Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2017

Τα άπταιστα χρυσαυγίτικα του Θανάση Λενή (γνωστός και ως Μητροπολίτης Αμβρόσιος)



ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΧΟΛΕΒΑΣ • 26 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2017

Εάν ο Θανάσης Λένης δεν ήταν Μητροπολίτης μπορεί και να μην είχε κανένα νόημα να ασχοληθεί κανείς, προσωπικά, μαζί του. Θα ήταν ένα ακόμα από εκείνα τα φασισταριά που κάνουν βόλτες στο διαδίκτυο και μιλάνε χρυσαυγίτικα.

Ο Λενής, σε άπταιστα χρυσαυγίτικα, έγραψε:


«Το Κράτος προσπαθεί να εντάξει τα παιδιά των μεταναστών-κατακτητών μας στα δημόσια Σχολεία. Άλλοι Έλληνες γονείς αρνούνται να το αποδεχθούν και άλλοι το αποδέχονται! Τα δεινά άρχισαν ήδη. Εν τω μεταξύ οι δήθεν μετανάστες, στην ουσία όμως απεσταλμένοι κατακτητές, άρχισαν ήδη την εγκληματική δράση τους! Επιτίθενται, κλέβουν, τραυματίζουν ή και φονεύουν αθώους Έλληνες πολίτες»

Έγραψε κι άλλα, στην ίδια «γλώσσα» (ολόκληρο το φασιστικό κήρυγμα του Λενή στο προσωπικό του ιστολόγιο) ,ο ταγματάρχης χωροφύλακας της χούντας, αυτός που έβλεπε, από νωρίς, «γλυκιά ελπίδα» στη Χρυσή Αυγή.

Το θέμα είναι αλλού και το είχαμε αναφέρει ξανά, όταν ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος μίλησε για τον Αμβρόσιο, σε συνέντευξη του στον ΣΚΑΪ. Υπενθυμίζουμε τι είχε υποστηρίξει:   

«Αυτά που επισημαίνει δεν είναι λάθη, είναι ο τρόπος με τον οποίο τα λέει και αυτό που του λένε. Αν ψάξουμε τα κείμενα και τα ψηλαφίσουμε και τα δούμε για το θέμα το κεντρικό που θίγει, δεν κάνει λάθος. Αλλά δεν είναι αυτός ο τρόπος ο κατάλληλος που μπορεί να ενεργήσει ένας ποιμένας».

Το ζήτημα, λοιπόν, είναι πως αυτά που υποστηρίζει ο Λενής δεν έχουν να κάνουν με τον τρόπο του, αλλά με το περιεχόμενο.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, ως ο πλέον επίσημος εκπρόσωπος της εκκλησίας, που πριν λίγες μέρες δήλωσε ότι

 «ο ξένος, ο πλησίον στον οποίο αναφέρεται ο Χριστός, δεν είναι μόνον ο ομόθρησκος, ο συμπατριώτης, αλλά και αυτός που είναι εντελώς διαφορετικός, αυτός που έχει διαφορετικά πιστεύω, έχει διαφορετική θρησκεία, ακολουθεί διαφορετική ιδεολογία, έχει διαφορετικό χρώμα από μας και ανήκει σε διαφορετική εθνότητα» (επίσκεψή στον Ξενώνα Ανήλικων Προσφύγων «ΕΣΤΙΑ» της «Αποστολής»)

τι αποστάσεις παίρνει από τον Αμβρόσιο; Κι όταν λέμε για αποστάσεις εννοούμε πλήρως το περιεχόμενο της λέξης κι αυτό δεν χωράει «τρόπο»…

Τα «κηρύγματα» του Λενή, στο δημόσιο λόγο που έχει ως Μητροπολίτης Αμβρόσιος, δεν είναι εσωτερικό θέμα της εκκλησίας. Αφορούν τους ανθρώπους κάθε θρησκείας όπως κι εκείνους που δεν πιστεύουν σε κάποια θρησκεία. Μας αφορούν όλους και μια είναι η θέση απέναντι σε τέτοια (φασιστικά) «κηρύγματα»: Απέναντι. 

Αναδημοσιευση απο : vlahata samis.blogspot.gr

Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2017

Η ταραχώδης Βάπτιση του Χριστού εν Ληξουρίω στα 1910

Γερασιμος Σωτ. Γαλανος


Το 1910 οι Ποταμίτες, εφκείνοι δηλαδή που κατοικούσαν κοντά στο Ποτάμι του Ληξουρίου, ήθελαν η Βάπτιση να γίνει στο Ποτάμι, στον Αχελώο τους όπως το ονομάζουν, ενώ οι περισσότεροι Ληξουριώτες στη Βρύση, όπως γινόταν πάντα. Το αποτέλεσμα ήταν να γίνουν δύο «στρατόπεδα» και να πιαστούν στα χέρια. Ακολούθησε μεγάλος σκοτωμός και έπεσε πολύ ξύλο. Τελικά οι πιστοί σκόρπησαν και η Βάπτιση δεν έγινε. Ο Ρόκκος Ξυδάχτυλος αξιόλογος σατιρικός ποιητής, αγιογράφος και καλλιτέχνης που ήταν παρών σε όλο εφκείνο το σκηνικό, ενημέρωσε πληροφοριακά τον φίλο και συνεργάτη του Γεώργιο Μολφέτα και ο δεύτερος «πόστιασε» το κάτωθι ποίημα σκιαγραφώντας όλο το κάζο της «εμφυλίου Βαπτίσεως» Βλ. «Ζιζάνιον», αρ. φυλ. 563, 9-1-1910, σελ. 3

Εδώ μονάχα με το μαρς πω’ καμ’ ο αστυνόμος
περάσανε τα Φώτα μας, εις το Ληξούρι όμως,
πολύ πιο ζωηρότερα ο πλάστης εβαφτίστη
με ματσουκιές π’ αλλάξανε πολλών πιστών την πίστη.
Επήγε ο Τούλιος ο παπάς τη βάπτιση να κάνη
κι έπεσε ξύλον της ζωής μέσα στον Ιορδάνη
κι από την αναστάτωσι και την ξυλοπλημμύρα,
αλλού επήε ο παπάς κι αλλού η αγιαστήρα.
Λόγον το λόγο φαίνεται και θεϊκή βουλήσει
οι δυο μεριές του Ληξουριού τα βρήκανε στη Βρύσι
και πριν προφτάση ο παπάς τη βάφτιση να κάμη
έγιναν δυο στρατόπεδα Ληξούρι και Ποτάμι
Κι εκεί επέπεσε το εν κατά του άλλου φύλου
και εβεβαίον ο παπάς το ασφαλές του ξύλου.
Κι εγένετο πανήγυρις Βαπτίσεως σπανία,
Κι έτρεχαν τα ξεφτέρουγα μέσα στα καφφενεία,
κι άλλος τις έτρωγε κοφτές κι άλλος με το μανάλι
κι ενός ο τίμιος σταυρός τώσπασε το κεφάλι.
Αυτά τα Φώτα έγειναν εδώ κι εν Ληξουρίω,
ωραία και φαιδρότατα και Χριστιανικώτατα
συνάμα και τα δύο!

Αντιγραφη απο : http://www.inkefalonia.gr/

Δευτέρα 26 Δεκεμβρίου 2016

Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος του περιοδικού ΄΄Η Κεφαλονίτικη Πρόοδος΄΄


Περιεχόμενα 21ου τεύχους 

• Εξώφυλλο (εξήγηση φωτογραφίας) Πέγκη Ν. Μοσχονά 
• Της εκδότριας. Ο ιδιότυπος κλήδονας των παιδικών μου χρόνων 
• Γεώργιος Ν. Μοσχόπουλος. Κύριο άρθρο. 1917–2017: ο «πικρόχολος» σατιρικός Μιχαήλ Άβλιχος. 100 χρόνια από τον θάνατό του: επίκαιρα τα μηνύματα του έργου του
• Επιστολές 

• Θέματα κρίσεως και προβληματισμού
• Κωνσταντίνος Στάβερης. Βυζαντινές Οικογένειες στην Κεφαλονιά και η διαδρομή τους στον χρόνο μέχρι σήμερα [β΄ μέρος]
• Τάκης Δεσαλέρμος. Γεώργιος Χωραφάς. Ο Κεφαλονίτης αντιβασιλιάς της Σικελίας
• Νίκος Κ. Κουρκουμέλης. Ιωάννης Καραντινός (1784-1834)
• Παναγιώτης Δ. Καγκελάρης. Κεφαλονίτικα Επώνυμα. Μετεξέλιξη και καθιέρωση των προσωνυμίων. Συμπλήρωμα και κατάταξη με βάση το αρχικό επώνυμο [β΄ μέρος]
• Νίκος Γ. Μοσχονάς. Ένοπλη ληστεία στον Κορινθιακό
• π. Γεώργιος Δ. Μεταλληνός. Μια ανεκπλήρωτη πρόταση του Ι. Καποδίστρια στον Κωνσταντίνο Τυπάλδο-Ιακωβάτο
• Πέτρος Πετράτος. Ο υποπλοίαρχος Γιεγκόρ Μεταξάς για την αρχαία, μεσαιωνική και σύγχρονή του Κεφαλονιά
• Σπύρος Γ. Γασπαρινάτος. Οι Αυτοκρατορικοί Γάλλοι στα Επτάνησα
• Τάσος Ε. Νοδάρος. Νέα συμπληρωματικά και άγνωστα στοιχεία και πληροφορίες για τη Γέφυρα Δεβοσέτου και τον εμπνευστή και δημιουργό της
• Νικόλαος Μαραγκάκης. Χολέρα στην Κεφαλονιά το έτος 1850
• Διονύσιος Ποζιόπουλος. Τα δεινά, οι περιπέτειες και το ιστορικό της διάσωσης
της Γέφυρας Δεβοσέτου Αργοστολίου
• Πέγκη Ν. Μοσχονά. Από τον Πάνορμο-Φισκάρδο φως στους δρόμους των ναυτικών
• Μεμάς Καλογηράτος. Ένας σημαντικός γλύπτης στην Κεφαλονιά. Γράφουν οι:
Δώρα Φ. Μαρκάτου, Νίκη Καλογηράτου και Πέτρος Πετράτος
• Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Ιδρύματος Φωκά-Κοσμετάτου
• Μιχαήλ Ξανθάκης & Χρήστος Μαρούλης. Οι νυχτοπεταλούδες της Κεφαλονιάς
• Αλίκη Αντωνοπούλου. Το Θέατρο στην Κεφαλονιά μετά τους σεισμούς του 1953
• Ανδρεάς Τραυλού-Μεσσάρη. Προτεραιότητες...
• Γεράσιμος Σπ. Μπάλλας. Αργίνια, ένα χωριό στον Ελειό
• Εκδηλώσεις
• Παρουσίαση τόμου για την Επτάνησο Πολιτεία
• Πολυτίμη Λυκιαρδοπούλου. Τα Κάλαντα
• Μάκης Μωραΐτης. Για τον σεισμό όλοι στο Κορωνάτο
• Ποίηση
• Σπύρος Συνοδινός. Εικόνες του Χθες. Ο Μπάμπης ο Κουτούλης είχε «μέσο» στον Παράδεισο
• Άννα Γιαννακοπούλου-Κεκάτου. Γνωρίζουν τα παιδιά μας τη μεγάλη συμβολή του έργου
«Ο Πάμπλο Πικάσο από τον Κριστιάν Ζερβό» στην ιστορία της τέχνης;
• Τάκης Τόκκας. Επιστροφή της κεφαλληνιακής Εκκλησίας
στην Επτανησιακή παράδοση [ένθετο]

Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2016

΄΄Τα Χριστούγεννα του μικρού Νικόλα΄΄ Διήγημα του Παύλου Βασιλάτου*



Ο Νικόλας δεν μπόρεσε να κοιμηθεί πολύ για μια ακόμη νύχτα. Κοίταξε το ρολόι στο διπλανό κομοδίνο. Ήταν 04:30 το πρωί ακριβώς. Κανονικά θα έπρεπε ήδη να έχει κτυπήσει το ξυπνητήρι , να έχει σηκωθεί και να ετοιμάζεται για το σχολείο.

Θα έπρεπε να έχει ντυθεί γρήγορα, γρήγορα  για να βοηθήσει μία περίπου ώρα τον πατέρα του στη στάνη που ήταν ακριβώς δίπλα από το σπίτι του. Θα επέστρεφε για ένα γρήγορο μπάνιο γιατί η δουλειά του τσοπάνη ήταν περήφανη αλλά συνάμα και βρώμικη όπως συνήθιζε να λέει ο αγαπημένος του πατέρας. Θα έτρωγε ένα γρήγορο πρωινό που θα είχε ετοιμάσει ειδικά γι αυτόν η πολυαγαπημένη του μητέρα. Στις 6:00 περνούσε το μικρό μισθωμένο όχημα έξω από το σπίτι του που θα τον μετέφερε στο Κεφαλοχώρι. Εκεί θα συναντούσε τα υπόλοιπα παιδιά της περιοχής για να πάνε  με το λεωφορείο στο Γενικό Λύκειο της Κωμόπολης.
Ήταν ήδη μαθητής της Α Λυκείου. Όμως γιατί δεν είχε κτυπήσει το ξυπνητήρι;
- Καλά Χριστούγεννα γιέ μου. Σήκω να βοηθήσεις τον πατέρα σου στο μαντρί. Ήταν η γλυκιά  φωνή της μητέρας του που τον καλούσε
στη καθημερινή σκληρή πραγματικότητα. Στη καθημερινή υποχρεωτική εργασία.  Άνοιξε το κινητό του και είδε την ημερομηνία. Πράγματι ήταν 24 Δεκεμβρίου. Παραμονή Χριστουγέννων. Δεν είχε σχολείο. Ήταν η πρώτη ημέρα των διακοπών. Ευτυχώς που είχε διακοπές. Δεν άντεχε άλλο. Ήθελε ξεκούραση.
Η αλήθεια ήταν ότι ο Νικόλας δεν ήθελε μόνο ξεκούραση. Ήθελε βοήθεια για να παρακολουθήσει τα μαθήματα του Λυκείου. Με το ζόρι είχε περάσει  το Γυμνάσιο. Όλοι του έλεγαν να μη συνεχίσει στο  Λύκειο γιατί δεν θα τα καταφέρει. Η υποχρεωτική εκπαίδευση στην Ελλάδα σταματά στο Γυμνάσιο. Γιατί να συνεχίσει στο Γενικό Λύκειο;
Παρατηρούσε ότι οι περισσότεροι συμμαθητές του είχαν βοήθεια το απόγευμα. Αρκετοί από αυτούς πήγαιναν σε ομαδικά φροντιστήρια και άλλοι έκαναν ιδιαίτερα μαθήματα. Αυτός έπρεπε να αρμέξει τα γίδια και τα πρόβατα και να καθαρίσει τη στάνη. Λογικό ήταν οι συμμαθητές του που είχαν βοήθεια να έχουν λύσει όλες τις απορίες τους ιδιαίτερα στα θετικά μαθήματα(Μαθηματικά, Φυσική , χημεία). Ήταν σαφώς καλύτεροι από αυτόν. Άκουγε τους καθηγητές να τους επευφημούν. Γι αυτόν τίποτα.
Ούτε ένα μπράβο. Γι αυτόν παρατηρήσεις και ωριαίες αποβολές επειδή μιλούσε με τον φίλο του τον Αντώνη που καθόταν δίπλα του. Ο Αντώνης είχε τις ίδιες μαθησιακές δυσκολίες. Όπως ήταν φυσικό στις περισσότερες ώρες μιλούσαν κάνοντας  φασαρία και ενοχλώντας το μάθημα  και τον καθηγητή. Μερικές φορές η φασαρία γινόταν άθελα τους. Αρκετές φορές γινόταν εσκεμμένα , από αντίδραση, σε καθηγητές που δεν <<πήγαιναν>>, σε καθηγητές που δε θα έπρεπε να μπαίνουν σε τάξη όπως για παράδειγμα σε ένα καθηγητή που του είχε πει απαξιωτικά.<< Εσύ δεν κάνεις για σχολείο. Φύγε πήγαινε στο βουνό να φυλάξεις τα γίδια σου>>
Θυμήθηκε την Ειρήνη. Η Ειρήνη ήταν μια όμορφη λεπτοκαμωμένη μαθήτρια της Β Γυμνασίου. Του άρεσε πάρα πολύ αυτή η κοπελίτσα. Θα ήθελε πολύ να τα φτιάξει μαζί της. Είχε προσπαθήσει πολλές φορές να της μιλήσει στα κοινά διαλείμματα των συστεγαζόμενων σχολείων, αλλά αυτή δεν του έδινε καμία σημασία. Μια φευγαλέα ματιά του έριχνε και μετά έφευγε τρέχοντας. Ο Νικόλας φοβόταν πολύ να προχωρήσει. Φοβόταν μήπως η Ειρήνη τον καταγγείλει στους διευθυντές των σχολείων για παρενόχληση. Είχε ακούσει μια καθηγήτρια να τους μιλά για τη σχολική παρενόχληση. Χρησιμοποιούσε μια ξένη ορολογία. Ο Νικόλας προσπάθησε να την θυμηθεί. Ούτε με τα Αγγλικά τα πήγαινε καλά. Ποτέ δε μπόρεσε να καταλάβει γιατί ήταν υποχρεωμένοι να μαθαίνουν Αγγλικά. ‘Έλληνες ήταν . Εδώ οι περισσότεροι συμμαθητές του δεν γνώριζαν καλά Ελληνικά. Μετά από αρκετές προσπάθειες θυμήθηκε ότι μάλλον τη σχολική παρενόχληση την έλεγαν << Bullying >>  ή τέλος πάντων κάτι τέτοιο. Μα καλά εάν μιλήσεις σε μια κοπέλα επειδή σου αρέσει θεωρείται < αναρωτήθηκε.
Αφού  βοήθησε τον πατέρα του στις καθημερινές δουλειές βγήκε έξω στο χωριό για να πάει μια βόλτα. Το χωριό ήταν έρημο. Δεν υπήρχε ψυχή. Δεν είδε καμία παρέα μικρών παιδιών να λένε τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα , όπως τα παιδιά στην Αθήνα που είχε δει πριν από λίγο στη τηλεόραση. Έφθασε στο μοναδικό καφενείο του χωριού. ‘Άνοιξε τη πόρτα και κοίταξε μέσα. Στο κέντρο του μαγαζιού βρισκόταν η ξυλόσομπα που ήταν αναμμένη. Έκανε πολύ κρύο. Γύρω από  δύο τραπέζια κάθονταν οι κλασσικοί συνηθισμένοι άνθρωποι. Γύρω από το πρώτο δύο γέροι συνταξιούχοι έπιναν το καφέ τους και κουτσομπόλευαν. Στο δεύτερο τέσσερα γεροντοπαλίκαρα βοσκοί έπαιζαν πρέφα βρίζοντας και βλασφημώντας Θυμήθηκε τα λόγια του πατέρα του. 
<< Νικόλα μου. Παιδί μου. Μάθε γράμματα. Θέλω όταν μεγαλώσεις με το καλό να παντρευτείς. Να κάνεις οικογένεια.  Δεν θέλω να καταντήσεις σαν αυτούς.>>
Είπε μια τυπική <<καλημέρα>> και ένα τυπικό << καλά Χριστούγεννα>>  και έκλεισε βιαστικά την πόρτα. Επειδή δεν του άρεσε η πραγματικότητα, δηλαδή η ζωή στο χωριό, αποφάσισε να πάει στη εικονική πραγματικότητα. Πήγε κατ ευθείαν στο δωμάτιο του και άνοιξε τον υπολογιστή του. Είχε φροντίσει να κλειδώσει την πόρτα για να μην μπει ξαφνικά μέσα η μητέρα του. Περιηγήθηκε για λίγο στις ειδησεογραφικές σελίδες. Πόλεμοι, σκοτωμοί, οικονομική κρίση. Παντού δυστυχία. Τα είχε βαρεθεί όλα αυτά. Άνοιξε τις αθλητικές ιστοσελίδες για να δει τα νέα της αγαπημένης του ομάδας του Παναθηναϊκού. Και εκεί απογοήτευση. Για μια ακόμη χρονιά φαινόταν ότι το πρωτάθλημα θα το πάρει ο Ολυμπιακός.
Θυμήθηκε τι του είχε προτείνει ο άλλος του ο φίλος ο Μάκης στο σχολείο. << Άνοιξε αυτή την ιστοσελίδα ρε μαλάκα.  Θα δεις πολύ ωραίες <<τσόντες>> θα τραβήξεις καμία μαλακία και έτσι θα τη βρεις>> . Ο Νικόλας ακολούθησε τη συμβουλή του φίλου του. Άνοιξε την ιστοσελίδα πορνό. Χάζεψε για λίγο μερικές ακατάλληλες σκηνές. Έκλεισε την ιστοσελίδα νοιώθοντας ενοχές. << Όχι δεν είναι αυτός έρωτας. Δεν πρέπει να είναι αυτός ο αληθινός έρωτας>> σκέφτηκε.
Άνοιξε τη διεύθυνση του στο Face book. Κοίταξε τα αναπάντητα αιτήματα φιλίας που είχε κάνει στην Ειρήνη. Της έκανε ακόμα ένα, αν και γνώριζε ποια θα ήταν ή κατάληξη. Είδε ότι είχε ένα νέο αίτημα φιλίας με το εξής μήνυμα: << Γεια. Με λένε Ελένη. Είμαι 20 χρονών. Κατοικώ μόνιμα στην Αθήνα . Είμαι φοιτήτρια. Είδα τη φωτογραφία που έχεις στο προφίλ σου. Αυτή που είσαι στο βουνό με το πρόβατο στην αγκαλιά. Μου αρέσεις. Θέλω να γνωριστούμε>>.
Άκουσε τη μητέρα του να κτυπά τη πόρτα του δωματίου του
- Νικόλα γιατί έχεις κλειδώσει; Τι κάνεις εκεί;  Έλα το τραπέζι είναι έτοιμο. 
       Ο Νικόλας επανήλθε στην πραγματικότητα. Πριν κλείσει τον υπολογιστή του έστειλε το παρακάτω μήνυμα στην Ειρήνη , στην Ελένη , σε όλους τους φίλους του.
 ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.


Υ.Γ. Κάθε ομοιότητα με πρόσωπα , τοποθεσίες , χωριά είναι εντελώς συμπτωματική. 


Ο Παύλος Βασιλάτος είναι Μαθηματικός. Διευθυντής του Γενικού Λυκείου Σάμης

Αναδημοσιευση απο : Vlahata samis.gr

Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2016

Κεφαλονια. Aναβίωση του εθίμου «Η κουλούρα της γωνιάς» από τον Πολιτιστικό Σύλλογο «Το Ριφόρτσο»





Aναβίωση παλαιότατου εθίμου της Κεφαλονιάς « Η κουλούρα της γωνιάς» από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Κεφαλονιάς και Ιθάκης «Το Ριφόρτσο»


Ολοκληρώθηκε στα Δηλινάτα η μαγνητοσκόπηση του ντοκιμαντέρ για το λησμονημένο έθιμο των Χριστουγέννων στην Κεφαλονιά «Η κουλούρα της γωνιάς», το οποίο θα αποτελέσει μέρος της εορταστικής εκδήλωσης του Πολιτιστικού, Λαογραφικού, Ιστορικού Συλλόγου Κεφαλληνίας & Ιθάκης «Το Ριφόρτσο», που θα πραγματοποιηθεί στις 23 Δεκεμβρίου 2016, στο Δημοτικό Θέατρο Αργοστολίου με την στήριξη της ΚΕΔΗΚΕ.


Ένα ωραίο έθιμο των Χριστουγέννων στο νησί, ήταν και η «Κουλούρα της γωνιάς», το οποίο γινόταν παραμονή αυτής της μεγάλης θρησκευτικής εορτής, όπως μνημονεύεται από περιηγητή στην Κεφαλονιά το 1829. Η τελετή αναφέρεται και ως «βάπτισμα στη φωτιά» ή «σπάσιμο της κουλούρας» ή και «πάντρεμα τση φωτιάς».


Τα άτομα που συνέβαλαν για την εθιμική αναπαράσταση, ήταν γυναίκες του χωριού, κάποιοι μεγάλοι σε ηλικία άνδρες, καθώς και μέλη του Συλλόγου μας. Η αναπαράσταση του εθιμικού τελετουργικού, έγινε σε όμορφη ατμόσφαιρα, ενώ δεν έλειψε και το Κεφαλονίτικο ταμπεραμέντο, όσο η φωτιά του φούρνου έκανε το χρέος της, μέχρι την ολοκλήρωση του ψησίματος.


Ο Σύλλογός μας, μετά την επιτυχημένη εκδήλωση του Σεπτεμβρίου, συνεχίζει τις δράσεις του, σε μια προσπάθεια διάσωσης της παράδοσής μας, ώστε οι εικόνες του παρελθόντος, για να γίνουν θεμέλια στο σήμερα.


Για το Δ.Σ.


Ο πρόεδρος Ο Γραμματέας


Φωκάς Διονύσης Ορέστης Καππάτος









Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2016

Ομπίντα: Οι τελευταίες ώρες του Νίκου Ζαχαριάδη, του Γιώργου Κοτανίδη στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.Απο Δευτερα 21 Νοεμβρη.





Ένα πολιτικό έργο με ήρωα τον ιστορικό ηγέτη του ΚΚΕ Νίκο Ζαχαριάδη μπροστά στο θάνατο, έγραψε και θα παρουσιάζει από τις 21 Νοεμβρίου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στην κεντρική σκηνή τουΙδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης ,ο Γιώργος Κοτανίδης.




Στο έργο «Ομπίντα» (Ομπίντα στα ρωσικά σημαίνει πίκρα, κακοκάρδισμα), ο Γιώργος Κοτανίδης αναπλάθει τις τελευταίες ώρες του Νίκου Ζαχαριάδη όταν, από τη Σιβηρία και μπροστά στην επικείμενη αυτοκτονία του, στέλνει στους συντρόφους του «Μήνυμα από την άλλη μεριά». Αναπολώντας τις σημαντικές στιγμές της πολυτάραχηςζωής του, προσπαθεί να εξηγήσει τη δεκαεφτάχρονη εξορία του στη Σιβηρία από τη σοβιετική ηγεσία αλλά και το ίδιο του το κόμμα, να δει τα λάθη του και τα αδιέξοδα που τον οδηγούν στην αυτοκτονία.




Στιγμές της σύγχρονης ιστορίας “περνούν” στο έργο μέσα από τις αφηγήσεις του Νίκου Ζαχαριάδη, που υποδύεται ο ίδιος ο Γιώργος Κοτανίδης. Από την απομόνωση του Μεταξά, το περίφημο γράμμα του 1940 με το οποίο καλεί το λαό να πολεμήσει ενωμένος τους Ιταλούς φασίστες, τον πόλεμο, την κράτησή του στο Νταχάου, ως τον εμφύλιο, την ήττα και την υποχώρηση. Αλλά και ανθρώπινες στιγμές του, όταν αναπολεί τη μάνα και τα παιδιά του, την είδηση της αποκήρυξής του από την ίδια του τη γυναίκα, τις ατέλειωτες ημέρες στο Σουργκούτ της Σιβηρίας.




Στη σκηνή συνομιλεί με τα «φαντάσματά» του, τον Κώστα Λουλέ που τον επισκέφτηκε λίγο πριν, απεσταλμένος του ΚΚΕ, τους κατηγόρους του στις ολομέλειες που τον καθαίρεσαν και τον διέγραψαν, τον Κολιγιάννη, τον Παρτσαλίδη και τον Βαφειάδη. Απαντά στις κατηγορίες εναντίον του για τον Πλουμπίδη και τον Καραγιώργη. Θυμάται τους ελάχιστους πιστούς του φίλους, τον Πορφυρογένη και τον Αλέξη Πάρνη και ανακαλεί στη σκηνή τα παιδιά του και τη γυναίκα του Ρούλα Κουκούλου.




Τα σύντομα περάσματα των προσώπων που εμφανίζονται υποδύονται οι ηθοποιοί Δώρα Χρυσικού και Σπύρος Περδίου, ενώ αδημοσίευτο αρχειακό υλικό παρουσιάζεται για πρώτη φορά στα videos της Κλεοπάτρας Κοραή.



Για τη συγγραφή του έργου ο Γ. Κοτανίδης έκανε μεγάλη έρευνα και ταξίδεψε μέχρι το Σουργκούτ της Σιβηρίας, τόπο εξορίας του ήρωα. Στηρίχθηκε στο «Μήνυμα από την άλλη μεριά» και σε δεκάδες άλλα κείμενα του Νίκου Ζαχαριάδη, σε ιστορικά ντοκουμέντα και σε αφηγήσεις του γιου του Ζαχαριάδη, Σήφη.




Ταυτότητα παράστασης




Κείμενο - Σκηνοθεσία: Γιώργος Κοτανίδης

Συνεργαζόμενος σκηνοθέτης: Ιωσήφ Βαρδάκης

Σκηνικά: Πουλχερία Τζόβα

Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα

Video art: Κλεοπάτρα Κοραή

Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα

Μουσική επιμέλεια: Νίκος Γιατράκος




Παίζουν οι ηθοποιοί:

Γιώργος Κοτανίδης

Δώρα Χρυσικού

Σπύρος Περδίου




Παραγωγή: Ομάδα Σαλτιμπάγκοι




Οργάνωση παραγωγής & Δημόσιες Σχέσεις: OPUS Integrated Communication




Διάρκεια παράστασης: 90’ (χωρίς διάλειμμα)

Αναδημοσιευση απο : http://www.culturenow.gr/


Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2016

Ταξιδιώτης στην ομίχλη ο Δημοσιογράφος Γεώργος Γεωργιάδης.

 Ο Δημοσιογράφος Γεώργος Γεωργιάδης



Έτσι θα χαρακτήριζα τις διαδρομές ζωής, που επέλεξε ο Γιώργος Γεωργιάδης να χαράξει στα σημεία , τους τόπους και τις χώρες του πλανήτη μας , που στάζουν πόνο , αίμα και δάκρυα και να τις διαβεί υπηρετώντας με συνέπεια , πάθος και κυρίως αποτελεσματικότητα την Αποστολή της Δημοσιογραφίας.
Χαρακτηριστική η σοβαρή , χωρίς υπερβολές ,φιλική και κυρίως ανθρώπινη φιγούρα του , ήξερε να εντοπίζει , να καταγράφει και να μεταδίδει, με ρίσκο συχνά της ίδιας του της ζωής, την είδηση την στιγμή που διαδραματιζόταν.



Μεγάλη τιμή για τον Δήμο της Κεφαλονιάς και εμένα προσωπικά η κάθε μορφής συνεργασία που είχαμε από την γειτόνισσα Ζάκυνθο , καταγωγή της Μητέρας του και κυρίως Νησί που επέλεξε για την δύση της ζωής του, που όλοι μας ελπίζαμε να αργήσει ναρθει , σε διάφορα θέματα ,ενότητες και γεγονότα .
Η επιθυμία μας να τον τιμήσουμε για το εντυπωσιακό έργο ζωής που άφησε γράφοντας , συμπληρώνοντας ή δημιουργώντας ιστορία θα γίνει χωρίς την παρουσία του αφού αυτή την φορά η "βόμβα" τον πέτυχε σβήνοντας με πόνο, για όσους τον γνωρίσαμε, το καντήλι της ζωής του.
Ωκεανός η Δημοσιογραφία και καραβοκύριδες οι Λειτουργοί της.
Η ποιότητα της πλεύσης τους εξαρτάται από το ήθος , την παιδεία , τους στόχους , την μόρφωση , τις εμπειρίες αλλά κυρίως τον σεβασμό στην αλήθεια.
Τεράστιο το κενό της απουσίας του Γεώργου και ανείπωτη η θλίψη της των φίλων και γνωστών του.
Τα ολόθερμα Συλλυπητήρια του Δημάρχου Κεφαλονιάς κ.Αλεξάνδρου Παρίση και της Δημοτικής Αρχής ας απαλύνουν λίγο την στεναχώρια της Οικογένειας και των Οικείων του.
Με σεβασμό
Ευάγγελος Κεκάτος
Α/Δήμαρχος Κεφαλονιάς

Αναδημοσιευση απο : http://vlahatasamis.gr/

Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2016

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΛΗΞΟΥΡΙ


-Από που είσαι;
-Από το Ληξούρι.
-Α, Κεφαλονίτης δηλαδή!
-Όχι, Ληξουριώτης.
Αν είχα 1€ για κάθε φορά που έχω κάνει τον παραπάνω διάλογο, θα είχαμε ξεχρεώσει. Ληξούρι, #Ληξουράρα, η πρώτη πρωτεύουσα της Κεφαλονιάς ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΤΙΝΗ, το μέρος που αγαπώ όσο κανένα άλλο. Ναι, είναι πιο μικρό από το Αργοστόλι. Ναι, έχει λιγότερες επιλογές. Αλλά δεν είναι μια κοινότυπη πόλη: το Ληξούρι είναι ΙΔΕΑ; Για μένα, το Ληξούρι έχει τα πάντα εκτός από 1 βασικό: το ενδιαφέρον της πολιτείας για την αποκατάσταση των ζημιών του μεγάλου σεισμού του 2014.
Γιατί είμαι ερωτευμένος με το Ληξούρι; Για τα παρακάτω:
  1. Παραλία Πετανοί: η ωραιότερη παραλία του νησιού (αν όχι της Ελλάδας), ένα κράμα απίθανων γαλάζιων νερών και άγριου γκρεμού. Και αν δεν θες κύμα, πας στους Φωτεινούς (όσοι έχουν πάει ξέρουν). Οκ, καλός κι ο Μύρτος για φωτογραφία από πάνω, αλλά 9 στις 10 είναι βρώμικος.
  2. Πόρτο: ο λιμενοβραχίονας μπροστά από το λιμεναρχείο, Εκεί που πηγαίναμε για βουτιές κάθε πρωί μέχρι τα 16, εκεί όπου έχουν παρελάσει όλοι οι έρωτες του νησιού, τα τελευταία 60 χρόνια.
  3. Παραλία & Ταβέρνα Λέπεδα: Σαν παιδιά κάναμε μπάνιο στη γνωστή λιμνούλα. Μετά παίζαμε beach volley με τις ώρες (μέχρι να μας κατεβάσει το φιλέ ο Τζέρι). Παράλληλα, πηγαίναμε τα βράδια με τις κιθάρες για να παίξουμε ξανά και ξανά τα γνωστά χιλιοπαιγμένα έντεχνα (γείτονες συγγνώμη). Τώρα, παίζουμε στην ίδια λιμνούλα με τα παιδιά των φίλων μας και απολαμβάνουμε τους υπέροχους μεζέδες της ταβέρνας, πάνω στην άμμο, από το πρωί ως αργά το βράδυ.
  4. Παραλία Ξι: Φήμες λένε ότι κάποιος πήγε στο Ξι και δεν πασαλείφτηκε με βρεγμένο ασκίλακα, ούτε έβγαλε φωτογραφία μετά. Χιλιόμετρα κόκκινης άμμου, με θέα τους Βαρδιάνους. Τυχεροί όσοι προλάβαμε το Averto, όταν ακόμα ήταν μια μικρή καντίνα πάνω στην άμμο, με τις μουσικάρες του Αντρέα του Πρεντάνου. Τότε που φεύγαμε με το λεωφορείο από τα ΚΤΕΛ στις 15:00 και μέναμε μέχρι να πέσει ο ήλιος.
  5. Παραλία Πλατιά Άμμος: Όσο ξεθέωμα κι αν ήταν το κατέβασμα και το ανέβασμα με τα (φερόμενα ως) σκαλιά, τόσο σε αποζημίωνε η θέα, η παραλία και τα νερά. Φτιάξτε ξανά τα σκαλιά!
  6. Inside Bar: Από εδώ έχει παρελάσει όλο το Ληξούρι. Εδώ έχει μάθει μουσική όλο το Ληξούρι. Μερικοί είμαστε πιο τυχεροί και έχουμε παίξει μουσική. Ο Σπύρος το αναγέννησε μετά τον σεισμό, κρατώντας το ίδιο και συνάμα καινούριο.
  7. Νόστιμον Ήμαρ: Το μαγαζί που με έκανε άντρα μουσικά, αφού ο Φρέντζος έκανε το λάθος να με εμπιστευτεί στη μουσική το 2007. Ντεκόρ που ζηλεύει μαγαζί της Αθήνας και 1 εκατομμύριο αξέχαστες βραδιές.
  8. Διόνυσος Bar: Αντρέας Πρεντάνος volume 2, αφού αυτός ο άνθρωπος μας έμαθε μουσική και ο Διόνυσος ήταν/είναι ο χώρος του φροντιστηρίου.
  9. Fishbones στον Μέγα Λάκκο: Ο ορισμός του chill spot. Χαλάρωση στο φουλ, αιώρες, σεζλόνγκ και υπέροχο φαγητό. 1 μέρα εκεί και έχεις βγάλει 15 μέρες στην Αθήνα από πάνω σου.
  10. Άγαλμα Λασκαράτου: Μόνο που έχει γυρισμένη την πλάτη του στο Αργοστόλι, μπήκε στον πάνθεο.
  11. Ριγανάδα στα Βάτσα: Δεν ξέρω τι βάζει μέσα ο Σπύρος, ούτε θέλω να μάθω. Αλλά είναι η καλύτερη ριγανάδα στην υφήλιο.
  12. Outside Club: Το ωραιότερο καλοκαιρινό club όλων των εποχών. Από παιδιά, μας έκανε άντρες. Αγγαρεύαμε τους γονείς μας να μας πάνε και έχει να γυρνάμε μέχρι και 10-15 άτομα στην καρότσα αγροτικού. Χορός μέχρι το ξημέρωμα, ακούγοντας το Silence από
  13. Space Club: Το club με την ωραιότερη θέα. Πρώτη φορά πήγα το 1994 με τους γονείς μου, 10 χρονών σκατό, για να ακούσουμε τον θείο μου τον Λάκη να παίζει μουσική (μακράν ο καλύτερος dj που έχει περάσει από το νησί). Δεν θα ξεχάσω να κατεβαίνουμε τρέχοντας την κατηφόρα για το Ληξούρι, για να προλάβουμε τον ήλιο πριν βγει και να γλιτώσουμε την κατσάδα από τους γονείς.
  14. Φαράκια: Παραλία δεν είναι. Εύκολη πρόσβαση δεν έχει. Κάτι βράχια είναι, κάτω από τον φάρο στα Λαγκαδάκια. Έχει όμως, φοβερά νερά (όπως και όλο το νησί), είσαι εσύ κι ο θεός και τα ανακαλύψαμε με την ωραιότερη παρέα.
  15. Παραλία Λαγκαδάκια: Ίσως η πιο cult παραλία της Παλικής, μετά τα φύκια μπροστά στο Summery. Μόνιμα με κρύα νερά, αυτή η παραλία γεννήθηκε και παρέμεινε vintage.
  16. Ηλιοβασίλεμα στα Κηπούρια: Καμία Σαντορίνη (καλά, δεν έχω πάει και δεν ξέρω, αλλά κάπως πρέπει να πουλήσω το μέρος). Ο ήλιος βουτάει κυριολεκτικά μέσα στο πέλαγος, δίνοντας τις ωραιότερες αποχρώσεις στον ουρανό και τη θάλασσα.
  17. Παγωτό στο iScream: Δεν μπορώ να γράψω πολλά, τρέχουν τα σάλια μου.
  18. Σουβλάκι του Ντάγκλα: Ό,τι πιο cult έχει να επιδείξει η Ληξουράρα. Απλά.
  19. Οι Ληξουριώτες/ισσες: Αυτοί είναι οι μεγαλύτεροι ήρωες. Γιατί παρόλο το γράψιμο από την πολιτεία και τις χιλιάδες ανοιχτές πληγές του σεισμού του 2014, δεν χάνουν δευτερόλεπτο την τρέλα τους, το γέλιο τους και την όρεξη να σε πειράξουν. Να ναι καλά το γονίδιο.
Θα μπορούσα να γράψω ένα κάρο πράγματα ακόμα. Άλλωστε για 22 σερί χρόνια (καλοκαίρια, Πάσχα, Απόκριες) δεν έχω πάρει απουσία. Από παιδάκι που παίζαμε ποδόσφαιρο στην πλατεία Πεσόντων και μπάσκετ στο Summery, από τα πρώτα ποτά στο Vertigo (3ος όροφος του Νοβιτά), τις αμέτρητες βραδιές κιθάρας σε Πόρτο και Λέπεδα, τα πρώτα ξενύχτια σε Outside και Space μέχρι και σήμερα: το Ληξούρι μας πήρε παιδιά και μας έκανε άντρες. Δεν είναι τυχαίο που, όσοι φίλοι έχουν έρθει φιλοξενούμενοι, θέλουν σαν τρελοί να ξανάρθουν.




Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2016

ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ ΚΑΙ ΜΑΝΤΟΛΙΝΑΤΑΣ





Το Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2016 ξεκινούν την λειτουργία τους τα παιδικά τμήματα της Χορωδίας και Μαντολινάτας του Συλλόγου της ΧΟΡΩΔΙΑΣ & ΜΑΝΤΟΛΙΝΑΤΑΣ στη λέσχη μας στο κτήριο Τζιλιάνου στο Μαϊστράτο.
Το Τμήμα της Παιδικής Χορωδίας ξεκινά στις 5 μμ. με δασκάλα την Άντζελα Τκατς. Το Τμήμα της Παιδικής Μαντολινάτας ξεκινά στις 6:30 μμ. με δάσκαλο τον Σωκράτη Μπένο. Σε αυτές τις πρώτες συναντήσεις που θα παραβρεθούν και οι γονείς θα συζητηθούν και θα συμφωνηθούν οι μέρες και ώρες των μαθημάτων , καθώς και όροι συμμετοχής των παιδιών.
ΚΑΛΟΥΜΕ όσα παιδιά ενδιαφέρονται να μάθουν την τέχνη της μουσικής στα τμήματα του συλλόγου μας και επιθυμούν να ενταχτούν σε αυτά να πλαισιώσουν την προσπάθεια μας και να έρθουν σε αυτές τις πρώτες συναντήσεις.
ΚΑΛΟΥΜΕ τους γονείς των παιδιών να εμπιστευτούν την εμπειρία και την υπευθυνότητα του συλλόγου μας , και να φέρουν τα παιδιά τους στα τμήματά μας για να αποτελέσουν την συνέχεια και το φυτώριο των τμημάτων των ενηλίκων.
Σημειώνουμε ότι ο σύλλογος διαθέτει μουσικά όργανα που μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα παιδιά στα πρώτα βήματα γνωριμίας στα μαθήματα.

ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΙΚΗ ΠΡΟΟΔΟΣ: Εξώφυλλο και περιεχόμενα 20ού τεύχους



Η ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΙΚΗ ΠΡΟΟΔΟΣ

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 20ου ΤΕΥΧΟΥΣ
• Εξώφυλλο (εξήγηση φωτογραφίας) Πέγκη Ν. Μοσχονά
• Της εκδότριας. Ανοίχτε τα παράθυρα, δεν αντέχεται αυτή η σιωπή...
• Γεώργιος Ν. Μοσχόπουλος. Κύριο άρθρο. Περί Παλικής και Ληξουρίου συνέχεια...
• Επιστολές 
• Θέματα κρίσεως και προβληματισμού 
• Πρωτοπρ. Γεώργιος Φ. Αντζουλάτος. Η εύρεση των Αγίων Φανέντων σε χαρακτικά 
του 17ου αιώνα
• Κωνσταντίνος Στάβερης. Βυζαντινές Οικογένειες στην Κεφαλονιά και η διαδρομή τους 
στον χρόνο μέχρι σήμερα
• Παναγιώτης Δ. Καγκελάρης. Κεφαλονίτικα Επώνυμα. Μετεξέλιξη και καθιέρωση των
προσωνυμίων. Συμπλήρωμα και κατάταξη με βάση το αρχικό επώνυμο
• Ιωάννης Βρεττός. Εξαφανισμένοι οικισμοί που υπήρξαν στην περιοχή της Σάμης μεταξύ 
16ου και 19ου αιώνα. Συνοπτική συνεισφορά στην τοπωνυμική έρευνα και καταγραφή 
• Νίκος Γ. Μοσχονάς. Πειρατεία σε κεφαλονίτικο καΐκι από Θιακούς κι έναν Ρισιάνο 
• Πρωτοπρ. Δρ Ιωάννης Δ. Μεσολωράς. Η Παναγία η Γραβαλιώτισσα στην Πάστρα. 
Παραδόσεις υπό το φως της ιστορίας 
• Γεράσιμος Σωτ. Γαλανός. Η λαϊκή μουσικοχορευτική παράδοση της υπαίθρου. 
Οι διασώστες των ασμάτων και ο μόχθος τους (2ο μέρος) 
• Παγκόσμια Ομοσπονδία Κεφαλλήνων & Ιθακησίων «Οδυσσεύς». 21 χρόνια δράσης για 
να μη σβήσει η φλόγα του νόστου 
• Ηλίας Βενέζης ο Κεφαλλήν 
• Φώτης Δημητρόπουλος. Μύηση στην ωραιότητα της Επτανησιακής Τέχνης. 
Τα δύο Λευκώματα του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων 
• Μαρίνα Λυκούδη. Ο Καββαδίας μού κρατούσε συντροφιά... 
• Σπύρος Γ. Μοσχονάς 
• Ρούλα Γονατά-Μουστάκη. Τάκης Δραγώνας (1921-1969) 
• Γεράσιμος Σπ. Μπάλλας. Σχέδια-«Μαντήλια» αποχαιρετισμού. Μνήμη 
καθηγητή Σπύρου Κουλουμπάκη 
• Μαρία Μερσυνιά. Παναγία η Συνεμπάστρα ή Δελλαπόρταινα. Η εικόνα 
Γέννηση της Παναγίας διά χειρός Θ. Πουλάκη και Γερ. Ματσούκη (2ο μέρος) 
• Άννα Βενέζη-Κοσμετάτου. Ο Βοτανικός Κήπος Κεφαλονιάς 
• Μιχαήλ Ξανθάκης & Χρήστος Μαρούλης. Τα Αρπακτικά πτηνά της Κεφαλονιάς 
• Ο κινηματογραφιστής και σκηνοθέτης Βασίλης Κεκάτος είναι ο εμπνευστής και 
δημιουργός του SeaNema, του κινηματογραφικού φεστιβάλ στην Κεφαλονιά 
• Η Γλυπτοθήκη του Μεμά Καλογηράτου 
• Οι εραστές του Φισκάρδου 
• Γεράσιμος Σπ. Μπάλλας. Της ζωής μου ενθυμήματα. Ομολογίες, μονοπάτια και σταθμοί 
• Ανδρεάς Τραυλού-Μεσσάρη. Αν είχα μπάρμπα στην Κορώνη... 
• Πολυτίμη Λυκιαρδοπούλου. Μια περατζάδα αεράτη 
• Βιβλία 
• Διήγημα του Θεοδόση Μοσχόπουλου. «Το σακάκι» 
• Εξομολογήσεις του π. Ξενοφώντα Ζαρκάδα. «Ο Μιχάλης... Ένας κάποιος Μιχάλης...» 
• Μάκης Μωραΐτης. Στο μπάλωμα της τράτας 
• Σπύρος Συνοδινός. Εικόνες του Χθες. Ο Γλάρος της Σιδερένιας Γέφυρας 
• Άννα Γιαννακοπούλου-Κεκάτου. Γνωρίζουν τα παιδιά μας ποια Μουσεία, ποιες Πινακοθήκες και ποιες ιδιωτικές συλλογές φιλοξενούν έργα του σπουδαίου γλύπτη Γεράσιμου Σκλάβου;



Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016

ΕΛΜΕ-ΚΙ: ΦΟΝΙΑΔΕΣ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΟΣΦΥΓΟΠΟΥΛΑ!!!



ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ – ΙΘΑΚΗΣ (ΕΛΜΕ-ΚΙ)
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
ΦΟΝΙΑΔΕΣ ΤΩΝ ΛΑΩΝ
ΚΑΤΩ  ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΟΣΦΥΓΟΠΟΥΛΑ!!!


Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ καταγγέλλει τη σύμπραξη του Υπουργείου Παιδείας με την αμερικάνικη πρεσβεία προκειμένου να οργανώσουν επιμορφωτικά σεμινάρια για 800 συναδέλφους, τα οποία σχετίζονται με την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων που ζουν στη χώρα μας. Η παρέμβαση αυτή της αμερικάνικης πρεσβείας αφορά πολύ ευρύτερα ζητήματα και όχι απλά κάποιες «στρατηγικές διδασκαλίας». Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και αμερικάνικη πρεσβεία, δήθεν ουδέτερα, «βοηθούν» - όπως δηλώνεται στο πρόγραμμα - τους εκπαιδευτικούς να κατανοήσουν τι σημαίνει πρόσφυγας και τι μετανάστης, καθώς και ποιες είναι οι ανάγκες κάθε «ομάδας»!!!

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ απευθύνει τα εξής ερωτήματα:
• Με ποιο δικαίωμα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ αναθέτει στην πρεσβεία των ΗΠΑ την επιμόρφωση 800 εκπαιδευτικών και την εκπαίδευση χιλιάδων προσφυγόπουλων, που σε ό,τι αφορά την οργάνωση, τις προϋποθέσεις και το περιεχόμενο, πρέπει να αποτελούν αποκλειστικά κρατική ευθύνη;
• Από πού κι ως πού, η πρεσβεία των ΗΠΑ, που μαζί με τους υπόλοιπους ιμπεριαλιστές έχουν μακελέψει τους λαούς της περιοχής, προκαλώντας και τις στρατιές των ξεριζωμένων από τις δικές τους ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις, θα «δασκαλέψουν» τους εκπαιδευτικούς για τις ανάγκες των προσφύγων και το... σεβασμό είτε αυτόνομα είτε μέσω των ελεγχόμενων από αυτές ΜΚΟ;
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ είναι για μια ακόμα φορά εκτεθειμένη, αφού όχι μόνο δεν έχει κάνει τίποτα ώστε έγκαιρα να εξασφαλιστούν όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για μια ουσιαστική εκπαιδευτική διαδικασία για τα παιδιά των προσφύγων, με αποκλειστικά κρατική ευθύνη, αλλά με πρόσχημα το σοβαρό αυτό ζήτημα ανοίγει ορθάνοιχτα τις πόρτες για να παρεμβαίνουν πρεσβείες, μηχανισμοί και ΜΚΟ, να προωθούνται κάθε λογής σχεδιασμοί των ιμπεριαλιστικών κέντρων, αλλά και να χύνεται το ρατσιστικό δηλητήριο εντός και εκτός των σχολείων. Αντίστοιχα για το θέμα αυτό τσιμουδιά δεν έχουν βγάλει ΝΔ – ΠΑΣΟΚ και λοιποί υπέρμαχοι του ΝΑΤΟ και της ΕΕ, δείχνοντας την συναίνεση που παρέχουν στην κυβέρνηση για το ζήτημα αυτό. Κατά τα άλλα έξω η πολιτική από τα σχολεία!!!
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ επιστρέφει ως απαράδεκτες τις προσκλήσεις και παρεμβάσεις των ιμπεριαλιστικών κέντρων και διεκδικεί να εξασφαλιστούν με αποκλειστικά κρατική ευθύνη όλες οι προϋποθέσεις για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων και μαζί απαιτεί την κατάργηση των συμφωνιών της ΕΕ που έχει συνυπογράψει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, εγκλωβίζοντας χιλιάδες πρόσφυγες στη χώρα μας, που αξιοποιούνται ως πρόσχημα για κάθε είδους σχεδιασμούς και παρεμβάσεις. 
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ καλεί τον κλάδο σε επαγρύπνηση και δηλώνει πως θα ακυρώσει τέτοιου είδους σεμινάρια οποτεδήποτε κι αν επιχειρηθεί να πραγματοποιηθούν.
Αργοστόλι 07/10/2016
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ
Ο Πρόεδρος
                                                 Η Γενική Γραμματέας
Γεωργόπουλος Διονύσης                   Ποταμιάνου Σοφία


Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016

Σαν σήμερα το 1980 ναυαγεί στη Ζάκυνθο το «Παναγιώτης» και δυο Κεφαλονίτες κάμανε πλούσιους τσου Ζακυνθινούς



Σαν πρόλογο στο θέμα να υπενθυμίσουμε ότι ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ήταν ..Κεφαλονίτικων συμφερόντων με πλοιοκτήτη δαιμόνιο Κεφαλονίτη επιχειρηματία. ΤΟ ναυάγιο λοιπόν είναι Κεφαλονίτικο. Αλλά η ιστορία έχει και συνέχεια.. Ενας άλλος Κεφαλονίτης, ο διαφημιστής Παύλος Παπαδάτος περί τα 1990 είχε αναλάβει  από τον ΕΟΤ  την ανάδειξη τουριστικών σημείων και τη προβολή τους σε όλο τον κόσμο. Εκείνη την εποχή οι Ζακυνθινοί θέλανε να διαλύσουν το ναυάγιο του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ το θεωρούσαν παλιοσίδερα που ρύπαιναν τη περιοχή. Για καλή τους τύχη όμως πέταξε πάνω απο τη Ζάκυνθο με ελικόπτερο ο Παύλος Παπαδάτος και είδε τα..παλιοσίδερα. Εντυπωσιακή εικόνα, ένα κλικ στο φωτογραφικό φακό και όλα άλλαξαν για το τουρισμό της Ζακύνθου….. Και οι Κεφαλονίτες “σωσανε” το τουρισμό τση Ζάκυνθος! Ε, μα!
===
Διάσημο τουριστικό αξιοθέατο της Ζακύνθου με χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο. Πρόκειται για το ναυάγιο του λαθρεμπορικού πλοίου «Παναγιώτης», που συνέβη την 1η Οκτωβρίου 1980 στις βορειοδυτικές ακτές του νησιού.


Η ιστορία του μότορσιπ «Παναγιώτης», 450 τόννων, ξεκινά το 1937 από τη Σκωτία, όπου ναυπηγήθηκε με το όνομα «Saint Bedan». Το 1964 περνά σε ελληνικά χέρια (Μ. Γκιγκιλίνης) και μετονομάζεται σε «Μερόπη». Δύο χρόνια αργότερα αλλάζει ιδιοκτησία και μετονομάστηκε σε «Χάρις» από τον νέο του ιδιοκτήτη Ν. Κάλφα. Το 1975 μεταπωλείται για τρίτη φορά και αλλάζει το όνομά του σε «Παναγιώτης» από την πλοιοκτήτρια εταιρεία «P. Lisicatos & Company» με έδρα τον Πειραιά.
 Λίγες ημέρες πριν από το ναυάγιο, το «Παναγιώτης» εντοπίζεται από το Λιμενικό στ’ ανοιχτά της Ζακύνθου να μεταφέρει λαθραία τσιγάρα για λογαριασμό της ιταλικής Μαφίας. Στην προσπάθειά του να ξεφύγει και εξ αιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών, προσάραξε στα αβαθή ενός μικρού γραφικού κόλπου στη βορειοδυτική πλευρά του νησιού. Το πλήρωμά του πλοίου, αποτελούμενο στην πλειονότητά του από έλληνες ναυτικούς, το εγκατέλειψε, αλλά συνελήφθη λίγες ημέρες αργότερα.


Το «Ναυάγιο» με την πάροδο του χρόνου θα γίνει ένας από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς της Ζακύνθου. Θρυλείται ότι οι ντόπιοι επωφελήθηκαν από το φορτίο του πλοίου και για τα επόμενα τέσσερα χρόνια κανένα νόμιμο καπνικό προϊόν δεν πουλήθηκε στο νησί.



Αναδημοσιευση απο : KefaloniaPress.gr

Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016

ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΑΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗ VILLA ΡΟΔΟΠΗ



Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν στη Σύγχρονη Πινακοθήκη Villa Ροδόπη στο Αργοστόλι, οι πολιτιστικές εκδηλώσεις και εκθέσεις στα πλαίσια της εικαστικής έκθεσης «16 ΧΡΟΝΙΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΕΣ ΥΠΟΘΗΚΕΣ» του ζωγράφου, λογοτέχνη, θεωρητικού τέχνης Κώστα Ευαγγελάτου.
Στη Villa Ροδόπη από αρχές Ιουνίου μέχρι τις 24 Σεπτεμβρίου έγιναν ξεναγήσεις μαθητών σχολείων, βιβλιοπαρουσιάσεις, μουσικές και θεατρικές performance, εικαστικές εκθέσεις και δρώμενα που κυριολεκτικά εντυπωσίασαν τους πολλούς συμμετέχοντες και φιλότεχνους, ντόπιους και ξένους, που τα παρακολούθησαν.
Την καταληκτήρια βραδιά ο Κώστας Ευαγγελάτος ευχαρίστησε θερμά όλους τους συνεργάτες του, τους καλλιτέχνες, φίλους, υποστηρικτές και συμπολίτες του για την ενθουσιώδη κοινωνική απήχηση του ανεξάρτητου εγχειρήματος του στη γενέθλια πόλη και στους διαμορφωμένους εκθεσιακούς χώρους και τον κήπο του πατρικού του σπιτιού στην παλιά γειτονιά της Ανάληψης.
Στη συνέχεια έκανε ξενάγηση σε ορισμένα από τα νεότερα αποκτήματα της συλλογής του, με επιλεγμένα έργα σύγχρονων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, που έχουν προσφερθεί ευγενικά και με εμπιστοσύνη, για την εκπαιδευτική διάσταση που έχει η μόνιμη συλλογή έργων και εκδόσεων της Villa Ροδόπη.
Εκπροσωπήθηκαν με έργα τους οι εικαστικοί: ΚΩΣΤΑΣ ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΗΛ ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ, ΡΕΝΑ ΑΝΟΥΣΗ-ΗΛΙΑ, ΘΕΜΟΣ ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΤΑΚΗΣ ΒΕΚΟΠΟΥΛΟΣ, ΧΡΥΣΑ ΒΕΡΓΗ, CHRYSA (ΒΑΡΔΕΑ), SUGAR BONGARD, ΒΟΥΛΑ ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΔΕΛΛΑΠΟΡΤΑ, KARYNE DUNBAR, ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ, ΠΕΤΡΟΣ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΒΑΣΩ ΚΑΤΡΑΚΗ, ΚΩΣΤΑΣ ΚΛΟΥΒΑΤΟΣ, ΑΡΙΑ ΚΟΜΙΑΝΟΥ, ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΒΔΑΣ, ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΛΑΓΑΝΑ, ΓΙΟΥΛΙΚΑ ΛΑΚΕΡΙΔΟΥ, ΗΛΙΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ-ΘΕΟΦΙΛΙΔΟΥ, ΕΛΒΙΡΑ ΛΙΓΝΟΥ, ΤΑΚΗΣ ΛΟΥΚΑΤΟΣ, ΒΑΣΩ ΜΑΡΑΛΙΟΥ, ΤΖΕΝΗ ΜΑΡΚΑΚΗ, ΜΑΡΙΑ ΜΑΤΑΛΑ, ΤΖΕΝΝΥ ΠΑΠΑΔΑΚΗ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΛΙΩΝΗΣ, ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΜΟΡΡΕΣ, ΜΑΙΡΗ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ, RAMADAN MARGJOKA, ΠΑΥΛΟΣ ΜΟΣΧΙΔΗΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΟΣΧΟΥ, ΕΛΕΝΗ ΝΤΙΝΙΑ-ΜΠΟΥΝΤΑΛΗ, ILONA NOVGORODOVA, ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΛΛΑΝΤΖΑΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΣΠΑΣΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΕΡΑΚΗ, ΕΥΑ ΠΕΛΕΚΙΔΟΥ, ΠΑΡΙΣ ΠΡΕΚΑΣ, ΜΕΡΟΠΗ ΠΡΕΚΑ, FRANCK RETTORE, ΦΑΝΗΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΔΗΣ, ΛΙΑ ΣΒΩΚΟΥ, ΕΛΕΝΗ ΣΕΡΡΑ-ΧΕΡΜΑΝ, ΣΠΥΡΟΣ ΣΟΥΡΤΖΙΝΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΤΟΥΠΑΘΗΣ, PAT SWAIN, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΗΝΙΑΚΟΣ, NICK TZANOFF, ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΦΩΚΑ, ΠΟΠΗ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ, ΕΛΕΝΗ ΧΑΤΖΗΠΟΥΛΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΙΟΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΨΩΜΟΔΟΤΗΣ κ.α.