
Με το μικρότερο κόστος που μπορούσαμε, καταφέραμε για κάθε ημέρα του καλοκαιριού να πραγματοποιούνται ταυτόχρονα εκδηλώσεις σε διάφορα σημεία της Κεφαλονιάς.

Ήταν μεγάλη ικανοποίηση για την Κ.ΕΔΗ.ΚΕ. οι εμφανίσεις των τμημάτων καλλιτεχνικής παιδείας.
Οι μπάντες μας, οι χορωδίες, μαντολινάτες, το εικαστικό εργαστήρι, τα τμήματα παραδοσιακών χορών με τις εκδηλώσεις τους αγκαλιάστηκαν και χειροκροτήθηκαν θερμά από τον κόσμο.

Πραγματοποιήθηκαν μουσικοχορευτικές εκδηλώσεις- αφιερώματα σε Κεφαλλονίτικα άγνωστα χοροτράγουδα.
Ενισχύθηκαν και παροτρύνθηκαν τα νέα παιδιά καλλιτέχνες του νησιού μας, τα οποία λόγω της μουσικής παιδείας τους χάρισαν συγκίνηση και χαρά στο γνώριμο κοινό αλλά και σε όλους όσους τους παρακολούθησαν.

Φιλοξενήθηκαν καταξιωμένα μουσικά σχήματα εκτός Κεφαλλονιάς.
Έγιναν λαογραφικές έρευνες και παρουσιάσεις βιβλίων.
Δόθηκε πολιτιστική έμφαση στα θρησκευτικά πανηγύρια μας και στις Μεγαλοπρεπείς Λιτανείες Ιερών εικόνων.
Ενισχύθηκαν οι πολιτιστικοί σύλλογοι σε όλο το νησί των οποίων η δράση και η προσφορά είναι αξιέπαινη.

Φιλοξενήθηκαν Θεατρικές παραστάσεις για μικρούς και μεγάλους από όλη την Ελλάδα, έτσι οι Κεφαλλονίτες και οι επισκέπτες απόλαυσαν τα καλύτερα θεάματα.
Πραγματοποιήθηκαν εκθέσεις ζωγραφικής και Συνέδρια.
Βαρκαρόλες σε Ληξούρι, Άσσο και Αγία Ευφημία.
Οι αθλητικές εγκαταστάσεις του Δήμου μας φιλοξένησαν μεγάλα αθλητικά γεγονότα.

Πραγματοποιήθηκαν παραδοσιακοί αγώνες δρόμου σε όλα τα Δημοτικά τμήματα με μεγάλη συμμετοχή.
Η Εβδομάδα Λαϊκού Πολιτισμού ήταν πραγματική γιορτή προβολής των τοπικών προϊόντων μας.
Το Πολιτιστικό Καλοκαίρι ολοκληρώθηκε με επιτυχία χάρη στον επαγγελματισμό και την υπερπροσπάθεια των εργαζομένων της Κ.Ε.ΔΗ.ΚΕ, τόσο του διοικητικού όσο και του καλλιτεχνικού και τεχνικού προσωπικού. Τα μεμονωμένα περιστατικά δυσκολιών ενσωματώθηκαν στον καλό σκοπό που υπηρετούμε και στην ικανότητα διαχείρισής τους.

Η συμβολή των χορηγών ήταν καθοριστική, καταξιωμένοι επαγγελματίες συμμετείχαν ενεργά με τις χορηγίες τους στο έργο Πολιτισμού.
Η Κ.Ε.ΔΗ.ΚΕ. ευχαριστεί θερμά: την Kefalonian Lines, το Art cafe Au bord de I΄eau, την ΞΥΛΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ, την VODAFONE, το καφέ White, το κατάστημα παιχνιδιών YOYPI, το εστιατόριο ¨ΚΥΑΝΗ ΑΚΤΗ¨, Πανταζάτος market, Ελαστικά Μαζαράκης, εστιατόριο ¨Στατέρι¨, Day Light ηλεκτρικά είδη, DIATHERMIKI Aφοί Νικολετάτου.
Ευχαριστούμε θερμά για την αμέριστη εθελοντική συμπαράστασή τους:

- Το Σώμα Εθελοντών Σαμαρειτών και Ναυαγοσωστών.
- Το Τμήμα Ελληνικής Αστυνομίας.
- Τους ιατρούς αγώνων δρόμου: Γάκη Μιχάλη και Παλιάρο Πλάτωνα.
- Την Ομάδα Δασοπροστασίας.

Ευχαριστούμε τα Μ.Μ.Ε. γιατί βρίσκονταν σε όλες τις εκδηλώσεις και κάλυψαν
δημοσιογραφικά την πολιτιστική δράση του Καλοκαιριού.

Στην Κ.Ε.ΔΗ.ΚΕ. προσπαθήσαμε να στηρίξουμε τον Πολιτισμό και τον Αθλητισμό γιατί έχουμε βαθιά επιθυμία να συγχρονίσουμε την παράδοση με την τεχνολογία και την εξέλιξη. Πιστέψαμε ότι μπορεί να λειτουργήσει αυτό ενεργοποιώντας δραστικά τη νέα γενιά.
Συνεχίζουμε κρατώντας το στόχο αυτό ξεκάθαρο ως βασικό στοιχείο του οράματός μας και με μεγάλη ικανοποίηση βλέπουμε να πραγματώνεται βήμα- βήμα.

Επικεντρώνουμε την προσοχή μας σε ότι αγαπήσαμε και κληρονομήσαμε συμμετέχοντας έτσι στη γέννηση ενός καλύτερου μέλλοντος, το οποίο θα είναι αποτέλεσμα των επιλογών μας.
Γι΄ αυτό καλούμε μικρούς και μεγάλους να εγγραφούν στα τμήματα καλλιτεχνικής παιδείας της Κ.Ε.ΔΗ.ΚΕ. (Μπάντες, Χορωδίες, Μαντολινάτες, Θεατρικό τμήμα, Τμήμα κλασσικού χορού, Τμήμα Ζωγραφικής.), για να μεγαλώσουν τα παιδιά μας με τις αρχές του Πολιτισμού και του Αθλητισμού.
Σας ευχόμαστε, Καλή και δημιουργική σχολική, πολιτιστική και αθλητική χρονιά!!!
Με εκτίμηση
Για το Δ.Σ. της Κ.Ε.ΔΗ.ΚΕ
Ο Πρόεδρος
Άγγελος Κωνσταντάκης

Αναδημοσιευση απο : http://vlahatasamis.gr/   http://www.sppantelios.blogspot.gr/

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014

Μου θυμίζεις τη μάνα σου…


Είσαι το χαϊδεμένο βασιλόπαιδο εκείνου, ο οποίος εστεμμένος το βασιλικό σχήμα, υπέγραφε διατάγματα κι έστελνε τους μισούς Έλληνες στα ξερονήσια, στα βασανιστήρια, στα εκτελεστικά αποσπάσματα. Είσαι ο γιος εκείνου που αρνήθηκε την απονομή χάριτος στον Νίκο Μπελογιάννη και το Δημήτρη Μπάτση και εκτελέστηκαν μια Κυριακή ξημέρωμα. Ήταν 30 Μαρτίου 1952.

Είσαι ο γιος της φρικώδους Φρειδερίκης. Εκείνης, η οποία μαζί με...
Αμερικανούς εμπόρους, μηχανισμούς του ελληνικού αστικού κράτους, υψηλά ιστάμενους στην ιεραρχία της εκκλησίας και την ανοχή ακαδημαϊκών αντρών, άρπαζε τα παιδιά των κομμουνιστών και αριστερών και τα πωλούσε για να μην μολυνθούν από το κομμουνιστικό γονίδιο. Είσαι γιος αυτής της Φρίκης που για την τερατώδη πράξη της, κατηγορούσε τους κομμουνιστές. Είσαι ο φέρελπις υιός στο πλάι της δαιμονικής μητρός, που κι οι δυο μαζί και μαζί σας η κυβέρνηση Καραμανλή οπλίσατε το δολοφονικό χέρι του βασιλικού και ακροδεξιού παρακράτους για να βγάλει από τη μέση τον «ενοχλητικό» Γρηγόρη Λαμπράκη.

Είσαι ο γιος του Παύλου και της Φρίκης, που το 1962 προίκισαν την αδερφή σου Σοφία με 300.000 δολάρια για να παντρευτεί ένα Ισπανό, τον Χουάν Κάρλος, που κι αυτός με τη σειρά του παρασιτούσε εις βάρους του ισπανικού λαού. Και της έκαναν γάμο που κόστισε 2.800.000 δραχμές, όταν ο λαός πεινούσε και ξενιτευόταν. Είσαι ο διάδοχος, που για χάρη σου ο μπαμπάς σου και η μαμά σου είπαν στην κυβέρνηση και η κυβέρνηση (αυτή η κυβέρνηση του Καραμανλή της βίας και νοθείας, του Καραμανλή που τον είχε διαλέξει ως κηπουρό – πρωθυπουργό το παλάτι)) υπάκουσε να θεσπίσει χορηγία για το διάδοχο, δηλαδή 86.000 δολάρια το χρόνο.

Αλλά και για σένα φρόντισαν οι γονείς σου. Φρόντισαν να σε προικίσει ο λαός για να παντρευτείς την Αννα – Μαρία. Χρυσοποίκιλτες άμαξες, χρυσάφια, άλογα, παράτες, αυλικοί και λακέδες της εξουσίας πλαισίωσαν τους γάμους σου, των οποίων το γενικό πρόσταγμα είχε η μαμά σου. Ο γάμοι σου έγιναν με έξοδα του δημοσίου, ύστερα από απόφαση της κυβέρνησης Παπανδρέου, που την εποχή εκείνη δεν ήθελε να χαλάσει το χατίρι της οικογένειάς σου. Και μετά ενθρονίστηκες για να κάνεις κοινοβουλευτικά πραξικοπήματα και να ανεβοκατεβάζεις πρωθυπουργούς ανάλογα με το πώς ήθελαν τα αφεντικά σου, οι ντόπιοι ολιγάρχες και οι Αμερικάνοι. Και μετά κατάλαβες πως μπορείς να κάνεις κι άλλα χειρότερα, όπως να σχεδιάζεις πραξικοπήματα με στρατηγούς διότι σου είχαν πει πως πρέπει τον λαό να τον φιμώσεις, να το εξαφανίσεις. Κι αφού τα δικά σου πραξικοπήματα δεν σου βγήκαν όρκισες τους άλλους πραξικοπηματίες, εκείνους που σε πρόλαβαν στη στροφή.

Και όσα έκανες εσύ και το βασιλόσογό σου δε σου έφτασαν. Με όσα προικίστηκες από το αίμα του λαού που πεινούσε δεν αρκέστηκες. Μια νύχτα του Φεβρουαρίου του 1991 ο Κ. Μητσοτάκης, πρωθυπουργός τότε, σου άνοιξε το Τατόι για να πας εκεί με 9 κοντέινερ και να μαζέψεις νύχτα, με «γκανγκστερικό» τρόπο, την κινητή σου κληρονομιά. Αυτή που έφτιαξες απομυζώντας κάθε φτωχό βιοπαλαιστή. Ώσπου το 1994 αυτός ο λαός (με το ΠΑΣΟΚ, δηλαδή τον λαό, στην εξουσία…) σε αποζημίωσε με 4,7δις δραχμές για όλα τα καλά που του έχεις κάνει, εσύ και η βασιλική σου οικογένεια.

Και πέρασαν 23 χρόνια μετά τον Κ. Μητσοτάκη, για να διαβείς, επί κυβέρνησης Σαμαρά, τις πύλες του Νέου Μουσείου Ακρόπολης, επειδή εκεί ήθελες να γιορτάσεις την επέτειο των γάμων σου που οι γονείς και οι παππούδες μας πληρώσανε. Σου ανοίξανε και τη Μητρόπολη, που για το πόπολο δεν ανοίγει επειδή αναστηλώνεται, και σου ανεβάσανε και τις βασιλικές πολυθρόνες με το βασιλικό σήμα στην πλάτη… Κι αφού δεξιώθηκες επιχειρηματίες, πολιτικούς, μεγαλοεκδότες, εφοπλιστές οι οποίοι, ως κυνικοί και ακραιφνείς εχθροί του λαού, δεν δίστασαν να παραβρεθούν στο προκλητικό φαγοπότι σου, οι ναυαρχίδες των εκδοτικών συγκροτημάτων σου έκαναν μεγάλα αφιερώματα και περιέγραψαν με αναλυτικές λεπτομέρειες τις τουαλέτες και τα κοστούμια των γαλαζοαίματων που παρασιτούν στην Ευρώπη εις βάρος άλλων λαών, των ολιγαρχών που παρασιτούν στη χώρα και των εκδοτών που μάχονται κατά τ’ άλλα για τη δημοκρατία, όπως μάχονταν κάποτε και για την ελευθερία συνεργαζόμενοι με τους Γερμανούς.

Αλλά να ξέρεις ότι η παρουσία σου φέρνει μαζί της των αποφορά πολύ βρόμικων και σκοτεινών χρόνων, φέρνει μαζί της την αποφορά ανακτόρων και κυβερνήσεων που μηχανορραφούσαν επί δεκαετίες εις βάρος αυτού του λαού. Και θυμίζεις τόσο πολύ τη μάνα σου….
Δήμητρα Μυρίλλα από imerodromos
Αναδημοσιευση απο : http://greki-gr.blogspot.gr/            http://www.sppantelios.blogspot.gr/

Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014

Στάση πληρωμών κηρύσσουν ο ένας μετά τον άλλο οι Έλληνες.


Στάση πληρωμών, από προφανή οικονομική αδυναμία τους, φαίνεται να κηρύσσουν τελικά οι πολίτες προς το κράτος. Και ο αριθμός τους αυξάνεται συνεχώς. Πόσα λέγαμε μέχρι χθες ότι είναι τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς την εφορία;; 68 δισεκατομμύρια;; Ξεχάστε το. Ήδη προσεγγίζουν τα 70 δισεκατομμύρια!!!!
Μέσα στον Αύγουστο μόνο και ενώ υποτίθεται ότι έπρεπε να εισπραχθεί η πρώτη δόση του φόρου εισοδήματος, τα χρέη αντί να μειωθούν τουναντίον αυξήθηκαν κατά 1,5 δις περίπου!!!! Και να σκεφτούμε ότι έρχεται και ο ΕΝΦΙΑ… Μέχρι τα Χριστούγεννα προβλέπουμε τα ληξιπρόθεσμα προς την εφορία, να ξεπερνούν τουλάχιστον τα 72 δισεκατομμύρια ευρώ…
Γιατί λοιπόν δανειστές και κυβέρνηση επιβάλλουν συνεχώς αντισυνταγματικούς και απάνθρωπα μεγάλους φόρους, αφού και ένα μικρό παιδάκι αντιλαμβάνεται ότι δεν πρόκειται να πληρωθούν, με αυτή την οικονομική κατάσταση; Αν δεν είναι πολιτικά ανίκανοι, τότε θα πρόκειται για σχεδιασμένη μετακύλιση του δημοσίου χρέους στις πλάτες του καθενός μας ατομικά, μέσω τεχνητής αύξησης των απαιτήσεων του κράτους προς τους πολίτες του.
Όλα αυτά που μας συμβαίνουν είναι τραγελαφικά. Την στάση πληρωμών που έπρεπε να κηρύξει το κράτος προς τους ιδιώτες δανειστές από την αρχή, έχοντας απέναντί του ένα μη βιώσιμο δημόσιο χρέος, τελικά την κάνουν οι πολίτες προς το κράτος, ενώ το τελευταίο εξακολουθεί να θεωρεί το χρέος βιώσιμο!!!, σαν να μην τρέχει τίποτα…
ΥΓ. Μετά από όλα αυτά, απορούμε που βρίσκει τα πρωτογενή πλεονάσματα η κυβέρνηση και μάλιστα αυτά αυξάνονται κιόλας!!!
Πέτρος Χασάπης
Αναδημοσιευση απο http://www.odusseia.gr/

Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2014

Όλα τα ‘χαμε…



«Εμφανώς ενοχλημένη με συναδέλφους της αρχαιολόγους και τα όσα αυτοί δηλώνουν δημοσίως για τον τύμβο Καστά στην αρχαία Αμφίπολη εμφανίστηκε η προϊσταμένη της ΚΗ’ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων Κατερίνα Περιστέρη. Μιλώντας σε δημοσιογράφους, η κ. Περιστέρη τόνισε χαρακτηριστικά: “Θα ήθελα να πω ότι νιώθω αγανάκτηση για συναδέλφους οι οποίοι χωρίς να ξέρουν ούτε την ανασκαφή, ούτε τον αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης, βγαίνουν και μιλάνε στις τηλεοράσεις, προσπαθώντας να έχουν 5 λεπτά τηλεθέασης, πέντε λεπτά για να φανούν και να δείξουν κάποια πράγματα. Αυτό για μένα δεν είναι καλό, προσβάλει όχι μόνο την ανασκαφή, όχι μόνο την έρευνά μας αλλά και τον τόπο». Αναλόγως, να υποθέσουμε ότι ουδείς μπορεί να έχει γνώμη για το δημοψήφισμα στη Σκωτία αν δεν είναι σκωτσέζος ψηφοφόρος και ουδείς μπορεί να έχει γνώμη για τους τζιχαντιστές αν...

Κατά την κυρία Περιστέρη, λοιπόν, ουδείς άλλος δικαιούται να μιλά για την ανασκαφή ΤΗΣ. Κατά την κυρία Περιστέρη ουδείς επιστήμονας δικαιούται να υποθέτει και εάν το κάνει, το κάνει μόνο και μόνο για «να έχει πέντε λεπτά δημοσιότητας». Τώρα, το ποιος έχει ευθύνες για το γεγονός της δημοσιοποίησης λεπτομερειών της ανασκαφής, το ποιος μετέτρεψε σε τηλεοπτικό show την ανασκαφή, το ποιος άρχισε να λέει ότι βρέθηκε ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου και το ποιος δήλωσε ότι πρόκειται για τη σπουδαιότερη αρχαιολογική ανακάλυψη ever είναι πράγματα που προφανώς διαφεύγουν της κυρίας Περιστέρη. Παρ’ όλα αυτά μπορεί να έχει τα δίκια της.




Έγραψε ο ΚΑΡΤΕΣΙΟΣ                                                                   http://www.sppantelios.blogspot.gr/

Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2014

Μια συζήτηση με τον Αγαθάγγελο Γεωργακάτο περί όπερας και λαϊκού πολιτισμού


 
 
 
 
  • ΑΓΑΘΑΓΓΕΛΟΣ ΓΕΩΡΓΑΚΑΤΟΣ : ξεκίνησε 8 ετών ψάλτης στη Σισιωτισσα, στα 13 έγινε κανταδόρος στη παρέα του Σέσουλα , για να καταλήξει σήμερα διευθυντής Χορωδίας της Λυρικής Σκηνής. !
  • Ένας πολύ τυχερός άνθρωπος αλλά καθόλου μα καθόλου τυχαίος!
 
 `Δηλώνει  τυχερός που γεννήθηκε και μεγάλωσε στα χρόνια της οικονομικής αφθονίας της χώρας , σε ένα ευλογημένο μέρος όπως η Κεφαλονιά , από δυό γονείς αγωνιστές που τον στήριξαν και τον στηρίζουν σε κάθε του βήμα  και που ο ίδιος βρίσκονταν πάντοτε κοντά σε ανθρώπους με πάθος, φιλοδοξία και μεράκι για ό,τι κάνουν. 
Σε ηλικία μόλις 8 μόλις χρονών , ξεκίνησε η μουσική του πορεία από το αναλόγιο της Σισσιώτισσας  εκεί τυχαία ανακάλυψε  πως είχε κάποιο μουσικό ταλέντο γιατί του άρεσε να ψάλλει.
Στα 13 του, είχε την τύχη να μπει στη χορωδιακή ομάδα του Γιάννη Αρβανιτάκη. Την ίδια περίοδο (στην εφηβεία) γνώρισε και το Νικόλα Λουκάτο και μυήθηκε στις Επτανησιακές καντάδες. Μικρό παιδάκι , από το ψαλτήρι της Σισσιώτισσας  αμολιόταν στα σοκάκια του Αργοστολιού με τσου κανταδόρους.

Ο Αγαθάγγελος Γεωργαντάτος γεννήθηκε το 1971 ,φοίτησε  στο 2ο δημοτικό και στο 2ο  γυμνάσιο και λύκειο Αργοστολίου ( το παλιό θηλέων ) , ενώ το 1989 πέτυχε την εισαγωγή του στη Μαθηματική σχολή του Πανεπιστημίου Πατρών. 
Και εκεί που ο πατέρας θα ‘λεγε ¨ ο γιός μου θα γίνει καθηγητής , επιστήμονας ¨ σκάει  η καμπανιά. «Πατέρα φεύγω για Ουγγαρία, να σπουδάσω Μουσική». Πόση κατανόηση μπορεί να έχει ένας γονιός όταν το παιδί του αφήνει τη σιγουριά του καθηγητή των μαθηματικών και φεύγει για σπουδή ενός ανασφαλούς επαγγέλματος;

Ο Αγαθάγγελος έφυγε από την Κεφαλονιά. Πήγε στην Ουγγαρία και ακολούθησε το όνειρό του , που δεν ήταν άλλο από το να σπουδάσει το πολύ ειδικό μουσικό αντικείμενο της διεύθυνσης χορωδίας. Γιατί εκεί? Γιατί οι σχολές χορωδίας  στη χώρα αυτή , είναι διεθνώς αναγνωρισμένες ως οι καλύτερες στον κόσμο. 
Στην Ουγγαρία , ο νεαρός μουσικός ανακάλυψε πόσο τα μαθηματικά τον βοηθούν στις μουσικές σπουδές του. Και ενώ έχει δυνατούς συμφοιτητές , με πλούσιο μουσικό παρελθόν από χώρες αναπτυγμένες όπως Αυστρία , Γερμανία , Αμερική , αυτός καταφέρνει να ανταπεξέλθει στις σπουδές του με διάκριση , χάρη στην πρακτική του εμπειρία από το νησί μας και στη μαθηματική του σκέψη.  

 Μιλώντας για πιο γενικά πράγματα από τη μουσική , κοιτώντας τη ζωή λίγο προς τα πίσω ο Αγαθάγγελος διαπιστώνει ότι οι άνθρωποι της γενιάς του , μεγάλωσαν  μέσα στην αφθονία, για να βρεθούν σήμερα στα 40 τους, πρόσωπο με πρόσωπο με την Τρόϊκα , μπροστά σε μια κρίση σαν εκείνη που οι γονείς τους είχαν ζήσει στα παιδικά τους χρόνια.

 «Η δική μας η γενιά είναι άτυχη, δεν έχει μάθει να αντιμετωπίζει κρίσεις. Δεν ξέρουμε τι θα πει στέρηση. Δεν μπορούμε να προσαρμοστούμε εύκολα σε αυτά που περνάμε ή τα χειρότερα που προμηνύονται ότι θα έρθουν. Οι πατεράδες μας πέρασαν στην αρχή της ζωής τους τις δυσκολίες και μετά ήρθε η ευημερία. Εμείς  ξεκινήσαμε και συνηθίσαμε τη ζωή  χωρίς δυσκολίες επιβίωσης και τώρα το μέλλον προβλέπεται δύσκολο "
 Ο Αγαθάγγελος ακολουθεί το όνειρό του και μετακινείται μεταξύ Κεφαλονιάς , Πάτρας και Ουγγαρίας. Μέσα σε αυτό το τρελό πήγαινε-έλα , βρίσκει χρόνο να είναι πάντα στο αναλόγιο της Σισσιώτισσα στις μεγάλες γιορτές.  Ακόμα και τώρα με το δύσκολο πρόγραμμα του Διευθυντή Χορωδίας της Λυρικής Σκηνής, είναι πιστός στα ραντεβού του με τα απλά , πλην αυθεντικά , μουσικά γεγονότα του νησιού μας.
  ¨Τα πρόσωπα που σημάδεψαν τη ζωή μου για να κάνω κάτι παραπάνω στη μουσική είναι οι γονείς μου πρώτοι από όλους , ο π.Φώτης Καβαλλιεράτος και εκείνη η παρεούλα που τραγουδούν στο στενό του Σέσουλα. Ο Φάνης , ο Σπύρος ,  Ο Παναγής και ο Μάκης είναι οι άνθρωποι στους οποίους οφείλω το μουσικό μου προσανατολισμό στα εφηβικά μου χρόνια, όλοι τους καθαρόαιμοι ¨ χορωδιάνθρωποι ¨. Τους θυμάμαι μια ζωή μέχρι και σήμερα, να τα παρατάνε όλα , μαγαζιά , επιχειρήσεις, οικογένειες , προσωπική ζωή , για ένα μπουκούνι τραγουδι μεγάλο σχολείο ζωής για μένα. Μία Κυριακή του 1984 ήρθαν στη Σισσιώτισσα ο Παναγής και ο Μάκης Σιμάτος και μέσα στην κουρλαμάδα τους με ¨χειροτόνησαν ¨  με το ζόρι , μαέστρο τους για την εκκλησιαστική χορωδία . Κάπως έτσι , από ένα αυθόρμητο και αφελές σπρώξιμο, ξεκίνησα. 
   Στην Ουγγαρία , τα μουσικά μου πρότυπα είναι οι άνθρωποι που με δίδαξαν τα πολλά και μαγευτικά μυστικά της χορωδιακής μουσικής , οι δάσκαλοί μου , από τους οποίους ξεχωρίζω τη Σουζάννα Κόν-τρα  ( Ζsuzsanna Kontra ) και το μαέστρο Πήτερ Έρντεϊ  ( Peter Erdei ) . Αυτοί είναι τα πρότυπα μου όταν διευθύνω μία χορωδία και προσπαθώ να τους μιμηθώ σε κάθε μου μουσικό βήμα ¨
  Βέβαια ως άνθρωπος της γενιάς του παρακολουθούσε και άλλα είδη μουσικής πέραν της χορωδιακής . Δημοσιεύουμε σήμερα μία σπάνια φωτογραφία με τον Αγαθάγγελο να συμμετέχει σε μουσικό συγκρότημα ποπ , μαζί με το συμμαθητή του τότε , γιατρό και φίλο του σήμερα Μάκη Τσουρούφλη , σε μια σχολική συναυλία στο γήπεδο του Αργοστολίου, για να μαζευτούν χρήματα για τους σεισμοπαθείς της Καλαμάτας , η οποία είχε διοργανωθεί από τον καθηγητή του σχολείου κ.Κ.Αμούργη.
Φοιτητής των μαθηματικών το 1993 , ιδρύει την Κεφαλληνιακή Χορωδία με πρόεδρο τον καθηγητή Νίκο Γαλιατσάτο.  Για μια πενταετία  η Χορωδία συμμετείχε σε όλες τις πολιτιστικές εκδηλώσεις του νησιού με κορυφαία στιγμή την τιμή στο Σ.Μαρκάτο . Το ανέβασμά του στη σκηνή μετά από μια συναυλία το 1994 αποτελεί ιστορική  στιγμή για τον πολιτιστικά δρώμενα του νησιού μας , αφού ήταν και η τελευταία παρουσία του λαϊκού αυθεντικού συνθέτη , στο κοινό της Κεφαλονιάς.


Η Χορωδία όμως διαλύεται λόγω .. στρατιωτικών και φοιτητικών υποχρεώσεων του μαέστρου . Ποτέ όμως δεν διαλύθηκε η αυθεντική παρέα των κανταδόρων. Ποτέ δεν διαλύθηκε η εκκλησιαστική χορωδία που τόσα χρόνια υπηρετεί την ιδιαίτερη Κεφαλονίτικη εκκλησιαστική παράδοση. Και αυτό ήταν (και συνεχίζει να είναι) το μουσικό του καταφύγιο στο νησί μας. 
 

 Αλλά ας περάσουμε στη συζήτηση μαζί του..
 
- Πριν δυο χρόνια προσληφθήκατε από την Εθνική Λυρική Σκηνή ως διευθυντής της Χορωδίας.  Τυχαίο και αυτό;
Όλα τα τυχαία ήταν μέχρι να αποδεχθώ ότι είμαι μαέστρος χορωδίας και τίποτε άλλο. Και τα λέω τυχαία επειδή ενώ οι συνθήκες οδηγούσαν λογικά στο να γίνω μαθηματικός και να ασχολούμαι με τη μουσική ως χόμπυ ,τα γεγονότα συνωμότησαν για να αλλάξω πορεία. Από το σημείο αυτό και μετά δεν υπάρχει τύχη, αλλά  μόνο σκληρή μελέτη , σωστές επιλογές, αφοσίωση,  και πάθος για αυτό που έκανα.
 - Δύο χρόνια διευθυντής της χορωδίας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής , ήδη ανανεώσατε την σύμβασή σας για άλλα δυο χρόνια, - θερμά συγχαρητήρια -  πόσο έχει αλλάξει η  επαγγελματική σας ζωή σε σχέση με την προηγούμενη δραστηριότητά σας;
 Πριν από τη Λυρική εργαζόμουν ως καθηγητής και μαέστρος στο Δημοτικό Ωδείο της Πάτρας. Ήμουν υπεύθυνος για τη διδασκαλία του μουσικοπαιδαγωγικού συστήματος Kodaly και διηύθυνα τη χορωδία και την ορχήστρα σε ένα μεγάλο αριθμό συναυλιών, παρουσιάζοντας έργα του παγκόσμιου λόγιου ρεπερτορίου.
Η διαφορά με την εργασία που κάνω τώρα στη Λυρική είναι ότι βρίσκομαι σε έναν οργανισμό του οποίου οι παραγωγές είναι κατά κανόνα όπερες (περίπου 50 παραστάσεις τη χρονιά) και ότι εξ αντικειμένου έχω μουσικά , καλλιτεχνικά αλλά και διοικητικά καθήκοντα. Η επαγγελματική ζωή λοιπόν έχει αλλάξει πολύ, οι ευθύνες είναι πιο μεγάλες , πιο πολύπλοκες και το ωράριο πολύ πιο πιεστικό.

Στη Λυρική βρεθήκατε στην εποχή του Μνημονίου. Φαντάζομαι θα έχουν περικοπεί δραματικά οι αμοιβές των καλλιτεχνών και το κόστος της παραγωγής..

 Η κρίση έχει επηρεάσει όλους τους τομείς και φυσικά και το χώρο το δικό μας.
Όμως μέσα στο γενικό εθνικό εργασιακό ξήλωμα , η εμπνευσμένη διοίκηση της Λυρικής κατάφερε με σωστές κινήσεις και πολύ προσπάθεια να διαφυλάξει στο μέγιστο δυνατό το εργασιακά κεκτημένα των καλλιτεχνών . Η Τρόικα φαίνεται να κατανοεί τον ειδικό τομέα της λυρικής τέχνης. Γι αυτό και η Λυρική συνεχίζει να προσφέρει υψηλό επίπεδο καλλιτεχνικών παραγωγών , με τάσεις ανόδου , μέσα στις αντιξοότητες της κρίσης.
 - Πόσο εύκολα προσαρμοστήκατε στο καλλιτεχνικό περιβάλλον της Λυρικής Σκηνής? Τι  δυσκολίες αντιμετωπίσατε;  
 Δεν μπορώ να πω ότι είχα ιδιαίτερες δυσκολίες προσαρμογής , γιατί όταν ανέλαβα ήμουν ήδη αρκετά έμπειρος στην καλλιτεχνική διεύθυνση μουσικού συνόλου. Ωστόσο τα διοικητικά μου καθήκοντα , είναι ένας τομέας ευθύνης που απαιτεί και την ειδική εμπειρία του χώρου της Λυρικής και αυτό μπορεί να αποκτηθεί σιγά -σιγά , με το χρόνο. 
 
 
- Σε πόσες παραστάσεις συμμετείχατε ?
Κάπου κοντά στον αριθμό 100 είναι οι παραστάσεις που συμμετείχα τα δύο χρόνια που είμαι στη Λυρική. Τόσκα , Τροβατόρε , Μανόν Λεσκώ , Μαγικός Αυλός , Σικελικός Εσπερινός , Ιπτάμενος Ολλανδός , Μαντάμ Μπαττεφλάι , Σταχτοπούτα , Ριγκολέτο , Μάκβεθ , Ντον Τζιοβάννι , Οθέλλος και αρκετές ελληνικές και ξένες οπερέτες . 
- Ποιες από αυτές σας άγγιξαν περισσότερο;
 Αν και στη λόγια μουσική , κατατάσσω τον εαυτό μου πιο κοντά στην προκλασσική εποχή και τον 20ο αιώνα , μουσικές εποχές με τις οποίες ασχολήθηκα περισσότερο τόσο στις σπουδές μου όσο και στην επαγγελματική μου πορεία πριν τη Λυρική , στο νέο για μένα μουσικό είδος του λυρικού θεάτρου θα μπορούσα χαριτολογώντας να δηλώσω ότι ¨ έκαστος στο είδος του και οι Βέρντι και Πουτσίνι ....στις όπερες ¨. 
- Tι να  περιμένουμε για το 2015 στο πρόγραμμα της Λυρικής?
 Φέτος ξεκινάμε με το ¨ Ετσι κάνουν όλες ¨ του Μότσαρτ , και με τη ¨Φόνισσα¨ του Παπαδιαμάντη σε μια σύγχρονη σύνθεση του Γ.Κουμεντάκη. Συνεχίζουμε το χειμώνα με  ¨ Μποέμ ¨ του Πουτσίνι, ¨ Τριστάνος και Ιζόλδη ¨ του Βάγκνερ , ¨ Τραβιάτα ¨ του Βέρντι , και τέλος στο Ηρώδειο θα ανεβάσουμε ¨ Τόσκα ¨ του Πουτσίνι και  ¨ Δύναμη του πεπρωμένου ¨ του Βέρντι . Είναι μία ιδιαιτέρως  ενδιαφέρουσα χρονιά τόσο από άποψη παραγωγών όσο και από την άποψη ότι είμαστε ένα βήμα πριν τη μεταφορά μας στο καινούριο υπερσύγχρονο κτίριο της Νέας Εθνικής Λυρικής Σκηνής του Ιδρύματος Νιάρχου. Μία ιστορική στιγμή για το ένα και μοναδικό λυρικό θέατρο της χώρας.
 - Αλήθεια, ποιο είναι το κοινό της Λυρικής Σκηνής αυτή την εποχή της κρίσης? Είναι  εντυπωσιακή η παρουσία του κοινού στις παραστάσεις. Σε όλες η αίθουσα είναι  ασφυκτικά γεμάτη.  Ποιοι όμως κάθονται στις αναπαυτικές πολυθρόνες της Λυρικής Σκηνής.
Υπάρχει το παραδοσιακό κοινό της Λυρικής , η πιο ευκατάστατη ας πούμε οικονομική τάξη , που ανέκαθεν παρακολουθεί παραστάσεις όπερας , όμως υπάρχει και η νεότερη γενιά , η πιό μή κατασταλαγμένη οικονομικά. Υπάρχουν νεαροί θεατές που πλέον έρχονται με το τζιν και τη βερμούδα τους σε μια παράσταση όπερας στο θέατρο ή στο Μέγαρο ή στο Ηρώδειο . Το θεωρώ θετική εξέλιξη στο χώρο της όπερας , που παλαιότερα είχε αυστηρότερους ενδυματολογικούς κανόνες για το κοινό. Οι κανόνες πιθανόν να ήταν  σωστοί για παλαιότερη εποχή , σήμερα όμως η Λυρική βγαίνει έξω στη γειτονιά , στην κοινωνία, εκσυγχρονίζεται , εξελίσσεται και προσαρμόζεται στη σύγχρονη εποχή.
  - Οι νέοι στην ηλικία θεατές,  από πού προέρχονται?
 Κυρίως είναι σπουδαστές κλασσικής μουσικής , εξειδικευμένο κοινό ή φίλοι που συνοδεύουν τους εξειδικευμένους.
 
 - Θα μπορούσε η όπερα να βγει στις γειτονιές της πόλης? Ακόμα και στις πιο λαϊκές γειτονιές?
 
 
   Υπάρχει ένα πρόγραμμα στη Λυρική που ονομάζεται "Όπερα βαλίτσας" . Πρόκειται για παραστάσεις γνωστών έργων όπερας ,που έχουν προσαρμοστεί μουσικά και τεχνικά για μικρότερες σκηνές. Με τις παραγωγές αυτές η Λυρική βγαίνει στον κόσμο , το μέχρι χθες απρόσιτο για τον πολύ κόσμο λυρικό θέατρο παρουσιάζεται στη γειτονιά ,  στην επαρχία. Η όπερα δεν είναι είδος για τους λίγους αλλά για τους πολλούς, σήμερα είναι πιο εμφανές από ποτέ.
 
 
- Εάν κάποιος «ευεργέτης» κάποιος «χορηγός» σας πρόσφερε στην Κεφαλονιά ένα  θέατρο να το διαχειριστείτε όπως νομίζετε, τι θα παρουσιάζατε;
Παραστάσεις που ικανοποιούν , ευχαριστούν , διασκεδάζουν αλλά και εκπαιδεύουν , ψυχαγωγούν , μορφώνουν ,προβληματίζουν ,  από  όλα τα είδη.  
Αλλά μιας και μιλάμε για θέατρο θέλω να πω για αυτό του Αργοστολίου, του οποίου η μόνιμη χρήση για τα δημοτικά συμβούλια δείχνει τουλάχιστον έλλειψη σεβασμού σε έναν χώρο ορόσημο για την πολιτιστική δράση του νησιού. 
http://mygreece.travel/uploaded/kefalonia/sightseeing/theatrokefalos1.jpg
Κάνω έκκληση να παραμείνει το θέατρό μας αυτό που ήταν πάντα, δηλαδή χώρος πολιτισμού . Η μόνιμη χρησιμοποίησή του για δημοτικά συμβούλια μαρτυρά την έλλειψη της ιστορικής γνώσης του τι ήταν ο Κέφαλος για τον Αργοστολιώτη από τον προηγούμενο ακόμα αιώνα , αλλά  και από άποψη σημειολογίας , αυτού του είδους  η χρήση , αποτελεί ταφόπλακα στον τοπικό πολιτισμό. 
-Είναι κρίμα που δεν υπάρχει καλοκαιρινό θέατρο στην Κεφαλονιά..
Φανταστείτε τώρα ,  είμαστε νησί ,που περιμένει να ζήσει από τον τουρισμό, και δεν έχουμε έναν καλοκαιρινό χώρο κατάλληλα φτιαγμένο για  πολιτιστικές εκδηλώσεις. Οι φιλοξενούμενοι και οι τοπικοί θίασοι , συγκροτήματα , καλλιτέχνες, χορωδίες , ορχήστρες και το κοινό τους ,  περιπλανιόνται   από σχολικές αυλές , γήπεδα, στο μπαστούνι και στην πλατεία. 
 
 
 
 
- Για έναν καλλιτέχνη της όπερας, τι σημαίνει «λαϊκός πολιτισμός»?
Ο όρος "Λαϊκός Πολιτισμός" καλύπτει ένα ευρύ πεδίο δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων μέσα στο χρόνο, που  έχουν διαμορφώσει και προσδιορίσει την ταυτότητα του Παραδοσιακού  Πολιτισμού του τόπου. Ειδικότερα, μπορεί κάποιος σήμερα να αναφερθεί στην "υλική" και την "άυλη" πολιτιστική κληρονομιά, με βάση τις μαρτυρίες που έχουν διασωθεί έως τις μέρες μας. 
     Ο λαϊκός πολιτισμός έχει αποτυπωθεί μέσα από ένα πλούσιο φάσμα δραστηριοτήτων: παραδοσιακοί χοροί και δημώδης μουσική, κεντητική και υφαντική τέχνη, μεταξουργία, αγγειοπλαστική, αρχιτεκτονική, ξυλογλυπτική, λαϊκή ποίηση , μαγειρική κ.α . Όλες αυτές οι τέχνες αποτελούν πολύ χαρακτηριστικές εκφάνσεις τοπικής παράδοσης και εκφράζουν τον ιδιαίτερο εσωτερικό κόσμο και χαρακτήρα των κατοίκων ενός τόπου. 
    Μουσικός Λαϊκός πολιτισμός είναι η ενασχόληση ,παρακολούθηση , παρουσίαση της μουσικής μητρικής μας γλώσσας. Που για να είναι όντως λαϊκή και αυθεντική πρέπει να την αφήνουμε να πραγματοποιείται ελεύθερα, χωρίς προσχεδιασμένο συντονισμό , αυθόρμητα , αληθινά από αυτούς που έχουν την ικανότητα να την παράγουν . 
   Δυστυχώς σήμερα που μιλάμε , το μόνο δείγμα λαϊκού πολιτισμού στη μουσική της Κεφαλονιάς , είναι η παρέα του Σέσουλα.  Oι κανταδόροι στο σοκάκι του Σέσουλα (κλικ) Αυτοί οι τέσσερις  άνθρωποι που βρίσκονται σε ένα στενό και τραγουδάνε όποτε έχουν κέφι για τους φίλους, τους γείτονες και τους περαστικούς, είναι η μοναδική λαϊκή μουσική δράση στο νησί. Όλες οι υπόλοιπες δράσεις στις οποίες  παρουσιάζεται το παραδοσιακό τραγούδι της Κεφαλονιάς, είναι οργανωμένες πολιτιστικές εκδηλώσεις , όχι όμως γνήσια  λαϊκή αυθόρμητη δράση.
  
 
 

Ενα τραγούδι γιά τ' Αργοστόλι by f100000079816156 
 
 
- Το μόνο λοιπόν αυθόρμητο, αυθεντικό μουσικό συμβάν που γίνεται στην Κεφαλονιά  είναι η παρέα του Σέσουλα και γιατί μόνο εκεί και μόνο αυτοί ; παλιά υπήρχαν  περισσότεροι και νεότεροι . Τι γίνεται τώρα;
Κοιτάξτε,  στην Κεφαλονιά για πολιτικούς, κοινωνιολογικούς και πολλούς άλλους λόγους, δεν συνέβηκε αυτό που συνέβηκε στη Ζάκυνθο ή στην Κέρκυρα και σε άλλα μέρη της Ελλάδας. Στη Ζάκυνθο σήμερα υπάρχουν πάνω από 450 νέοι κανταδόροι , 30-35αντάρηδες!!  Και σημειώστε ότι η Ζάκυνθος έχει λιγότερο πληθυσμό από την Κεφαλονιά. Οι παλιότερες γενιές της Ζακύνθου δεν δραστηριοποιούνται, έχουν αφήσει το πεδίο στους νέους. Και είναι ερασιτέχνες , δεν ζουν από αυτό, δεν αμείβονται από αυτό.
Πως το εξηγείται αυτό?
Όλα έχουν την εξήγησή τους. Πριν 25 χρόνια που δημιουργήθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας  τα θεματικά σχολεία, η Ζάκυνθος και η Κέρκυρα επέλεξαν το Μουσικό Σχολείο. Η Κεφαλονιά το .. αθλητικό! Θυμάστε το Αρρένων που ήταν αθλητικό σχολείο και τελικά έκλεισε ;
   Στη Ζάκυνθο , στην Κερκυρα , στο Βόλο κ.α. υπάρχουν ακόμα τα Μουσικά Σχολεία με πλούσια δράση.  Αυτά τα σχολεία είχαν ένα πολύ βασικό χαρακτηριστικό από την ίδρυσης τους . Είναι κανονικά σχολεία γενικής διδακτικής όλης,  όμως κάθε μέρα όλα τα παιδιά , σε όλες τις τάξεις διδάσκονται μουσική και όργανα . Η μουσική είναι στο κανονικό πρόγραμμα μαθημάτων τους, δεν είναι προαιρετική ύλη. Έτσι μπολιάστηκαν χιλιάδες παιδιά με τη μελωδία και έγινε η μουσική , καθημερινή τους συνήθεια.
   Ο νομοθέτης μάλιστα είχε προβλέψει και έδινε το δικαίωμα σε κάθε Δήμο να επιλέξει ένα μουσικό όργανο που κατά την τοπική αντίληψη εκφράζει την παράδοση του τόπου , τη μουσική ταυτότητα της περιοχής και να το κάνει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ μάθημα σε όλα τα παιδιά, σε όλες τις τάξεις των σχολείων.   Η Ζάκυνθος επέλεξε το μαντολίνο. 
Αποτέλεσμα;  450 ερασιτέχνες μαντολινίστες το πολύ έως 35 ετών δρουν στο γειτονικό νησί, σήμερα! Ό,τι χρειαστείς για το μαντολίνο θα το βρεις στην Ζάκυνθο. 
Αυτό το νησί από μια επιλογή και μία υπογραφή ενός πολιτικού μία κατάλληλη χρονική στιγμή , έχει γίνει το κέντρο του μαντολίνου και πηγή αναφοράς σε όλη την Ελλάδα (και όχι μόνο). Στα υπόλοιπα μέρη τα μουσικά σχολεία έχουν επιλέξει άλλα παραδοσιακά μουσικά όργανα , κι έτσι τονώνεται ο τοπικός μουσικός πολιτισμός. Και στην Κέρκυρα το ίδιο , και στην Πάτρα και στο Βόλο. Μάλιστα μπορεί να θυμάστε κάποιες εκπομπές στην Ε.Ρ.Τ. του Σπ. Παπαδόπουλου ¨ στην υγεία μας¨ που είχε παρουσιαστεί η εξαίσια δουλειά του μουσικού σχολείου Βόλου. 
   Η δημιουργία των Μουσικών Σχολείων υπήρξε μία  από τις πιο σπουδαίες αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας στα πλαίσια της πολιτιστικής αναβάθμισης της χώρας . Όσοι τόποι είχαν ηγέτες με ιστορική και πολιτιστική ευαισθησία εκμεταλλεύτηκαν τα μέγιστα αυτό το θεσμό , και σήμερα γεύονται πολιτιστικούς καρπούς . 

- Κι εμείς ; 
 Για τα δικά μας; Θα σας πω το εξής για να καταλάβουμε την εικόνα. Ο φίλος μαέστρος της Χορωδίας Αργοστολίου Άγγελος Μουρελάτος , είχε τη καλλιτεχνική φιλοδοξία να δημιουργήσει μια μαντολινάτα . Ξεκίνησε ψάχνοντας μέσα στη νέα γενιά και κατέληξε να βρει μόνο τις γυναίκες που είχαν παίξει για τελευταία φορά μαντολίνο , υπό τον Παναγιωτάτο κάπου στο 1970. Επαναλαμβάνω το 1970 , 44 χρόνια  πίσω.
Κατά τα άλλα ακούμε μεγαλοστομίες για τη μεγάλη μας  ιστορία στη μουσική κ.τ.λ. Ειδικά στη μουσική παραγωγή η Κεφαλονιά έχει καταντήσει να είναι  η πλήρης επαλήθευση της παροιμίας ¨ κακό χωριό τα λίγα σπίτια ¨ . Αν δε γίνει ένα ΜΠΑΜ! όλα αυτά τα ξεχνάμε. Έγιναν μεγάλα λάθη στο παρελθόν .
  - Δεν μπορεί να διορθωθεί αυτό το λάθος? Δεν μπορούμε να αρχίσουμε τώρα?
    Στο πρόβλημα μια είναι η λύση : ΠΑΙΔΕΙΑ! Αυτό βέβαια προϋποθέτει μεγάλη συζήτηση στη τοπική κοινωνία και πολιτική βούληση.  Τα Μουσικά Σχολεία δεν δίνονται πλέον τόσο εύκολα , μπορεί όμως να δημιουργηθεί ένα δημοτικό ωδείο ή κάποιος ιδιώτης, χορηγός, ευεργέτης να δημιουργήσει Ωδείο. 
   Ένα Ωδείο προσεγμένο , με καθηγητές  που να έχουν κίνητρο και να μπορούν να εμπνεύσουν τα νέα παιδιά. Ας μην συνεχίσουμε να αφήνουμε τα πράγματα στην τύχη τους. 
 
 
 
- Πιστεύετε ότι ο καλλιτέχνης έχει δικαίωμα στην πολιτική δράση, στο δικαίωμα να πολιτευτεί, ή να ασκεί πολιτική κριτική ή πρέπει να ασχολείται μόνο με τη τέχνη του?
     Ο καλλιτέχνης είναι κυρίως πολίτης και με αυτή την ιδιότητα έχει υποχρέωση να παρακολουθεί όλες τις διαδικασίες στις οποίες λαμβάνονται αποφάσεις που επηρεάζουν τη ζωή τη δική του , της οικογένειάς του, των συνανθρώπων του, της κοινωνίας ,του χωριού , της πόλης , της χώρας , της ηπείρου στην οποία ζει.
     Η αδιαφορία για την πολιτική είναι επικίνδυνη για την κοινωνία , αφού είτε το θέλουμε είτε όχι , οι πολιτικές διαδικασίες επηρεάζουν τις ζωές όλων μας. 
Εγώ προσωπικά ¨φοβάμαι όλα αυτά που θα γίνουν για μένα , χωρίς  εμένα ¨   και το ίδιο θα έπρεπε να φοβόμαστε όλοι. 


- Είστε ένας από τους ελάχιστους Κεφαλονίτες καλλιτέχνες σε αυτή την κορυφαία  θέση πολιτισμού της χώρας. Σας ζήτησε ποτέ τη γνώμη σας ή τη βοήθειά σας κάποιος  εκ των ηγετών του νησιού μας για τα πολιτιστικά μας πράγματα;
    Ναί. Αρκετές φορές οι πολιτικοί υπεύθυνοι του πολιτισμού με άκουσαν να μιλάω για θέματα της ειδικότητάς μου.  Αλλά κάθε φορά είχα την αίσθηση ότι ακόμα και με όσους μπορούσα  να επικοινωνήσω εγκεφαλικά , που και αυτό δε συμβαίνει συχνά ,  μιλούσαμε διαφορετική γλώσσα στα πολιτιστικά θέματα. Η συζήτηση με τους πολιτικούς , γίνονταν σχεδόν πάντοτε στα πλαίσια του κατά πόσο ήμουν χρήσιμος στο να ικανοποιηθούν δικές τους πολιτιστικές - πολιτικές σκοπιμότητες , με τις οποίες εγώ διαφωνούσα , ή τις είχα ως δεύτερες και χαμηλότερες προτεραιότητες για τον τόπο. Τους έδειχνα το δάσος και  νοιάζονταν για το δέντρο, τους μίλαγα για την εξασφάλιση μιας μελλοντικής και διαρκώς εξελίξιμης μουσικής ανάπτυξης στο νησί και μου μίλαγαν για τη περαντζάδα του Λιθόστρωτου , τη Χριστουγεννιάτικη συναυλία κ.τ.λ
  Οπότε έχω αποκλείσει εδώ και καιρό ότι κάτι μεγάλο και ουσιαστικό μπορεί να πραγματοποιηθεί στα πολιτιστικά του νησιού μας από πολιτικούς ,  πέραν μιας απλής διαχείρισης της μέτριας καθημερινότητας. 
Και ίσως γι αυτό να μην φταίνε πάντα τα πολιτικά πρόσωπα ως άτομα , αφού και αυτά εκφράζουν τη γενική στάση και τις ανάγκες της πλειοψηφίας της κοινωνίας , οι οποίες πρέπει έτσι κι αλλιώς με κάποιο τρόπο  να ικανοποιηθούν. 
- Τι κατά τη γνώμη σας απουσιάζει από την πολιτική στον τομέα του πολιτισμού , στην Κεφαλονιά?
   Θέλω να πω ότι ο πολιτικός που ασχολείται με τον πολιτισμό (και όχι μόνο) , πρέπει να έχει όραμα και να χαράσσει τέτοιου είδους πολιτικά μονοπάτια , ώστε να ενισχύει  τις πιθανότητες αυτό το όραμά του να πραγματοποιηθεί  κάποια στιγμή , που έστω και αν ο ίδιος δεν θα είναι παρόν πολιτικά , η κοινωνία να απολαμβάνει τα αποτελέσματα του δικού του αρχικού οράματος. 
   Αυτός ο τρόπος σκέψης απουσίαζε σε καταστροφικό βαθμό από το νησί μας όλα τα προηγούμενα χρόνια που ¨ λεφτά υπήρχαν ¨, και γι αυτό  σήμερα ,που λεφτά ΔΕΝ υπάρχουν , ¨απολαμβάνουμε¨ την επανάληψη της τραγικής μετριότητας , της βασανιστικής ελαφρότητας , της απόλυτης πολιτιστικής και ειδικά μουσικής φτώχειας. 
Φταίμε όλοι όμως , και οι πολύ παλιοί και οι προχθεσινοί και οι χθεσινοί και φυσικά οι σημερινοί που απλά το συνεχίζουμε και δεν κάνουμε το ΜΠΑΜ!!! 
    Τα έχω πει και σε άλλες συνεντεύξεις μου αυτά πιό αναλυτικά και πιο συγκεκριμένα αλλά το μόνο που έχει γίνει είναι ο καθένας που αισθάνεται θιγμένος από μία λέξη ή μια παράγραφο , να αντιδικεί  μαζί μου γιατί του χαλάω τη μεγάλη ιδέα που έχει στο μυαλό του , για το πόσο ουσιαστικά πράγματα έχει κάνει κατά τη δική του γνώμη βέβαια, στα πολιτιστικά του τόπου. Το δέντρο και το δάσος που λέγαμε πριν.
    Βέβαια η συζήτηση για το ποιος έφταιξε , για να τον κατηγορήσουμε , να του φωνάξουμε για να μαλακώσουμε το θυμό μας ή να βγάλουμε το πολιτικό μας αποθειμένο , δεν έχει καμία πρακτική χρησιμότητα στο παρόν. 
Το σημαντικό είναι τι κάνουμε τώρα . Ο πολιτισμός και ειδικά ο μουσικός τομέας στην Κεφαλονιά χρειάζεται  τώρα έναν πολιτικό με μακροχρόνιο όραμα και θέληση να το πραγματοποιήσει , αλλά όχι αύριο , ΤΩΡΑ. 
   - Τι μπορείτε να κάνετε εσείς για την μουσική αναβάθμιση του τόπου μας?
    Εγώ αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να κάνω τίποτα παραπάνω από το να παρατηρώ , να κάνω διάγνωση και να μιλάω. Μέχρι εκεί μπορώ να προσφέρω , με κίνδυνο μάλιστα να γίνω γραφικός. 
   Έστω κι έτσι όμως θα το ξαναπώ για ακόμη μια φορα : Αυτό που λείπει από το νησί μας είναι η μουσική εκπαίδευση. 
 ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ για να έχουμε μουσικό μέλλον , αφού δεν τα καταφέραμε να   έχουμε παρόν 
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ για να φτιαχτεί η επόμενη γενιά Κεφαλονιτών μουσικών. ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ για να εξελίσσονται μουσικά οι μπάντες , οι μαντολινάτες και οι χορωδίες μας και να μη διαλύονται λόγω έλλειψης έμψυχου υλικού
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ για να μην αναλαμβάνουν την οργανωτική διαχείριση του οποιουδήποτε πολιτιστικού προϊόντος , άνθρωποι που γνωρίζουν τα λιγότερα επί του αντικειμένου και μέσα στην άγνοια τους και παρά τις καλές τους προθέσεις το βουλιάζουν
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ για να υπάρξουν και ακροατές κατάλληλοι να ακούσουν αυτά που παρουσιάζονται και να μπορούν να διακρίνουν και να απολαύσουν διαφορετικά τόσο το πανηγύρι, όσο μία ουσιαστική καλλιτεχνική έκφραση.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ , ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ , ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 
θα μπορούσα να το φωνάξω , αλλά με ακούει κανείς ; 
   - Εχετε σκεφτεί τι θα κάνετε μετά τη Λυρική? Επιστροφή στο νησί ή αναζήτηση κάτι ακόμα πιο ψηλά στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό? παρατηρώ ότι είστε πιστός στις  υποσχέσεις σας και παρά το φορτωμένο σας πρόγραμμα θυμάστε πάντοτε το νησί μας  στις μικρές τοπικές εκδηλώσεις θρησκευτικού ή μουσικού χαρακτήρα .
    Θα ήμουν αχάριστος αν αγνοούσα τα μέρη , τα γεγονότα και κυρίως τα πρόσωπα με τα οποία ξεκίνησα. Ακόμα και κατά τη διάρκεια των σπουδών μου στο εξωτερικό προσπαθούσα πάντοτε να δίνω το παρόν , κατά το δυνατόν . Το ίδιο κάνω και τώρα και όσο είμαι  καλά θα το κάνω. Το έχω ανάγκη εγώ περισσότερο από όσο το έχει ανάγκη ο τόπος. 
   Προς το παρόν είμαι πλήρως αφιερωμένος στα καθήκοντά μου στη Λυρική , αφού πρόσφατα ανανεώθηκε η σύμβασή μου . Είναι λοιπόν νωρίς να αποφασίσω ποιο είναι το επόμενο βήμα. Πάντως η επιστροφή στο νησί είναι πάντοτε παρούσα στη σκέψη μου.
   - Τι θέση έχει στη ζωή σας η Κεφαλονιά?
  Η Κεφαλονιά είναι το σημείο εκκίνησης , η καθημερινή έμπνευση , η συνεχής αναφορά , η αιτία της όποιας επιτυχίας μου και συνεπώς ένα χρέος απλήρωτο.
Ακόμα και αυτά τα αρνητικά του τόπου που ανέφερα προηγουμένως, εμένα προσωπικά μου έδωσαν δύναμη και γνώση να ανταπεξέρχομαι  σε δύσκολες συνθήκες.
Η Κεφαλονιά και οι άνθρωποί της μου προσέφεραν, και τους είμαι ευγνώμων !
 Σας ευχαριστούμε θερμά για τη τιμή αυτής της συζήτησης..
Και εγώ σας ευχαριστω.
 
 
 Αναδημοσιευση απο : http://kefaloniapress.gr/       http://www.sppantelios.blogspot.gr/

Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

Αλητοκρατία


Σφύζουμε από Δημοκρατία! Μετά τις δηλώσεις του πρωθυπουργεύοντος Σαμαρά τι άλλο θέλει ένας λαός υπό πίεση να καταλάβει ότι δεν είναι αυτός που θα επιλέξει πότε θα γίνουν εκλογές αλλά θα του το επιβάλλει ο μέγας άρχοντας. Επίσης μάθαμε ότι η Δημοκρατία δεν είναι πολιτικό καθεστώς διότι όπως μάς διαβεβαίωσε ο δημοκρατικά εκλεγμένος Σαμαράς «όποιος ζητάει εκλογές τώρα δεν ξέρει από πολιτική»! Η Δημοκρατία είναι πολιτικό παιχνίδι κατά τον κύριο Σαμαρά που μόνο επαγγελματίες του είδους με χιλιάδες ένσημα ρεμούλας μπορούν να την διαχειρίζονται.
 Έτσι λοιπόν, μάς το είπε κατάμουτρα ο δημοκράτης άρχοντας ότι η...
Δημοκρατία δεν είναι στο χέρι του λαού αλλά μόνο των πολιτικών. Οι πολιτικοί και μόνο αυτοί, έχουν δικαίωμα να χειρίζονται το όπλο του λαού που είναι οι εκλογές, και όχι ο λαός αν και σε χώρες με δημοκρατικό πολίτευμα μόνο ο λαός έχει δικαίωμα να επιλέξει το πότε και ποιον θα τον εκπροσωπήσει.
Σε μία άλλη χώρα ή ακόμη και στην Ελλάδα 50 χρόνια πριν αν αυτό ξεστομιζόταν από πρωθυπουργό ή πολιτικό, τουλάχιστον η αριστερή αντιπολίτευση θα είχε καλέσει τους οικοδόμους να κάνουν την οδό Πανεπιστήμιου αμμοχάλικο. Αλλά όσον αφορά την αριστερή συμπολιτευόμενη αντιπολίτευση δεν έχει χρόνο να ασχοληθεί με τον πρωθυπουργεύοντα Σαμαρά που σε μία πρόταση μετέτρεψε την Δημοκρατία σε Αλητοκρατία. Διότι τον τελευταίο μήνα ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης έχει πάρει σβάρνα τα μοναστήρια. Μετά από το προσκύνημα στο κράτος Άγιο Όρος τώρα θα έχει συνάντηση και στο κράτος του Βατικανού. Έπιασε και τις δυο μεριές του Ιερού Σχίσματος και ράβει φούστα σχιστή και κλαρωτή που με το αριστερό ρεύμα μία πάει Δεξιά και μία «Αριστερά».
Ως πρώτος στην ιστορία των αριστερών αρχηγών της Ελλάδας ο Τσίπρας θα συναντηθεί με τον Φραντζίσκο και ανάμεσα στα λιβάνια και τα Ave Maria θα μιλήσουν περί της φτώχειας στην Ευρώπη. Στο παλάτι του Βατικανού ο «αριστερός» εκπρόσωπος θα περπατήσει πάνω στα δεκάδες χαλιά που φτιάχνονται στην Ανατολή από 5χρονα μωρά για να είναι πιο πυκνός ο κόμπος, θα πίνει τσάι Earl Grey μαζεμένο από 7χρονα παιδιά στις φυτείες της Κίνας στα ίδια φλιτζάνια Limoges που κάποτε χρησιμοποίησε ο Ευρωπαϊστής Χίτλερ και θα συνομιλεί με τον μονάρχη μιας παιδόφιλης θρησκείας με αιματοβαμμένο παρελθόν και παρόν για φτώχεια και κοινωνική δικαιοσύνη! Αυτό δεν είναι αλητεία, είναι πολιτική συμμαχιών στο δρόμο για την εξουσία.
Ο αριστερός εκπρόσωπος των Ελλήνων μετά από όλα αυτά ζητάει εκλογές έχοντας μάλλον την υποστήριξη θεών και ανθρώπων εξασφαλίζοντας τους δύο θεούς τόσο της Ανατολικής όσο και της Δυτικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας αλλά και την υποστήριξη των Ευρωπαίων και Αμερικανών συμμάχων. «Βοηθάτε δικ μ’ κι ξέν να παντριφτού κι ιγώ η καημέν», θα έλεγαν στο χωριό σου Αλέξη, με όλα αυτά τα καμώματα.
Η μια αλητεία ζητά εκλογές από την άλλη και στη μέση ο «αθώος» εμβρόντητος λαός να παρακολουθεί και να μετρά τα οφέλη που θα έχει ανάλογα με το ποια αλητεία θα κερδίσει. Αλλά κι αυτό δεν είναι αλητεία, αλλά το βαθύ δημοκρατικό φρόνημα του «αθώου» λαού που σφυρηλατήθηκε εδώ και πολλά χρόνια από «δημοκράτες» πολιτικούς που το μόνο μάθημα που εισήγαγαν για τον επαγγελματικό προσανατολισμό των μεταπολεμικών γενεών ήταν η βόλεψη στο κόμμα, είτε ως κομματόσκυλο, είτε ως καριερίστας.
Εν κατακλείδι, και τα δύο πολιτικά μέτωπα της χώρας αυτή την στιγμή χαριεντίζονται με την απόλυτη ολιγαρχία της ΕΕ και των απανταχού μοναρχικών Εκκλησιών έχοντας απόλυτο σύμμαχο την λαϊκή ασυνειδησία βαμμένη στα χρώματα της αλητείας που την συμφέρει.-

http://www.sppantelios.blogspot.gr/

Ανοιχτή γραμμή Μαξίμου και Χρυσής Αυγής ( Γιατι ; μηπως αμφεβαλε κανεις ; )


Ρόλο καθοδηγητή της Χρυσής Αυγής φαίνεται πως είχε το δεξί χέρι του Σαμαρά Τ. Μπαλτάκος, αφού μέσω μηνυμάτων στον Κασιδιάρη έδινε γραμμή στους βουλευτές της για κρίσιμες ψηφοφορίες. 
   
Ο άνθρωπος που έλυνε και έδενε στο μέγαρο Μαξίμου μέχρι την αποκάλυψη του βίντεο με τον Κασιδιάρη, ο γενικός γραμματέας της κυβέρνησης και πρώτος τη τάξει σύμβουλος του πρωθυπουργού, ο πολύς Τάκης Μπαλτάκος δεν περιοριζόταν στις κοινωνικές επαφές και...
τα κουτσομπολιά με τους χρυσαυγίτες που φιλοξενούνταν σε γραφείο απέναντι από το δικό του.

Οπως αποκαλύπτεται από τα μηνύματα που έστελνε στον Ηλία Κασιδιάρη, ο κ. Μπαλτάκος λειτουργούσε ως άτυπος καθοδηγητής των βουλευτών της Χρυσής Αυγής και είχε κατορθώσει να λειτουργεί η κοινοβουλευτική ομάδα της ναζιστικής οργάνωσης ως παράρτημα της κοινοβουλευτικής ομάδας της Νέας Δημοκρατίας.
   
Ο Μπαλτάκος εμφανίζεται να περνά από τα γραφεία της Χρυσής Αυγής και να δίνει εντολές για το πώς θα ψηφίσουν οι χρυσαυγίτες, σε ζητήματα που διαίρεσαν την τότε τρικομματική κυβέρνηση. Μάλιστα, δεν παραλείπει να επιβραβεύσει τους χρυσαυγίτες για την απαράδεκτη στάση τους μέσα στην αίθουσα της Βουλής, ενθαρρύνοντας τους τραμπουκισμούς τους.
   
Γραμμή μέσω Ζούμπου
   
Πρόκειται για μηνύματα που στέλνει ένας στενός συνεργάτης του Κασιδιάρη ονόματι Ζούμπος στον εκπρόσωπο Τύπου της οργάνωσης και όλα αναφέρονται στον Τάκη Μπαλτάκο.
   
1. Σ’ ένα πρώτο μήνυμα, ο Ζούμπος ειδοποιεί τον Κασιδιάρη στις 5.2.2013: «Μόλις πέρασε από γραφείο Τάκης Μιχαλόλιας και Τάκης Μπαλτάκος». Ο αδελφός του Αρχηγού δηλαδή και γνωστός ποινικολόγος επισκέπτεται μαζί με τον κ. Μπαλτάκο τη Χρυσή Αυγή, προφανώς για να δουν τον ίδιο τον Μιχαλολιάκο. Ο Κασιδιάρης ενημερώνεται αμέσως.
   
2. Εξαιρετικό ενδιαφέρον έχει το δεύτερο μήνυμα, το οποίο στέλνει ο Ζούμπος στον Κασιδιάρη στις 25.2.2013: «Με είπε [sic] Μπαλτάκος ότι αύριο 12:00 στην Επιτροπή για τα Ναρκωτικά με τα άρθρα 62 και 83 του Ρουπακιώτη, πρέπει να ‘μαστε παρόντες. Η ψηφοφορία θα γίνει με ανάταση χεριών. Επίσης μου ‘πε για Πέμπτη, την τροπολογία των 85 για γένος στις Στρατιωτικές Σχολές. Του ‘πα είμαστε ενήμεροι!»
   
Εδώ πια αποκαλύπτονται όλα. Ο κ. Μπαλτάκος δίνει κανονική εντολή «να είναι όλοι παρόντες». Τους εξηγεί μάλιστα και πώς θα ψηφίσουν (με ανάταση των χεριών). Προφανώς ο κ. Μπαλτάκος δεν έχει και σε μεγάλη υπόληψη τους συμμάχους του.
   
Τα δύο άρθρα (62 και 83) είναι εκείνα που είχε προσθέσει στο νομοσχέδιο ο τότε υπουργός Δικαιοσύνης Αντώνης Ρουπακιώτης και έδιναν σε Αρειο Πάγο και ΣτΕ το δικαίωμα αναψηλάφησης υποθέσεων αστικού χαρακτήρα, ύστερα από απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
   
Είχε ξεσηκωθεί τότε η κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας και παρά το γεγονός ότι ο κ. Ρουπακιώτης φρόντισε να τροποποιήσει τα επίμαχα άρθρα, με την πρόβλεψη ότι από την αναψηλάφηση εξαιρούνται υποθέσεις που δεν υπάρχει έγκριση καταστατικού (φωτογραφική διάταξη για υποθέσεις όπως η «Τουρκική Ενωση Ξάνθης»), ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας Αν. Νεράτζης δεν δέχτηκε τίποτα: «Τα μπαλώματα και τα φτιασιδώματα δεν αίρουν την κάθετη διαφωνία μας». Τελικά, με τις ψήφους της Νέας Δημοκρατίας, της Χρυσής Αυγής και των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, η πρόταση Ρουπακιώτη καταψηφίστηκε!
   
Ελα παπούλη μου…
   
Οσο για την «τροπολογία των 85», πρόκειται βέβαια για τη γνωστή πρωτοβουλία 85 βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, οι οποίοι ζητούσαν να εισέρχονται στις Στρατιωτικές Σχολές μόνο Ελληνες το γένος. Η τροπολογία αυτή, που καταγγέλθηκε ως ρατσιστική από τα κόμματα της Αριστεράς αλλά και το ΠΑΣΟΚ, κατ’ αρχάς αποσύρθηκε για «τεχνικούς λόγους», αλλά η Χρυσή Αυγή είχε εξαρχής θέσει τους βουλευτές της υπό τις διαταγές του Μπαλτάκου. Το μήνυμα αυτό εμφανίζει τη Χρυσή Αυγή να λειτουργεί ως παρακολούθημα του πρωθυπουργικού γραφείου, και μάλιστα με εντολές από απόσταση, αν ληφθεί υπόψη ότι ο κ. Μπαλτάκος είχε την άνεση να διατάζει και μέσω ενός απλού συνεργάτη στο γραφείο της Χρυσής Αυγής.
   
3. Το τρίτο μήνυμα έχει τον ίδιο αποστολέα και αποδέκτη τον Κασιδιάρη στις 17.5.2013: «Πέρασε Μπαλτάκος και μας είπε να δώσουμε συγχαρητήρια σε Ηλιόπουλο».
   
Αλλά για ποιο λόγο έδινε συγχαρητήρια στον Ηλιόπουλο εκείνη τη μέρα ο γενικός γραμματέας της κυβέρνησης; Ηταν λίγα λεπτά μετά τις αθλιότητες που είχε εκστομίσει ο Ηλιόπουλος από το βήμα της Βουλής. Με τις ύβρεις και τις χυδαιότητες που δεν σταματούσαν από την πλευρά του χρυσαυγίτη, αναγκάστηκε ο προεδρεύων Γιάννης Δραγασάκης να τον απειλήσει ακόμα και με τον φρούραρχο της Βουλής. Τελικά, η κοινοβουλευτική ομάδα της οργάνωσης υποχρεώθηκε να αποχωρήσει από την αίθουσα, με απειλές και ύβρεις προς όλους.
   
«Εύγε» στο χουλιγκανισμό
   
Ολα αυτά ενθουσίασαν τον γενικό γραμματέα της κυβέρνησης! Το τρίτο δηλαδή μήνυμα εμφανίζει τον κ. Μπαλτάκο να ενθαρρύνει την επίδειξη φραστικής βίας και χυδαιολογίας από τους βουλευτές της οργάνωσης. Ετσι, μαθαίνουμε ότι οι αθλιότητες των χρυσαυγιτών, ακόμα και μέσα στην αίθουσα της Βουλής και μάλιστα την ώρα των συνεδριάσεων, δεν υπήρξαν καθόλου τυχαία ξεσπάσματα άξεστων ναζιστών. Είχαν κρυφό υποκινητή το ίδιο το πρωθυπουργικό περιβάλλον, το οποίο, μέσα από τις ύβρεις της Χρυσής Αυγής εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ και του προέδρου του, επιδίωκε να επιβεβαιώσει τη δική του θεωρία των «δύο άκρων», χαϊδεύοντας συστηματικά τα ανακλαστικά της εγκληματικής οργάνωσης.
  
Του Δημήτρη Ψαρρά από efsyn

http://www.sppantelios.blogspot.gr/