Τετάρτη 24 Ιουνίου 2015

Αποχαιρετισμός στον “παπά των φτωχών” τον παπά ΓΕΡΑΣΙΜΟ ΦΩΚΑ.




"Αντώνη ο παπά Γεράσιμος είμαι,ακούς;"
Αποχαιρετισμός στον “παπά των φτωχών” τον παπά ΓΕΡΑΣΙΜΟ ΦΩΚΑ.
Ένας τέτοιος αληθινός καλόγερος, ενας πραγματικά φτωχός , αλλά με Ορθόδοξη Πίστη είχε κάνει στα χρόνια της διακονίας Του,την πραγματική μαρτυρία του Χριστου σαν ατομικό τρόπο ζωής.

Παπά Γεράσιμε .
Έκλεψες την καρδιά των φτωχών, των δίκαιων, των ειλικρινών, των αξιοπρεπών, των ηθικών του τόπου μας .Σε αγαπάμεΓέροντα. σημάδεψες την ιστορία της Κεφαλονίας μας.

Παπά Γεράσιμε,
Σόλους τους ανθρώπους του Θεού, ανάλογα με τις αρετές που διακρίθηκαν, κάποιος ευαγγελικός λόγος τους ταιριάζει.
Δεν δυσκολεύτηκα να καταλάβω, πως σου ταίριαζε απόλυτα ο λόγος που είπε ο Χριστός στους μαθητές του, συνιστώντας ως υπόδειγμα τον εαυτό Του. «Μάθετε απ εμού, ότι πράος ειμί και ταπεινός τη καρδία». Έτσι σε ζήσαμε, κι έτσι με το παράδειγμά σου μας δίδαξες, γιατί ήσουνα «πράος και ταπεινός τη καρδία»

Η γαλήνη του προσώπου σου και της όλης συμπεριφοράς σου, ακόμη και σε πολύ δύσκολες ώρες που ανθρωπίνως τα νεύρα δεν αντέχουν , ήταν η μόνιμη εκδήλωση, της σταθερής εσωτερικής σου κατάστασης, που μπορούσε να γαληνέψει ακόμη και τα θηρία. Το γαλήνιο βλέμμα σου, επιδρούσε κατευναστικά και στον πιo ταραγμένο συνομιλητή σου. Δεν άφηνε περιθώρια τρικυμίας. Γι αυτό μπορούσες να είσαι ο κατ εξοχήν ειρηνοποιός, αρετή που όσοι την έχουν , τους μακαρίζει ο Κύριος και υπόσχεται ότι «αυτοί υιοί Θεού κληθήσονται» .

Ήσουνα ευγενής στο έπακρον. Και τούτο διότι είχες σπουδάσει την «αρχοντική ευγένεια», κατά την προσφιλή φράση του Γέροντος Παϊσίου, στου οποίου την αγιότητα ακράδαντα πίστευες
Παπά Γεράσιμε,

Υπήρξες ο άνθρωπος της σιωπής. 'Όχι γιατί δεν είχες τι να έλεγες, αλλά γιατί ήθελες να μιλάς με περίσκεψη. Μέσα από το στόμα της φιλόσοφης σιωπής σου, ο κάθε λόγος που έβγαινε, είχε ιδιαίτερο βάρος, που δεν μπορούσε ο συνομιλητής σου να παραθεωρήσει.
Υπήρξες άκακος και αμνησίκακος.
Υπήρξες άκρως ελεήμων εν τω κρυπτώ, κατά το θείο θέλημα.

Παπά Γεράσιμε,
Αγαπητέ φίλε και συμμαθητή στο Γυμνάσιο Αρρένων Αργοστολίου, μου σταθηκες στον χαμό της μάνας μου,μου στάθηκες στη ζωή μου,με στηριξες με την αγάπη σου ,θα ήθελα να προσθέσω ότι οπως εγραψε ο: Σεβασμιωτάτος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Νικολάος" Έφυγε με τον μανδύα της Αρχιερωσύνης ακηλίδωτο ως Άγγελος, πριν προλάβουν τα προβλήματα, οι παγίδες, και τα ενεδρεύοντα πάθη του Επισκοπικού αξιώματος, να μειώσουν την δύναμη και καθαρότητα του Παναγίου Πνεύματος.Πολλοί μετά την κοίμησή του τον ονόμασαν άγιο. Ως άγιο, μιμητή του προστάτου της Κεφαλληνίας και συνωνύμου του αγίου Γερασίμου τον εδέχθησαν οι Κεφαλλήνες, για να τον ενθρονίσουν όχι πια στον Αρχιερατικό θρόνο, αλλά στον θρόνο των καρδιών τους."



ΑΝΤΙΟ ΦΙΛΕ


ΥΓ ΤΟΥ ΤΗΛΕΦΏΝΗΣΑ ΑΜΈΣΩΣ ΜΕΤΆ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΉ ΤΟΥ ΝΑ ΤΟ ΣΥΓΧΑΡΏ ,ΤΟΎ ΕΊΠΑ ΣΕΒΑΣΜΙΏΤΑΤΕ.. ΜΕ ΔΙΑΚΌΠΤΕΙ ΑΜΈΣΩΣ ΚΑΙ ΕΝΤΟΝΑ ΜΟΥ ΛΈΓΕΙ : "ΑΝΤΏΝΗ Ο ΠΑΠΆ ΓΕΡΆΣΙΜΟΣ ΕΊΜΑΙ,ΑΚΟΎΣ;"


Αναδημοσιευση απο : http://marvelous2007.blogspot.gr/ Αντωνης Αργυρος





Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

Σαν σήμερα έφυγε ο Μάνος Χατζιδάκις 1925 – 1994


Σαν σήμερα έφυγε ο Μάνος Χατζιδάκις 1925 – 1994



Η μεγαλύτερη μουσική ιδιοφυΐα της Ελλάδας, ο Μάνος Χατζιδάκις, γεννήθηκε στις 23 Οκτωβρίου του 1925 στην Ξάνθη, «τη διατηρητέα κι όχι την άλλη, τη φριχτή, που χτίστηκε μεταγενέστερα από τους εσωτερικούς της ενδοχώρας μετανάστες», όπως έλεγε και ο ίδιος.
Ήταν γιος του δικηγόρου Γεωργίου Χατζιδάκι και της Αλίκη Αρβανιτίδου. Μετά τον χωρισμό των γονιών του, το 1932, ο Μάνος Χατζιδάκις με τη μητέρα του και την αδελφή του εγκαθίστανται οριστικά στην Αθήνα.
Εν τω μεταξύ, από τα τέσσερά του χρόνια έχει αρχίσει μαθήματα πιάνου με δασκάλα την Αλτουνιάν, γνωστή μουσικό της Ξάνθης, αρμενικής καταγωγής. Παράλληλα διδασκόταν βιολί και ακορντεόν.

Παγοπώλης και φορτοεκφορτωτής

Στα δύσκολα χρόνια της κατοχής και της απελευθέρωσης, ο Μάνος Χατζιδάκις εργάζεται ως φορτοεκφορτωτής στο λιμάνι του Πειραιά, παγοπώλης στο εργοστάσιο του Φιξ, υπάλληλος στο φωτογραφείο του Μεγαλοοικονόμου, βοηθός νοσοκόμος στο 401 Στρατιωτικό Νοσοκομείο.
Συγχρόνως αρχίζει ανώτερα θεωρητικά μαθήματα μουσικής με τον Μενέλαο Παλλάντιο, σημαντική μορφή της ελληνικής εθνικής μουσικής σχολής, και σπουδές Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, τις οποίες ποτέ δεν ολοκλήρωσε.
Την εποχή εκείνη γνωρίζεται με καλλιτέχνες και διανοούμενους (ΓκάτσοςΣεφέρηςΕλύτης, Τσαρούχης, Σικελιανός) της γενιάς του μεσοπολέμου, οι οποίοι θα συμβάλλουν ουσιαστικά στη διαμόρφωση των προσανατολισμών και της σκέψης του. Ο Νίκος Γκάτσος, με τον οποίο γνωρίστηκε το 1943, θα παραμείνει μέχρι το τέλος της ζωής του, ο μεγάλος δάσκαλος και ο ακριβός του φίλος.

Γνωριμία με τον Κουν

Η πρώτη του εμφάνιση στα μουσικά πράγματα της χώρας γίνεται το 1944 με τον «Τελευταίο Ασπροκόρακα» του Αλέξη Σολωμού στο Θέατρο Τέχνης του Κάρολου Κουν. Η γόνιμη συνεργασία του με το Θέατρο Τέχνης θα διαρκέσει 15 χρόνια, με μουσικές για παραστάσεις όπως: «Γυάλινος Κόσμος» (1946), «Αντιγόνη» (1947), «Ματωμένος Γάμος» (1948), «Λεωφορείον ο Πόθος» (1948), «Ο θάνατος του Εμποράκου» (1949) κ.ά.
Εν τω μεταξύ, το 1949 με μια διάλεξη του για το ρεμπέτικο τραγούδι θα ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων στη συντηρητική ελληνική αστική κοινωνία.
Από το 1950 αρχίζει να γράφει μουσική για αρχαίες τραγωδίες και κωμωδίες. Ο Μάνος Χατζιδάκις έχει «ντύσει» μουσικά την Ορέστεια, τη Μήδεια, τις Βάκχες, τις Εκκλησιάζουσες, τη Λυσιστράτη, τον Πλούτο, τις Θεσμοφοριάζουσες, τους Βατράχους και τις Όρνιθες.
Το 1959 παρουσιάζει στο αθηναϊκό κοινό τον Μίκη Θεοδωράκη, ενορχηστρώνοντας και ηχογραφώντας ο ίδιος το έργο του «Επιτάφιος» με τη Νάνα Μούσχουρη.

Χατζιδάκις και σινεμά


Με τη Μελίνα Μερκούρη
Μεγάλο κεφάλαιο αποτελούν και οι μουσικές που συνέθεσε για σπουδαίες ταινίες του ελληνικού και του διεθνούς κινηματογράφου. Αναφέρουμε ενδεικτικά την «Κάλπικη Λίρα» (Γ. Τζαβέλλα 1954), τη «Στέλλα» (Μ. Κακογιάννη, 1955), το «Δράκο» (Ν. Κούνδουρου, 1956), το «America-America» (Ελ. Καζάν, 1962), «Sweet Movie» (Ντ. Μακαβέγιεφ, 1974), κ.ά.
Το 1960 κερδίζει το βραβείο Όσκαρ για το τραγούδι «Τα παιδιά του Πειραιά» από την ταινία του Ζιλ Ντασέν «Ποτέ την Κυριακή», τραγούδι το οποίο θα συμπεριληφθεί στα δέκα εμπορικότερα του 20ού αιώνα.
Ωστόσο, η μουσική του για τον ελληνικό κινηματογράφο και μια σειρά ελαφρών τραγουδιών τού χαρίζει μια «λαϊκότητα ανεπιθύμητη», την οποία δεν θα αποδεχθεί ποτέ και θα τη μάχεται μέχρι το τέλος της ζωής του.
Πνεύμα ανήσυχο, ο Μ. Χατζιδάκις χρηματοδοτεί το Διαγωνισμό Πρωτοποριακής Σύνθεσης «Μάνος Χατζιδάκις» του Τεχνολογικού Ινστιτούτου Δοξιάδη. Το βραβείο απονέμεται στον Ιάννη Ξενάκη, άγνωστο τότε στο ελληνικό κοινό.
Το 1966 ο Μάνος Χατζιδάκις πηγαίνει στις ΗΠΑ, όπου ανεβάζει στο Μπρόντγουεϊ με τον Ζιλ Ντασέν και τη Μελίνα Μερκούρη τη θεατρική διασκευή του «Ποτέ την Κυριακή» με τον τίτλο «Illya Darling». Στην Αμερική θα παραμείνει μέχρι το 1972 και η μουσική του αντίληψη θα επηρεαστεί σημαντικά από την pop music. Αποτέλεσμα αυτής της επίδρασης είναι ο κύκλος τραγουδιών «Reflections» με το συγκρότημα New York Rock and Roll Ensemble.
Τo 1972, τον πιο σκοτεινό χρόνο της χούντας, επιστρέφει στην Αθήνα και ιδρύει το μουσικό καφεθέατρο «Πολύτροπο», μέσα από το οποίο επιχειρεί να ανοίξει εκφραστικές διόδους στο μουσικό τέλμα της εποχής.

Η γέννηση του «Τρίτου»

Το 1975 αρχίζει η χρυσή εποχή του «Τρίτου». Γίνεται διευθυντής του κρατικού ραδιοσταθμού «Τρίτο Πρόγραμμα» (1975-81) τον οποίο, σε συνεργασία με μια ομάδα νέων και ταλαντούχων δημιουργών, γίνεται σημείο αναφοράς.
Το 1989-93 ιδρύει την «Ορχήστρα των Χρωμάτων», για να παρουσιάσει «πρωτότυπα προγράμματα που συνήθως δεν καλύπτονται από τις συμβατικές συμφωνικές ορχήστρες», την οποία διηύθυνε μέχρι το τέλος της ζωής του. Η Ορχήστρα των Χρωμάτων με μαέστρο τον Χατζιδάκι έδωσε 20 συναυλίες και 12 ρεσιτάλ ελληνικού και διεθνούς ρεπερτορίου με Έλληνες και ξένους σολίστ.
Στη διάρκεια όλων αυτών των χρόνων ο Μάνος Χατζιδάκις ήταν διαρκώς παρών στην ελληνική δισκογραφία, με δεκάδες δίσκους που θεωρούνται πια κλασικοί: Ο Κύκλος με την Κιμωλία (1956), Παραμύθι χωρίς Όνομα (1959), Πασχαλιές μέσα απ' τη νεκρή γη (1961), Δεκαπέντε Εσπερινοί (1964), Μυθολογία (1965), Καπετάν Μιχάλης (1966), Τα Λειτουργικά (1971), Αθανασία (1975), Τα Παράλογα (1976), Σκοτεινή Μητέρα (1985), Τα Τραγούδια της Αμαρτίας (1992) κ.ά.
Μοναδικός, ιδιοφυής και αεικίνητος, ο Μάνος Χατζιδάκις «έφυγε» από κοντά μας στις 15 Ιουνίου 1994.
Αναδημοσιευση απο : http://vlahatasamis.gr/

Πέμπτη 11 Ιουνίου 2015

Kεφαλονιά: …Συνομιλία τηλεφωνική για τα περαστικά



Συνομιλία τηλεφωνική για τα περαστικά
…ε, βωρέ Γεράσιμε, τι σιάνεις;
…τι να σιάχνω βωρέ ο ψημένος, πεσομένος είμαι μπρούμητα για δε μπορώ.
…βωρέ το έμαθα που είχες ατσιντέντε κι είσαι στο οσπετάλε γιέ μου.
…παρί, εκούντρισα μ’ ενα Πακιστανό κι έπεσα από το παπί και με έκαμε μελίδια το συφοριασμένονε.
…το έμαθα βωρέ Γεράσιμε το κάζο ετούτο κι ήτουνε και κάτι κολέηδες σου που μου είπανε να σου ποστάρω τα χαιρετίσματα τσου.
…ποιοί ωρέ;
…βωρέ ο Κανάκης, ο Ζαμπάφτης, ο Μαντάς κι ο παπάς του Δραπάνου.
…ωρέ Παναγάκη μου να τσου έχω υπόψη μου τσου αφέντες που με σκεφτήκανε και θα τσου το μερετάρω πέτσου.
…ναίσκε Μεμά μου μη σε νοιάζει και θα τσου τα πω, που στεναχωρηθήκανε για λόγου σου. …νια άλλη βολά θα είναι πιο τυχεροί κάνε!!
…άντερα πο ‘χεις Παναγάκη μου. …να δέσεις το διάολο με δαύτα!!!
του Παναγή Νικολάτου
Αναδημοσιευση απο: http://www.kefaloniatoday.com/psyxagogia/kefalonia-sinomilia-tilefoniki-gia-ta-perastika-107443.html#sthash.V6VyIkd8.dpuf

http://www.sppantelios.blogspot.gr/

Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015

Τιμητική διάκριση στη Κεφαλονίτισσα Νικη Ευθυμιατου - Κατσουνη.

Ο εθελοντικός Οργανισμός «Οικόπολις (ECO CITY)» σημερα Παρασκευή, 5 Ιουνίου ,Ημέρα του Περιβάλλοντος, ,σε εκδήλωση, που πραγματοποιηται τωρα στην Αθήνα, στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, Β. Σοφίας 22, τιμα τη  Κεφαλονίτισσα Νικη Ευθυμιατου -  Κατσουνη με την κορυφαία διάκριση του θεσμού των ετήσιων βραβείων «Έργο ζωής αφιερωμένο στο περιβάλλον».Ο θεσμός των βραβείων του «Οικόπολις» ξεκίνησε το 2005 και οργανώνεται κάθε χρόνο με στόχο την επιβράβευση άριστων έργων για την  προστασία του περιβάλλοντος, που ξεπερνούν το καθήκον ανεξαρτήτως δαπάνης ή έκτασης.
Με τα βραβεία «Οικόπολις» προάγονται αξίες που θεμελιώνουν την ευγενή άμιλλα και την εθελοντική συνεισφορά στο ευ πράττειν και στην ανάπτυξη πανανθρώπινων αξιών. Απονέμονται βραβεία για έργο ζωής, καθώς και για ενέργειες, που πραγματοποιήθηκαν από επιστήμονες, Οργανισμούς, Φορείς Αυτοδιοίκησης, Μέσα Ενημέρωσης και Επιχειρἠσεις. Στις Επιτροπές συμμετέχουν προσωπικότητες από την  Ακαδημαϊκή και Περιβαλλοντική Κοινότητα, τον χώρο της Επικοινωνίας, των Μέσων Ενημέρωσης και των Επιχειρήσεων.
Στην πορεία των 11 ετών έχουν τιμηθεί για την ανιδιοτελή προσφορά τους στο περιβάλλον προσωπικότητες, με πρώτη την κ. Νίκη Γουλανδρή, και φορείς, που κρίθηκαν άξιοι να αναδειχθούν και να γίνουν παραδείγματα προς μίμηση.

Απο την παρουσιαση της Διατριβής «Οι ανθρώπινες επιδράσεις στην εξελικτική πορεία της χλωρίδας και της βλάστησης της Κεφαλονιάς από την προϊστορική εποχή μέχρι σήμερα " , στον Φορεα του Αινου,το 2014.



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΝΙΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΗ


Η Ευτυχία-Νίκη Ευθυμιάτου-Κατσούνη, κόρη του Γεωργίου Ευθυμιάτου, γιατρού Μαιευτήρα-Γυναικολόγου, και της Σταματίας Ραζή, Φιλολόγου, γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Αργοστόλι, όπου και περάτωσε τις εγκύκλιες σπουδἐς. Το 1964 αποφοίτησε από το Ιστορικό Αρχαιολογικό Τμήμα της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών με «Λίαν Καλώς».Ως «επί κεφαλής» παιδαγωγικής ομάδας οργάνωσε και συμμετείχε σε προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Παράλληλα δίδαξε σε φιλολογικά σεμινάρια νομαρχιακού επιπέδου μαθήματα της ειδικότητάς της.
Ιδιαίτερα δραστηριοποιήθηκε στον τομέα της Προστασίας του Περιβάλλοντος. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος και επί εικοσαετία περίπου Πρόεδρος της «Εταιρείας Προστασίας Φύσεως Κεφαλονιάς & Ιθάκης» μέσω της οποίας το 1996 με πρωτοβουλία της πραγματοποιήθηκε η ίδρυση του «Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κεφαλονιάς & Ιθάκης», η οποία  το 2001τιμήθηκε με το Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών.
Το 2003-2004  φοίτησε στο Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Αειφορική Διαχείριση Προστατευόμενων Περιοχών» των Πανεπιστημίων: Ιωαννίνων (Τμήμα Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων), Πατρών (Τμήμα Βιολογίας) και Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Τμήμα Βιολογίας), από όπου το 2006 έλαβε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Master) με βαθμό ΑΡΙΣΤΑ και με θέμα εργασίας «Συμβολή στην έρευνα της Βιοποικιλότητας Κεφαλονιάς & Ιθάκης (Ιόνιοι Νήσοι)» .
Το 2012 ολοκλήρωσε τη  Διδακτορική της Διατριβή «Οι ανθρώπινες επιδράσεις στην εξελικτική πορεία της χλωρίδας και της βλάστησης της Κεφαλονιάς από την προϊστορική εποχή μέχρι σήμερα. Μελέτη για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση»  και  έγινε   Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών (Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής εις την Προσχολικήν Ηλικίαν).     
Οι δραστηριότητές της περιλαμβάνουν: συμμετοχή σε Πανελλήνια και Διεθνή Συνέδρια, διαλέξεις σε Αθήνα, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο και Ιωάννινα, σεμινάρια μεταπτυχιακών φοιτητών, εκδόσεις, δημοσιεύσεις, ερευνητικές εργασίες και ανακοινώσεις επιστημονικού, λογοτεχνικού, εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού περιεχομένου. Έχει διατελέσει  μέλος πολλών Σωματείων, Συλλόγων και Μ.Κ.Ο. Διατελεί Πρόεδρος του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κεφαλονιάς και Ιθάκης και Γραμματἐας του Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Αίνου. Για τη δράση της έχει διακριθεί σε τοπικό και πανελλήνιο επίπεδο.
Το 1991 ο τοπικός Τύπος (Νέα Κεφαλονιά) την ανακήρυξε «Κεφαλονίτισσα της χρονιάς» ως Πρόεδρο της Ε.Π.Φ.Κ.Ι. μετά τη «Συνάντηση των Ευρωβουλευτών» στο Αργοιατόλι
Το αθηναϊκό Περιοδικό ΕΙΚΟΝΕΣ κάνει δύο ειδικά αφιερώματα για τις δραστηριότητές της (Τεύχη Μαίου 1992 και Ιουλίου - Αυγούστου 1993).
Τον Μάρτη του 1994 η αθηναϊκή εφημερίδα ΕΘΝΟΣ στο αφιέρωμά της για την «Ημέρα της Γυναίκας» τη συμπεριλαμβάνει στις 50 Ελληνίδες, που διακρίθηκαν σε πανελλήνιο επίπεδο το κοινωνικό τους έργο. Για τις περιβαλλοντικές της δραστηριότητες και την ίδρυση του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας την χαρακτηρίζει ως «Γουλανδρή του Ιονίου».
Παντρεμένη με τον Νικόλαο-Γουλιέλμο Κατσούνη, Δικηγὀρο, τ. Εφέτη Αθηνών, ζουν στο Αργοστόλι. Έχουν μία κόρη, την Άλκηστη, επίσης Δικηγόρο, και μία εγγονή.

Μερικες φωτογραφιες απο την βραβευση.
Το βραβειο δοθηκε απο τον Υπουργο Περιβαλλοντος κ. Τσιρονη.

















http://www.sppantelios.blogspot.gr/

Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015

Κεφαλονίτης τυροκόμος ……κερνάει και δεν πουλάει την πικάντικη φέτα του!

Τυροκομείο Σπύρου Βαλλιανάτου
Τυροκομείο Σπύρου Βαλλιανάτου
Ο νέος κεφαλονίτης τυροκόμος Σπύρος Βαλλιανάτος με καταγωγή από την Ρίζα της Θηνιάς που έμαθε από τον πατέρα του την τέχνη σε πολύ μικρή ηλικία ,ασχολείται από αγάπη με την τέχνη της τυροκομίας και αν και η πικάντικη φέτα του είναι πεντανόστιμη εκείνος αρνείται να την πουλά..και κερνά φίλους και περαστικούς..!!!
“Το κάνω από χόμπυ” εξομολογείται ο ίδιος ,δίνοντας και σεμινάρια δωρεάν στην παραγωγή μυζήθρας, και κεφαλογραβιέρας…σε όσους ενδιαφέρονται..
Στο εργαστήριο βρίσκεται καθημερινά απολάμβάνοντας το αγαπημένο του χόμπυ..ενώ στην θερμοκρασία  “που πήζει το τυρί “, μας λέει ο,τι βρίσκεται το μυστικό της καλής φέτας….!!
Η Κεφαλονίτικη φέτα κατεξοχήν προιόν του νησιού μας με ιστορία από τον Όμηρο ,αφού ο Πολύφημος όπως αναφέρεται έτρωγε φέτα από Κεφαλονίτες βοσκούς είναι συνώνυμη με την Κεφαλονιά .οι Κεφαλονίτες ξεκίνησαν να “πήζουν”.το γάλα και να φτιάχνουν την φέτα ,και η πιστοποίησή της ως φαίνεται έχει περάσει ,και θα περάσει ακόμα μέχρι να γίνει πραγματικότητα μεγάλη οδύσσεια…!
Η φέτα είναι είδος τυριού στην άλμη, τις ρίζες της οποίας τις βρίσκουμε χιλιάδες χρόνια πριν στην Αρχαία Ελλάδα. Παρασκευάζεται αποκλειστικά από γάλα προβάτου ή αιγοπρόβειο, δηλαδή μείγμα με έως 30% γάλα κατσίκας.
Η γεύση της φέτας είναι αλμυρή και αποθηκεύεται σε υγρό άλμης ή ξινόγαλου για περίπου 3 μήνες.
Από τη στιγμή που απομακρυνθεί από την άλμη, η φέτα χάνει όλα τα υγρά της και γίνεται πιο συμπαγής.
Η ποικιλία αλλάζει ανάλογα και με την σκληρότητα του τυριού. Έτσι λοιπόν μπορούμε να την βρούμε από σκληρή έως και πολύ μαλακή μορφή.
Kαι αν δεν ξέρατε ότι διάσημα εστιατόρια στην Σαντορίνη σερβίρουν στούμπα Κεφαλονιάς στο μενού τους ……είναι καιρός να το μάθετε…

Δευτέρα 1 Ιουνίου 2015

Τιμητική διάκριση σε Κεφαλονίτισσα.



Ο εθελοντικός Οργανισμός «Οικόπολις (ECO CITY)» την Ημέρα του Περιβάλλοντος, Παρασκευή, 5 Ιουνίου και ώρα 8.30 μ.μ. σε εκδήλωση, που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα, στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, Β. Σοφίας 22, θα τιμήσει Κεφαλονίτισσα με την κορυφαία διάκριση του θεσμού των ετήσιων βραβείων «Έργο ζωής αφιερωμένο στο περιβάλλον». Το όνομά της θα ανακοινωθεί στην τελετή απονομής.

( υπομονη... μεχρι τη Παρασκευη το βραδυ )


Ο θεσμός των βραβείων του «Οικόπολις» ξεκίνησε το 2005 και οργανώνεται κάθε χρόνο με στόχο την επιβράβευση άριστων έργων για την  προστασία του περιβάλλοντος, που ξεπερνούν το καθήκον ανεξαρτήτως δαπάνης ή έκτασης.
Με τα βραβεία «Οικόπολις» προάγονται αξίες που θεμελιώνουν την ευγενή άμιλλα και την εθελοντική συνεισφορά στο ευ πράττειν και στην ανάπτυξη πανανθρώπινων αξιών. Απονέμονται βραβεία για έργο ζωής, καθώς και για ενέργειες, που πραγματοποιήθηκαν από επιστήμονες, Οργανισμούς, Φορείς Αυτοδιοίκησης, Μέσα Ενημέρωσης και Επιχειρἠσεις. Στις Επιτροπές συμμετέχουν προσωπικότητες από την  Ακαδημαϊκή και Περιβαλλοντική Κοινότητα, τον χώρο της Επικοινωνίας, των Μέσων Ενημέρωσης και των Επιχειρήσεων.

Στην πορεία των 11 ετών έχουν τιμηθεί για την ανιδιοτελή προσφορά τους στο περιβάλλον προσωπικότητες, με πρώτη την κ. Νίκη Γουλανδρή, και φορείς, που κρίθηκαν άξιοι να αναδειχθούν και να γίνουν παραδείγματα προς μίμηση

Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

Αγώνας κατά του photo - trafficking από την ΕΦΕ


fotografiki.jpg

Φωτογραφική μηχανή«Αντιδράστε την επόμενη φορά που θα δείτε πρόσκληση από κανάλια που παρακινούν πολίτες να τους στέλνουν δωρεάν τις φωτογραφίες τους». | EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Αγώνα εναντίον της παράνομης διακίνησης των φωτογραφιών που χρησιμοποιούν ΜΜΕ στην Ελλάδα, ξεκινάει η Ένωση Φωτορεπόρτερ Ελλάδας, κρούοντας παράλληλα τον κώδωνα κινδύνου για την «αδήλωτη φωτογραφία» και την «μαύρη εργασία» στα Μέσα Ενημέρωσης. 
«Έχετε ποτέ αναρωτηθεί, ως αναγνώστες, αν η φωτογραφία που σας ενημερώνει στην εφημερίδα, στο διαδίκτυο ή στην τηλεόραση είναι προϊόν κλοπής (photo-trafficking) ή αδή-λωτης εργασίας; Έχετε ποτέ αναρωτηθεί αν μια τέτοια φωτογραφία εμπίπτει στις διατάξεις του νόμου περί φοροδιαφυγής και αδήλωτου πλουτισμού; Έχετε ποτέ αναρωτηθεί αν οι πρακτικές αυτές δυναστεύουν οικονομικά τους φωτορεπόρτερ ή τους ωθούν στην ανεργία;» σημειώνει στην ανακοίνωσή της η ΕΦΕ.
Η Ένωση εναντιώνεται στα ΜΜΕ που δεν πληρώνουν και χρησιμοποιούν «αδήλωτες φωτογραφίες» και «μαύρη εργασία», ενώ ασκούν αθέμιτο ανταγωνισμό στα Μέσα, που είναι συνεπή στο νόμο και σέβονται την εργασία  αμείβοντας κανονικά τους δημιουργούς φωτογράφους.
«Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο. Τα τελευταία όμως χρόνια έχει αποκτήσει εκρηκτικές διαστάσεις με βαρειές συνέπειες στην ελευθερία και την αξιοπιστία του Τύπου. Ένας οικονομικά επισφαλής φωτορεπόρτερ είναι εν δυνάμει χειραγώγιμος. Ένας ανυπότακτος φωτορεπόρτερ βρίσκεται κάτω από τη μόνιμη απειλή της οικονομικής εξαθλίωσης ή της ανεργίας», τονίζει η ΕΦΕ.
Και συνεχίζει: «Απέναντι στην κλιμακούμενη απορύθμιση της δημοσιογραφίας, η ΕΦΕ αντέδρασε δυναμικά στέλνοντας εξώδικα σε ορισμένα ΜΜΕ για τα οποία είχε συγκεκριμένες καταγγελίες πως επιδεικνύουν συστηματικά παρόμοια συμπεριφορά. Κι αυτό είναι μόνον η αρχή.
Την αποφασιστικότητά της να θέσει τέλος τόσο στην εκμετάλλευση από ΜΜΕ όσο και στην απουσία ενημέρωσης των πολιτών  για τη νομοθεσία που προστατεύει τις φωτογραφίες και τα δικαιώματα των  φωτογράφων – δημιουργών εκφράζει η Ένωση Φωτορεπόρτερ.
Παράλληλα, ζητάει από την κυβέρνηση να προστατεύσει αποτελεσματικά το επάγγελμα του φωτορεπόρτερ για να διαφυλάξει την ελευθερία του Τύπου και να πατάξει τις έκνομες πρακτικές και την παραοικονομία δημοσιογραφικών επιχειρήσεων. «Είναι πολιτικά επικίνδυνο και οικονομικά βλαβερό να συνεχιστεί το οξύμωρο: το παραγόμενο «προϊόν» (φωτοειδησεογραφικές εικόνες) να έχει κατακόρυφη αύξηση ζήτησης ενώ οι δημιουργοί του (οι φωτορεπόρτερ) να μην αναγνωρίζονται από πουθενά!»
«Αντιδράστε την επόμενη φορά που θα δείτε δημοσιευμένη σε έντυπο ή αναρτημένη στο διαδίκτυο φωτογραφία που δεν αναφέρει το όνομα του δημιουργού της.
Αντιδράστε την επόμενη φορά που θα δείτε πρόσκληση από κανάλια που παρακινούν πολίτες να τους στέλνουν δωρεάν τις φωτογραφίες τους. Σας εκμεταλλεύονται εξοικονο-μώντας χρήματα στον τηλεοπτικό χρόνο που μοσχοπουλάνε σε τρίτους. Μη χαρίζετε τις φωτογραφίες σας στα ΜΜΕ που πλουτίζουν σε βάρος σας και σε βάρος όλων μας».
Τέλος, η Ένωση καλεί τους δημοσιογράφους να μην επιτρέπουν να εικονογραφούνται τα άρθρα τους με φωτογραφίες που προέρχονται από διαδικασίες photo-trafficking. «Μην απαξιώνετε την οικονομική αξία της δημοσιευμένης φωτογραφίας. Ενισχύετε έτσι την ασύδοτη εκμετάλλευση όλων μας από ΜΜΕ. Ο αγώνας των φωτορεπόρτερ δεν μπορεί να είναι αποκομμένος από τον υπόλοιπο κόσμο της δημοσιογραφίας κι αυτό πρέπει να γίνει συνείδηση όλων. Ας μην ξεχνάμε πως όταν  σαρώνεται ένας κλάδος της δημοσιογραφίας, πλήττεται όλη η δημοσιογραφία».